Listing 1 - 10 of 98 << page
of 10
>>
Sort by

Book
Contentmarketing
Author:
ISBN: 9789001877569 9789001877576 9001877575 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensen zijn steeds beter in staat om online informatie te filteren; zij negeren en omzeilen marketing daardoor makkelijker. Tegelijkertijd is er veel behoefte aan relevante kennis en starten er steeds meer koopprocessen bij Google. Dit betekent dat er een omslag in het marketingdenken wenselijk is: content moet mensen niet langer onderbreken tijdens de internetactiviteiten, maar er zijn op het moment dat er behoefte aan is. Contentmarketing is het eerste hbo-studieboek over deze belangrijke marketingvorm. Het is toegankelijk geschreven en is zeer praktijkgericht, met veel voorbeelden uit het werkveld.Contentmarketing legt uit wat contentmarketing is. Het gaat daarbij in op de ontwikkelingen in de markten, bijvoorbeeld de steeds groter wordende rol van social media, en de gevolgen daarvan voor marketing. Ook licht het boek uitgebreid toe hoe en wanneer deze marketingmethode het beste kan worden toegepast. De focus ligt daarbij op online, maar ook offline komt aan de orde. Het strategische startpunt van het boek is het Content Marketing Framework, waar de contentproductie en -distributie uit voortvloeien. De theorie wordt aangevuld met relevante opdrachten en aansprekende praktijkcases uit B2B-, B2C- en non-profitorganisaties en het MKB. Contentmarketing richt zich met name op de hoofdfase van communicatie- en marketingopleidingen, maar is ook geschikt voor marketeers, ondernemers en anderen die met contentmarketing aan de slag willen. (Bron: Noordhoff)


Book
Social media management : vanuit een commercieel perspectief
Authors: ---
ISBN: 9789001880040 9789001880057 9001880053 9001880045 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De opkomst van social media veranderde de manier waarop mensen producten zoeken, kiezen en kopen en evalueren. Ook kunnen uitingen op social media grote impact hebben op de reputatie en daarmee het succes van bedrijven. Het is daarom zeer belangrijk voor organisaties om een effectieve social media-strategie te kunnen implementeren. Het nieuwe boek Social Media Management reikt studenten de kennis en vaardigheden aan om succesvolle plannen te ontwikkelen voor bedrijven. Waarom kiezen voor Social Media Management? -Het eerste studieboek over social media dat vanuit commercieel perspectief de hele klantreis behandelt; -geschreven door experts uit het werkveld en gebaseerd op wetenschappelijke literatuur; -onder redactie van de auteurs van Basisboek online marketing. Social Media Management gaat in op de volgende vraagstukken: Hoe kunnen organisaties social media zo inzetten dat bezoekers graag met en over hen communiceren? En hoe kan van daaruit een relatie worden opgebouwd waar zowel de klant als de organisatie tevreden mee is? Hoe kunnen organisaties het gedrag in de koop- en gebruiksfase via social media beïnvloeden? De student leert de rol van social media te analyseren in de verschillende fasen van de klantreis en om te zetten naar effectieve strategieën voor bedrijven. Het boek besteedt ook aandacht aan mogelijke aanpassingen binnen organisaties om succesvol invulling te kunnen geven aan een social media strategie. De theorie wordt met vele actuele cases steeds helder vertaald naar de praktijk. De sterke didactiek, wetenschappelijke basis en duidelijke koppeling tussen de leerdoelen en de oefenvragen maken dit een goed doortimmerd studieboek. Social Media Management richt zich op studenten aan hbo-opleidingen in de richtingen marketing en communicatie, maar is ook zeer geschikt voor de domeinen management en ondernemerschap.


