Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- 460.2 --- handelingsplannen --- methodologie --- 376 --- Handboeken
Choose an application
kinderen met een beperking --- Educational sciences --- kinderopvang --- pedagogiek --- Social policy and particular groups
Choose an application
Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek
Choose an application
Al jaren is bekend dat mensen met autisme zintuiglijke problemen hebben. Ze zijn vaak overgevoelig voor zintuiglijke prikkels of juist ondergevoelig, of allebei tegelijk. Mensen met een autismespectrumstoornis kunnen volledig in paniek raken van tl-verlichting of een hele lichte aanraking. Het kan ook zijn dat bepaalde geluiden volledig aan hen voorbij gaan.Hyper- en hyporesponsiviteitIemand kan gestrest raken van een knisperend zilverpapiertje, maar het geluid van onweer niet opmerken. Deze hyper- en hyporesponsiviteit zijn inmiddels als officieel kenmerk van Autisme Spectrum Stoornis (ASS) opgenomen in het meest gebruikte diagnostische handboek, de DSM-5.Autisme en zintuiglijke problemen geeft inzicht in de aard van deze uiteenlopende zintuiglijke problemen die tot heftige stress kunnen leiden. Het geeft richtlijnen voor de onderkenning van deze problematiek en gaat uitgebreid in op mogelijke interventies.Aan de slagDit boek geeft belangrijke concrete adviezen aan alle hulpverleners die zich bezighouden met kinderen, jongeren en volwassenen met een autismespectrumstoornis, waaronder (ortho)pedagogen, psychologen, fysiotherapeuten, ergotherapeuten, logopedisten en anderen die de vertaalslag naar de klinische praktijk moeten maken. Ook ouders van kinderen met autisme vinden in dit boek waardevolle inzichten en adviezen om thuis mee aan de slag te gaan.
Orthopedagogics --- volwassenen --- zintuigen --- autisme --- kinderen met een beperking --- Autisme --- 462.4 --- autisme. --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
kinderen met een beperking --- muziekpedagogiek --- Music --- Music therapy for children --- Children with disabilities --- Rehabilitation --- Children with disabilities - Rehabilitation
Choose an application
Een kinderverpleegkundige verzorgt en verpleegt kinderen die in het ziekenhuis liggen of die thuis worden verzorgd. Dit vraagt om een specifieke deskundigheid en benadering. Een kinderverpleegkundige stemt de zorg altijd af op de specifieke situatie van het kind en werkt gedurende het ziekteproces nauw samen met ouders of verzorgenden. Een respectvolle benadering van het kind en zijn ouders is in elk facet van dit Leerboek kinderverpleegkunde het uitgangspunt. In deze vijfde, volledig herziene druk van het Leerboek Kinderverpleegkunde heeft de redactie getracht de veranderingen in het vakgebied, de opleidingseisen en profielen in zowel Nederland als Vlaanderen weer te geven, ondersteund door actuele websites, links en ander verdiepend materiaal. Vanuit Vlaanderen hebben meerdere auteurs een bijdrage geleverd of meegelezen. Hiermee hoopt de redactie een begin gemaakt te hebben met een boek dat zowel in Nederland als Vlaanderen kan worden gebruikt en waar studenten zich in herkennen ongeacht of de stukken in het Nederlands dan wel in het Vlaams geschreven zijn. Nieuwe hoofdstukken zijn toegevoegd met aandacht voor o.a. family centered care, de jeugdgezondheidszorg en verpleegkundige leerlingbegeleiding in Vlaanderen en de zorg voor kinderen in het Caribische gebied.
