Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Stress --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Schoolproblemen --- 450.6 --- MST (medisch schooltoezicht, schoolgezondheidszorg) --- leerstoornissen --- stress --- Leermoeilijkheden --- Schoolproblemen --- Stress --- (zie ook: jeugdgezondheidszorg, PMS) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Pesten --- leerlingen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- leerlingen. --- Leerlingen.
Choose an application
50-785-X
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvisie. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Algemeen. --- Onderwijsbeleid. --- School management --- onderwijskwaliteit --- #GBIB:CBMER --- #PBIB:1999.2 --- #A9911A --- onderwijs: kwaliteit
Choose an application
Om een leerling met spellingproblemen effectief te kunnen helpen, is het allereerst noodzakelijk dat de leerkracht op de hoogte is van de meest voorkomende oorzaken van spellingmoeilijkheden en in staat is deze bij zwakke spellers te onderkennen.Dit boek is daarbij behulpzaam. Het geeft aan hoe de leerprocessen in de aanvangsfase en tijdens het gevorderde en geautomatiseerde spellen verlopen en waar zich bij een kind haperingen kunnen voordoen ten aanzien van de nodige voorkennis en vaardigheden. De auteurs bieden veel praktische adviezen voor concrete hulp. Een enkele keer wordt verwezen naar bestaande remediërende spellingprogramma's. De richtlijnen in dit boek passen binnen een procedure voor planmatig handelen, ze hebben vooral betrekking op het analyseren van problemen en het diagnostiseren en behandelen op individueel niveau. Het boek is echter vooral bedoeld voor de (remediërende) spelling-lespraktijk: spellingproblemen voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium verhelpen
464 --- 475.24 --- 475.26 --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Spelling --- Spellingproblemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kinderen met leerproblemen --- Schrijven --- Lezen --- leermoeilijkheden: spelling --- Spellingsmoeilijkheden --- Spellingsmoeilijkheden. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- #KVHB:Spellingproblemen
Choose an application
#PBIB:1999.4 --- 477 --- didactiek --- kunstzinnige vorming --- muzikale opvoeding --- ontwikkeling --- opvoeding --- 433.3 --- beeldende vorming --- dansen --- kunstzinnige opvoeding --- muzische opvoeding --- spelen --- taalverwerving --- toneelspelen --- kunstopvoeding --- plastische opvoeding: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Esthetische opvoeding --- 37.03 --- 374 --- Beeldende vorming --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Manuele expressie --- Muzikale vorming --- kleuteronderwijs --- Beeldende vorming. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Muzikale vorming. --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Wanneer er gesproken wordt van leerproblemen, is er bijna geen onderwerp dat, zowel bij ouders als deskundigen, zoveel discussie oproept als de term dyslexie. Men is er zich van bewust dat aanhoudende moeilijkheden met lezen en spellen een ernstige belemmering kunnen vormen in het maatschappelijk verkeer. Dit boek bevat onder meer de bijdragen van experts op het gebied van dyslexie in het Nederlandse taalgebied en is tot stand gekomen als vervolg op een in juni 1996 gehouden congres over dit onderwerp. Het bevat nieuwe gezichtspunten en verdergaande theorievorming op dit gebied. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de stimulering en behandeling van kinderen met ernstige leesen spellingsproblemen in het basis-, speciaalen voortgezet onderwijs. Een aantal hoofdstukken geeft de stand van zaken weer met betrekking tot het onderzoek op het terrein van de dyslexie. Een apart hoofdstuk is gewijd aan onderzoek naar de neurobiologischeen biopsychologische basis van dyslexie. Verder zijn er bijdragen opgenomen die gaan over de invloed van dyslexie op de persoonlijkheidsontwikkeling en de opvoedingsomgeving waarin het kind met dyslexie leeft. De lezer krijgt een uitstekend overzicht van wat er op het gebied van dyslexie in het Nederlandse taalgebied gaande is. (flaptekst)
Dyslexie. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Orthopedagogics --- #KVHB:Dyslexie --- dyslexie --- leesproblemen --- remediërend onderwijs --- zorgverbreding --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- leermoeilijkheden --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- buitengewoon onderwijs type 8 --- buitengewoon onderwijs
Choose an application
Voorliggende is het resultaat van een kortlopend onderzoeksproject.
