Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen bewegen vaak weinig op school, terwijl ze vanuit zichzelf juist gewend zijn veel te bewegen. Persoonlijke Oppeppers is een boek vol activiteiten. Denkt u hierbij niet alleen aan uitgebreide activiteiten of ingewikkelde oefeningen die vaak veel tijd vereisen. Een Oppepper is een korte, individuele bewegingsactiviteit van één of enkele minuten, die in de klas gedaan kan worden. Tussen twee lessen door of tijdens een les, als kinderen lange tijd geconcentreerd zitten te werken. Deze fysieke afwisseling tussen in- en ontspanning bevordert de concentratie en het leervermogen voor de volgende activiteit. In het boek ligt het accent op de stap-voor-stap instructie, het attenderen op veel voorkomende fouten, tips voor een correcte uitvoering, de context waarbinnen je ze kunt gebruiken, extra oefeningen en variaties op de Oppeppers.
bewegingstussendoortjes --- concentratie --- 616.9 --- 622.1 --- Bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding --- Concentratie (Aandacht) --- Tussendoortjes --- 471.47 --- 477.8 --- Bewegingsspelen --- Ontspanning --- 796.04 --- Bewegen --- Ontspanningsoefeningen --- Bewegingstussendoortje --- 477.83 --- Spelen --- Lichaamsoefening en sport; overige onderwerpen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- basisonderwijs --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lager onderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- bewegingsspelen --- bewegingstussendoortjes (onderwijs)
Choose an application
Kinderen met ADHD en /of leerproblemen hebben op school vaak problemen met het werkgeheugen, plannen en controleren: dat worden ook wel 'executieve functies' genoemd, de regelfuncties van het brein. Deze functies spelen een cruciale rol bij het leren en zijn dan ook voorspellend voor leerprestaties.Met het werkboek en de training van Beter bij de les krijgen kinderen op school meer inzicht in hun leergedrag. Het kind wordt getraind om naar het eigen functioneren te kijken, zodat het zichzelf uiteindelijk zo veel mogelijk zelfstandig kan bijsturen. Naast het aanleren van leerstrategieën ten aanzien van aandacht, planning, werkgeheugen, doel- en taakgericht gedrag en metacognitie, wordt ook het werkgeheugen getraind met de oefeningen.Beter bij de les is bedoeld voor kinderen op de basisschool vanaf 8 jaar en bestaat uit een werkboek, trainershandleiding, oefenmateriaal en leerkrachthandleiding. De leerkracht wordt actief betrokken bij de training en krijgt hierdoor meer inzicht in het leergedrag van de leerling dat ontstaat door executieve functie-problemen. Hierdoor kan de leerkracht eerder doelgericht ingrijpen en de juiste ondersteuning bieden. Kinderen werken onder begeleiding van een Beter bij de les coach. Het trainingsmateriaal is ontwikkeld door een projectteam van de Bascule, academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie in samenwerking met het Academisch Medisch Centrum (AMC) en is bewezen effectief.
leerproblemen --- concentratieproblemen --- 464 --- leerstoornissen --- Concentratie (Aandacht) --- 464.3 --- 467 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Autisme --- Werkhoudingsproblemen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- geheugen --- Leerproblemen --- ADHD --- Psycho-educatie --- Werkgeheugen --- Executieve functies --- 464.9 --- Geheugen --- Werkhouding --- Kinderen met concentratieproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Training --- Geheugentraining --- Concentratieproblemen --- Aandachttraining --- Basisonderwijs --- Geheugen (psychologie) --- Concentratieprobleem --- Aandachtstraining --- Leerprobleem --- Executieve functies. --- Uitvoerende functies kinderen. --- Didactic strategies --- Primary education --- leerstoornissen; kinderen. --- leren. --- studievaardigheden. --- Executieve functie --- Educatieve spellen. --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Elke taaldocent krijgt ermee te maken: die momenten in de les dat de aandacht van de groep inzakt, ondanks alle goede voorbereidingen. Dan is het tijd om de boel even wakker te schudden!Taalprikkels biedt een handige verzameling van 60 prikkelende taalactiviteiten die kunnen worden ingezet om de groep snel op te frissen. De activiteiten duren 5 tot 15 minuten, zijn methodeonafhankelijk. Ze vergen geen of zeer weinig voorbereiding. Elke twee pagina's bevat een activiteit: een omschrijving in één zin, gevolgd door welke voorbereiding je moet doen, een stapsgewijze beschrijving met een illustratie en een of meer tips. Met symbolen wordt aangegeven welke vaardigheid je oefent, vanaf welk ERK-niveau in de doeltaal de activiteit mogelijk is, bij welk groepsgrootte deze past en of hij geschikt is als kennismakingsspel. De lijst voor in het boek maakt het gemakkelijk om een passende activiteit uit te zoeken.Taalprikkels is een kant-en-klare voorraad aan korte lesactiviteiten voor elke taaldocent, ongeacht voor welke taal, in welk type onderwijs en/of in welk leerjaar hij lesgeeft.
