Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
415.2 --- Aanraakspelen --- Aanraken --- Lichaamscontact --- Massage --- Tastzin --- Verbondenheid --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Aanrakingen ; kinderen.
Choose an application
non-verbaal gedrag --- Mass communications --- non-verbale communicatie --- Semiotics --- Communication non verbale --- Non-verbale communicatie --- 800.95 --- 316.77 --- Academic collection --- communicatie --- 415.2 --- gebarentaal --- lichaamstaal --- D111161.jpg --- Communicatiesociologie --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- 007 --- Communicatie --- Lichaamstaal --- Gedrag --- Psychologie --- Verbale communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- 316.77 Communicatiesociologie --- 800.95 Non-verbale communicatie --- Lichaamstaal. --- Non-verbale communicatie.
Choose an application
Geschreven in een alledaagse taal, verschaft het boek ons de feiten over de nauwe band tussen gedachten, emoties en spiergedrag, en toont het ons in detail welke principes aan de basis liggen van goed functioneren.
Alexandertechniek. --- Spieren. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- coördinatie --- evenwicht --- kinesitherapie --- evenwichtsleer --- 159.91 --- Alexandertechniek --- bewegen --- psychologie --- 415.2 --- Bewegingsapparaat --- Spieren --- Ergonomie --- Neurologie --- Fysiologie --- 61 --- Ademhaling --- Bewegen --- Denken --- Houding --- Lichaam --- Lichaamsbeeld --- Oefeningen --- Evenwicht --- Sportfysiologie --- 711 --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Appareil locomoteur --- Muscles --- Physiologie --- Bewegingsleer --- Bewegingstherapie --- Bewegingsleer (fysiologie) --- Lichaamsbeweging
Choose an application
In dit boek zijn de vijf zintuigen zien, horen, voelen, ruiken en proeven verbeeld. Hoewel alleen zien daadwerkelijk geprikkeld kan worden, worden de andere zintuigen eveneens door middel van beelden voorgesteld; dit gebeurt vooral in de prenten zelf en soms door een enkel woord of korte zin. Het boek bestaat uit een tientalle losse prenten waarop voorwerpen of dingen staan afgebeeld die een sterke associatie oproepen met een bepaald zintuig. Voorbeelden hiervan zijn het braille-alfabet bij voelen, herfstbladeren en parfum bij geuren, graten in vissen bij proeven en gezoem van insecten bij horen. Om de associaties te versterken zijn de prenten fel van kleur, druk en soms bijna schreeuwerig. Dit boek laat kinderen zien hoe je zintuigen kunt verbeelden. Het biedt echter geen doorlopend verhaal waardoor het boek veel begeleiding van een volwassene vergt die het kind (vanaf ca. 5 jaar) in eerste instantie moet prikkelen en enthousiasmeren om dit boek te pakken.NBD Biblion Hannie Humme
Physiology of nerves and sense organs --- muzische vorming --- prentenboeken (genre) --- zintuigen --- Zintuigen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Prentenboeken --- Zintuigen. --- JB TULL --- prentenboeken --- 415.2 --- 3-6 jr --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Waarneming --- Lichaam --- 472.3 --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Horen --- Smaak --- Tastzin --- Zien --- Zintuig
Choose an application
Communicatie bestaat voor 7% uit woorden en voor 93% uit non-verbale aspecten. In dit boek ontleedt Pieter De Smet niet alleen je lichaamstaal, hij onderwerpt ook je verbale communicatie aan een grondige analyse. Het resultaat? Een waaier aan tips en tricks in functie van een optimale info-overdracht én -ontvangst.
