Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by

Book
De introductiegids : 49 tips voor het inwerken van nieuwe medewerkers
Author:
ISBN: 9789077881422 Year: 2008 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het introductieprogramma is slechts een klein onderdeel van het totale HRM-beleid. Een goede introductie van een nieuwe medewerker is echter een investering voor de toekomst. Ongeschreven regels van een organisatie bespreken, rustmomenten inbouwen op de eerste werkdagen en het aan elkaar koppelen (buddyprogramma's) van nieuwkomers zijn enkele tips. In helder, direct taalgebruik en via een overzichtelijke bladspiegel geeft de auteur adviezen die bruikbaar zijn voor HR-specialisten, leidinggevenden en de nieuwkomers zelf. Zo mag je best al om een rondleiding vragen voor je eerste werkdag. Een ander bruikbaar advies is om de sollicitatieprocedures af te stemmen op het introductieprogramma. In tijden van schaarste is adequaat personeel moeilijk te vinden. Na een succesvolle werving wil een organisatie dit verse kapitaal graag behouden. Deze gids staat vol tips, adviezen en best practices. Behalve het boek van Joost Ardts uit 2003 'Introductiebeleid'* zijn er geen recente titels op de markt die specifiek aan nieuwe medewerkers aandacht besteden. Nog steeds worden veel nieuwe medewerkers op de eerste werkdag aan hun lot overgelaten. Een enorme verspilling van productiviteit en een bron van frustratie, demotivatie en verloop! Geef nieuwe medewerkers van hoog tot laag een vliegende start met de strategie'n en praktische tips uit De introductiegids en maak ze snel en effici'nt wegwijs in je organisatie. Inclusief veertien best practices van bedrijven met een bijzonder introductiebeleid! Een onmisbaar handboek voor ondernemers, leidinggevenden, p&o'ers en ieder ander die nieuwe collega's wil inwerken en motiveren.


Book
Recruitment 3.0. : Werving en selectie in een wereld van sociale media, chatbots en Al
Author:
ISBN: 9789462155787 946215578X Year: 2018 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit nieuwe boek wordt uitgebreid stilgestaan bij de kansen en risico’s die nieuwe technologie, in het bijzonder sociale media, in een wervingsplan met zich meebrengen én de noodzakelijke veranderingen in het recruitmentproces om hiervan een succes te maken, zoals:- Van Klassiek reactief recruiten (eerst werven via advertenties, daarna de beste sollicitant selecteren), via proactief recruiten door zelf de beste kandidaten te vinden in de immense profielendatabase van LinkedIn, naar recruiten op een Expertniveau (nieuwe technologie als integraal onderdeel van recruitment).- Niet de traditionele recruitmentsite centraal stellen in alle arbeidsmarktcommunicatie, maar een Facebookpagina.- Supersnel zzp’ers vinden door een online netwerk als Twitter slim inzetten.- Iedereen in de organisatie een recruiter maken (via-via werving).- Nieuwe technologische ontwikkelingen om beter te selecteren.Je leest over de juiste recruitmentstrategie, return on investment (roi) van sociale media, de nieuwe rol van de carrièresite en veel ideeën en tips voor content en online reputatiemanagement. Dit alles aangevuld met voorbeelden en interessante cases. Kortom, met behulp van dit boek kun je een stevig fundament leggen voor een operationeel excellent recruitmentproces, op basis van strategisch en tactisch goede keuzes.


Book
199 vragen voor een succesvol selectiegesprek : een praktische handleiding voor managers, ondernemers en HR-professionals
Author:
ISBN: 9789461262660 9461262663 Year: 2018 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe vind je de juiste medewerker voor de baan? Selecteer het talent dat je zoekt door de juiste vragen te stellen.Het vinden van de juiste medewerkers is een van je lastigste taken. Hoe weet je zeker of de kandidaat die tegenover je zit bij de functie en jullie cultuur past? Als je de vragen in dit boek gebruikt, weet je zeker dat je de juiste keuze maakt.Lees niet alleen hoe je je voorbereidt op een selectiegesprek maar ook hoe een gedegen recruitmentstrategie bijdraagt aan het aannemen van de juiste medewerkers. Maak kennis met de STARR-methode en en profiteer van alle voorbeeldvragen en checklists om je kans op een succesvol gesprek te maximaliseren.