Taalonderwijs. --- Spelen. --- Didactics of Dutch --- remediërend onderwijs --- taalspelletjes --- taalvaardigheid --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlandse taal ; didactiek --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- 81'276.1 --- Nederlands voor anderstaligen --- taalvaardigheden --- Tussendoortjes --- Concentratie (Aandacht) --- Taalspelletjes --- 456.2 --- 456.1 --- taalspellen --- Taalspellen --- Taalvaardigheid --- Didactiek --- Taal of idioom van specifieke sociale klassen --- Taal en letterkunde; overige talen --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- PXL-Education 2016 --- didactiek van het Nederlands --- Taal --- Taalonderwijs --- Taalspelen --- Taalspel --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie
Choose an application
Dit gereviseerde oefenboek (vragen) bevat dezelfde achttien hoofdstukken als het handboek zelf. Voor elk hoofdstuk hebben we achtereenvolgens vragen over de hoofdlijnen en de kernbegrippen, ja/nee-vragen en vierkeuzevragen gemaakt. Bovendien bevat dit oefenboek per hoofdstuk enkele doordenk- en toepassingsvragen. In combinatie met de opgedane theoretische kennis en de juiste houding kun je hiermee een aantal bruikbare beroepscompetenties ontwikkelen. In het tweede deel van het oefenboek (antwoorden en samenvattingen) zijn de antwoorden te vinden. De ja/nee-vragen zijn nieuw. Uit onderzoek is gebleken dat bij voldoende aantallen vragen tentamens met ja/nee-vragen even goed als vierkeuzevragen kunnen voldoen aan eisen van betrouwbaarheid en validiteit bij het toetsen. De gedeeltes over de hoofdlijnen en de kernbegrippen kunnen ook dienen als een samenvatting.
didactiek --- psychologie --- Psychology --- 159.9 <07> --- 159.9 --- Psychologie --- Bewustzijn --- Concentratie (Aandacht) --- Denken --- Gedrag --- Intelligentie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Persoonlijkheidsleer --- Psychopathologie --- Sociale psychologie --- Toegepaste psychologie --- Vergeten --- Waarneming --- 411 --- 159.9 <07> Psychologie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- 159.9 <07> Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Psychologie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Didactics of higher education --- Psychologie.