Communicatie --- Lichaamstaal. --- Onderwijs. --- lichaamstaal --- Pragmatics --- onderwijsstijlen --- Semiotics --- non-verbale communicatie --- Mass communications --- lichaamshouding --- Teaching --- onderwijs --- leraren-leerling relatie --- Non-verbale communicatie --- Communicatie ; onderwijs --- Nonverbal communication --- 800.95 --- communicatie --- 415.2 --- conflicthantering --- 305.8 --- Lichaamstaal --- Verbale communicatie --- 450.49 --- Conflicthantering --- Onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- 415.3 --- communicatie (leesbaarheid) --- 800.95 Non-verbale communicatie --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Communicatie ; algemeen --- Overige onderwerpen --- Semiotiek --- Massacommunicatie --- Pragmatiek --- PHL-Central Office 12 --- communicatievaardigheden --- Didactiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Educational sciences
Choose an application
In dit boek over natuurbeleving bij kinderen ruik, proef, voel en beleef je de natuur om ons heen. Na een korte, inspirerende inleiding komt alle natuurinformatie via de zintuigen (voelen, ruiken, proeven, zien en horen) met nog eentje extra (evenwicht) voorbij. Ieder zintuig heeft een eigen hoofdstuk en een eigen kleur; ieder hoofdstuk is volgens een vaste structuur opgebouwd: gedicht, spreuken, mens en zintuig, dier en zintuig, tips (in tuin en park, natuur), werkvormen, korte verhalen en een natuurkalender. Prachtige, grote en kleine kleurenfoto's ondersteunen de tekst en prikkelen om zelf te gaan kijken en onderzoeken. Alle tips zijn gemakkelijk uitvoerbaar, je hebt meestal alleen de natuur en jezelf nodig! De werkvormen geven een breed scala van ideeën die praktisch en concreet uitgewerkt zijn (aantal, leeftijd, tijdsduur, materiaal en randvoorwaarden). Hierdoor kun je ze, na het lezen en na het verzamelen van de eenvoudige materialen, gemakkelijk uitvoeren! En dat is nu precies wat de auteur bedoelt: beleef de natuur, doe de natuur, ga op ontdekking, laat je verwonderen en verrassen! Op de achterflap wordt op een aantal onderdelen de link gelegd naar diverse kerndoelen uit het basisonderwijs. Rijke uitgave voor ieder die met jonge kinderen leeft en werkt.
Didactics of biology --- natuureducatie --- 577.2 --- Natuur --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Waarneming --- 415.2 --- Natuur- en milieueducatie --- Zintuigen --- 476.55 --- natuurbeleving --- De levende natuur in woord en beeld --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- wero (ler) --- natuur- en milieueducatie --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- buitenspelen --- lager onderwijs (doelgroep) --- zintuigen --- WO (wereldoriëntatie) --- basisonderwijs --- 476.5 Didactiek van de afzonderlijke vakken - Natuurkennis --- 471.43 Kleuteronderwijs - Wereldoriëntatie --- kunsteducatie --- zintuiglijk spel --- Didactics of social education --- Environmental protection. Environmental technology
Choose an application
Een empirische blik op de artistieke visuele trukendoosHoe verwerken we de beelden om ons heen, zowel van onze omgeving als van de beeldcultuur ?Welke evolutionaire voordelen heeft de kunst en esthetiek opgeleverd ?Beeld en visuele waarneming biedt een toegankelijke inleiding in de visuele perceptie van zowel natuurlijke als artificiële beelden (foto's, schilderijen, films, strips ...). Het bundelt het actuele wetenschappelijke onderzoek rond het thema vanuit een interdisciplinaire benadering.Dit boek presenteert de biologische en psychologische onderbouw van de perceptie, zonder cultuur, emotie en context van het beeld uit het oog te verliezen. Ook het vertellen met beelden en het waarheidsgehalte van documentaires komt aan bod.Aan de hand van een verklarende woordenlijst, diverse bijlagen, huidige wetenschappelijke discussies en tal van voorbeelden van beelden uit verschillende culturen en tijden vormt Beeld en visuele waarneming een handige handleiding voor iedereen die in visuele waarneming geïnteresseerd is of zelf met beelden aan de slag gaat.Bron : http://www.lannoocampus.be
Beeldcultuur --- Visuele communicatie --- neurowetenschappen --- visualisatie --- visuele communicatie --- zintuigelijke indrukken --- waarneming --- Psychology --- #SBIB:309H526 --- kunst --- kunsttheorie --- 7.01 --- psychologie --- esthetica --- strips --- beeldverhaal --- film --- fotografie --- perceptie --- 700.6 --- waarnemingspsychologie --- 415.2 --- Psychologie van de audiovisuele boodschap --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- algemene psychologie, zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Physiology of nerves and sense organs --- Affective and dynamic functions --- visuele waarneming --- beelden --- Visual perception --- PXL-Central Office 2018 --- zintuiglijke waarnemingen --- cultuur --- wetenschappelijke inzichten --- visual perception --- beeldcultuur --- Kunst ; psychologie --- Zien --- Waarnemingspsychologie --- Esthetica
Choose an application
Cognitive psychology --- Physiology of nerves and sense organs --- waarneming --- Optics. Quantum optics --- Affective and dynamic functions --- kunst --- psychologie --- intelligentie --- 53.087 --- 612.843.7 --- 159.93 --- 159.937 --- 159.937.3 --- 159.937.5 --- 591.484 --- $?$90/03 --- Kunstbeschouwing ; visuele waarneming --- 7.017 --- visuele waarneming --- 159.931 --- 415.2 --- Visuele waarneming --- Observation. Recording --- Visual perception. Spatial vision. Binocular vision. Stereoscopy --- Zintuiglijke waarnemingen --- Kunst ; optische effecten, perspectief, illusie --- Visuele perceptie --- Visuele perceptie. --- 159.93 Zintuiglijke waarnemingen --- 612.843.7 Visual perception. Spatial vision. Binocular vision. Stereoscopy --- 53.087 Observation. Recording
Choose an application
Of u nu reeds ingewijd bent in snoezelen of niet, u zult in dit naslagwerk uw gading vinden. Of het nu gaat over de wordingsgeschiedenis van het snoezelen, de definitie, het stappenplan voor een snoezelmoment, het creëren en organiseren van een snoezelruimte; de taak van de begeleiders, de sfeerschepping en de voorwerpen ..., noem maar op, u vindt dit allemaal terug in dit sterk doordachte boek.
