Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Overname aangeduide tekst achterflap
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Kindergarten --- 616.5 --- Spelen(Kinderspelen) --- Zien(Gezicht) --- 796.1 )* KINDERSPELEN --- jonge kinderen --- kijkspelletjes --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Zintuigen --- Kijken --- 471.6 --- kleuterschool --- spelletjes --- Spel --- Zintuig --- Zien
Choose an application
Kinderen kliederen graag met zand, water, verf, klei,& Ze zijn immers erg op hun zintuigen gericht. Ze willen bekijken, horen, proeven, ruiken en vooral ook betasten.Dit boek gaat over het zintuiglijke beleven van alledaagse materialen op een speelse manier, d.i. het sensopathisch spel. Het wordt te weinig aangeboden aan jonge kinderen, omdat ze wel eens 'rommel' maken. Jammer, want kinderen leren veel van dat kliederen.Het eerste deel legt uit wat sensopathisch spel inhoudt en wat de functie ervan is voor kinderen en wat ze ermee kunnen leren. Het tweede deel geeft aan hoe je het in de praktijk doet en biedt tal van voorbeelden van daadwerkelijk spel.Iedereen die met kinderen speelt, vindt hier originele inspiratie.
Sensopathisch spel --- Zintuiglijk spel --- Spelen --- Zintuigen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs --- 416.4 --- 433.6 --- kinderen --- zintuigen --- zintuiglijke ontwikkeling --- 379.828 --- Speelgoed --- Materialen --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- zintuiglijk spel --- ontwikkelingspsychologie --- Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- orthopedagogiek --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.43 --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Wereldoriëntatie --- Spel --- Zintuig --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics
Choose an application
Over dat meer zien dan we zien. Over hoe anderen je anders laten kijken. Over zichtbare en onzichtbare lijnen. Over dat we tegenover beelden staan, of erdoor omringd worden. Over kleuren die ons beïnvloeden. Over symbolen. Over hoe het licht van alle kanten kan komen en de boel op zijn kop kan zetten. Over de truc van het lijnperspectief. Over hoe je de gulden snede vindt. Over beelden die stilstaan en over sprongen in de tijd. Over nadoen en geïnspireerd worden.
Semiotics --- Psychology --- Aesthetics of art --- kunst --- Zien --- Optisch bedrog --- Zintuigen --- departement Lerarenopleiding 08 --- kunsteducatie --- kinderboek --- #FARO gidsen_gidsvaardigheden --- beeldopvoeding --- gezichtsbedrog --- kijken --- kunstzinnige vorming --- 415.2 --- waarneming --- zien --- Beeldbeschouwing --- Beeldopvoeding --- Kijken --- Kleuren --- Waarneming --- 415.2 )* ZINTUIGLIJKE INDRUKKEN --- optisch bedrog --- zintuigen --- Zintuiglijke waarneming --- 091732.jpg --- Optisch bedrog: jeugdboeken --- 700.6 --- 730.6 --- Gezichtsbedrog (Optische illusie) --- Van Leeuwen, Joke --- zien (gezicht) --- kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- semiotiek --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- schilder- en tekenkunst, esthetiek en kritiek --- Plastische opvoeding; onderwijs --- Gezichtsbedrog --- Zintuig --- Boekgeschiedenis (kennisdomein) --- 881 --- kunst voor kinderen --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- algemene psychologie, zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- kinderboek. --- kunsteducatie.
Choose an application
Thema's : Ieder is anders. - Op school en thuis. - Fruit... gezondheid. - Zorg voor het bos, zorg ook voor ... dieren. - Wie zoekt... die vindt: de feestdagen in november. - Wat een weer! - Speel een spel. - Feest van oud naar nieuw. - Ieder heeft een huis. - Als je bang bent... - Van tijd tot tijd. - Kleden en verkleden. - Is dat echt...? - Joepie... weekend! - Nieuw leven overal. - Veilig op stap. - Netjes, niet netjes. - Zie je me, hoor je me? - Erop uit! - Op het podium.