Choose an application
Begin je pas aan je studie hoger onderwijs of zit je al een tijdje met je neus in de boeken? Zoek je een efficiënte én gezonde manier om je grondig voor te bereiden op de periode van blok en examens of om je studie te combineren met je vrienden, hobby's of je job? Deze uitgave biedt heel wat nuttige tips & tricks om al deze uitdagingen aan te gaan. Zo maak je van jouw studie in het hoger onderwijs een succes!Bron : http://www.kuleuven.be/studentenvoorzieningen/studieadvies/succeshogeronderwijs/index.html
Studievaardigheden hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Studiemethodes --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- studiemethode --- Studieadvies --- C6 --- studiebegeleiding --- studiekeuze --- 3 --- 378.1 --- 489.52 --- studieplanning --- Studiemethode --- 691 --- #KVHA:Hoger onderwijs --- #KVHA:Studiebegeleiding --- schrijfvaardigheid --- Scripties schrijven --- studiemethoden --- gezondheid --- examens --- studeren --- werkstudenten --- Hoger onderwijs --- 378 --- 371.21 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Pedagogie en didactiek --- hoger onderwijs - studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Studiemethoden --- Studiekeuze. --- Studiemethodes. --- hoger onderwijs. --- Bewegen --- nachtrust --- veilig vrijen --- voeding --- ergonomie --- studiewijzers --- paper --- studietraject --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- leren leren --- Higher education --- timemanagement --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- PXL-Central Office 2013 --- PXL-Central Office 2015 --- Concentratie (Aandacht)
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Wat is psychologie 2. De biologie van het gedrag 3. Gewaarwording 4. Waarneming 5. Aandacht en bewustzijn 6. Conditionering en leren 7. Onthouden en vergeten 8. Taal 9. Denken 10. Motivatie en emotie 11. Veranderingen in de loop van het leven 12. Intelligentie 13. De persoonlijkheid 14. Psychopathologie 15.Therapieën 16. Gedrag en gezondheid 17. Sociale psychologie 18. Toegepaste psychologie
Psychologie --- Inleidingen --- 159.9 --- 411 --- Bewustzijn --- Concentratie (Aandacht) --- Denken --- Emoties(Gevoelens) --- Gedrag --- Geheugen --- Intelligentie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Psychopathologie --- Sociale psychologie --- Taal --- Toegepaste psychologie --- Waarneming --- bewustzijn --- conditionering --- denken --- emoties --- gedrag --- geheugen --- gezondheid --- intelligentie --- leren --- levensloop --- motivatie --- persoonlijkheid --- psychologie --- psychopathologie --- sociale psychologie --- taal --- therapie --- toegepaste psychologie --- waarnemen --- zintuigen --- 411 )* PSYCHOLOGIE - INLEIDINGEN --- aandacht --- gewaarwording --- linguïstiek --- psychologie (gez) --- therapieën --- waarneming --- Gezondheid --- Lerarenopleiding : CVO --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Psychologie - Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 415 --- persoonlijkheidsleer --- stress --- waarnemen en observeren --- zenuwstelsel --- Psychology --- gedrag (mensen) --- Algemene psychologie --- Psychologie. --- Handboeken en inleidingen. --- psychologie - inleidingen --- Encyclopedias --- departement Gezondheidszorg 07 --- Man --- Volwassene
Choose an application
Doos met 160 praktische kaarten in 4 bundels: liedjes, rondedansjes, bewegingspelletjes, vingerspelletjes en bewegingsversjes.
versjes (genre) --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- muziek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- dansjes --- Kleuterschool: dansjes --- Kleuterschool: spelletjes --- Kleuterschool: versjes --- Muzische ontwikkeling: versjes: dansjes --- bewegingsspelletjes --- kinderpoëzie --- kleuters --- versjes --- 471.4 --- didactiek --- educatieve spellen --- kinderliederen --- kleuteronderwijs --- spelmaterialen --- 616.5 --- 622.1 --- Bewegingsexpressie --- Concentratie (Aandacht) --- Denkspelen (Quiz) --- Kinderdansen --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Moppen --- Poëzie(Gedichten) --- Raadsels --- Spelen(Kinderspelen) --- 471.41 --- 471.47 --- Bewegen op muziek --- Bewegingsspelen --- Dansexpressie --- Handboek/cursus --- Jeugdpoëzie --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Vingerspelletjes --- bewegingsspelen --- kleuter --- liedjes --- 796.041 --- Bewegen --- Dans --- Kleuters --- Liederen --- Muziek --- Spelen --- Versjes --- Ontwikkelingsmateriaal --- ontwikkelingsmateriaal --- 472.7 --- didactiek kleuteronderwijs --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Taal en verbale expressie --- Bewegingsopvoeding --- Dutch literature --- Didactics of Kindergarten --- Educatieve spellen --- Muzikale vorming --- Kleuteronderwijs. --- Didactiek van de kunst --- Nederlandse letterkunde --- PXL-Education 2013 --- jeugdliteratuur: tot 6 jaar --- gedichten --- taalverwerving --- bewegingsopvoeding
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|