Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
mondelinge communicatie --- Sociolinguistics --- Pragmatics --- Family --- Relationship man and women --- Relationship parent and child --- Book --- Communication
Choose an application
Many parents find getting their child to school in the morning to be quite a challenge. If your child pleads with you let him stay at home from school, if he skips school, if his morning is fraught with misbehaviours, or if he exhibits signs of distress and anxiety related to attending school, this book can help.
School phobia. --- Fear of school --- School refusal --- School sickness --- Schoolsickness --- Educational psychology --- Phobias in children --- Parent and child.
Choose an application
Adopted children --- -Adoption --- -L --- Child placing --- Foster home care --- Parent and child --- Adopted infants --- Children, Adopted --- Children --- Family relationships --- Adoption --- L
Choose an application
Deze herziene uitgave van het klassieke boek van het Hanen Centre is een must voor ouders, logopedisten, taal-spraakpathologen en andere deskundigen die werken met of zorgen voor jonge kinderen met een vertraagde taalontwikkeling. Praten doe je met z'n tweeën, dat gebruikt wordt door duizenden ouders en deskundigen over de hele wereld, geeft diepgaande informatie over hoe ouders hun kind tijdens dagelijkse activiteiten en interacties kunnen helpen bij het verbeteren van zijn communicatie- en taalvaardigheden. Dit prachtig geïllustreerde boek is van onschatbare waarde voor ouders van kinderen die nog in de vroegste fase van hun communicatieve ontwikkeling zitten tot kinderen die al in korte zinnetjes praten. Deze uitgave wordt ondersteund door recent onderzoek op het gebied van vroege interventie bij taalontwikkeling en bevat praktische aanwijzingen die gemakkelijk in het dagelijkse gezinsleven kunnen worden toegepast.Praten doe je met z'n tweeën laat ouders zien hoe je met je kind plezier kunt hebben, terwijl je tegelijkertijd bezig bent met het vergroten van zijn zelfvertrouwen en motivatie om te communiceren. Het geeft ouders ook concrete aanwijzingen om hun eigen manier van praten aan te passen, zodat wat ze zeggen past bij de interesses en communicatievaardigheden van hun kind. Dit boek bevat zowel eenvoudig te gebruiken checklists die ouders helpen de huidige fase van communicatie van hun kind vast te stellen als richtlijnen voor het kiezen van de daarbij passende communicatiedoelen.https://www.swpbook.com/boeken/23/logopedie/2228/praten-doe-je-met-zijn-tweeen-compleet-herziene-9e-editie
Taalontwikkeling --- Communicatie --- Spreken --- Kleuteronderwijs --- Logopedie --- Taalverwerving --- Taalontwikkelingsstoornissen (TOS) --- taalverwerving --- spreken --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkelingsstoornis --- Educational sciences --- taalontwikkeling --- taalontwikkelingsstoornissen --- logopedie --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Relationship parent and child
Choose an application
Een kind gooit je bestaan ondersteboven. Je aarzelt en stelt jezelf in vraag. Kan ik dit wel? Waaraan ben ik begonnen? Wat vaststaat, is een onvoorwaardelijke verantwoordelijkheid tegenover de radicaal onbekende die je leven is binnengekomen. We moeten antwoorden. We zijn persoonlijk verantwoordelijk. In dit boek gaat Bruno Vanobbergen, vader van drie kinderen, op zoek naar wat deze verantwoordelijkheid betekent. Dat begint al met het kiezen van een naam voor je kind, maar raakt ook aan de vraag wat je voor je kind wil en kan betekenen. Opvoeden gaat over je kind willen lezen. Om van daaruit naar jezelf te durven kijken. Opvoeden is dus veel meer dan kinderen begeleiden in hun opgroeien. Opvoeden gaat ook over ons, volwassenen. Het is een oefening in een mooier mens worden. Een kant-en-klaar stappenplan om je kind te vormen zul je hier niet vinden, gedeelde gevoelens van herkenning en vervreemding, van plezier en ongemak des te meer. Voor opvoeden bestaat nu eenmaal geen handleiding. Net dat maakt het tot een van de boeiendste, maar ook kwetsbaarste ondernemingen. (flaptekst)
Developmental psychology --- pedagogiek --- kinderen --- ouders-kind relatie --- Opvoeding --- Opgroeien --- Opvoeden --- 185 Kinderrechten en gezin --- Opvoedkunde --- Onderwijs --- Child rearing --- Parent and child --- opvoeden --- Relatie ouder - kind --- opvoeding --- 370
Choose an application
Developmental psychology --- Bowlby, J. --- gehechtheid --- ontwikkelingspsychologie --- pedagogie --- Bowlby --- J. --- 159.987 --- 159.98 --- 37 --- Attachment behavior in children --- J --- Child psychology --- Emotions in children --- Parent and child --- Bowlby, John. --- Bowlby, Edward John Mostyn --- בולבי, י. --- ジョンボウルビィ
