Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Overzicht van belangrijke wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van de natuurwetenschappen vanaf de achttiende eeuw.
Cosmology --- Geology. Earth sciences --- Evolution. Phylogeny --- Biological anthropology. Palaeoanthropology --- Natuurwetenschappen.
Choose an application
Even one-celled organisms already seem to know what mankind is still trying to invent. Recreating lightness with the synergy of different materials is the main theme of this book. It deals with smart combinations of fibres and plastics, with creating efficient shapes and freezing textiles. Lightness contains many examples, good as well as bad. They can be found in industrial design, architecture, bridge constructions, sports equipment and vehicle technology. Among them are a small airplane, a cooling trailer, a bicycle and even a flexible beer container. It will be difficult not to be inspired by what you will read and see.
materials science --- polymers --- metal --- Plastics --- lightweight --- Building materials. Building technology --- Architecture --- Geology. Earth sciences
Choose an application
Maak je lessen aardrijkskunde actief! De Plantyn Algemene Wereldatlas is als meest gebruikte atlas in het secundair onderwijs dé referentie in Vlaanderen. Het gebruik van de atlas blijft fundamenteel.
Algemene wereldatlas. --- Didactics of sciences --- Didactics of geography --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Geology. Earth sciences --- geografie --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- Wereldatlassen --- Atlassen --- Atlas --- Land- en volkenkunde --- Aardrijkskunde --- 950.6 --- Atlassen en kaarten --- 910 --- afstandentabellen en atlassen
Choose an application
Het thema van dit boek is het ontstaan, de ontwikkeling en het verdwijnen van oceanische eilanden. Uitgangspunt hierbij is de theorie van de platentektoniek. In tien rijk geïllustreerde hoofdstukken worden op heldere wijze de ontdekking, exploratie, morfologie, geologie, biologie en bevolking van oceanische eilanden behandeld. Hoewel de nadruk ligt op de geologie, is het boek voor een brede groep geïnteresseerden interessant, vanwege de geïntegreerde manier waarop bovenstaande onderwerpen aan de lezer gepresenteerd worden. Behalve door de goed geschreven tekst valt het boek op door de kwaliteit van de illustraties. De vele (lucht-)foto's van eenzaam gelegen koraaleilandjes vormen een passende begeleiding bij de tekst. Het is een kwalitatief hoogstaand boek, dat bij uitstek geschikt is voor informatieve doeleinden op MO- en HBO-nivo.
Physical geography --- Geology. Earth sciences --- eilanden --- Eilanden --- Oceanen --- plaattektoniek --- geologie --- 551.42 --- 551.422 --- 551.24 --- Islands. Archipelagoes --- Geotectonics. Crust movements. Tectonic structures and their elements.Faults.Folds. Uplift. Subsidence. Compression. Tectogenesis. Orogenesis. --- Islands. --- Island ecology. --- Eilanden. --- 551.24 Geotectonics. Crust movements. Tectonic structures and their elements.Faults.Folds. Uplift. Subsidence. Compression. Tectogenesis. Orogenesis.
Choose an application
Wil je alles weten over vulkanen? In dit boek vind je de antwoorden op al je vragen. Hoe ontstaan bergen en vulkanen? Hoe werken ze? Wat is het verschil tussen magma en lava? Zijn er vulkanen op Mars? En waarom zijn vulkanen zo gevaarlijk? Je vindt in dit boek ook een grappig stripverhaal, leuke opdrachten, een grote uitklappagina en een miniquiz, zodat je een echte expert wordt. Een informatief prentenboek in de serie Willewete voor kinderen vanaf 5 jaar, over vulkanen.Bron: https://www.clavisbooks.com/nl-be/vulkanen.htmlAnnelies Verbist, 22 januari 2015'Willewete' is een reeks van informatieboeken voor jonge kinderen. Deze keer gaat het over vulkanen. Eerst wordt op heel duidelijke wijze uitgelegd wat vulkanen precies zijn, welke termen er gebruikt worden bij vulkanen, hoe de vulkaan tot uitbarsten kan komen en wat vulkanologen doen. Dit alles zonder te veel woorden of moeilijke tekeningen, maar in drie stappen zie je hoe een vulkaan uitbarst. Helaas zakt het geheel in het tweede deel in en worden er weer storende zaken bij gehaald om het boek vol te krijgen. Er is een stripje dat het gezegde 'je moet geen slapende vulkanen wakker maken' illustreert, zonder verdere informatie hierover te geven. Je kunt een gedichtje lezen, een quiz oplossen, maar het enige dat ik de moeite waard vind, is de handleiding om zelf een vulkaan met spuitende lava te maken. Hoewel de informatie bondig wordt gebracht, zijn er te veel extra's die afbreuk doen aan de degelijkheid van het boek. Ook de tekeningen zijn niet echt mooi te noemen. Wel leuk is dat er twee jonge kinderen zijn die als het ware meereizen doorheen het boek.22 januari 2015© Pluizer24http://www.pluizer.be
