Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1. Analytische vaardigheden - 2. Ontwerpvaardigheden - 3. Management vaardigheden - 4. Sociaalcommunicatieve vaardigheden - Literatuur
Overheidsmanagement --- Vaardigheden --- Overheidsmanagement. --- Vaardigheden.
Choose an application
Wat verstaan we precies onder strategisch management en hoe komt het proces in de praktijk tot stand? Sommige mensen beweren dat er maar één zaligmakende manier is om aan strategisch management te doen, maar er bestaan ook alternatieve benaderingen. Wat impliceren die voor politieke en ambtelijke beleidsverantwoordelijken? Welke instrumenten, methoden en technieken kunnen zij gebruiken? Bestaan er wezenlijke verschillen tussen de alternatieve benaderingen of niet? En wat weten we over het daadwerkelijke gebruik en de feitelijke aanwezigheid van deze benaderingen binnen publieke en social profit-organisaties?
#SBIB:35H203 --- 404 Bestuurskunde --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Non-profitsector --- Management --- Lokaal beleid --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Management public Overheidsmanagement --- Organismes administratifs Overheidsorganisaties --- organisatiemanagement --- management --- Organization theory --- Public administration --- Belgium
Choose an application
Het boek biedt aan managers van publieke organisaties de bouwstenen die zij nodig hebben om een slagvaardig strategisch en organisatorisch beleid uit te bouwen. Het ondersteunt daarmee de ingrijpende veranderingsprocessen die zich momenteel aan het voltrekken zijn binnen publieke organisaties en dit op alle bestuursniveaus. Het begrip publieke organisatie moet daarbij in zeer ruime zin worden begrepen: de echte overheid, maar evenzeer al die organisaties die vooral bedoeld zijn om maatschappelijke waarde tot stand te brengen en die niet in de eerste plaats op hun financiële winstgevendheid worden afgerekend. Om een praktisch bruikbare, maar theoretisch verantwoorde benadering van strategie en organisatie uit te werken, vertrekt het boek expliciet van de eigenheid van publieke organisaties. Begrippen, theorieën, modellen die worden voorgesteld, worden niet in de eerste plaats afgeleid uit theorieën en modellen die voor ondernemingen werden ontworpen, maar worden afgeleid uit en gekaderd in de typische kenmerken die voor publieke organisaties gelden. Het boek biedt niet alleen een aantal theoretische uitgangspunten, maar bevat ook een aantal werkbladen en checklists waarmee de managers van publieke organisaties concreet aan de slag kunnen bij het vormgeven van het strategisch en organisatorisch beleid. Het boek is geschreven voor managers van publieke organisaties, voor studenten die zich erop voorbereiden en voor wie publieke organisaties wil adviseren over hun strategisch en organisatorisch beleid. (flaptekst)
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Business Administration. --- Strategisch management. --- Business management --- executives --- Public administration --- Management --- #SBIB:35H203 --- Overheidsmanagement: strategisch management --- #SBIB:051.IOS --- 410 Overheidsdiensten en overheidsbedrijven --- 098 Bedrijfskunde --- Administration publique Overheidsdiensten --- Gestion publique Overheidsbeheer --- Management public Overheidsmanagement --- Organisation et méthodes (administration) Organisatie en methoden (overheidsdiensten) --- beheer --- openbare sector --- management --- strategisch management --- organisatieleer --- 366.4 --- Organisatie --- Strategisch management --- organisatieontwikkeling --- Overheidsmanagement --- gestion --- secteur public --- bedrijfsleiding, management --- 65.012.3 --- Organisatieleer --- Non-profitsector --- Beleid --- Analyse --- Evaluatie --- bedrijfsbeleid
Choose an application
