Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Study methods --- Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Affective and dynamic functions --- 415.3 --- motivatie (ler) --- 474.4 --- Leerlingensystemen ; basisonderwijs --- Motivatie ; onderwijs
Choose an application
Het succesvolle boek Puberbrein binnenstebuiten legt uit hoe het puberbrein werkt, Motivatie binnenstebuiten is het praktische vervolgboek. Want hoe raken jongeren gemotiveerd iets te willen en te bereiken? De een lijkt niets te willen. De ander wil juist van alles tegelijk en kan maar niet kiezen. Jongeren zijn onderling heel verschillend. De vraag wat iemand motiveert is dan ook heel persoonlijk. In Motivatie binnenstebuiten gaan we daarom op zoek naar de code van motivatie, een heel actueel thema in opvoeding en onderwijs. Een heel praktisch boek voor ouders, docenten, stagebegeleiders, leermeesters en managers.
adolescenten --- jeugd --- Developmental psychology --- puberteit --- Social psychology --- Motivatie ; jongeren (12-26 jaar) --- Motivatie ; onderwijs --- motivatie --- KHCA --- jongeren --- Motivatie ; jongeren --- zelfkennis --- coaching --- persoonlijkheidsleer --- leermotivaties --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Begin je steeds te laat aan je studietaken? Lopen je pauzes langer uit dan gepland? Laat je je gemakkelijk afleiden bij het studeren? Uitstelgedrag kan op langere termijn voor serieuze problemen zorgen. Je haalt je deadlines niet, je kunt wegens tijdsgebrek enkel oppervlakkig studeren of je moet examens uitstellen. Dat alles kan ervoor zorgen dat je zelfvertrouwen wordt aangetast.In Morgen begin ik eraan! geven we je handvatten om je uitstelgedrag aan te pakken. In het eerste deel schetsen we de theoretische achtergrond van academisch uitstelgedrag, inclusief de mogelijke gevolgen. Wij hopen dat je zo meer inzicht krijgt in wat voor jou typisch is als het om uitstellen gaat.Het tweede deel is een werkboek met allerlei opdrachten. Welke overtuigingen, gevoelens en uitstelmechanismen spelen een rol bij jouw uitstelgedrag? Hoe kun je hulpmiddelen als motiverende doelstellingen, timemanagement en oplossingsgerichte strategieën inzetten? Morgen begin ik eraan! is een boek uit en voor de praktijk.
studiebegeleiding --- 371.21 --- Higher education --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- uitstellen --- studentenbegeleiding --- Uitstelgedrag --- Studiebegeleiding --- Leren --- Studiemethoden --- Tijdsbesteding --- Motivatie --- Onderwijs --- Studiemethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Timemanagement --- uitstelgedrag --- Studievaardigheden --- Tijdmanagement --- Motivatie ; onderwijs --- 450.8 --- motivatie --- Methodiek van het studeren --- studying
Choose an application
Dit boek wil algemene begrippenkaders aanreiken, waarmee men concrete motivationele problemen kan confronteren. Deze begrippenkaders of theorieën heeft men nodig om motivationele processen of fenomenen in de klas, op school en in de studeerkamer te begrijpen. Ze bieden tevens mogelijkheden om de problemen op te lossen of, nog beter, om ze te voorkomen.
Educational psychology --- Age group sociology --- studiemotivatie --- Enseignement --- Onderwijs --- Psychologie --- #PEDA *015.3 --- #PEDA *P 1.32 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:HIVA --- Academic collection --- 415.4 --- 454.23 --- motivatie --- studiemethoden --- 455.3 --- Faalangst --- Jeugd --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Studiemotivatie --- 415.3 --- Leren leren --- Motivatie --- 450.8 --- leren leren (ler) --- D071157.jpg --- Motivatie ; onderwijs --- Motivatie: onderwijs --- motivatie van leerlingen --- leerpsychologie --- studieresultaten --- faalangst --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Hogere geestelijke functies --- Uitvoerende functies --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.21 --- 159.95 --- 159.94 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
De serie Kinderen en hun manieren van leren is ontwikkeld om leraren te ondersteunen bij het aanbod van diverse manieren van leren. De insteek is vooral praktisch met veel voorbeelden uit de praktijk, checklists en modellen. In dit deel staat motivatie van leerlingen en de aanpak van motivatieproblemen centraal. Na een theoretische inleiding wordt uitgelegd wat een leraar in de klas kan doen om zijn leerlingen te motiveren. In het laatste hoofdstuk wordt leren motiveren behandeld. Leren motiveren is een onderdeel van leren leren, m.a.w. als (levenslange) leerling leren hoe je het leren zo goed mogelijk aanpakt en hoe je jezelf kan motiveren.
lager onderwijs --- zorgverbreding --- motivatie --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- #PBIB:+105.92 --- leren leren --- zelfvertrouwen --- 450.8 --- Concentratie (Aandacht) --- Klasmanagement --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Zelfvertrouwen --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Methodiek van het studeren --- Lager onderwijs --- Motivatie --- Motivatieproblemen --- Klassenmanagement --- Onderwijsstijlen --- Pedagogisch klimaat --- Motivatieprobleem --- Onderwijsstijl
Choose an application
Dit boek biedt specifieke ideeën, strategieën en modellen voor differentiatie in groepen met verschillende leerniveaus. De bedoeling is om het werk in de klas te ondersteunen. Het werk van leraren, maar ook van remedial teachers, interne begeleiders, leraren van "talentenklasjes" en leraren in het buitengewoon onderwijs.