Snoezelen. --- ergotherapie --- kinderen --- kleuters --- snoezelen --- zintuigen --- 415.2 --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- 613.6 --- Gehandicapte kinderen --- Snoezelen --- Zintuiglijke ontwikkeling --- 471.44 --- Kinderen en jongeren met een meervoudige handicap --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Knutselen --- Schoolinrichting --- Spel --- Zintuiglijk spel --- Zintuiglijke indrukken --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- 159.93 --- Materialen --- Methodiek --- Ruimte --- Zintuigen --- 326 --- 092195.jpg --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Verpleging van afzonderlijke groepen en ziekten --- Sociale en emotionele opvoeding --- kinderopvang --- Orthopedagogics --- Didactics of Kindergarten --- orthopedagogiek --- lager onderwijs --- zintuiglijk spel --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 462 --- 471.49 --- 478.9 --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Overige onderwerpen didactiek kleuteronderw. --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Overige onderwerpen didactiek kleuteronderw --- Didactics of social education --- Didactics of the arts --- Zintuig --- Kleuter
Choose an application
Konijntje Mie speelt met haar vriendjes dat ze een stoere piraat is, maar als het donker wordt, durft ze niet meer buiten te spelen. Prentenboek met grote illustraties in kleur en beknopte informatie over infraroodcamera's. Vanaf ca. 4 jaar.Claudine Vandendriessche, 22 januari 2015Mie doet altijd stoer en speelt dat zij een piraat is. Zij is voor niemand of niets bang, behalve voor het donker. Een nachtspel met haar vrienden ziet ze echt niet zitten. In het donker kan zij niets zien, maar papa Vleermuis helpt haar: zij krijgt een speciale nachtbril. Mooi geschreven kleuterboek over stoer zijn, maar ook over het kleine hartje dat daar vaak mee gepaard gaat. Een verhaal waar kleuters zich in kunnen terugvinden. Het taalgebruik is duidelijk, kleurrijk en fantasierijk. Ook de tekeningen in zachte tinten zitten vol beweging en expressie. Ze vertellen vaak meer dan de tekst. Op de prent van Mie achterop de fiets bij haar papa zie je bijvoorbeeld met welke ingenieuze verlichtingsapparaten ze het donker overwinnen. Op het einde van het boekje is er een informatief gedeelte over infraroodcamera's en een uitleg over de nachtbril van Mie. Het boek kwam tot stand in samenwerking met het Leuvense nano- elektronica onderzoekscentrum IMEC en de RVO-Society. In de reeks rond technologie en zintuigen is dit het tweede boek. Leuk prentenboek dat niet alleen een mooi verhaaltje brengt, maar ook informatief is voor kleuters.22 januari 2015© Pluizer30http://www.pluizer.be
Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- beeldverwerking --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- audiovisuele technologie --- visualisatie --- ogen --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- gezichtsvermogen --- Zeerover --- Technologie --- Technologische opvoeding --- Bang zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Zien --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Beeld --- beelden --- kijken --- prentenboeken --- zien --- zintuigen --- zintuiglijk spel --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- Licht --- Ogen --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Techniek --- Verrekijkers --- Waarneming --- Zeerovers (Piraten) --- Zien(Gezicht) --- Donker --- Kijken --- Zintuigen --- wereldoriëntatie --- Beelden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Waarneming ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Contains audio-visual material --- D100392.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Dutch literature --- piraten --- infraroodcamera's --- nachtzien --- prentenboeken (genre) --- angst --- Fiction --- Jeugdboeken --- bang zijn --- verhalen + 5 jaar --- zeerovers --- Bang zijn ; verhalen --- Piraten; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Blindheid. --- Slechtziendheid. --- Zien. --- Kleuteronderwijs. --- Bang zijn. --- Zeerovers. --- D100395.jpg --- Piraten --- Leesboeken ; kleuters. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of technology. --- Physiology of nerves and sense organs. --- audiovisuele technologie. --- beeldverwerking. --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs. --- gezichtsvermogen. --- kleuters. --- ogen. --- vakoverschrijdende thema's. --- Beeld (afbeelding) --- Spel --- Speelgoed --- Infrarood --- Camera
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|