Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
174 --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Professional ethics. Deontology --- Research --- Recherche --- Moral and ethical aspects --- Aspect moral --- Science --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Report
Choose an application
In het hoger onderwijs neemt het ontwikkelen van beroepsbekwaamheden, ook het leren onderzoeken, een belangrijke plaats in. Studenten in HBO en op universiteiten worden steeds vaker geconfronteerd met (kleine en grote) onderzoeksopdrachten, omdat gebleken is dat onderzoek doen een goede manier is om allerlei dingen te leren. Een onderzoek voorbereiden is het eerste deel van een vierluik van onderzoeksboeken dat vier cruciale onderdelen van het onderzoeksproces behandelt. Elk boek is los te gebruiken maar opgebouwd volgens een vaste structuur. Naast heldere uitleg over nut, eisen en aanpak, bevat elk boek voorbeelden, uitgewerkte oefeningen, vraagbaken, zelftesten en opdrachten om de leerstof toe te passen op het eigen (klein of groot) onderzoek. Bij het boek 'Een onderzoek voorbereiden' kunt u gebruikmaken van de speciale leeromgeving PreScriptum. Naast deze boekuitgave is ook verkrijgbaar de digitale omgeving Excellent Research. Hierin kunnen onervaren n ervaren onderzoekers kunnen leren En werken. ERS is bedoeld voor studenten in hbo en op universiteiten. Voor startende onderzoekers biedt ERS een omgeving om zich te bekwamen in het doen van klein of groter onderzoek. (Meer) ervaren onderzoekers kunnen er aan de slag om onderzoekstaken te structureren en om onderzoeksmateriaal te documenteren, te registreren en op te slaan. ERS bestaat uit twee afzonderlijke ruimten die met elkaar in verbinding staan: - een leeromgeving - een werkomgevingInhoudsopgave 1. Cirkelen rond een vraag Het plan Kenschets - Nut - Eisen - Aanpak - Zelftest - Orintatieopdracht 2. Weten waar je bent Het kennisgebied Kenschets - Nut - Eisen - Aanpak - Oefening - Zelftest - Opdracht (deze onderdelen komen eveneens in hoofdstuk 3 t/m 6 aan bod). 3. Iets doen wat zin heeft De reden 4. Vastleggen wat je niet weet Het antwoord 5. Een route uitstippelen De strategie 6. Zorgen dat het plaatje klopt Het geheel 7. De balans opmaken Het planformulier Probleemstelling - Verantwoording - Theoretisch kader - Methode - Tijd- en faseringsschema - Literatuur Uitwerking van de oefeningen Antwoorden op de vragen van de zelftesten
Research --- onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- Science --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Wetenschappelijk onderzoek. --- 450.8 --- Onderzoeksmethoden --- Probleemoplossend leren --- Scripties --- Methodiek van het studeren
Choose an application
Research --- onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- Science --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- onderzoeken --- opdrachten --- Probleemoplossend leren --- 450.8 --- Onderzoeksmethoden --- Scripties --- Methodiek van het studeren
Choose an application
Research --- onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- presentatie --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Science --- Science research --- Scientific research --- onderzoeken --- opdrachten --- Probleemoplossend leren --- presentatietechniek --- 450.8 --- Onderzoeksmethoden --- Scripties --- Methodiek van het studeren --- onderwijs --- handleiding --- 37
Choose an application
Economic conditions. Economic development --- Europe --- Instructional systems --- Systèmes d'enseignement --- Congresses --- Congrès --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Research --- -001.4 --- Science --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Conferences - Meetings --- Systèmes d'enseignement --- Congrès --- Union européenne --- Union européenne --- Etudes est-europeennes
Choose an application
Methoden en technieken --- Research --- Algemene methodologie. --- Methodology. --- -#SBIB:303H10 --- Science --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Onderzoek --- Systematisch verpleegkundig handelen --- Studenten --- Studiemethoden --- Multidisciplinair team --- Student --- Studiemethode --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap) --- -Methodology
Choose an application
30 gesprekken met Vlamingen over wetenschappelijk onderzoek (zoektocht naar kennis en inzicht), zowel in exacte, humane, biomedische wetenschappen en onderzoek in de industrie. Dit boek registreert tevredenheid, ontevredenheid en hoop bij Vlaamse onderzoekers
