Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
1. Introduction 2. Sustainable success 3. The Implementation 4. Forward and upward! 5. Case studies
Hoger onderwijs --- Go international --- International office --- internationalisering --- Go international. --- International office. --- internationalisering. --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Internationalisering.
Choose an application
Allemaal andersdenkenden is een van de invloedrijkste boeken van de afgelopen twintig jaar en een standaardwerk voor het onderwijs over cultuurverschillen. Het vat de resultaten samen van Geert Hofstedes baanbrekende studie over de manier waarop ons denken, voelen en handelen beïnvloed worden door de cultuur waaruit we zijn voortgekomen. Zijn dimensies hebben blijven bijgedragen aan wederzijds begrip tussen mensen. Het boek is tot dusverre in twintig talen verschenen. De nieuwe uitgave van deze klassieker is herzien en aangevuld op basis van recente inzichten: evolutie van culturen en een zesde dimensie over vrijheid en plicht.
interculturaliteit --- organisatiecultuur --- Sociology of culture --- culturele diversiteit --- Sociology of organization --- Social psychology --- cultuursociologie --- Sociology of minorities --- cultuurgeschiedenis --- Philosophy and psychology of culture --- interculturele communicatie --- Cultuurverschillen --- Interculturele communicatie --- International office --- Go international --- Internationalisering --- Organisatiecultuur --- hoger onderwijs --- 316 sociologie --- 316.7 cultuur --- 316.47 sociale relaties --- 316.3 samenleving --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:316.7C160 --- #SBIB:309H023 --- 305.81 --- cultuurverschillen --- 316.7 --- 316.752 --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Cultuursociologie: contact tussen culturen --- Interculturele en internationale communicatie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Waarden --(sociologie) --- 316.752 Waarden --(sociologie) --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuurverschillen. --- Interculturele communicatie. --- International office. --- Go international. --- Organisatiecultuur. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
The author explores shifts in international social policies and how they affect national trends and thus the context for social work practice. The book discusses international and national social work strategies and practice and investigates the responsibilities for social welfare held by the state, the market and civil society. Hans van Ewijk then elaborates a new concept of citizenship-based social work which supports and encourages self-responsibility, social responsibility and the implementation of social rights. The main themes covered are: international social policy and social work - from welfare to workfare - citizenship - essentials of citizenship based social work - community policy and community work - social work and alternative areas of activity.Integrating different roots and social professions in an overarching new concept, this book particularly looks at European Union countries. Hans van Ewijk examines debates regarding social work as an internationally recognised profession and science
Maatschappelijk werk --- Sociaal beleid --- Europa --- #SBIB:316.8H51 --- Sociaal beleid: inspraak en participatie --- Go international --- International office --- Sociaal werk. --- Go international. --- International office. --- Social service --- maatschappelijk werk --- sociaal beleid --- #SBIB:316.8H30 --- Benevolent institutions --- Philanthropy --- Relief stations (for the poor) --- Social service agencies --- Social welfare --- Social work --- Human services --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- European Union countries --- Social policy. --- interculturele hulpverlening --- sociaal werk --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- Social policy --- European Union --- Crisis --- Cultuur
Choose an application
Door de internationalisering van het dagelijkse leven komen de meeste mensen met andere culturen in aanraking. Toerisme, internationalisering van het bedrijfsleven, televisie en internet brengen de mensen steeds dichter tot elkaar. Daarom is er een nieuwe tak in het psychologie ontstaan, 'cross-culturele psychologie', die onderzoek doet naar verschillen en overeenkomsten tussen culturen en het menselijk gedrag bestudeert in zijn omgeving. De auteur (RU Groningen), probeert op een overzichtelijke manier deze nieuwe tak te introduceren. Alhoewel het soms lastig lezen is door het gebruikte vakjargon en de vele theorieën die er worden bijgehaald (bijvoorbeeld Hofstedes cultuurdimensies; Kohlbergs morele ontwikkeling), is het een zeer interessant en boeiend onderwerp voor iedereen. Volgende thema's komen o.a. aan bod: een inleiding tot cross-culturele psychologie en de positie hiervan; culturele diversiteit in organisaties; huwelijken in verschillende culturen...
