Listing 1 - 10 of 86 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Study methods --- studievaardigheden --- studiemethode --- Studiemethodiek
Choose an application
Voor elke leersituatie, in elk vak, en met elke leerlingZelfregulerend leren is heel actueel. Het aanleren van zelfregulerende vaardigheden is namelijk één van de meest onderbouwde én doeltreffende interventies die je in je klas kan doorvoeren. En toch ... Door een wildgroei aan definities - met elk hun eigen methodieken en doelgroepen - zie je door de bomen het bos niet meer. Wat is zelfregulerend leren nu? En wat is je rol als leraar dan?Dit boek neemt je op toegankelijke wijze mee doorheen de schat aan kennis die bestaat over zelfregulerend leren. Het beschrijft precies wat jij nodig hebt om vertrekkende vanuit jouw eigen aanpak straks nog meer resultaat te boeken, en dat met al jouw leerlingen.bron: https://www.academiapress.be/nl/zelfregulerend-leren
Zelfsturend leren --- Zelfregulatie --- Zelfsturing --- Leren --- Onderwijs --- didactiek --- leren --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- didactische processen --- didactische werkvormen --- Studiemethode --- Leerlingbegeleiding --- 450.8 --- leren leren --- zelfstudie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Studievaardigheden --- Didactiek --- Zelfregulerend leren --- Motivatie --- zelfontdekkend leren --- studievaardigheden
Choose an application
Hoofdstuk 1: Bouwen aan alternatieve leeromgevingenHoofdstuk 2: Een studiewijzer voor Begeleid Zelfstandig Leren1. Het begrip `studiewijzer'2. Studiewijzers in het continuüm naar begeleid zelfstandig leren3. Structuur van een studiewijzer4. De studiewijzer ontwikkeldHoofdstuk 3: Studiewijzers in de praktijkDeel 1: Begeleid zelfstandig geschiedenis leren: een praktijkvoorbeeld van het vak geschiedenisDeel 2: Studiewijzers voor het vak NederlandsHoofdstuk 4: Begeleid zelfstandig leren: een meervoudig innovatieproces1. Een meervoudig innovatieproces2. De hefboom `leren leren'3. De school als professionele leergemeenschapHoofdstuk 5: Zelf aan de slag met studiewijzers1.Reflecteren over een eigen studiewijzer2.Een elektronische studiewijzer
Studiebegeleiding --- Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Leeromgeving. --- Lerarenopleiding. --- Studievaardigheden. --- begeleidingsmethodieken --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- zelfstudie --- Primary education --- begeleid zelfstandig leren --- onderwijsvernieuwing --- studievaardigheden --- zelfstandig leren --- 454.23 --- leerlingenbegeleiding --- 454.21 --- 484 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leeromgeving --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- leeromgeving --- studiewijzers --- 454.2 --- Leerlingbegeleiding --- Zelfstandig leren --- 371.385 --- Begeleiding --- Studiewijzers --- studentenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Studiemethoden --- Studie- en beroepsoriëntering --- Zelfstudie --- Studiemethode
Choose an application
Communicatievaardigheden. --- Persoonlijkheidsvorming. --- Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Competenties --- Nederlands, communicatie --- 159.923 --- communicatie --- competentieontwikkeling --- 007 --- 658.37 --- Communicatie --- Ontwikkelingspsychologie --- Vaardigheidstraining
Choose an application
Wil je altijd alles heel goed doen in je studie (en daarbuiten)? Vind je het moeilijk om jezelf te ontspannen? Zie je steeds hoe het nog beter kan? Vind je het moeilijk om je hoofd boven water te houden? Perfectionisme kan vervelende gevolgen hebben voor je studie en welbevinden.In Prettig perfect? geven we je handvatten om je perfectionisme om te buigen naar iets positiefs. Aan de hand van concrete opdrachten breng je je perfectionisme in kaart en kan je zoeken naar manieren om er prettiger mee om te gaan. Je kan oefenen met verschillende methoden, vanuit verschillende invalshoeken.
