Narrow your search

Library

Hogeschool West-Vlaanderen (5)

FOD/SPF PO (5)

UCLL (5)

KU Leuven (4)

Thomas More Mechelen (4)

AP (3)

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool Gent (3)

Thomas More Kempen (3)

UHasselt (3)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2019 (1)

2015 (1)

2011 (1)

2007 (1)

2000 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Rake vragen : breng beweging in situaties die vastzitten
Author:
ISBN: 9789492331465 Year: 2019 Publisher: Avenhorn Uitgeverij Het Noorderlicht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als iets niet wil lukken, dat zit het ergens vast. Rake Vragen maken los wat vastzit.Stop met hard werken om problemen op te lossen. Vooral die problemen die steeds in een andere vorm terugkomen. Zoek naar de reden waarom het probleem in kwestie een goede oplossing is. Vind wat er vast zit. Rake Vragen helpen je.Door het stellen van rake vragen komt er beweging in situaties die vastzitten. In werk en privé. Bij jezelf of anderen. Door vragen als: Van wie is dit probleem? Is het van jou of hoort het elders? Of: Waar moet de toestemming voor beweging vandaan komen? En: Wat raak je kwijt als je dit probleem niet meer hebt?Stap voor stap leer je in dit boek hoe je dat doet, Rake Vragen stellen. Je krijgt kant-en-klare rake vragen. Je leert ook hoe je zelf je eigen rake vragen kunt formuleren. En hoe je de vraag zo kunt stellen dat het raak is.


Book
Mind the map : krachtige tools om leren in beeld te brengen : van mindmapping tot wordclouds
Author:
ISBN: 9789401418515 Year: 2015 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen


Book
Appreciative inquiry : het basiswerk
Authors: --- ---
ISBN: 9789077432518 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vandaag kunnen we op basis van het heden de toekomst niet zomaar meer inschatten of voorspellen. Dat is het gevolg van trendbreuken op sociaal, religieus, spiritueel, financieel, ecologisch en economisch vlak. De huidige situatie biedt ruimte voor en creëert zelfs nood aan fundamenteel anders denken over organiseren, leiderschap, samenwerken en samen leren. Appreciative Inquiry biedt een waardevol alternatief. De afgelopen twintig jaar groeide A/I uit tot een van de meest succesvolle benaderingen om verandering te creëren. Succesvol omdat deze aanpak tot blijvende, zichzelf versterkende resultaten leidt met een impact op het hele systeem. Het boek is een introductie op de theorie en praktijk van Appreciative Inquiry en bevat de oorspronkelijke concepten, doorspekt met Europeese accenten. De auteurs stonden mee aan de basis van de ontwikkeling van de methode en laten zien hoe Europese organisaties vanuit de A/I-benadering begeleid werden om hun droom werkelijkheid te laten worden. Het werk bevat naast theorie- en praktijkillustraties ook een heleboel praktische tips om zelf aan de slag te gaan


Book
Handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden
Author:
ISBN: 9789033464799 9033464799 Year: 2007 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De invalshoek van het boek is praktijkgeoriënteerd met een speciale aandacht voor startende onderzoekers en studenten. De theoretische benadering van de onderwerpen wordt afgewisseld met voorbeelden uit gepubliceerd werk en materiaal uit de dagelijkse onderzoekspraktijk. De voorbeelden zijn gekozen uit Nederlandstalig én internationaal onderzoek, uit hedendaagse studies én klassiekers uit de kwalitatieve onderzoekstraditie. Voor studenten wordt elk hoofdstuk afgerond met korte zelftesten die toelaten om zelf je vorderingen in de verwerking van het boek na te gaan. Het handboek is verdeeld in vier grote delen. Het eerste deel situeert de kwalitatieve onderzoeksmethode historisch en vergelijkt de eigenheid van het kwalitatieve met de eigenheid van kwantitatief onderzoek. Het tweede deel kijkt naar de start van het onderzoek: het schrijven van de probleemstelling, het nemen van cruciale beslissingen bij het opzetten van het onderzoek en het werken met kwalitatieve steekproeven. Deel drie behandelt de verschillende dataverzamelingsmethoden die regelmatig terugkomen in kwalitatieve onderzoeken. Meer bepaald wordt ingegaan op het diepte-interview, de focusgroep en het wetenschappelijk observeren. Het laatste deel gaat dieper in op de verwerking van kwalitatieve gegevens. Hoe kwalitatieve data analyseren en wat met de kwalitatieve rapportage? Ook wordt ingegaan op kwaliteitsvereisten binnen kwalitatief onderzoek.

Keywords

Sociale wetenschappen --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Geografie. Ruimtelijke analyse. Algemeen. --- Geografie --- Research --- Methodologie. --- Ruimtelijke analyse --- Algemeen. --- Social Sciences and Humanities. Social Sciences --- Research Methodology. --- onderzoeksmethoden --- kwalitatief onderzoek --- Qualitative methods in social research --- sociaal-cultureel werk --- sociaal werk --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Handbooks --- Methods --- Research methods --- Qualitative Research --- H 62.A5-Z Social Sciences (General) - Study and teaching. Research - - General works --- 82:3 --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- onderzoekstechnieken --- 300.6 --- 001.891 --- #SBIB:303H30 --- 82:3 Literatuur en maatschappijwetenschappen --- Literatuur en maatschappijwetenschappen --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- probleemstelling --- onderzoeksontwerp --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Interviews Interviews --- Méthodes Methoden --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- #KVHA:Interviewtechnieken --- #KVHA:Kwalitatief onderzoek --- 301.081 --- interview --- rapporteren --- Integrale kwaliteitszorg (IKZ, kwaliteitskringen, kwaliteitszorg) --- Sociologisch onderzoek (methodologie in sociaal onderzoek, onderzoek, sociaal onderzoek, sociaal-wetenschappelijk onderzoek) --- Onderzoek --- Onderzoeksmethode --- 303.1 --- Kwalitatief onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek --- S20080004.JPG --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- kwaliteit --- sociaal onderzoek --- 658.5 --- 301.08 --- Methods in social research (general) --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by