Cross-culturele psychologie. --- Cultuurpsychologie. --- Go international. --- Internationalisering --- International office. --- Hoger onderwijs. --- culturele diversiteit --- Philosophy and psychology of culture --- interculturaliteit --- Social psychology --- interculturele communicatie --- culturele psychologie --- #KVHA:Psychologie --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Interculturele bedrijfscommunicatie --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- 159.922 --- Psychologie --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- Persoonlijkheid --- Ontwikkeling --- Gedrag --- Omgevingsfactoren --- S20110231.jpg --- psychologie --- 159.9 --- Interculturele psychologie --- Culturele diversiteit --- Man --- Volwassene
Choose an application
You work and live in our 'global village', so you are bound to have multiple contacts with people whose cultural background is different from your own. Intercultural failures cost companies millions: negotiations are broken off, deals do not work out as expected, expatriates return home prematurely, joint ventures may collapse. Add to that the emotional stress to the individuals involved! Yet intercultural encounters can turn out to be among the most enriching experiences in your life, provided you prepare for them carefully. This book will help you in doing so. Its main emphasis is on awareness and understanding. Why do negotiations take so long in Japan? Why do your French associates appear arrogant to many? You will move from misunderstanding and irritation towards a positive interpretation and appreciation of the other person's culturally defined communication style. After reading this book, you will have become a better 'intercultural communicator'. The author bridges the gap between intercultural research and practical advice. He will help you examine your own cultural assumptions and values at the deepest level, and appreciate those of others, but he does not shy away either from advising you on the colour of the gift you intend to bring to an elderly lady in China...
Intercultureel management. --- Interculturele bedrijfscommunicatie. --- Go international. --- Internationalisering --- International office. --- Hoger onderwijs. --- Cultuurverschillen --- Interculturele bedrijfscommunicatie --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 695.2 Omgangsvormen --- 305.81 --- interculturaliteit --- intercultureel zakendoen --- internationale handel --- 005.912.2 --- communicatie --- interculturele communicatie --- internationale contacten --- E110413.jpg --- Internationale economie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- contacten met het publiek --- Interculturele communicatie --- Multiculturele samenleving --- Internationale handel --- Logistiek
Choose an application
In an internationalised academic environment, lecturers and researchers increasingly need to use English to give lectures and presentations, to participate in seminars and conferences and to coach international students. Academic Spoken English offers help in the following areas: - adapting a written text for a spoken register - expanding spoken academic vocabulary - using discourse markers, which structure the presentation for the audience - improving delivery (pace, clarity, interaction with the audience) - acquiring seminar skills (handling questions and comments) - improving grammatical and lexical accuracy - improving pronunciation (downloadable audio file) Examples and exercises are based on the MICASE Corpus and the John Swales Conference Corpus, extensive collections of transcripts of lectures and presentations, ensuring relevance and authenticity. The book can be used in the context of a presentation skills course or as a self-study resource.
Didactics of English --- Science --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- wetenschappelijk taalgebruik --- Engels (Taal) --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Academisch Engels --- #KVHA:Academische spreekvaardigheid; Engels --- #KVHA:Presentatievaardigheid; Engels --- taal- en letterkunde --- 802.2 )* Engels - handboeken --- 802.0-086 --- academische vorming --- Engels: slang; vaktaal; jeugdtaal --- Gesproken academisch Engels --- Go international --- International office --- Mondelinge communicatie: Engels --- academisch niveau --- 802.0-086 Engels: slang; vaktaal; jeugdtaal --- Gesproken academisch Engels. --- Go international. --- International office. --- Mondelinge communicatie: Engels. --- academisch niveau. --- Academisch niveau. --- Academic collection --- Engels --- taal --- Contains audio-visual material --- Engelse taal --- Taalgebruik. --- Spreekvaardigheid --- Languages [Modern ] --- Foreign words and phrases --- English --- Higher education --- Pragmatics --- English language --- PXL-Healthcare 2019 --- hoger onderwijs --- Engelse taalkunde --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden
Choose an application
Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien (zowel in verbale als non-verbale communicatie). Uitgangspunt daarbij is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden.De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren. Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen uit andere cultuurgroepen. Het boek stimuleert docenten en studenten na te denken over de eigen (interculturele) communicatie. Ook voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties of in organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben is het boek onmisbaar
België --- Nederland. --- Culturele verschillen. --- Go International. --- Interculturele communcatie. --- Interculturele communicatie. --- International office. --- Waarden. --- België. --- Cultuurverschillen ; Interculturele communicatie. --- culturele waarden --- International economic relations --- Mass communications --- interculturele communicatie --- Sociology of culture --- Interculturele communicatie --- Cultuurverschillen --- Intercultural communication --- Cultural pluralism --- Management --- Social aspects --- communicatie --- cultuurverschillen --- 305.81 --- cultuur --- diversiteit --- interculturaliteit --- intercultureel management --- 305.8 --- 316.77 --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Communicatie --- waarden --- multiculturaliteit --- cultuursociologie --- PXL-Central Office 2014 --- Culturele identiteit --- Cultuurverschil --- Go international.
