Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Négociation commerciale : toutes les bases théoriques de psychologie et de management, exercices corrigés et fiches de synthèse
Authors: ---
ISBN: 9782311012347 Year: 2016 Publisher: Paris : Vuibert,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Koop - aandelen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789400003101 9400003102 Year: 2016 Volume: *5 Publisher: Antwerpen : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Koop - Aandelen bundelt talrijke contractuele bedingen en reikt zo de nodige bouwstenen aan om een koopcontract op adequate en correcte wijze op te stellen, te redigeren en te interpreteren. Elke clausule die aan bod komt, wordt op heldere en overzichtelijke wijze toegelicht volgens een vast stramien. De bespreking van de clausule wordt voorafgegaan door referenties naar de belangrijkste wetgeving, jurisprudentie en rechtsleer. De vele modelclausules die doorheen de reeks aan bod komen, staan garant voor de praktische bruikbaarheid van de reeks. Bovendien vormt een handige checklist op het einde van elke bespreking een onmisbare hulp bij de redactie en de verwerking van de clausule in het contract.


Book
Knelpunten verkoop onroerend goed
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789050954891 9050954898 Year: 2007 Volume: 3 Publisher: Antwerpen Oxford : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Koop van onroerende goederen - Voorkeurrecht voorkooprecht - Vruchtgebruik - Rechten vruchtgebruiker - Verplichtingen vruchtgebruiker - Blote Eigendom - 1. vrijwaring voor verborgen gebrek(en) bij de verkoop van een onroerend goed - gemeen intern recht: dualisme tss. verplichting tot conforme levering vs. vrijwaring voor verborgen gebreken - algemeen begrip - notie gebrek - hoe vrijwaren - exoneratie 2. aankoop van een onroerend goed: vruchtgebruik en blote eigendom. 7 aandachtspunten - vruchtgebruik op onroerend goed - nadere omschrijving van de rechten en verplichtingen van vruchtgebruiker en blote eigenaar - bijkomende vragen bij de hypothese waarin vruchtgebruik en blote eigendom afzonderlijk verkocht worden - aan beide hypotheses gemeen aandachtspunt 3. knelpunten Vlaamse voorkooprechten - is een goed onderworpen aan een voorkooprecht? - wat indien een goed slechts gedeeltelijk het voorwerp uitmaakt van een voorkooprecht - verkoper en koper wensen een prijsopsplitsing bij een gedeeltelijke aanbieding van het voorkooprecht. - wat indien meer dan 1 begunstigde het voorkooprecht wenst uit te oefenen


Book
De betekenis van erfdienstbaarheden bij vastgoedtransacties
Author:
ISBN: 9789400007994 940000799X Year: 2017 Volume: 6 Publisher: Antwerpen : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Erfdienstbaarheden zijn alomtegenwoordig in het vastgoedrecht en durven nog wel eens aanleiding te geven tot procedures tussen buren. Ook notarissen hebben dagelijks te maken met problemen van erfdienstbaarheden. Toch wordt aan dit onderwerp niet altijd de aandacht besteed die het belang ervan weerspiegelt. Het creatieve gebruik van erfdienstbaarheden biedt nieuwe perspectieven, maar brengt ook zowel procedureel als contractueel belangrijke risico’s met zich mee. Dit boek is het verslagboek van de dubbele studiedag die het Instituut voor Goederenrecht van de KU Leuven organiseerde in Kortrijk (12 januari 2017) en Leuven (18 januari 2017).


Book
Leveringsvoorwaarden in internationale overeenkomsten : van Trade Terms en Incoterms
Authors: ---
ISBN: 9062159850 9789062159857 Year: 2005 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Maklu


Book
Productaansprakelijkheid en productveiligheid
Author:
ISBN: 9789400008823 9400008821 Year: 2018 Volume: 6 Publisher: Antwerpen : Cambridge : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Productveiligheid en productaansprakelijkheid zijn niet weg te denken in onze maatschappij. Te denken valt aan elektronicaproducent Philips, die miljoenen Senseo-koffiezetapparaten terugriep wegens ontploffingsgevaar. De dramatische gebeurtenissen als gevolg van het DES- en het Thalidomide-schandaal zullen bij velen eveneens nog vers in het geheugen liggen. Tot slot kan gewezen worden op de verschillende product recalls van wagens door de jaren heen. De (Europese) wetgever is terecht meer aandacht gaan besteden aan reglementering omtrent productveiligheid en productaansprakelijkheid. Dit boek beoogt een heldere doch kritische analyse van het complex wetgevend kader inzake productveiligheid en het daarmee onlosmakelijk verbonden productaansprakelijkheidskader. Hierbij komt een duidelijke afbakening van het toepassingsgebied van beide reglementeringen aan bod. Nadien volgt een uitvoerige bespreking van het juridische veiligheidsbegrip: wat is juridisch gezien een (on)veilig product en welke beoordelingselementen zijn hierbij van belang? Vervolgens worden de belangrijkste handhavingsmiddelen die ter beschikking staan ten aanzien van (potentieel) onveilige producten geanalyseerd. De specifieke productaansprakelijkheidswetgeving neemt hierbij een prominente plaats in. Tot slot volgt een bespreking van de preventieve en de corrigerende maatregelen die de verschillende schakels in het productie- en distributieproces alsmede de overheid moeten nemen ten aanzien van (potentieel) onveilige producten


