Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een studie van de manier waarop Marokkaanse adolescenten op school dagelijks spelen met drie verschillende Nederlandstalige variëteiten: het Antwerps, gebrekkig Nederlands en het Algemeen Nederlands. In dit boek wordt zorgvuldig bestudeerd op welke manieren deze variëteiten worden ingeschakeld in een speelse praktijk die Marokkaanse jongens zelf belachelijk doen en tegenwerken noemen, en waarmee ze zowel saaie lessen opfleuren, als gespannen en onaangename situaties proberen te saboteren door hysterische verontwaardiging, volslagen incompetentie of extreme medewerking te simuleren.
Environmental planning --- ruimtelijke ordening --- architectuurkritiek --- architectuurfilosofie --- Economic geography --- Sociolinguistics --- Dialectology --- Antwerp --- Antwerpen (stad) --- Anvers (ville) --- Enseignement secondaire --- Etrangers --- Intégration sociale --- Middelbaar onderwijs --- Sociale integratie --- Socio-linguistique --- Sociolinguïstiek --- Sociologie --- Vreemdelingen --- steden --- stadsleven --- Vlaanderen --- verstedelijking --- beleid --- fiscaliteit --- politiek --- België --- gemeentepolitiek --- 335 --- Dutch language --- Linguistic minorities --- Moroccans --- Stedelijk beleid --- Social aspects --- Cultural assimilation. --- Stedelijk beleid. --- Ethnology --- Minority languages --- Language and languages --- Minorities --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Cultural assimilation --- Political aspects --- Minoritized languages
Choose an application
Dit boek geeft een verslag van een longitudinale studie naar de ontwikkeling van vroege tweetaligheid bij Turkse, Marokkaanse en Antilliaanse kleuters in Nederland. Het onderzoek probeert antwoord te geven op de vraag hoe de aard en mate van tweetaligheid, met nadruk op congnitieve taalkennis, zich bij Turkse, Marokkaanse en Antilliaanse kinderen gedurende de eerste drie leerjaren van het basisonderwijs ontwikkelt. Daarbij is eveneens antwoord gezocyht op de vraag vanuit welke sociolinguistische en onderwijskundige variabelen de individuele variatie van tweetalige ontwikkeling kan worden verklaard. Bovendien is onderzocht in welke mate er sprake is van samenhang tussen het patroon van tweetalige ontwikkeling en de mate van metalinguistisch bewustzijn van kleuters. Tenslotte is nagegaan wleke implicaties de onderzoekresultaten hebben voor de onderwijspraktijk en voor onderwijsbeleid. (Bron: covertekst)
kleuterschool: allochtonen --- Language awareness in children --- Bilingualism in children --- Language acquisition --- Linguistic minorities --- Children --- Minority languages --- Language and languages --- Minorities --- Sociolinguistics --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Psycholinguistics --- Language --- Political aspects --- Acquisition --- Language acquisition. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Children of immigrants --- Netherlands --- Bilingualism in children - Netherlands --- Linguistic minorities - Netherlands - Language --- Language awareness in children - Netherlands --- Minoritized languages
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|