Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Who is accountable ? : sales, marketing en communicatie op één lijn
Authors: ---
ISBN: 9789462763036 Year: 2019 Publisher: Deventer Management impact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en communicatie op één lijn brengt. De auteurs hebben met de SAMACO-journey en het SAMACO-model deze leemte gevuld. SAMACO staat voor: sales, marketing en communicatie. De journey laat zien hoe je in enkele stappen komt tot optimale samenwerking en accountability tussen de disciplines. Het model is toepasbaar op elk type organisatie.Dit boek is een echt doeboek. De theorie wordt continu toegepast op de praktijk van nu met voorbeelden, cases en interviews met professionals die werken voor diverse gerenommeerde (A-)merken. Op www.whoisaccountable.nl zijn talloze templates online beschikbaar, zodat je zelf met de opgedane kennis aan de slag kan.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Reflectieve communicatie Scrum : zó ben je accountable
Author:
ISBN: 9789491560484 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Prof. dr. Betteke van Ruler is één van de vooraanstaande wetenschappers in corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij ontving onlangs een hoge koninklijke onderscheiding voor de manier waarop zij de brug weet te slaan tussen theorie en praktijk.In dit beknopte boekje biedt zij een alternatieve methode om communicatie te plannen, één waarin flexibiliteit wordt omarmd en geformaliseerd. Dynamiek en verandering zijn geen obstakels meer maar gewoon onderdelen van de methode.Scrum wordt in veel gebieden gebruikt maar nog nauwelijks in het communicatievak. De verwachting is dat dit snel gaat veranderen. Er wordt inmiddels mee geëxperimenteerd en de gebruikers zijn erg enthousiast.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Uitgemeten : de accountabilitycyclus voor communicatie
Author:
ISBN: 9789491560729 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Accountability is voor veel organisaties inmiddels een geïntegreerd onderdeel van professionele communicatie geworden. In die organisaties zijn 'doen we de goede dingen?' en 'doen we ze goed?' vragen die vanzelfsprekend zijn in de dagelijkse praktijk. Maar waar begin je als organisatie, afdeling of professional met accountability van communicatie?Uitgemeten behandelt alle stappen in de accountabilitycyclus. Ze zijn gebaseerd op ervaringen uit de praktijk, bij verschillende organisaties binnen de overheid en het bedrijfsleven. Het boek biedt een kader voor 'doenkers': professionals die strategie en onderbouwing belangrijk vinden, maar ook leren door te 'doen' in de praktijk. Aan de hand van voorbeelden, methodieken en werkvormen kun je de accountabilitycyclus voor en met je eigen organisatie doorlopen. De accountabilitycyclus heeft de volgende voordelen:Op basis van de accountabilitycyclus laat je zien hoe communicatie bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie.Het helpt je als afdeling of professional om te beoordelen waarvoor je verantwoordelijkheid wil of kan nemen en waarover je verantwoording kunt afleggen.Door de cyclus te volgen, draag je bij aan kwaliteitsverbetering en professionalisering van communicatie.Bron : http://www.adfoshop.nl


Book
Eventmarketing
Authors: ---
ISBN: 9789043025829 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eventmarketing - het doelgericht inzetten van live events (ongeacht of het eigen events zijn of events van derden) - heeft zich in de laatste jaren een aanzienlijke plaats veroverd in het marketingcommunicatielandschap. In een maatschappij met informatie-overload wordt het bereiken en beraken van relaties een steeds grotere uitdaging. Het boek benadert eventmarketing vanuit de marketing. Hoe kunnen events bijdragen aan de realisatie van de marketingstrategie, op deel terreinen als het propositie-, het merken-, het relatie- en het verkoopbeleid en het klantgericht maken van organisaties. De auteurs positioneren eventmarketing en live communicatie als integraal onderdeel van de cross channel communicatie, daarnaast besteden ze aandacht aan het belevingsproces voor, tijdens en na de events en zoomen zo in op de kern van events. Ook schetsen ze het brede veld van eventmanagement en organisatie, zonder al te diep in te gaan op de operationele uitwerking. Ten slotte staan ze uitgebreid stil bij het onderwerp van de accountability: het vraagstuk van het aantoonbaar maken dat eventmarketing activiteiten per saldo profijtelijk zijn.Nieuw in deze editieHet taalgebruik in deze editie wordt herzien en verduidelijkt en de voorbeelden in de tekst worden waar nodig geactualiseerd. Daarnaast is er aandacht voor de nieuwste vormen van social media. Ten slotte wordt er aandacht besteed aan de lay out met het doel deze minder zakelijk te maken.Bron : http://www.pearsoneducation.nl