Science --- Flandre --- Recherche scientifique --- Vlaanderen --- Wetenschappelijk onderzoek --- Research --- -Science and state --- -#psyc:gift 1997 --- #A9802A --- 001 --- Vlaanderen (493=393) --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.891 --- Onderzoek --- Sociologie --- Techniek --- Wetenschappen --- bedrijfsprocessen --- economie, ethiek --- economische politiek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- research & development --- technologie --- wetenschapsbeleid --- Science policy --- State and science --- State, The --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Wetenschap --- (zie ook: research) --- Government policy --- Science and state --- #psyc:gift 1997
Choose an application
Report writing --- Research --- 001.81 --- #PBIB:2003.4 --- #PBIB:gift 2003 --- 002 --- 001.891 --- 001.818 --- Bibliothéconomie Bibliotheekwetenschap --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- Techniek van de intellectuele arbeid --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Science --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Research paper writing --- Research report writing --- Term paper writing --- Authorship
Choose an application
Basisboek Methoden en Technieken Dit boek is zowel voor de student als voor de professional de handleiding voor het opzetten en uitvoeren van kwantitatief onderzoek. Basisboek Methoden en Technieken licht op een praktische manier de basis van kwantitatief onderzoek toe, waaronder de belangrijkste statistiekprincipes en SPSS. Elk hoofdstuk behandelt telkens één onderzoeksfase en start met de leerdoelen, belangrijkste begrippen en een openingscasus. Alle hoofdstukken eindigen met een bondige samenvatting en verdiepingstips. Aan de hand van gerichte opdrachten kunnen studenten stap voor stap een eigen onderzoek opzetten en leren ze onderzoek van anderen te evalueren. Het boek bevat verder veel verhelderende voorbeelden uit diverse disciplines en kan daardoor breed worden ingezet bij hbo-opleidingen die belang hebben bij kwantitatief onderzoek, in zowel de propedeuse- als de hoofdfase. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderzoek zijn in deze zesde editie opgenomen, zoals onderzoek via social media, online onderzoekspanels, de opkomst van big data en datamining. Aan het visualiseren van de resultaten van onderzoek is extra aandacht besteed; het boek bevat nu ook infographics en data dashboards. De auteurs van de zesde druk: Ben Baarda is een autoriteit op het gebied van onderzoek en statistiek en heeft vele boeken op dit terrein geschreven. Esther Bakker geeft gezondheidspsychologie aan de Open Universiteit. Tom Fischer werkt als docent en onderzoeker bij de Hanzehogeschool Groningen. Mark Julsing is als data-analist werkzaam bij Noordhoff Uitgevers. René van Vianen is hoofddocent methoden en technieken van onderzoek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Science --- Quantitative methods in social research --- Statistical science --- Study methods --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Research --- onderzoeksvaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- kwalitatief onderzoek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:onderzoeksmethodologie --- Onderzoeksvaardigheden --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- E-books --- Kwantitatief onderzoek. --- Onderzoeksmethoden. --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 343.9 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 371.1 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODOLOGIE -- 343.9
Choose an application
In het hoger onderwijs neemt het ontwikkelen van beroepsbekwaamheden, ook het leren onderzoeken, een belangrijke plaats in. Studenten in HBO en op universiteiten worden steeds vaker geconfronteerd met (kleine en grote) onderzoeksopdrachten, omdat gebleken is dat onderzoek doen een goede manier is om allerlei dingen te leren. Dit boek is het 3de deel van een vierluik van onderzoeksboeken dat 4 cruciale onderdelen van het onderzoeksproces behandelt. Elk boek is los te gebruiken maar opgebouwd volgens een vaste structuur. Naast heldere uitleg over nut, eisen en aanpak, bevat elk boek voorbeelden, uitgewerkte oefeningen, vraagbaken, zelftesten en opdrachten om de leerstof toe te passen op het eigen (klein of groot) onderzoek
Rapporteren. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Science --- onderzoek --- Research --- rapporteren --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- 450.8 --- 499.5 --- hoger onderwijs --- maatschappelijk verkeer --- oefeningen --- onderzoeken --- schriftelijke communicatie --- Onderzoeksmethoden --- Probleemoplossend leren --- Scripties --- wetenschappelijk schrijven --- Science research --- Scientific research --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Rapporteren --- onderwijs --- handleiding --- 37 --- 003 --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|