Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (20)

Thomas More Mechelen (12)

KU Leuven (10)

VIVES (10)

VUB (9)

Arteveldehogeschool (8)

UCLL (8)

AP (6)

KBR (6)

UAntwerpen (6)

More...

Resource type

book (20)


Language

Dutch (17)

English (2)

German (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2017 (1)

2016 (1)

2015 (1)

2012 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Het kind met leesmoeilijkheden : methoden en technieken voor de orthodidactsche behandeling.
Authors: ---
ISBN: 9027609934 Year: 1975 Publisher: Meerhout Infoboek


Book
Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching.
Author:
ISBN: 9026618417 Year: 1987 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Problems in written expression: assessment and remediation
Authors: ---
ISBN: 0898623545 0898622336 Year: 1989 Publisher: New York The Guilford Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Suus & Luuk Lenteboek
Authors: ---
ISBN: 9789492529046 9492529041 Year: 2017 Publisher: [Swifterbant] : Creativiti,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze kleurrijke map vol inspirerende tekeningen en een ruime variatie aan werkvormen neemt de tweeling Suus en Luuk je mee door het thema Lente. Aan bod komen onder meer: buiten, dieren, boerderij, binnen en buiten spelen, Pasen, moeder-/vaderdag en Koningsdag. Spelenderwijs wordt hierbij een beroep gedaan op luisteren, praten, denken en doen met als doel de spraak- en taalontikkeling te stimuleren. Gemaakt door logopedisten en direct inzetbaar voor iedereen die met taal bezig is of wil zijn. Door zijn vorm, uitgebreide mogelijkheden en praktische bruikbaarheid is dit themaboek voor een brede doelgroep inzetbaar.


Book
Remediaal handelen een specialisme tussen wetenschap en praktijk
Author:
ISBN: 9026516797 Year: 2001 Publisher: Lisse Swets & Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt verslag gedaan van ontwikkelingsonderzoek op het gebied van remediaal handelen. Inzichten uit verschillende wetenschappelijke disciplines zijn vertaald naar de onderwijspraktijk. In het inleidende gedeelte wordt ingegaan op het belang van wetenschappelijk onderzoek bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van praktijktrajecten. In de daaropvolgende hoofdstukken worden afzonderlijke thema's behandeld zoals: effecten van rolwisselend leren, effecten van computertraining en tutor-interventies, handelingsgerichte diagnostiek in de praktijk van het basisonderwijs, taal en taalleerproblemen, behandelprogramma's voor leerlingen met gedragsproblemen, motivationele problemen bij kinderen met ernstige leesproblemen, en remediëren en anderstalige volwassenen en analfabete cursisten. (Bron: covertekst)


Book
Suus & Luuk. Winterboek
Authors: ---
ISBN: 9789082142426 9082142422 Year: 2015 Publisher: Bodegraven, Nederland K2 Publisher

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze map neemt de tweeling Suus en Luuk je mee door het thema winter. Aan bod komt onder meer: kerst, oud en nieuw, winter (koud, sneeuw en ijs) en carnaval. Spelenderwijs wordt een beroep gedaan op luisteren, praten, denken en doen met als doel de spraak- en taalontwikkeling te stimuleren. Deze map bevat oefensuggesties, kleurrijke illustraties en (zwart-wit)kopieerbladen. Specifieke aandacht is er onder andere voor: begrijpend luisteren, woordenschat en woordkennis, begrippenkennis (o.a. voorzetsels, tellen, tegenstellingen.), categoriseren, verwoorden en zinsvorming, taal-denkrelaties en verhaalopbouw. Gemaakt door logopedisten en direct inzetbaar voor iedereen die met taal bezig is. Het themaboek kan zowel in individuele setting als groepssetting ingezet worden.


Book
Suus & Luuk. Herfstboek
Authors: ---
ISBN: 9789492529008 9492529009 Year: 2016 Publisher: Bodegraven, Nederland K2 Publisher

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze map neemt de tweeling Suus en Luuk je mee door het thema herfst. Aan bod komt onder meer: regen, spinnen,... Spelenderwijs wordt een beroep gedaan op luisteren, praten, denken en doen met als doel de spraak- en taalontwikkeling te stimuleren. Deze map bevat oefensuggesties, kleurrijke illustraties en (zwart-wit)kopieerbladen. Specifieke aandacht is er onder andere voor: begrijpend luisteren, woordenschat en woordkennis, begrippenkennis (o.a. voorzetsels, tellen, tegenstellingen.), categoriseren, verwoorden en zinsvorming, taal-denkrelaties en verhaalopbouw. Gemaakt door logopedisten en direct inzetbaar voor iedereen die met taal bezig is. Het themaboek kan zowel in individuele setting als groepssetting ingezet worden.


Book
Remedial teaching en psychomotoriek : effectief leren door te doen
Author:
ISBN: 9789020975352 Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pleidooi voor een 'al doende' aanpak van kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen. Niet alleen het wat, maar ook het waarom en het wat dan van leermoeilijkheden komen aan bod. Combinatie van inzichten uit onderwijs en therapie, voor iedereen toegankelijk en haalbaar. We hebben het allemaal in ons om te helpen, als we weten wat er aan de hand kan zijn. Boordevol praktische tips en oefeningen om rechtstreeks te implementeren. Een onmisbare handleiding voor elke begeleider van kinderen in ontwikkeling: ouders, leerkrachten, logopedisten, psychologen, orthopedagogen, ergotherapeuten, kinesitherapeuten...


Book
Niet vanzelfsprekend : taalontwikkelingsstoornissen en afasie bij kinderen.
Author:
ISBN: 9001674194 9789001674199 Year: 1979 Volume: 10 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Leerproblemen en leerstoornissen : remedial teaching en behandeling : hulpschema's voor opleiding en praktijk
Author:
ISBN: 9056373935 Year: 2001 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by