Child nursing --- kindermishandeling --- baby's --- reanimatie --- jeugdgezondheidszorg --- kinderverpleegkunde --- kinderen met een beperking --- zieke kinderen --- Kinderverpleging --- Kinderen ; ziekenhuis --- pediatrie
Choose an application
Kinderen met een beperking willen net hetzelfde als alle andere kinderen: leren, spelen, sporten, plezier hebben met vrienden, onafhankelijk zijn en deel uitmaken van de samenleving. Ontwikkelingsproblemen worden al snel gelinkt aan de kindertijd, maar de gevolgen lopen vaak verder in de adolescentie en de volwassenheid. De aard van de activiteiten verandert dan wel, de nood aan ondersteuning om volwaardig te participeren blijft bestaan. Dit boek vertrekt vanuit een visie op ergotherapie op basis van het Person Environment Occupation model. Het accent ligt op de mogelijkheden van personen met ontwikkelingsproblemen en het creëren van kansen om deze mogelijkheden te benutten. Ondersteuning op maat, cliënt- en contextgerichtheid zijn ingrediënten voor een maximale fit tussen de persoon, zijn omgeving en de activiteiten, met maximale participatie als ultieme doel. Het boek vertrekt vanuit handelingsproblemen binnen verschillende levensdomeinen en legt in korte casusvoorbeelden de link met problematieken en diagnoses. Zo geeft het een basis aan de ergotherapeut om de dagelijkse praktijk te onderbouwen en kennis te delen met collega's. Ergotherapie en ontwikkelingsproblemen is het resultaat van een constructieve samenwerking tussen de hogescholen, het werkveld en de beroepsvereniging. Ergotherapie ; kinderen
ontwikkelingsstoornissen --- ontwikkelingsproblemen --- kinderen met een beperking --- Ontwikkelingsproblemen - Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen met een beperking --- Ontwikkelingsproblematiek --- Ergotherapie --- 615.8 --- 605.32 --- ergotherapie --- kinderen --- hulpverlening --- Ontwikkelingsproblemen --- Internationale Classificatie voor het menselijk Functioneren --- ontwikkeling --- ontwikkeling. --- Ontwikkeling. --- orthopedagogiek --- snoezelen --- Orthopedagogics --- bewegingsstoornissen --- basale stimulatie --- Ergotherapy --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Healthcare 2014 --- ICF; International Classification of Functioning --- ergotherapeutische modellen --- Ontwikkelingsprobleem --- International Classification of Functioning, Disability and Health
Choose an application
Kinderen met een beperking willen hetzelfde als alle andere kinderen: leren, spelen, sporten, plezier hebben met vrienden, onafhankelijk zijn en deel uitmaken van de samenleving. Ontwikkelingsproblemen worden al snel gelinkt aan de kindertijd, maar de gevolgen lopen vaak verder in de adolescentie en volwassenheid. De nood aan ondersteuning blijft dan ook bestaan.Ergotherapie en ontwikkelingsproblemen. Basisboek voor kwaliteitsvolle hulpverlening vertrekt vanuit het Person Environment Occupation-model. De nadruk ligt op de mogelijkheden van personen met ontwikkelingsproblemen en het creëren van kansen om die mogelijkheden te benutten. Ondersteuning op maat, cliënt- en contextgerichtheid zijn ingrediënten voor een maximale fit tussen de persoon, zijn omgeving en de activiteiten, met maximale participatie als ultieme doel.Dit boek vertrekt vanuit handelingsproblemen binnen verschillende levensdomeinen en legt in casusvoorbeelden de link met problematieken en diagnoses. Zo krijgt de ergotherapeut een basis om de dagelijkse praktijk te onderbouwen en kennis te delen met collega?s.De auteurs hebben dit boek verrijkt met duiding, extra informatie, casussen en oefeningen in de digitale leeromgeving Sofia. Je vindt er ook referentiefiches van de ontwikkelingsproblemen. Ergotherapie en ontwikkelingsproblemen is het resultaat van een constructieve samenwerking tussen de hogescholen, het werkveld en de beroepsvereniging. Het maakt deel uit van de ergotherapie-reeks, samen met Ergotherapie in de gerontologie (L. De Coninck, 2013), Ergotherapie in de geriatrie (K. Geenen, 2018) en Ergotherapie in de fysieke revalidatie (A. Dejager, L. Debackere, G. Steyaert, 2018).
Physiotherapy. Alternative treatments --- kinderen met een beperking --- ontwikkelingsstoornissen --- ergotherapie --- hulpverlening --- ontwikkelingsproblemen --- 605.32 --- Fysiotherapie. Alternatieve geneeswijzen --- Ergotherapie. --- Ergotherapy --- Ontwikkelingsstoornissen --- Ergotherapie --- Kinderen met een beperking --- Ontwikkelingsproblemen --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- ergotherapeutische modellen --- PXL-Healthcare 2019 --- PXL-Handboeken --- Ontwikkelingsprobleem --- Bachelor in de ergotherapie
Choose an application
376.3 --- Kinderen met een handicap --- Omgevingsfactoren --- Opvoeding --- Personen met een meervoudige handicap --- 606.4 --- fysiek gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Opvoedkunde: gehandicapten --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- Orthopedagogics --- personen met een meervoudige beperking --- kinderen met een beperking --- opvoeding
Choose an application
343.91 --- Personen met een mentale handicap --- Criminaliteit --- Straffen --- Daders --- strafrecht --- Age group sociology --- personen met een mentale beperking --- kinderen met een beperking --- Criminal law. Criminal procedure --- Social policy and particular groups --- Netherlands --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking)
Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|