Gehoor(Horen) --- Sint-Maarten (feest) --- Weekeinde --- November --- Wereldoriëntatie basisonderwijs --- Wereldoriëntatie algemeen --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Afval --- Allerheiligen --- Allerzielen --- Bossen --- Brieven --- Emoties(Gevoelens) --- Familie --- Feesten --- Fruit --- Huizen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kerstmis --- Klasinrichting --- Kleding --- Lager onderwijs --- Lente --- Muzische vorming --- Nieuwjaar --- Schoolboeken --- Schoolleven --- Sinterklaas --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Tijd --- Vakantie --- Verkeersveiligheid --- Verkleden --- Weer (Metereologie) --- Wereldoriëntatie --- Winter --- Wonen --- Zien(Gezicht) --- 2e leerjaar l.o --- 475.26 --- Handboek/cursus --- handboek --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wero --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476 --- 476.11 --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- wereldoriëntatie: handboek lagere school --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Lezen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- 476.1 --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- Anders zijn --- Armoede --- Brillen --- Derde wereld --- Emancipatie --- Etiquette --- Lager onderwijs --- Milieu --- Natuurbescherming --- Ogen --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Pesten --- Rechten van het kind(Kinderrechten) --- Schoolboeken --- Sociale opvoeding --- Techniek --- Voedselketen --- Wereldoriëntatie --- Zien(Gezicht) --- arm --- hefboom --- Handboek/cursus --- kinderrechten --- manieren --- natuur --- natuurbescherming --- pesten --- rijk --- roldoorbreking --- rolpatronen --- takel --- techniek --- voedsel --- voedselketen --- wiel --- Gelijkheid --- Natuur --- Pesten ba.o. --- Rijkdom --- Rolpatronen --- Voedselketen milieu-educatie ba.o. --- Arm en rijk --- Kinderen: rechten --- Kinderen: status --- Relaties: natuur: mens --- Verschillen --- Waarden: normen --- Wereldoriëntatie: basisschool --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Pesten ; ba.o. --- Voedselketen ; milieu-educatie ; ba.o. --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Pesten ; ba.o --- Voedselketen ; milieu-educatie ; ba.o --- Wereldoriëntatie. --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
Konijntje Mie speelt met haar vriendjes dat ze een stoere piraat is, maar als het donker wordt, durft ze niet meer buiten te spelen. Prentenboek met grote illustraties in kleur en beknopte informatie over infraroodcamera's. Vanaf ca. 4 jaar.Claudine Vandendriessche, 22 januari 2015Mie doet altijd stoer en speelt dat zij een piraat is. Zij is voor niemand of niets bang, behalve voor het donker. Een nachtspel met haar vrienden ziet ze echt niet zitten. In het donker kan zij niets zien, maar papa Vleermuis helpt haar: zij krijgt een speciale nachtbril. Mooi geschreven kleuterboek over stoer zijn, maar ook over het kleine hartje dat daar vaak mee gepaard gaat. Een verhaal waar kleuters zich in kunnen terugvinden. Het taalgebruik is duidelijk, kleurrijk en fantasierijk. Ook de tekeningen in zachte tinten zitten vol beweging en expressie. Ze vertellen vaak meer dan de tekst. Op de prent van Mie achterop de fiets bij haar papa zie je bijvoorbeeld met welke ingenieuze verlichtingsapparaten ze het donker overwinnen. Op het einde van het boekje is er een informatief gedeelte over infraroodcamera's en een uitleg over de nachtbril van Mie. Het boek kwam tot stand in samenwerking met het Leuvense nano- elektronica onderzoekscentrum IMEC en de RVO-Society. In de reeks rond technologie en zintuigen is dit het tweede boek. Leuk prentenboek dat niet alleen een mooi verhaaltje brengt, maar ook informatief is voor kleuters.22 januari 2015© Pluizer30http://www.pluizer.be
Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- beeldverwerking --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- audiovisuele technologie --- visualisatie --- ogen --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- gezichtsvermogen --- Zeerover --- Technologie --- Technologische opvoeding --- Bang zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Zien --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Beeld --- beelden --- kijken --- prentenboeken --- zien --- zintuigen --- zintuiglijk spel --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- Licht --- Ogen --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Techniek --- Verrekijkers --- Waarneming --- Zeerovers (Piraten) --- Zien(Gezicht) --- Donker --- Kijken --- Zintuigen --- wereldoriëntatie --- Beelden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Waarneming ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Contains audio-visual material --- D100392.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Dutch literature --- piraten --- infraroodcamera's --- nachtzien --- prentenboeken (genre) --- angst --- Fiction --- Jeugdboeken --- bang zijn --- verhalen + 5 jaar --- zeerovers --- Bang zijn ; verhalen --- Piraten; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Blindheid. --- Slechtziendheid. --- Zien. --- Kleuteronderwijs. --- Bang zijn. --- Zeerovers. --- D100395.jpg --- Piraten --- Leesboeken ; kleuters. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of technology. --- Physiology of nerves and sense organs. --- audiovisuele technologie. --- beeldverwerking. --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs. --- gezichtsvermogen. --- kleuters. --- ogen. --- vakoverschrijdende thema's. --- Beeld (afbeelding) --- Spel --- Speelgoed --- Infrarood --- Camera