Book
Zonder vrije wil : een filosofisch essay over verantwoordelijkheid
Author:
ISBN: 9789057123283 Year: 2012 Publisher: Amsterdam : Nieuwezijds,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Filosofische en neurowetenschappelijke afwijzing van het bestaan van de vrije wil, gevolgd door een pleidooi voor een leven zonder verantwoording of verwijten. Breinwetenschappers zijn het er stilaan over eens dat de vrije wil niet bestaat. Onze bewuste beslissingen zijn de uitkomst van onbewuste processen waarover we geen ultieme controle hebben. De idee dat een bewust ‘ik' aan de knoppen zit, is een illusie. Wat zijn de filosofische gevolgen van een onvrije wil? Rationeel beschouwd zijn we niet langer verantwoordelijk voor, of schuldig aan, wat we doen of denken. Verantwoordelijkheid vereist immers een vrije wil – die niet bestaat. Maar zonder schuld verliest het recht zijn klassieke grondslag en zonder blaam kun je niemand iets kwalijk nemen. We zitten met een filosofische waarheid die niet rijmt met onze alledaagse intuïties en emoties. Toch is een leven met een onvrije wil niet zonder perspectief. Op het persoonlijke vlak kan verwijtloos leven bevrijdend werken en op het maatschappelijke vlak dringt schuldloos recht nu al onze samenleving binnen. Professionals beschouwen criminelen als risicoburgers en bestuurders zoeken hun heil bij preventie die geen schuld vereist. Een leven zonder verantwoordelijkheid hoeft geen bedreiging voor de toekomst te vormen. Leven zonder schuld kan zelfs een uitdaging zijn. Met actuele voorbeelden als de ontuchtzaken in de katholieke kerk en kritiek op de prestatiemaatschappij laat Jan Verplaetse zien wat die uitdaging inhoudt.


Book
Social intrapreneurism and all that jazz : how business innovators are helping to build a more sustainable world
Authors: --- ---
ISBN: 1351287753 1783530529 1783530510 9781783530526 9781783530519 1783530723 9781783530724 9781783530656 1783530650 9781783530724 9781351287753 9781351287760 1351287761 Year: 2014 Publisher: Sheffield, [England] : Greenleaf Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A growing wave of "social intrapreneurs" are using the power of large companies to create solutions to address societal problems. Distilling insights from 40 social intrapreneurs this book brings to life how business can be more than just profit-maximizing.


Book
Flourishing enterprise : the new spirit of business
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9780804789134 Year: 2014 Publisher: Stanford Stanford Business Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The notion of responsible business has infiltrated our markets, and going green is now a part of our mindset. But, sustainability as we know it is not enough. Flourishing-the aspiration that humans and life in general will thrive on the planet forever-should be a key goal for every business today. This is a bold concept, like sustainability was a decade ago. Just as sustainability has become a matter of course, so too will flourishing become a cornerstone of business tomorrow.How are companies to attain this big-picture goal? Drawing together decades of research along with in-depth interviews, Flourishing Enterprise argues that many strategic, organizational, and operational efforts to be sustainable reach the potential of flourishing when they incorporate one additional ingredient: reflective practices. Offering more than a dozen such practices, this book leads readers down a path to greater business success, personal well-being, and a healthier planet.Readers will find that adding reflective practices to existing business efforts does not require more work; it simply changes the way we do our work and, more importantly, the results we achieve. Cultivating emotional and spiritual health is the next frontier; this future-oriented guide develops these core competencies while stretching the ongoing conversation about profitable, sustainable business.


Book
Strategic Corparate Social Responsibility : stakeholders in a Global Environment.
Authors: ---
ISBN: 9781412974530 1412974534 Year: 2011 Publisher: Los Angeles Sage

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Blending theory with practical application, this comprehensive text supports courses at the intersection of corporate social responsibility (CSR), corporate strategy, and public policy. Part I provides an overview of the field, defining CSR and placing it in the context of wider corporate strategy. Part II contains chapters on CSR issues related to the organization, the economy, and society, and provides detailed case studies on a variety of well-known firms. Adopting a stakeholder perspective, the authors explore CSR issues within the complex global business environment in which corporations operate today.


Book
Design thinking for the greater good
Authors: --- ---
ISBN: 0231545851 9780231545853 9780231179522 0231179529 Year: 2017 Publisher: New York

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Facing especially wicked problems, social sector organizations are searching for powerful new methods to understand and address them. Design Thinking for the Greater Good goes in depth on both the how of using new tools and the why. As a way to reframe problems, ideate solutions, and iterate toward better answers, design thinking is already well established in the commercial world. Through ten stories of struggles and successes in fields such as health care, education, agriculture, transportation, social services, and security, the authors show how collaborative creativity can shake up even the most entrenched bureaucracies-and provide a practical roadmap for readers to implement these tools.The design thinkers Jeanne Liedtka, Randy Salzman, and Daisy Azer explore how major agencies like the Department of Health and Human Services and the Transportation and Security Administration in the United States, as well as organizations in Canada, Australia, and the United Kingdom, have instituted principles of design thinking. In each case, these groups have used the tools of design thinking to reduce risk, manage change, use resources more effectively, bridge the communication gap between parties, and manage the competing demands of diverse stakeholders. Along the way, they have improved the quality of their products and enhanced the experiences of those they serve. These strategies are accessible to analytical and creative types alike, and their benefits extend throughout an organization. This book will help today's leaders and thinkers implement these practices in their own pursuit of creative solutions that are both innovative and achievable.


Book
Street smart sustainability : the entrepreneur's guide to profitably greening your organization's DNA
Authors: ---
ISBN: 9781605099600 1282885510 9786612885518 1605094684 9781605094687 9781605099606 1605099600 9781605094656 160509465X Year: 2010 Publisher: San Francisco : Berrett-Koehler Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Go Green While Making GreenYou already know why your company should go green. This comprehensive guide tells you how to do it profitably. It details every step of the process-from getting employee buy-in and conducting a current sustainability audit to developing a plan of action and measuring progress. Nuts-and-bolts guidance helps you make continuous, cost-effective improvements and shift the prevailing business culture by infusing green practices into your organization's very DNA. Through illustrative examples from a wide variety of industries, this book shows how to: Design sustainable pr

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by