Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Wald-Uhr
Choose an application
Vandaag is het Pasen. Anna en haar broertje Lars zijn al vroeg wakker. Samen gaan ze paaseitjes zoeken. Waar zou de paashaas de eitjes verstopt hebben? Al snel vinden ze een heleboel chocolade-eitjes. En wat is het moeilijk om daar af te blijven.
genre-thema"">
Choose an application
"Overlap' wishes to explore the field between art and science. Artists and scientists share an unbridled curiosity to understand, explain and even change the world around us. the Young Academy searched for connections, synergies, and conflicts between contemporary artistic and scientific practices. The exploration of this borderland -- the overlap -- between science and art resulted in a 'paper exhibition' with 52 artistic contributions and 12 essays, matching the rhythm of a calendar year. Each contribution offers a unique perspective in a dialogue that does not result in an unambiguous picture. This in-between area is a challenging no man's land where different rules and vocabularies coexist. This friction can be inspiring and allow for the unexpected. Can this be the key to gain access to that which lies beyond the borders of our current knowledge?"-- "Overlap wil het veld exploreren tussen kunst en wetenschap. Kunstenaars en wetenschappers delen een ongebreidelde nieuwsgierigheid om de wereld om zich heen te begrijpen, verklaren en veranderen. De Jonge Academie ging op zoek naar dwarsverbanden, synergiën en conflicten tussen de hedendaagse artistieke en wetenschappelijke praktijken. De verkenning van dit grensgebied - de overlap - tussen wetenschap en kunst resulteerde in een 'expo op papier' die met 52 artistieke bijdragen en 12 essays het ritme van het jaar volgt. Ieder stuk biedt een uniek perspectief in een dialoog zonder eenduidig resultaat. Dit tussengebied is een uitdagend no man's land waar verschillende wetten en geplogenheden naast elkaar bestaan. De frictie prikkelt de verbeelding en maakt het onvoorstelbare denkbaar. Ligt net daarin de sleutel tot wat buiten de grenzen van ons kennen ligt?"--
Art and science. --- Science --- Art --- Art and science --- 700.6 --- kunst --- wetenschap --- Jonge Academie --- Koninklijke Vlaamse Academie voor Wetenschappen en Kunsten van België (KVAB) --- getijdenboeken --- kalenders --- cross-over --- weken --- maanden --- jaar --- tijd --- Science and art --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- tijdmeting --- tijdsbeeld --- onderzoek in de kunsten --- Koninklijke Vlaamse Academie voor Wetenschappen en Kunsten van België (KVAB) --- kunst en wetenschap
Choose an application
Dit leerplannummer 2013/1 vervangt de deelleerplannen Kleuteronderwijs Nederlands en Lager Onderwijs Nederlands uit 1998 en vervangt het deelleerplan Nedrlands Taalbeschouwing 2010/1.6.
Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek --- tijd --- kloklezen --- weer --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- techniek --- technologische opvoeding --- 476.15 --- Tijd --- Kalenders --- Kloklezen --- Weer --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Leerplannen --- Nederlands --- Gemeenschapsonderwijs --- 473.4 --- Schoolbooks - Didactic material --- Tijd. --- kleuteronderwijs. --- basisonderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- seizoenen --- Didactics of social education --- maanden --- tijdsbegrip --- Didactics of Kindergarten --- tijdsbesef --- dagen van de week --- dagelijks leven --- kalenders --- Didactics of primary education --- PXL-Education 2014 --- kleuterdidactiek --- lagere schoolkind --- Didactics of Dutch --- Primary education --- Didactic strategies --- Orthopedagogics --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Thema's : Mijn gemeente, Laat je niet vangen, Elke dag dierendag.
371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Bouwen --- Huizen --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.11 --- Bouwkunst --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Bouwbedrijf --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Bouwen. --- Huizen. --- Basisonderwijs. --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Woningen --- Lager onderwijs --- Bos --- Basisonderwijs --- Natuur --- Bomen --- Maanden --- Steden en gemeenten --- Zwerfvuil --- Optisch bedrog --- Neuzen --- Tong --- Oog --- Zien --- Brailleschrift --- Alfabet --- Stripverhalen --- Dieren --- Honden --- Boom --- Maand --- Klimmen --- Woning --- Gezichtsbedrog --- Neus --- Braille --- Stripverhaal --- Dier --- Hond --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Training --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep
Choose an application
Thema's: Fstvlklnkn, In mijn mars, Tijd en weer.