Choose an application
Child rearing --- -Parent and child --- -Socialization --- -Child socialization --- Children --- Enculturation --- Social education --- Education --- Sociology --- Child and parent --- Children and parents --- Parent-child relations --- Parents and children --- Children and adults --- Interpersonal relations --- Parental alienation syndrome --- Sandwich generation --- Child raising --- Raising of children --- Rearing of children --- Training of children --- Child care --- Child development --- Child psychology --- Socialization --- Development and guidance --- Management --- Training --- -Child rearing --- Parent and child --- Child socialization --- Nederland
Choose an application
Homosexuality. --- Parent-Child Relations. --- Gays --- -Parent and child --- -#GROL:MEDO-392.64 --- #GBIB:IDGP --- Child and parent --- Children and parents --- Parent-child relations --- Parents and children --- Children and adults --- Interpersonal relations --- Parental alienation syndrome --- Sandwich generation --- Gay people --- Gay persons --- Homosexuals --- Sexual minorities --- Queers --- Homosexuality, Ego-Dystonic --- Ego-Dystonic Homosexuality --- Gay --- Homosexual --- Homosexuality, Ego Dystonic --- Queer --- Family relationships --- Parent and child --- Homosexuality --- PARENT-CHILD RELATIONS --- PARENT-CHILD RELATIONS. --- Parent-child relations. --- Age group sociology --- Sexology --- Social psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Netherlands --- Parent-Child Relations --- #GROL:MEDO-392.64 --- Parent Child Relationship --- Parent-Child Relationship --- Child Relationship, Parent --- Child Relationships, Parent --- Parent Child Relations --- Parent Child Relationships --- Parent-Child Relation --- Parent-Child Relationships --- Relation, Parent-Child --- Relations, Parent-Child --- Relationship, Parent Child --- Relationship, Parent-Child --- Relationships, Parent Child --- Relationships, Parent-Child --- Sexual and Gender Minorities --- Persons --- Parent-Offspring Interaction --- Interaction, Parent-Offspring --- Parent Offspring Interaction --- Parent-Offspring Interactions --- Youth --- Relationship parent and child --- Book --- Coming out
Choose an application
Combining social, psychological and child development aspects, this book provides a holistic view of how children develop agency.
Child welfare. --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- Child development. --- Agent (Philosophy) --- Parent and child. --- Child and parent --- Children and parents --- Parent-child relations --- Parents and children --- Children and adults --- Interpersonal relations --- Parental alienation syndrome --- Sandwich generation --- Agency (Philosophy) --- Agents --- Person (Philosophy) --- Act (Philosophy) --- Philosophy --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Child rearing --- Child protective services --- Child protective services personnel --- CPS (Child protective services) --- Humane societies --- Protection of children --- Family policy --- Public welfare --- Social work with children --- Social work with youth --- Development --- Charities --- Charities, protection, etc. --- Protection --- Child welfare --- Child development --- Parent and child
Choose an application
Het gezin kan vanuit verschillende standpunten bekeken worden.We hebben behoefte aan een ordening en selektie van de literatuur. Dit werk is geschreven vanuit onze belangstelling voor opvoedingsvragen. In dat perspektief plaatsen we het gezin. Het is bedoeld als een inleiding voor hulpverleners, onderzoekers en studenten.
Families. --- Parent and child. --- Parenting. --- Families --- Parent and child --- Parenting --- #GBIB:IDGP --- #SBIB:316.356.2H2100 --- #SBIB:AGGR --- Child and parent --- Children and parents --- Parent-child relations --- Parents and children --- Children and adults --- Interpersonal relations --- Parental alienation syndrome --- Sandwich generation --- Parent behavior --- Parental behavior in humans --- Child rearing --- Parenthood --- Family --- Family life --- Family relationships --- Family structure --- Relationships, Family --- Structure, Family --- Social institutions --- Birth order --- Domestic relations --- Home --- Households --- Kinship --- Marriage --- Matriarchy --- Patriarchy --- Gezin als kleine groep en sekserollen: algemeen --- Social aspects --- Social conditions --- Educational sciences
Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|