De publieke sector is volop in beweging. Deze enorme dynamiek is duidelijk zichtbaar bij de lokale besturen. Door de toenemende en steeds hoger liggende verwachtingen vanuit de samenleving en de burgers zijn lokale besturen genoodzaakt om hierop gepast te reageren. Dit boek beschrijft deze zoektocht naar kwantitatief en kwalitatief goed werkende lokale besturen aan de hand van een pak praktijkvoorbeelden van Vlaamse lokale besturen (gemeenten, steden, OCMW?s en provincies) over hun aanpak en ervaringen met kwaliteitsmanagement in hun organisatie. Deze praktijkgetuigenissen handelen over het meten van burger- en klantentevredenheid, over het uittekenen van processen en procedures, over het werken met ISO en het opmaken van een kwaliteitssysteem, over het meten van prestaties, het werken met een Balanced Scorecard, het uitvoeren van een CAF-zelfevaluatie,? Al deze praktijkgetuigenissen werden aangevuld met inleidende, begeleidende en duidende bijdragen die meer toelichting geven bij de beschreven praktijk. Principes zoals efficiëntie en effectiviteit hebben hun intrede gedaan en er wordt verwacht dat overheden ?kwantitatief goed werkende besturen? zijn. Tevens is de overheid getransformeerd in een cliëntgerichte overheid. Waar de klemtoon vroeger lag op wat de burgers voor de overheid betekenden, wordt nu de vraag gesteld wat de overheid voor de burgers kan betekenen. De burger/klant krijgt een steeds belangrijkere positie in het huidige overheidsfunctioneren. Dit is zeker het geval bij lokale besturen die dicht bij deze burger/klant staan. Tevredenheid van deze burger/klant is dan ook een sleutelbegrip geworden in de zoektocht naar een ?kwalitatief goed werkende overheid?
Administrations locales Plaatselijk bestuur --- Plaintes (administration) Klachtbehandeling (overheidsdiensten) --- Management in de publieke sector --- klachtenbehandelingen --- openbaar bestuur --- Overheidsmanagement: kwaliteitszorg --- Overheidsmanagement: kwaliteitszorg. --- Lokaal beleid --- Gemeentebeleid --- Kwaliteitszorg --- Academic collection --- #SBIB:35H511 --- #SBIB:35H1359 --- 423.4 Gemeenten. Bestuur --- Qualité Kwaliteitszorg --- Management public Overheidsmanagement --- Performance Prestatie --- integrale kwaliteitszorg --- kwaliteitsbeheer --- overheid, plaatselijk --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Organisatie en beleid: lokale besturen: België --- Public administration --- Organization theory --- Belgium --- Kwaliteitszorg. --- Lokaal bestuur. --- Flanders
Choose an application
gemeentebeleid --- management --- Organization theory --- organisatiemodellen --- Management --- Leidinggeven --- Overheidsbeleid --- Gemeentebeleid --- Organisatieleer --- Teamwerk --- Managementvaardigheden --- Equipe Team --- Management public Overheidsmanagement --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Leiderschap
Choose an application
leidinggeven --- Organization theory --- planning --- strategisch beleid --- management --- bedrijfsorganisatie --- Didactics of economy --- Management --- Organisaties --- Organisatieleer --- Organisatiemanagement --- #SBIB:316.334.2A500 --- #SBIB:35H200 --- Organisatiesociologie: algemeen --- Overheidsmanagement: algemene werken --- management, organisatie
Choose an application
'75 Managementkengetallen' geeft een overzicht van kritieke prestatie-indicatoren, waarmee inzicht wordt verkregen in de prestaties van de belangrijkste bedrijfsprocessen in de organisatie. De kengetallen worden telkens vanuit een vraagstuk beschreven en verder toegelicht. Vervolgens wordt de berekening uitgewerkt en wordt de betekenis van het kengetal uitgelegd. Ten slotte wordt besproken welke relaties met andere kengetallen of elementen uit de managementpraktijk er zijn en welke acties de manager kan nemen om het kengetal te beïnvloeden. De verschillende indexen waarmee een kengetal gezocht kan worden, maken '75 Managementkengetallen' tot een zeer toegankelijk naslagwerk. Het boek bevat kengetallen uit de volgende disciplines: - Strategie - Marketing - Verkoop - Inkoop - Planning - Productie & onderhoud - Kwaliteit - Distributie & logistiek - Research & development - Financien - Personeel & organisatie - Informatie- en communicatietechnologie