Book
Bijzondere overeenkomsten : syllabus
Authors: ---
ISBN: 9048606802 9789048606801 Year: 2010 Publisher: Brugge : Die Keure,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het beginsel van de contractvrijheid, de verbindende kracht van de overeenkomst, het consensualisme en de verplichting tot uitvoering van overeenkomsten te goeder trouw zijn de hoofdbeginselen van het contractenrecht. Deze vier grondbeginselen zijn verankerd in artikel 1134 van het Burgerlijk Wetboek en vormen de fundamenten van het Belgische contractenrecht. Die principes gelden a fortiori voor de Bijzondere Overeenkomsten. De Code Napoléon heeft een aantal bijzondere overeenkomsten uitgewerkt: koop, ruil, huur, lening, bewaargeving en sekwester, kanscontracten, lastgeving en dading. Na het van kracht worden van de Code Napoléon zijn er nieuwe vormen van overeenkomsten tot stand gekomen die niet in het Burgerlijk Wetboek opgenomen werden. In de syllabus worden de belangrijkste benoemde overeenkomsten van het Burgerlijk Wetboek behandeld. Voor de onbenoemde overeenkomsten blijven de principes van de burgerrechtelijke overeenkomsten gelden. Dit is uiterst belangrijk in de handelspraktijk. In die optiek stelt men vast dat de handelspraktijk de burgerrechtelijke overeenkomsten uitwerkt en er nieuwe aan toevoegt, de zogeheten onbenoemde overeenkomsten (bijvoorbeeld de concessie van alleenverkoop, de handelsagentuur, franchising, leasing, factoring). Dit boek is de syllabus bij het opleidingsonderdeel Bijzondere overeenkomsten gedoceerd aan de studenten van de 3de bachelor rechten van de Universiteit Gent. Volgende bijzondere overeenkomsten worden besproken: koop (met inbegrip van de consumentenkoop en de overdracht van schuldvordering, huur (met inbegrip van woninghuur, handelshuur en pacht), aanneming, dading en lastgeving. De tekst is gesteund op de Gentse traditie van het inter utrumque, tussen theorie en praktijk. Want het recht leeft. Een wet die niet toegepast wordt, is zonder belang, is een dood spoor. Daarom wordt verwezen naar de praktijk door het geven van voorbeelden. Het boek kan ook als handig naslagwerk worden gebruikt door rechtspractici zoals advocaten, magistraten en notarissen.


Book
Marketing voor ondernemers : in 10 stappen naar een succesvolle marketingstrategie
Author:
ISBN: 9789052617077 Year: 2010 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke organisatie moet 'iets' met marketing. Maar niet elk bedrijf heeft marketingspecialisten in huis. Bovendien is het effectief toepassen van marketing niet zo eenvoudig. Gaat u als ondernemer of manager aan de slag met marketing, maar bent u geen deskundige op dit gebied ? Dan is dit boek voor u geschreven. Of u nu een kleine zelfstandige bent, bij een zorginstelling werkt of bij een commercieel bedrijfje, in Marketing voor ondernemers leest u hoe u invulling geeft aan alle stappen in het proces. Daarin speelt de praktijk een belangrijke rol, inclusief de uitwerking op operationeel niveau. Zo kunt u de materie direct vertalen naar uw eigen werksituatie. Ook de praktische tips helpen u om uw marketing tot een succes te maken. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
L'art dégénéré selon Hitler : la vente de Lucerne, 1939
Authors: ---
ISBN: 9782960091236 Year: 2014 Publisher: Liège : Collections artistiques de l'Université de Liège,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une synthèse sur la vente de Lucerne de 1939 qui vit une centaine d'oeuvres d'art considérées comme "dégénérées" revendues par les nazis, et dont certaines furent achetées par l'Université de Liège. Avec une esquisse sur l'état du goût dans la ville belge dans l'entre-deux-guerres et le catalogue complet des oeuvres mises en vente à Lucerne le 30 juin 1939. ©Electre 2015


Book
101 marketingvragen juridisch beantwoord
Author:
ISBN: 9789400009295 Year: 2018 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame; - vergelijkende reclame; - prijsverminderingen en solden; - loterijen, kansspelen en wedstrijden; - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); - verkoop met verlies; - auteursrecht; - merken; - sociale media en privacy; - sancties.

Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by