kinderopvang --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- Research on teaching --- voorschoolse opvang --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- bijzonder basisonderwijs --- Nederland --- België --- red. Fea Janssen-Vos & Ferre Laevers --- onderwijs --- pedagogie --- lerarenopleiding --- vakdidactiek --- basisschool --- 373.3 --- Vlaanderen --- organisatie --- 471.2 --- 441 --- 471 --- B.O. --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Inspectie --- Kinderopvang --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Onderwijs-jonge kinderen --- Opvang-jonge kinderen --- Peuters --- Speciaal onderwijs --- 450.4 ) Onderwijskunde --- jonge kinderen --- peuterspeelzalen --- 371 --- Basisonderwijs ; Nederland --- Basisonderwijs ; Vlaanderen --- Kleuteronderwijs --- Onderwijssystemen --- Opleidingen --- Opvoeding --- Personeel --- 450.2 --- 37.014.5 --- Kinderdagverblijven --- Peuterspeelzalen --- kleuterschool --- peuters --- kleuteronderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- didactiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- didactiek. --- Didactiek. --- B.O --- 370
Choose an application
Dit boek bekijkt hoe een nauwere participatie en inspraak van leerlingen mogelijk is in het secundair onderwijs. Het richt zich vooral naar leerkrachten of directieleden die het inspraakproces willen begeleiden. Ze krijgen bruikbare middelen aangereikt om te peilen naar de kansen en moeilijkheden die in hun concrete situatie bestaan. Veel aandacht gaat ook naar de specifieke rol die het begeleiden van participatie vereist en welke opvattingen over groepswerk hierbij een houvast kunnen bieden.
leerlingenparticipatie --- School management --- leraren-leerling relatie --- onderwijssociologie --- SO (secundair onderwijs) --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- 371.59 --- #PBIB:+107.10 --- #SBIB:316.334.1O280 --- C3 --- leerlingen --- onderzoeksrapport --- participatie --- schooldirecteurs --- schoolleven --- secundair onderwijs (x) --- #A9905A --- 451.9 --- Inspraak op school --- Leerlingenraad --- Participatie --- Secundair onderwijs --- 458.1 --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- School --- onderwijs en democratie --- onderwijs: inspraak --- #gsdbP --- Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Relaties tussen personeel, school en community: algemeen --- Kunst en cultuur --- Overige onderwerpen --- Organisatie - Management --- (zie ook: teleonderwijs) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Inspraak --- Leerlingenraden --- Pedagogiek en onderwijskunde --- organisatie --- onderwijsbeleid --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Inspraak. --- Leerlingenraden. --- organisatie. --- onderwijsbeleid. --- 371.59 Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
History of education and educational sciences --- leerlingenbegeleiding --- PMS-centra --- Pupil counseling. Pupil guidance --- historische pedagogiek --- Belgium --- Assistance sociale --- Enseignement --- Geschiedenis --- Histoire --- Maatschappelijk werk --- Onderwijs --- Psychologie --- Sociologie --- Belgique ; histoire --- België ; geschiedenis --- Vocational guidance --- Educational counseling --- Orientation professionnelle --- Orientation scolaire --- Histoire de l'enseignement --- --Belgique --- --PMS --- --Histoire --- --onderwijspolitiek --- PMS --- #PEDA *1.048 <493> --- #PEDA *1 <091> --- #SBIB:HIVA --- #SBIB:316.334.1O120 --- #GBIB:CBMER --- #A9404A --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- #KVHB:PMS. Zie: Studie- en beroepsorientering --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- Onderwijs 37 --- Gezondheidszorg 61 --- 431.2 --- 371.1 --- 371.21 --- Onderwijssociologie: geschiedenis van de opvoeding en onderricht --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- psychologische pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- PMS-centra. --- handboeken en inleidingen. --- psychologische pedagogiek. --- onderwijspolitiek --- Handboeken en inleidingen. --- Psychologische pedagogiek. --- --Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- History --- --Vocational guidance --- Belgique --- BELGIQUE --- CONDITIONS SOCIALES --- 20E SIECLE --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- HISTOIRE SOCIALE --- CENTRES PSYCHO-MEDICO-SOCIAUX
Choose an application
68
ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- didactiek --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- emancipatorisch onderwijs --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- Didactic strategies --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- onderwijspraktijk --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Academic collection --- #PEDA *3.2 --- #PBIB:2002.2 --- #PBIB:gift 2002 --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- 031201.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- #gsdbP --- 471.49 ) * RELATIONELE OPVOEDING - K.O --- 471.5 --- 930663.jpg --- Ervaringsgericht onderwijs: kleuteronderwijs: didactiek
Choose an application
en wetenschappers is daarom meer dan nodig.
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Lerarenopleiding --- Onderwijskunde. --- Onderwijsonderzoek. --- Waardevorming --- Algemeen. --- Onderwijs. --- Educational sciences --- onderwijs --- General ethics --- opvoeding --- 37 --- #GBIB:CBMER --- #PBIB:+107.10 --- #A9911A --- 430.4 --- Onderwijs --- Opvoeding --- Waardenvorming --- 433.4 --- Emotionele ontwikkeling --- Jeugdwerking --- Kind --- Normen --- Sexuele voorlichting --- Waarde --- 454 --- waarden in onderwijs (ler) --- Waardenontwikkeling ; onderwijs --- Waardenvorming ; onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- 371.3 --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Verzamelde opstellen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- (zie ook: teleonderwijs) --- ethiek --- onderwijs - algemeen --- Ethiek --- Ontwikkelingspsychologie --- Emoties --- Onderwijsmethoden --- Jeugdgezondheidszorg --- 37 Education --- Education --- Emotie --- Onderwijsmethode --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|