371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Communicatie --- Taal --- Wereldoriëntatie --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- wereldorientatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- communicatie --- lichaamstaal --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Verkeersopvoeding --- 476 --- 478.2 --- Verkeersonderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bouwen --- Geluiden --- Huizen --- Kleding --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Lucht --- Muziekinstrumenten --- Ondernemingen --- Pictogrammen --- Sporen (dieren) --- Sterren --- Tijd --- Vervoermiddelen --- Vroeger en nu --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Anders zijn --- Baby's --- Dieren --- Dromen --- Fotografie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Planten --- Schoolleven --- Schoolomgeving --- Tuinieren --- Voeding --- Water --- Winnen en verliezen --- Wonen --- Zintuigen --- Music sound recording --- Beroepen. --- Ondernemen --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Beroepen --- Geld --- Ondernemingszin --- Reclame --- Arbeidsmarkt --- Geldwezen --- Dagelijks leven --- Ouderschap; pedagogie --- Relaties --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Samenleving --- Ik en de anderen --- Zintuiglijk spel --- (zie ook: Anders zijn) --- Waterhuishouding --- Klas --- School --- Klasbeheer --- Biologie; ba.o. --- Gezondheid --- Eten --- Gezondheidseducatie; ba.o. --- Gezondheidszorg --- Reizen --- Vervoer --- Voertuigen --- Verkeersopvoeding; ba.o. --- vervoer --- Mode --- kleding --- Beeldende kunst --- Perspectief --- Plastische opvoeding; onderwijs --- Tijdsbesef --- Geschiedenis --- Stambomen --- Toekomst --- Familie --- Plantkunde --- (zie ook: Flora --- Emoties(Gevoelens) --- Hobby's --- Lichaam --- Talenten --- Skelet --- Licht en donker --- Schaduwen --- Milieu --- Slapen --- Geboorte --- Opgroeien --- Bossen --- Konijnen --- Maanden --- Seizoenen --- Weer --- Winter --- Bos --- Interculturele opvoeding --- Gebouwen --- Bouwkunst --- Geluid --- Muziek --- Muzikale opvoeding; ba.o. --- Vliegen (insecten) --- Weerkunde; ba.o. --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelen --- Spel; opvoeding --- Oriëntatie --- Verkeer --- Dieren. --- Planten. --- Beeldopvoeding. --- Groei --- Mensen. --- Voeding en gezondheid. --- Voedingsgewoonten. --- Water. --- Zintuigen. --- Anders zijn. --- Dromen. --- Kleding. --- Kinderen en wonen. --- Lucht. --- Tijd. --- Vervoermiddelen. --- Geluiden. --- Muziek. --- Licht. --- Taal. --- Bossen. --- Sporen --- Sporenplanten. --- Verkeersopvoeding; ba.o --- Biologie; ba.o --- Gezondheidseducatie; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Muzikale opvoeding; ba.o --- Weerkunde; ba.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Verkeersreglement --- Scholen --- Klaslokalen --- Schoolgerief --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Tandverzorging --- Voedingsleer --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Waarneming --- Samenlevingsvormen --- Omgangsvormen --- Omgangskunde --- Coöperatief leren --- Diversiteit --- Ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Beeldopvoeding --- Zien --- Tuinen --- Natuurbeleving --- Nesten --- Dierethologie --- Natuur- en milieueducatie --- Verkeersveiligheid --- 1e graad lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Mobiliteit --- Woningen --- Bosfauna --- Kleuren --- Communicatiemiddelen --- Textiel --- Vliegen (werkwoord) --- Sport --- Wind --- Werken --- Arbeid --- Ruilen --- Groenten --- Fruit --- Basisonderwijs --- Lenzen --- Gezinnen --- Familieleden --- Textuur --- Huisdieren --- Straten --- Ontbijt --- Woonomgeving --- Speelplaatsen --- Parken --- Mensen --- Kinderen --- Kunsten --- Graffiti --- Natuur --- Verjaardagen --- Festivals --- Touwen --- Spelletjes --- Fietsen --- Orkesten --- Symfonisch orkest --- Affiches --- Eenheidsmunt --- Klokken (instrumenten) --- Uurwerken --- Kloklezen --- Lichten --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Klanken --- Zomer --- Herfst --- Lente --- Feesten --- wereloriëntatie --- Verleden --- Non-verbale communicatie --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- wereloriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- 093428.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- 094665.jpg --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 093802.jpg --- Groente --- Vervoermiddel --- Ziekte --- Plant --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Lens --- Gezin --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Familielid --- Huisdier --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Naamgeving --- Sociologie --- Verzorging --- Therapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Maand --- Straat --- Speelplaats --- Park --- Mens --- Spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Droom --- Inclusie --- Maatwerk --- Kunst --- Tuin --- Verjaardag --- Festival --- Waardering --- Touw --- Examen --- Rijbewijs --- Orkest --- Symfonieorkest --- Affiche --- EURO --- Klok (instrument) --- Uurwerk --- Spoor --- Gesprek --- Leefbaarheid --- Klank --- Talent --- Seizoen (jaargetijde) --- Feest --- Beeldeducatie --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Nest (dier) --- Ethologie --- Samenlevingsvorm --- Omgangsvorm --- Gezondheidsopvoeding --- Tandhygiëne --- Gedrag --- Drank --- Zintuig --- School (instelling) --- Klaslokaal --- Schoolmateriaal --- Woning --- Kleur (kleur) --- Donker --- Muziekinstrument --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Bewegingsonderwijs --- Menselijk lichaam --- Stad --- Veld --- Communicatiemiddel --- Kleuter --- Spraaktechnologie --- Technologie --- Maatschappij --- Arbeid (werken) --- Buitenland --- Gebouw --- Fietsen (werkwoord) --- Reizen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Oriëntatie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|