#PBIB:+105.92 --- didactische principes --- differentiatie --- motivatie --- 474.23 --- Begeleid zelfstandig leren --- Differentiatie --- Evaluatie --- Graadklassen --- Hoogbegaafde kinderen --- Klasmanagement --- Leren --- Lesgeven --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Basisonderwijs --- Kiezen --- Motivatie --- Differentiatie ; onderwijs --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Didactische principes --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- Onderwijsstrategie
Choose an application
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- samenwerkend leren --- didactiek --- motivatie --- klasmanagement --- werkvormen --- ADSL (activerende didactiek en samenwerkend leren) --- Klassenmanagement --- 484.23 --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Klasbeheer --- Samenwerking --- Didactische principes --- Klasmanagement --- Motivatie ; onderwijs --- Coöperatief leren --- Secundair onderwijs --- Motivatie --- ADSL --- Didactische werkvorm --- Activerende didactiek en samenwerkend leren
Choose an application
415.9 --- faalangst (ler) --- motivatie (ler) --- Motivation in education --- #GSDBP --- Academic motivation --- Academic achievement --- Learning, Psychology of --- Motivation (Psychology) --- faalangst --- onderwijs --- motivatie --- Educational psychology --- Personality development --- 37.042.2 --- 455.3 --- Faalangst --- Motivatie : onderwijs --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Schoolprestatie --- Motivation in education.
Choose an application
De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de docus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet altijd bijgedragen tot de transfer van deze inzichten naar de onderwijspraktijk. Die kloof wordt in dit boek gedicht. Het geeft een overzicht van wat er over leerbereidheid geweten is en vertaalt dit in contrete tips voor onder meer leerkrachten, leerlingbegeleiders en schoolleiders. Een verdieping in het boek maakt de lezer vertrouwd met verschillende zienswijzen en bestaande evidentie omtrent (het gebrek aan) leerbereidheid en omtrent wat leren (wel en niet) leuk en boeiend maakt. Daarmee raken we aan de kern van onderwijs, met name de kunst om met leerlingen een zodanige pedagogische en didactische relatie aan te gaan dat zij op een gemotiveerde manier tot leren bereid zijn.
leermotivaties --- Teaching --- motivatie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- leren leren --- Motivatie ; onderwijs --- 371.012 --- 371.3 --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Didactiek --- leerdoelstellingen --- leeromgevingen --- onderwijskunde --- 454.21 --- didactiek --- didactische werkvormen --- studiebegeleiding --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsonderzoek --- student-tutoring --- motivatie (ler) --- studiemethode --- 454.23 --- onderwijs --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijskunde --- didactische modellen --- Leren --- Motivatie
Choose an application
Aandacht creëren voor talenten van kinderen is dé nieuwe uitdaging waar het onderwijs in onze snel evoluerende maatschappij voor staat. Je ziet het begrip 'talent' dan ook regelmatig opduiken in zeer uiteenlopende betekenissen. Het lijkt een 'rage'... of is er meer aan de hand? Dit EE-Cahier geeft in enkele basisartikels achtergrond en duiding over de betekenis van het talentmodel en brengt vervolgens het verslag van verschillende praktijkverhalen: het talentenportfolio, meervoudige intelligentie, aandacht voor kunst, techniek, sport... Een variatie van grote concreet uitgewerkte acties tot kleine tips, prikkelende en uitdagende vaststellingen, getuigenissen en praktijkervaringen tonen welke verdoken rijkdom het werken aan talenten oproept, bij kinderen en bij leerkrachten. (Bron: www.cegopublishers.be)
Basisonderwijs --- Didactiek. --- lager onderwijs --- Teaching --- talentmanagement --- Primary education --- #PBIB:+105.92 --- basisonderwijs --- buitengewoon onderwijs --- didactiek --- talenten --- 415.4 --- 473 --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Meervoudige intelligentie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Talenten --- basisschool --- competenties --- leerlingenbegeleiding --- leren --- onderwijsvernieuwing --- 474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- didactische principes --- didactische werkvormen (ler) --- meervoudige intelligentie --- talent --- 159.95 --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Didactische principes ; basisonderwijs --- Leren --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Talent --- 474.21 --- Didactiek --- 103374.jpg --- Begaafdheid --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Ervaringsgericht onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Hoger onderwijs
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|