Book
Recruitment via sociale media : van wervingsstrategie tot uitvoer
Author:
ISBN: 9789081675642 Year: 2014 Publisher: Rotterdam Werf&Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het begrip 'sociale media' niet terugkomt in je recruitment-, arbeidsmarktcommunicatie of employer branding plan, dan doe je iets niet goed. Dan zit je nog in de 'Klassiek reactieve fase' van recruitment. Met dit boek leer je om naar het 'Expertniveau' van recruitment te gaan. De fase waarin sociale media een integraal onderdeel zijn van HR, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie en je in staat bent om beter en sneller arbeidspotentieel aan te trekken én te behouden, vaak tegen lagere kosten.Bron : http://www.werf-en.nl


Book
HR & Social media : HR in de rol van gebruiker, business partner & change agent
Authors: ---
ISBN: 9789462152618 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De impact van sociale media op organisaties - en HR in het bijzonder - is groot. Organisaties waarbij sociale media een geïntegreerd onderdeel van de werkzaamheden zijn, maken het verschil. Zij weten zich op duurzame wijze te onderscheiden en zich tijdig aan te passen aan de veranderende omgeving. 'HR & Social Media' is het eerste boek dat laat zien wat de rol van HR hierin is en hoe belangrijk deze rol is.Zodra organisaties 'iets' met sociale media gaan doen, krijgen zij te maken met een organisatie- en gedragsverandering en een essentieel andere manier van communiceren, samenwerken en organiseren. Organisaties die sociale media succesvol inzetten, vertalen de essentie ervan door in de manier waarop zij werken. HR speelt hierbij een belangrijke rol als gebruiker van sociale media, business partner en change agent.'HR & Social Media' is voor HR-professionals, managers, studenten en andere geïnteresseerden die zich willen verdiepen in hoe je met sociale media een organisatie kunt verrijken. Het boek reikt handvatten aan als het gaat om waar te beginnen, hoe te implementeren en welke rol HR kan vervullen. Het uitgangspunt is de waarom-vraag: waarom zet je organisatie social media in? De vele praktische voorbeelden over nut en toepasbaarheid, adviezen en tips maken het een onmisbaar naslagwerk en inspiratiebron!Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Social Selling : meer omzet door slim gebruik van social media
Author:
ISBN: 9789492196132 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Adfo Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door digitalisering maken klanten en prospects op een totaal nieuwe wijze hun aankoopbeslissingen. Marketing en sales moeten hierdoor meer dan ooit goed samenwerken. Social selling, het benutten van social media kanalen binnen het verkoopproces, is daarbij onmisbaar. De negen stappen in dit boek maken duidelijk hoe social selling in de eigen organisatie succesvol toe te passen. Elke stap wordt toegelicht met praktische voorbeelden, eenvoudig toe te passen modellen en tips. De werkbladen zorgen ervoor dat je direct aan de slag kunt. Na het lezen van Social Selling weet je hoe je beduidend meer omzet en winst haalt door het slim inzetten van social media. 'Een must read voor elke sales- en marketingprofessional die zich realiseert dat het omarmen van de digitale wereld, en social selling in het bijzonder, een vereiste is om succesvol in te spelen op de (communicatie)behoeftes van de klant.' Egbert-Jan van Bel (bestsellerauteur en kerndocent Beeckestijn Business School).Bron : http://www.bol.com


Book
We worden steeds slimmer : hoe apps, gadgets en social media ons intelligenter maken
Authors: ---
ISBN: 9789491845147 9491845144 9789491845222 9491845225 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Maven Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verhandeling over de invloed van technologische vooruitgang op het menselijke denken. Dit boek gaat over hoe technologie ons denkvermogen vergroot. De auteur laat op meeslepende wijze zien hoe 'denkgereedschappen' zoals e-mail, zoekmachines en spreadsheets, zich de laatste jaren in sneltreinvaart ontwikkeld hebben. Aan de hand van spraakmakende voorbeelden geeft hij een fascinerend perspectief op hoe onze denkwereld aan het veranderen is, en verkent hij wat dit betekent voor de toekomst.