414.9 --- perfectionisme --- studiebegeleiding --- richtingen in de psychologie, overige --- 371.21 --- studeren --- Higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Perfectionisme --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Bee Collection --- Studievaardigheden --- Studiebegeleiding --- PXL-Central Office 2017 --- hoger onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Geestelijke gezondheidszorg --- Studiemethoden --- Faalangst --- Studenten --- Psychologie --- Welbevinden ; jongeren --- Studiemethode --- Student --- studievaardigheden --- welbevinden --- 415 --- zelfzorg --- algemene psychologie --- studying --- Perfectionisme. --- Studenten.
Choose an application
De studierendementen in het hoger onderwijs staan onder druk. Studenten doen veel langer over hun studie dan zou moeten. In dit boek zijn onderzoeken samengebracht die zich richten op studiesucces. Aan bod komen de volgende vragen: welke maatregelen kunnen opleidingen nemen om hun studierendement te verhogen en welke evidentie is er? Hoe kan het dat er nog steeds sprake is van een rendementsprobleem terwijl we er eigenlijk al zoveel van weten. In Studiesucces bevorderen: het kan en is niet moeilijk wordt deze laatste vraag beantwoord door te wijzen op de noodzaak van een integrale aanpak. Het boek kan daarom ook gebruikt worden bij het ontwikkelen van deze gewenste integrale aanpak binnen opleidingen en instellingenhttp://www.boomlemma.nl/onderwijskunde-didactiek/catalogus/studiesucces-bevorderen-het-kan-en-is-niet-moeilijk-1
studievaardigheden --- motiverend onderwijs --- studiebegeleiding --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 489.5 --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 489 --- Hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs; algemeen --- PXL-Central Office 2014 --- studieresultaten --- Studiemethoden --- Studieresultaten --- Studiemethode --- Studieresultaat
Choose an application
Studeren aan het hoger onderwijs is voor vele studenten een uitdaging. Hoe begin je aan zo'n grote cursus? Hoe plan je alles in? Hoe bereid je je best voor op de examens? Het vergt een andere strategie dan in het secundair onderwijs en het is niet altijd gemakkelijk om een eigen studiemethode te vinden.In Starten met studeren ga je aan de hand van concrete oefeningen na welke stappen je kan zetten om je studieaanpak te verbeteren. Het is in eerste instantie bedoeld voor individueel gebruik door studenten van het hoger onderwijs. Daarnaast kan het ook ondersteuning bieden bij studentenbegeleiding.Het werkboek werd samengesteld door studentenpsychologen van de Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen. Het is een werkboek uit de praktijk, voor de praktijk. Inspirerende tips en tricks om zelf aan de slag te gaan met verschillende aspecten van het studeren.
Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- Higher education --- studiemethode-begeleiding --- 450.8 --- 489.52 --- hoger onderwijs --- studieplanning --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- studieadvies --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- 691 --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- Pedagogie en didactiek --- Leren --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- Study methods. --- Higher education. --- studiemethode-begeleiding. --- studiemethoden. --- studiebegeleiding --- studievaardigheden --- leren studeren --- Studiemethode --- leren leren --- didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studying
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
Samenvatting:Deze Nederlandse vertaling van het 'Study Skills Handbook' is de idealevriend voor elke student in het hoger onderwijs. Het is niet zomaar eenstudiegids. Door de vlotte stijl, de leuke illustraties en praktischeinvulschema's is deze gids een aparte verschijning. De rode draaddoorheen het boek is: slagen doe je vooral zelf. Studeren in het hogeronderwijs komt neer op zelfstandig de materie verwerken, en daarbij wildit boek de student met raad en daad bijstaan.
Hoger onderwijs. --- Methodiek. --- Studiemethoden. --- Studiemethodes. --- Studievaardigheden --- Studievaardigheden. --- HO (hoger onderwijs) --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Higher education --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studieadvies --- hoger onderwijs --- 371.322.6 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- Studeren: hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- studiemethode --- studievaardigheden --- 450.8 --- Hoger onderwijs --- examen --- geheugen --- leren --- samenwerken --- schrijven --- Studietips --- Studeren --- 37.048 --- Evaluaties --- Geheugen --- Handboek/cursus --- Leren --- Schrijven --- leermethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 371.21 --- 378 --- Studiemethodiek --- Methodiek van het studeren --- CREAM-methode --- Studiemethoden --- Informatievaardigheden --- Rapporteren --- Leerprocessen --- Zelfstudie --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- Leerproces --- Hoger Onderwijs
Listing 1 - 10 of 86 | << page >> |
Sort by
|