Choose an application
Thema's : Wind, water zuiveren, warm en koud, tijd, ogen bedrogen, magneten, lijm, bouwen, balans, zeep, elektriciteit, water, licht, luchtdruk, lucht, traagheid, zuur of base, evenwicht, muziek, zout en zuur
Techniek. --- Wetenschap. --- lager onderwijs --- Didactics of social education --- wetenschappelijke proeven --- Didactics of sciences --- techniek --- Didactics of primary education --- Techniek ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Magnetisme --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.84 --- C3 --- C6 --- experiment (x) --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- wetenschap --- leerboeken --- 478.9 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 532.5 --- Balans (Weegschaal) --- Beweging (verplaatsing) --- Bouwen --- Elektriciteit --- Evenwicht --- Geluid --- Koude --- Lager onderwijs --- Licht --- Luchtdruk --- Scheikunde --- Technologische opvoeding --- Tijd --- Warmte --- Water --- Waterzuivering --- Wegen (werkwoord) --- Wind --- Zeep --- Zien(Gezicht) --- 2e graad l.o --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Balanceren --- Base --- Bruggen --- Citroenzuur --- Contractwerk --- Drijven --- Elektromagnetisme --- Elektronen --- Handboek --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Hoogbegaafden --- Isoleren --- Kompas --- Lijm --- Lucht --- Magneten --- Ogen --- Proefjes --- Projectwerk --- Techniek --- Traagheid --- Trillingen --- Uitzetten --- Wero --- Zandloper --- Zeepbellen --- Zien --- Zuren en basen --- Zuren --- 2de graad --- 476.2 --- Technologische Opvoeding --- balans --- basisonderwijs --- bouwen --- elektriciteit --- evenwicht --- koude --- licht --- lijm --- lucht --- luchtdruk --- magneten --- muziek --- proeven --- tijd --- traagheid --- warmte --- water zuiveren --- water --- wind --- zeep --- zout --- zuur --- 478.7 --- Natuur --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Techniek: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Overige vormingsgebieden --- Natuurkundige proeven --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: geleiding) --- Schoolbooks - Didactic material --- 2e graad lager onderwijs --- Natuurkundige proef --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Choose an application
Thema's : energie, chemie, vast-vloeibaar-gas, communicatie, ogen bedrogen, magnetisme, schaduw, spiegels, hefbomen, wielen en katrollen, elektriciteit, drijven en zinken, licht, druk in vloeistoffen, lucht, mechanica, trekken en duwen, beweging, geluid
Techniek. --- Wetenschap. --- Luchtdruk --- Magnetisme --- 371.67 --- 373.3 --- C3 --- C6 --- experiment (x) --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- techniek --- wetenschap --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.9 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 532.5 --- Beweging (verplaatsing) --- Communicatie --- Drijven --- Elektriciteit --- Energie --- Geluid --- Hefbomen --- Katrollen --- Lager onderwijs --- Licht --- Mechanica --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Schaduw --- Scheikunde --- Spiegels --- Technologische opvoeding --- Vloeistoffen --- Water --- Wielen --- Zien(Gezicht) --- Zinken --- Zwaartekracht --- 3e graad l.o --- 476.1 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Bernoulli --- Beweging --- Camera --- Chemie --- Chemische reacties --- Contractwerk --- Druk --- Duurzame energiebronnen --- Dynamo --- Elasticiteit --- Elektromotoren --- Gas --- Gassen --- Geheimschrift --- Generatoren --- Gezichtsbedrog --- Handboek --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Hoogbegaafden --- Kleuren --- Kracht --- Lenzen --- Morse --- Pictogrammen --- Proefjes --- Proeven (wetenschappen) --- Projectwerk --- Statica --- Stoffen --- Techniek --- Trekken en duwen --- Vast --- Vaste stoffen --- Vloeibaar --- Wero --- Wielen en assen --- 477.9 ) Technologische opvoeding - o.n --- Technologische Opvoeding --- bliksem --- communicerende vaten --- derde graad --- donder --- drijven --- echo --- elektriciteit --- energie --- geheimschrift --- geleiders --- geluid --- hefbomen --- inertie --- katrollen --- licht --- luchtdruk --- magnetisme --- mechanica --- morse --- niet-geleiders --- pictogrammen --- schaduw --- spiegels --- watermolen --- wielen --- windmolen --- zinken --- zon --- zonnewijzer --- zwaartekracht --- 640 --- Experimenten ; ba.o --- 476.6 --- Natuur --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Techniek: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Overige vormingsgebieden --- Natuurkundige proeven --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: geleiding) --- Schoolbooks - Didactic material --- Natuurkundige proef --- 3e graad lager onderwijs --- Techniek ; basisonderwijs ; leermiddelen --- technisch-technologische opvoeding
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|