Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
(Waargebeurd) verhaal waarin de Amerikaanse auteur vertelt over haar vijftien jaar durende relatie met een pedofiel die pas eindigt als hij zelfmoord pleegt. Ze ontmoet Peter (een samenwonende man met twee stiefzoontjes) bij een zwembad als ze 7 jaar oud is, hij is dan 51. Als Peter haar en haar moeder bij hem thuis uitnodigt, denkt Margaux dat ze in een kinderparadijs is terecht gekomen. Ze wil er dolgraag weer heen. Margaux, kind van een labiele moeder en een alcoholische, agressieve vader, is een ideale prooi. Ze hunkert naar genegenheid en al gauw brengt ze heel veel tijd door met Peter die haar verwent, leuke spelletjes met haar doet en langzaam haar vertrouwen wint. Margaux staat hem steeds meer toe in ruil voor aandacht en genegenheid waar ze uiteindelijk niet meer buiten kan. Een goed geschreven, schokkend verhaal over een actueel thema waarin de auteur er goed in slaagt zowel het geraffineerde, manipulerende gedrag van de pedofiele Peter als haar eigen gedrag en reacties op Peter te beschrijven. Ze schreef het boek (gebruik makende van haar en zijn dagboeken, brieven en foto's), deels om haar traumatische ervaringen te verwerken, deels om te waarschuwen hoe geraffineerd pedofielen te werk gaan. Kreeg veel aandacht in binnen- en buitenlandse media. Kleine druk. © NBD Biblion 'Mag ik met je spelen?' Op een zomerdag in 1985 ontmoet Margaux, de auteur, de veel oudere Peter in het buurtzwembad en stelt hem precies die vraag. Zij is zeven, hij is eenenvijftig. Wanneer Peter haar en haar moeder uitnodigt om bij hem thuis langs te komen, treft het meisje er een waar kinderparadijs aan. Haar moeder is niet in staat om goed voor Margaux te zorgen en leeft in een constante angst voor haar agressieve echtgenoot. Ze is Peter dankbaar voor alle aandacht die hij aan haar dochter besteedt en binnen de kortste keren brengt Margaux al haar tijd met Peter door. Gaandeweg neemt hij de rol aan van Margaux' vriend, vader en minnaar.
418.19 --- autobiografie --- levensverhalen --- pedofilie --- roman --- seksuele problemen --- Overige onderwerpen --- Pedofilie --- Pedofilie. --- 960 --- kindermishandeling --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Choose an application
Ouders, directies, leerkrachten, hulpopvoedende medewerkers, interne en externe begeleiders, vinden in dit boek inspiratie om preventie en hulpverlening, in een kader van relationele enseksuele opvoeding, te optimaliseren.
#KVHB:Familiale en seksuele psychologie --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Relaties --- #KVHB:Seksueel misbruik. Zie ook: Geweld --- hulpverlening --- leerlingenbegeleiding --- pedagogie --- relationele opvoeding --- seksualiteit --- seksueel misbruik --- seksuele opvoeding --- 323.4 --- 418.19 --- kindermishandeling --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- relaties --- seksuele mishandeling --- 613.88 --- Hulpverlening --- Jeugd --- Kindermishandeling --- Preventie --- Relaties --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Relationele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Relationele opvoeding ; secundair onderwijs --- Scholen --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- Seksuele opvoeding ; basisonderwijs --- Seksuele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele opvoeding ; secundair onderwijs --- Seksuele opvoeding --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale opvoeding ; secundair onderwijs --- Sociale opvoeding --- 614.23 --- MST (medisch schooltoezicht, schoolgezondheidszorg) --- incest --- jeugdpsychologie --- kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- seksuele voorlichting (voorlichting) --- 433.4 --- relatiebekwaamheid --- kindermishandeling, seksuele --- schoolmaatschappelijk werk --- Jeugdbescherming --- Overige onderwerpen --- (zie ook: jeugdgezondheidszorg, PMS) --- 343.62 --- 37.03 --- 371.21 --- Lerarenopleiding --- Relationele opvoeding. --- Seksuele opvoeding. --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- psychosociale hulpverlening --- Didactics of social education --- Sexology --- kinderen --- Sociology of social care --- jeugd --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- seksuele vorming --- Seksuele mishandeling --- Relatie
Choose an application
Wat is kindermishandeling? Hoe stel je het vast? Wat kun je doen? Wat kun je verwachten?
Child Abuse.
---
Child Development.
---
Personality Development.
---
343.625
---
186.4 Jeugdwerk
---
#GBIB:CBMER
---
#GBIB:IDGP
---
#GSDBP
---
Academic collection
---
C7
---
mishandeling
---
kinderen
---
opvoeding
---
343.62
---
364.4-058
---
#A0005A
---
664.1 Gezin
---
#KVHB:Kindermishandeling
---
323.4
---
jeugdbescherming
---
kindermishandeling
---
418.19
---
seksuele mishandeling
---
verwaarlozing
---
179.2
---
Gehandicapten
---
Hulpverlening
---
Kinderen
---
Kindermishandeling (kinderverwaarlozing)
---
Kindermishandeling
---
Rechten van het kind
---
Seksuele kindermishandeling
---
Sexueel misbruik
---
Verwaarloosde kinderen
---
364.6 )* KINDERMISHANDELING
---
kindermishandeling (gez)
---
seksueel misbruik
---
Kindermishandeling ; hulpverlening
---
Kindermishandeling ; preventie
---
incest
---
kindermishandeling (kinderverwaarlozing)
---
Development, Personality
---
Child Development
---
Growth
---
Infant Development
---
Development, Child
---
Development, Infant
---
Psychology, Child
---
Child Maltreatment
---
Child Mistreatment
---
Child Neglect
---
Abuse, Child
---
Maltreatment, Child
---
Mistreatment, Child
---
Neglect, Child
---
Battered Child Syndrome
---
Munchausen Syndrome by Proxy
---
Shaken Baby Syndrome
---
343.625 Kindermishandeling--
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|