Narrow your search
Listing 1 - 10 of 86 << page
of 9
>>
Sort by

Book
Scorend afstuderen.
Authors: ---
ISBN: 9789001783174 Year: 2010 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Studievaardigheden --- Leren


Book
Dikke boeken weinig tijd.
Author:
ISBN: 9062836151 Year: 1984 Publisher: Muiderberg Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Zelfregulerend leren : hoe? : zo!
Author:
ISBN: 9789401487474 9401487472 Year: 2022 Publisher: Leuven/Amsterdam LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor elke leersituatie, in elk vak, en met elke leerlingZelfregulerend leren is heel actueel. Het aanleren van zelfregulerende vaardigheden is namelijk één van de meest onderbouwde én doeltreffende interventies die je in je klas kan doorvoeren. En toch ... Door een wildgroei aan definities - met elk hun eigen methodieken en doelgroepen - zie je door de bomen het bos niet meer. Wat is zelfregulerend leren nu? En wat is je rol als leraar dan?Dit boek neemt je op toegankelijke wijze mee doorheen de schat aan kennis die bestaat over zelfregulerend leren. Het beschrijft precies wat jij nodig hebt om vertrekkende vanuit jouw eigen aanpak straks nog meer resultaat te boeken, en dat met al jouw leerlingen.bron: https://www.academiapress.be/nl/zelfregulerend-leren


Book
Studiewijzers : visie, ontwerp en praktijk
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9030180129 9030180617 9789030180616 Year: 2004 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoofdstuk 1: Bouwen aan alternatieve leeromgevingenHoofdstuk 2: Een studiewijzer voor Begeleid Zelfstandig Leren1. Het begrip `studiewijzer'2. Studiewijzers in het continuüm naar begeleid zelfstandig leren3. Structuur van een studiewijzer4. De studiewijzer ontwikkeldHoofdstuk 3: Studiewijzers in de praktijkDeel 1: Begeleid zelfstandig geschiedenis leren: een praktijkvoorbeeld van het vak geschiedenisDeel 2: Studiewijzers voor het vak NederlandsHoofdstuk 4: Begeleid zelfstandig leren: een meervoudig innovatieproces1. Een meervoudig innovatieproces2. De hefboom `leren leren'3. De school als professionele leergemeenschapHoofdstuk 5: Zelf aan de slag met studiewijzers1.Reflecteren over een eigen studiewijzer2.Een elektronische studiewijzer


Book
Werkboek POP : communicatie en reflectie.
Authors: --- ---
ISBN: 9039522383 Year: 2004 Publisher: Den Haag Academic Service


Book
Prettig perfect? : omgaan met perfectionisme als student
Authors: ---
ISBN: 9789057186592 Year: 2017 Publisher: Antwerpen UPA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wil je altijd alles heel goed doen in je studie (en daarbuiten)? Vind je het moeilijk om jezelf te ontspannen? Zie je steeds hoe het nog beter kan? Vind je het moeilijk om je hoofd boven water te houden? Perfectionisme kan vervelende gevolgen hebben voor je studie en welbevinden.In Prettig perfect? geven we je handvatten om je perfectionisme om te buigen naar iets positiefs. Aan de hand van concrete opdrachten breng je je perfectionisme in kaart en kan je zoeken naar manieren om er prettiger mee om te gaan. Je kan oefenen met verschillende methoden, vanuit verschillende invalshoeken.


Book
Studiesucces bevorderen : het kan en is niet moeilijk : bewezen rendementsverbeteringen in het hoger onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789059318427 Year: 2012 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De studierendementen in het hoger onderwijs staan onder druk. Studenten doen veel langer over hun studie dan zou moeten. In dit boek zijn onderzoeken samengebracht die zich richten op studiesucces. Aan bod komen de volgende vragen: welke maatregelen kunnen opleidingen nemen om hun studierendement te verhogen en welke evidentie is er? Hoe kan het dat er nog steeds sprake is van een rendementsprobleem terwijl we er eigenlijk al zoveel van weten. In Studiesucces bevorderen: het kan en is niet moeilijk wordt deze laatste vraag beantwoord door te wijzen op de noodzaak van een integrale aanpak. Het boek kan daarom ook gebruikt worden bij het ontwikkelen van deze gewenste integrale aanpak binnen opleidingen en instellingenhttp://www.boomlemma.nl/onderwijskunde-didactiek/catalogus/studiesucces-bevorderen-het-kan-en-is-niet-moeilijk-1


Book
Starten met studeren : ingrediënten voor je studieaanpak in het hoger onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789057181863 905718186X Year: 2012 Publisher: Antwerpen UPA (University Press Antwerp)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studeren aan het hoger onderwijs is voor vele studenten een uitdaging. Hoe begin je aan zo'n grote cursus? Hoe plan je alles in? Hoe bereid je je best voor op de examens? Het vergt een andere strategie dan in het secundair onderwijs en het is niet altijd gemakkelijk om een eigen studiemethode te vinden.In Starten met studeren ga je aan de hand van concrete oefeningen na welke stappen je kan zetten om je studieaanpak te verbeteren. Het is in eerste instantie bedoeld voor individueel gebruik door studenten van het hoger onderwijs. Daarnaast kan het ook ondersteuning bieden bij studentenbegeleiding.Het werkboek werd samengesteld door studentenpsychologen van de Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen. Het is een werkboek uit de praktijk, voor de praktijk. Inspirerende tips en tricks om zelf aan de slag te gaan met verschillende aspecten van het studeren.


Book
Mind the map : krachtige tools om leren in beeld te brengen : van mindmapping tot wordclouds
Author:
ISBN: 9789401418515 Year: 2015 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen


Book
Study skills handboek. Handboek voor de student
Author:
ISBN: 9038202903 Year: 2001 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenvatting:Deze Nederlandse vertaling van het 'Study Skills Handbook' is de idealevriend voor elke student in het hoger onderwijs. Het is niet zomaar eenstudiegids. Door de vlotte stijl, de leuke illustraties en praktischeinvulschema's is deze gids een aparte verschijning. De rode draaddoorheen het boek is: slagen doe je vooral zelf. Studeren in het hogeronderwijs komt neer op zelfstandig de materie verwerken, en daarbij wildit boek de student met raad en daad bijstaan.

Listing 1 - 10 of 86 << page
of 9
>>
Sort by