Choose an application
Dit boek helpt mensen die China willen doorgronden op gang. In het eerste deel wordt ingegaan op de Chinese cultuur en maatschappij : onderwerpen als geografie en bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek worden besproken. Het tweede deel gaat over zaken doen met China. Aan de orde komen de Chinese bedrijfscultuur, economie en wetgeving, informatie en media. Verder gaat de auteur in op het Chinees strategisch denken, het onderhandelen met Chinezen, de interpersoonlijke contacten en etiquette.
Applied marketing --- Economic conditions. Economic development --- internationale handel --- Politics --- interculturele communicatie --- internationale marketing --- China --- Go international --- Chinese cultuur --- International office --- S11/0600 --- S02/0200 --- S02/0154 --- S02/0310 --- S10/0660 --- 338 <51> --- 327 <51> --- 339 <51> --- #SBIB:328H52 --- #SBIB:39A75 --- BPB0804 --- 282 Landbeschrijvingen (sociaal-economisch-cultureel) --- #KVHA:Commitment; China --- #KVHA:Communicatie; China --- #KVHA:Cultuur; China --- 338 --- 915.1 --- cultuur --- cultuurverschillen --- zakendoen --- 338.1 --- communicatie --- cultuurfilosofie --- cultuursociologie --- economie --- Volksrepubliek China --- economische situatiebeschrijvingen --- handel, internationaal --- intercultureel management --- sociologie, cultuur --- China: Social sciences--Customs, etiquette --- China: General works--Civilization and culture --- China: General works--China (and Asia): since 1989 --- China: General works--Intercultural dialogue --- China: Economics, industry and commerce--Business guides to China --- Economische situatie. Economische structuur van bepaalde landen en gebieden. Economische geografie. Economische produktie.economische produkten. Economische diensten--China --- Buitenlandse betrekkingen. Buitenlandse politiek. Internationale betrekkingen. Internationale politiek. Wereldpolitiek--China --- Handel. Internationale economische betrekkingen. Wereldeconomie --binnenlandse als buitenlandse handel; zie ook {339.3} en {339.5}--China --- Instellingen en beleid: China --- Etnografie: Azië --- Economische toestand. Economische ontwikkeling --- Economische situatie. Conjunctuur. Ontwikkeling van de economische structuur. Groei --- China. --- Go international. --- Chinese cultuur. --- International office. --- 327 <51> Buitenlandse betrekkingen. Buitenlandse politiek. Internationale betrekkingen. Internationale politiek. Wereldpolitiek--China --- 338 <51> Economische situatie. Economische structuur van bepaalde landen en gebieden. Economische geografie. Economische produktie.economische produkten. Economische diensten--China --- 339 <51> Handel. Internationale economische betrekkingen. Wereldeconomie --binnenlandse als buitenlandse handel; zie ook {339.3} en {339.5}--China --- Azië
Choose an application
Inhoud: 1. Cultuur: een ontdekkingreis; 2. Gelijker dan anderen; 3. Ik, Wij en Zij; 4. Man, Vrouw en M/V; 5. Wat anders is, is gevaarlijk; 6. Piramides, machines, markten en families; 7. Waarheid of deugd?; 8. Van modegril tot instrument; 9. Ontmoetingen tussen culturen; 10. Overleven in een multiculturele wereld; 11. Onderzoek naar mentale programma's.
#KVHA:Cultuurverschillen --- #KVHA:Tolkwerk --- 328.7 --- 613.7 --- 905.2 --- allochtonen --- culturele antropologie --- cultuur --- cultuurverschillen --- interculturalisatie --- multiculturaliteit --- 316.752 --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:309H023 --- #SBIB:316.7C160 --- #SBIB:IO --- 316.752 Waarden --(sociologie) --- Waarden --(sociologie) --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Interculturele en internationale communicatie --- Cultuursociologie: contact tussen culturen --- 316.7 --- 130.32 --- #A9204A --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Cultuur --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- andersdenkenden --- waarden --- S2001107.JPG --- cultuursociologie --- interculturele communicatie --- 008 --- 007 --- interculturaliteit --- maatschappij --- Sociology of culture --- Sociology of organization --- gender --- sociale psychologie --- Sociology of minorities --- Philosophy and psychology of culture --- Culturele antropologie en psychologie --- psychologische studies. --- Cultuurverschillen. --- Go international. --- Interculturele communicatie. --- International office. --- Organisatiecultuur. --- Organisatiecultuur --- Cultuurverschillen --- individualisme --- feminisme --- Psychologische studies. --- Individu et société --- Multiculturalisme --- Communication interculturelle --- Relativisme culturel --- Valeurs sociales --- Sociologie des organisations --- Études transculturelles
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|