Book
100 vragen over solliciteren en maar 99 antwoorden.
Author:
ISBN: 9057122189 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Nieuwezijds


Book
Slim interviewen : schat attitudes van mensen juist in voor een beter resultaat
Author:
ISBN: 9789401429368 9401429367 Year: 2015 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties die mensen met de juiste attitudes aantrekken, werken beter.De laatste jaren was het HR-beleid sterk gefocust op het zoeken naar de m/v met de juiste vaardigheden voor een job. Intussen stoot dit competentiedenken meer en meer op grenzen. Zeer competente medewerkers blijken dan toch niet altijd de geknipte aanwerving te zijn. Het schort soms wat op het vlak van attitudes en de link met de bedrijfscultuur is er niet altijd. Het juist inschatten van attitudes vormt de hoeksteen van het rekruterings- en coachingsbeleid van de toekomst. Attitudes voorspellen beter of iemand zal fitten in een toekomstige job.Dit boek maakt je snel en praktisch een specialist in het inschatten van iemands attitudes.Bron : http://www.lannoo.be


Book
Doeltreffend werven, solliciteren en selecteren : een praktische handleiding voor selecteur en sollicitant
Author:
ISBN: 9060019482 Year: 1985 Publisher: Deventer : Van Loghum Slaterus,


Book
Het interview als selectie-instrument.
Author:
ISBN: 9026726643 Year: 1997 Publisher: Deventer Kluwer bedrijfsinformatie


Multi
Artificiële intelligentie in rekrutering
Authors: ---
ISBN: 9789048635177 9048635179 Year: 2019 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jean en Didier hebben dit boek geschreven om een duidelijker beeld te schetsen van wat Artificiële Intelligentie is en vooral wat het niet is. Ze maken graag het onderscheid tussen welke toepassingen vandaag bestaan, waar die wetenschap vandaag toe in staat is en wat nog volledig toebehoort aan de vrije fantasie. Het verschil tussen 'science' en 'sciencefiction'. Ze hopen met dit boek de lezer te overtuigen dat AI op dit moment een verlengstuk kan zijn, dat de mens beter zal maken. Niet vervangen. Het enige wat AI op dit moment van hr zal overnemen, zijn een aantal 'machinale taken', wat ons zal toelaten om meer tijd vrij te maken voor de menselijke kant van hr. En dat is uiteindelijk een heel mooi streven.Bron : http://www.diekeure.be


Book
De HR-regisseur : hoe ster-kandidaten rekruteren en selecteren ?
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033493263 Year: 2013 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe gaan we om met een veranderende en meer diverse arbeidsmarkt ? Het is een vraag die HR-medewerkers, politici, opiniemakers, academici, beleidsmedewerkers,... in diverse sectoren bezig houdt.Iedereen heeft wel eens gehoord van de vergrijzing, ontgroening, vervrouwelijking en verkleuring van de arbeidsmarkt. De fameuze 'war for talent' is volop bezig en levenslang leren wordt absoluut noodzakelijk in onze kennismaatschappij.Nu en des te meer in de toekomst moeten we ervoor zorgen dat al de competenties en vaardigheden van personen die actief zijn op de arbeidsmarkt efficiënt worden ingezet, behouden en ontwikkeld. Net als in de filmwereld moeten we de (HR-)processen 'regisseren' en dienen we een casting te organiseren om de oscarnominees bekend te maken. De oscarwinnaar zal uiteindelijk onze 'ster-kandidaat' zijn voor de functie. Aan de hand van deze verhaallijn wordt de lezer meegesleept doorheen het boek om een antwoord te vinden op o.a. de volgende vraagstukken: Hoe rekruteren en selecteren we in deze veranderende en vooral meer diverse arbeidsmarkt ?, Hoe verloopt een selectieproces ?, Hoe implementeren we competentiemanagement ?, Welke selectiemethoden kunnen we toepassen?, Hoe voeren we een diversiteits- en gelijkekansenbeleid ?.Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden zal de lezer inspiratie vinden om de vertaalslag te maken naar de eigen werkcontext. De begrippen talent, competenties en diversiteit zullen bovendien een rode draad vormen doorheen de tekst.Bron : http://www.acco.be


Book
De strijd om talent : employer branding in theorie en praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789401443289 9401443289 Year: 2017 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Employer branding is een krachtig wapen in de war for talent. Wil je het juiste talent aantrekken voor je organisatie? Dan heb je nood aan gefundeerde inzichten over hoe je jezelf als werkgever aantrekkelijk kan maken én kan onderscheiden van de rest. In de praktijk nemen organisaties hierover vaak beslissingen uit de losse pols en op basis van intuïtie. Nochtans reikt het wetenschappelijk onderzoek over employer branding heel wat bruikbare tips aan. De auteurs bieden met dit boek een inzicht in deze tips, en een concrete en gefundeerde aanpak voor je bedrijf. Vind niet langer het warm water uit en baseer je op gefundeerde inzichten. De e-tool en inspirerende praktijkvoorbeelden helpen je concreet op weg.Bron : http://www.academiapress.be

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by