Financieel management. --- Management --- Management. --- Woordenboeken. --- Monograph --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H202 --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement
Choose an application
Eckart Wintzen (1939-2008) was een van de meest spirituele, creatieve en onorthodoxe ondernemers van Nederland. Tien jaar na dato gaf Eckart het geheim prijs van de succesformule waarmee hij 'zijn' BSO van eenmansbedrijf tot multinational met 10.000 medewerkers liet groeien. De ondernemer Eckart Wintzen vertelt in 'Eckart's notes' vol humor en zelfspot over de succesformule, waarmee hij zijn BSO/Origin liet groeien van onverwacht eenmansbedrijf tot ongekende multinational. Een grappig boek, met diepgang. Het staat vol met ideeën en 'gouden tips' en is geschreven voor iedereen die met management te maken heeft: ondernemers, managers, studenten en docenten, hun thuisfront en natuurlijk ook iedereen die gemanaged wordt. Het opzienbarende boekje is ingedeeld in 50 korte en puntige hoofdstukken. Een soort columns, die ook afzonderlijk gelezen kunnen worden. Vanzelfsprekend komt ook de spraakmakende 'celfilosofie' aan bod, waarmee Eckart zijn eerste onderneming, BSO/Origin, zo succesvol maakte. 'Eckart's Notes' is uitgevoerd als een persoonlijk dagboek, inclusief karakteristiek elastiek en bladwijzerkoord. De ingetogen fullcolour vormgeving geeft een lekker dagboekgevoel. Rustgevend in hectische tijden. Gewoon helemaal Eckartiaans.
Choose an application
Museum Management Measuring museums' merits Museum goals Museum marketing Local authority museums The economics of museum admission charges The university art museum Museum people Museum planning and museum plans Museums and marketing
069.01 --- 069.01 Museologie --- Museologie --- Museums --- #SBIB:316.7C324 --- #SBIB:35H200 --- Management --- Culturele infrastructuur: musea --- Overheidsmanagement: algemene werken --- Museology --- Business policy --- Service industry --- Business management
Choose an application
Verzelfstandigde agentschappen in Vlaanderen en het new public management:lessen uit survey-onderzoek - Beleidsvoering in een verzelfstandigd overheidslandschap:internationale lessen voor taakverdeling en samenwerking in de Vlaamse overheid - Het gebruik van HRM-indicatoren en een strategische visie op human resources management:lessen uit de Verenigde Staten - Dekt de vlag de lading?:Naar een verfijning van het begrip resultaatgericht begroten - Het kwaliteitsdenken binnen het Office for National Statistics(Engeland):een 'good practice' voor de Vlaamse Overheid - Weet wat je meet:e-government benchmarking onder de loep - Beter beloond bij de buren?:Enkele lessen vanuit Nederland en het Verenigd Koninkrijk als isnteek voor een vernieuw(en)d Vlaams beloningsbeleid - Methodes om de 'non-compliance' met betrekking tot vastgoedbelastingen in Vlaanderen te meten - Vlaanderen, quo vadis?:Bijdrage aan de Vlaamse regereing vanuit het SBOV
#SBIB:35H200 --- #SBIB:35H6015 --- 35.07 <493-17> --- #A0410A --- 404 Bestuurskunde --- Administration flamande Vlaamse overheid --- Budget Begroting --- e-gouvernement e-government --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Grande-Bretagne Groot-Brittanië --- Management public Overheidsmanagement --- Pays-Bas Nederland --- Science administrative Bestuurswetenschappen --- USA USA --- overheidsbeleid --- management --- vlaanderen --- administratief recht --- recht --- Belgisch recht --- Vlaanderen --- België --- bestuurskunde --- 394 --- 35.07 <493-17> Bestuursorganisatie. Openbaar bestuur--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Bestuursorganisatie. Openbaar bestuur--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Overheidsmanagement: algemene werken --- Bestuur en beleid: nationale en regionale studies: Vlaanderen --- politique gouvernementale --- flandre --- Overheidsmanagement. --- Administrative law --- Public administration --- overheidsinstellingen --- Flanders
Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|