Multi
Social media management : vanuit een commercieel perspectief
Authors: ---
ISBN: 9789001880040 9789001880057 9001880053 9001880045 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Social Media Management gaat in op de volgende vraagstukken: Hoe kunnen organisaties social media zo inzetten dat bezoekers graag met en over hen communiceren? En hoe kan van daaruit een relatie worden opgebouwd waar zowel de klant als de organisatie tevreden mee is? Hoe kunnen organisaties het gedrag in de koop- en gebruiksfase via social media beïnvloeden? De student leert de rol van social media te analyseren in de verschillende fasen van de klantreis en om te zetten naar effectieve strategieën voor bedrijven. Het boek besteedt ook aandacht aan mogelijke aanpassingen binnen organisaties om succesvol invulling te kunnen geven aan een social media strategie. De theorie wordt met vele actuele cases steeds helder vertaald naar de praktijk. De sterke didactiek, wetenschappelijke basis en duidelijke koppeling tussen de leerdoelen en de oefenvragen maken dit een goed doortimmerd studieboek. Social Media Management richt zich op studenten aan hbo-opleidingen in de richtingen marketing en communicatie, maar is ook zeer geschikt voor de domeinen management en ondernemerschap. (Bron: Noordhoff)


Book
Social media smaakmakers : hapklare succesrecepten voor uw bedrijf
Author:
ISBN: 9789401444545 9401444544 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zijn al veel boeken geschreven over het belang van sociale media in het bedrijfsleven. Maar meestal blijven ze beperkt tot algemene principes. Dit boek leert je niet alleen waarom je sociale media centraal moet stellen, maar vooral ook welke noodzakelijke stappen je moet ondernemen om van jouw sociale mediastrategie een succes te maken.Ontstaan vanuit een duidelijke visie op wat sociale media voor jouw bedrijf kan betekenen en vanuit een jarenlange ervaring met het inzetten van sociale media in de praktijk.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Let's go social : haal het beste uit je sociale media, op jouw manier
Author:
ISBN: 9789463935517 Year: 2021 Publisher: Utrecht Owl Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het gebruik van sociale media in België neemt elk jaar toe, en nu meer dan ooit komen we via sociale netwerken dichter bij elkaar. Gebruikers snakken naar verbinding, verhalen en merken met een sterke boodschap. Elk jaar stijgt ook het aantal euro?s dat ondernemingen spenderen op sociale media met 19% en in 2020 kwamen er 20.000 nieuwe webshops bij in ons land. Starters, winkels, ondernemingen en organisaties vinden steeds meer de weg naar digitaal.Hoe begin je aan het bouwen van een authentiek merk op sociale media? Hoe weet je welke boodschap op welk netwerk en voor welke doelgroep werkt? En vooral, hoe kan je het onstuimige landschap doorgronden?Met Let's go social werk je dagelijks aan een leuke, korte opdracht ? om op die manier na 25 dagen van #zerotohero te gaan op sociale media. Het belangrijkste is dat je de held wordt van je eigen verhaal en dat je zal durven delen. Samen leggen we de grondlaag voor jouw sociaal merk, verhaal en campagnes. Heb je al socialemedia-activiteiten? Geen probleem ? integendeel! Dat is een prima startpunt om tijdens de opdrachten te reflecteren over je huidige gebruik, met het oog op vernieuwing.Deze challenge wordt ondersteund door een behapbare theoretische context en allerhande tools en contenttips om ddoelbewust en authentiek te blijven shinen op sociale media. Dat alles gecombineerd met een hoge feel good factor en de inspirerende verhalen van ondernemers.Bron: amazon.com


Book
@DeDocentcoach : sociale media in het onderwijs voor en door de docent.
Author:
ISBN: 9789000315079 Year: 2013 Publisher: Houten Unieboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Docenten krijgen steeds meer te maken met LinkedIn, Twitter, Facebook, Prezi en Google+, maar vaak weten ze niet hoe ze hier het beste mee om kunnen gaan. Wat zijn social media en waar zijn ze voor bedoeld? Wanneer moet je social media stimuleren of weigeren? En hoe kun je social media het beste in de les gebruiken? Inge van Erkel legt kort en helder uit hoe docenten hun voordeel kunnen halen uit social media. Met vele praktijkvoorbeelden, interviews, weetjes en cijfers wordt het voor iedere docent duidelijk hoe het nieuwe en het verbeterde lesgeven anno nu eruit gaat zien.

Listing 1 - 10 of 98 << page
of 10
>>
Sort by