Didactics of social education --- Geology. Earth sciences --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- informatieve jeugdliteratuur --- prentenboeken (genre) --- WO (wereldoriëntatie) --- aarde (astronomie) --- vulkanen --- Vulkanen. --- vulkanisatie (materialen) --- vulkaanuitbarstingen --- natuur --- prentenboeken --- Vulkanen --- 567.2 --- 1e leerjaar l.o --- 1ste leerjaar lager onderwijs --- 476.13 --- Vulkanen : basisonderwijs --- Vulkanen en aardbevingen --- Vulkaan
Choose an application
Elk thema begint met enkele gekleurde bladzijden met duidelijke doelen: - wat moet ik kennen? - wat moet ik kunnen? Op de witte bladzijden wordt de leerstof opgebouwd door middel van heel wat oefeningen. Gaandeweg wordt zo de theorie aangebracht en de vaardigheden ingeoefend. De leerstofkaders bundelen de leerstof in een kernachtig overzicht. Ze worden gekoppeld aan een kennen-doel. Elk thema wordt afgesloten met groene bladzijden met - een invulschema als synthese van de lessen. - een samenvatting met de belangrijkste leerstof - een begrippenlijst Achter de vijf thema's vind je nog een bundel met de jaartaak 'voel de polsslag van de actualiteit'
Aardrijkskunde ; secundair. --- Didactics of geography --- Didactics of secundary education --- Geology. Earth sciences --- geografie --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- (075)91 --- aardrijkskunde --- leerboeken --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- secundair onderwijs --- Secundair onderwijs --- 485.5 --- schoolboeken --- (075)91 Schoolbooks geography --- Schoolbooks geography --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2016 --- didactiek van de aardrijkskunde --- Aardrijkskunde --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Landschappen --- Cartografie --- Reliëf --- Gesteenten --- Bodem --- Geologie --- Klimaat --- Plantengroei --- Bebouwing --- Bevolking --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- Landschap --- Gesteente --- Bodem (geologisch)
Choose an application
Een complete wereldatlas voor school en voor thuis.
Aardrijkskunde --- Atlassen. --- Didactics of geography --- geografie --- 91 <03> --- 91 <075> --- 912 <100> --- Academic collection --- aardrijkskunde --- atlassen --- leerboeken --- 910 --- wereldatlassen --- 950.6 --- Atlassen --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- Wereldatlassen --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- Aardrijkskunde. Geografie--Naslagwerken. Referentiewerken --- Aardrijkskunde. Geografie--Schoolboeken --- Cartografie. Kaarten. Plattegronden. Atlassen--Wereld. Internationaal. Alle landen gezamenlijk --- afstandentabellen en atlassen --- Atlassen en kaarten --- Schoolbooks - Didactic material --- secundair onderwijs --- 485.62 --- 91 <075> Aardrijkskunde. Geografie--Schoolboeken --- 91 <075> Geography--Schoolboeken --- Geography--Schoolboeken --- atlas --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2014 --- Didactics of sciences --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Geology. Earth sciences --- Wereldkaarten --- Kaarten --- Land- en volkenkunde --- Atlas --- Wereldkaart --- Kaart (geografie)
Choose an application
Geology. Earth sciences --- Water supply. Water treatment. Water pollution --- Water --- Water Pollution --- Eau --- Pollution --- Research --- Periodicals --- periodicals. --- Recherche --- Périodiques --- Ressource en eau --- Water resources --- Eau souterraine --- groundwater --- Qualité de l'eau --- Water quality --- Water. --- Waterhuishouding. --- Waterkwaliteit. --- Waterverontreiniging. --- 504.4 --- 504.3 --- 628.515 <05> --- 556 --- 546.212 --- #TS:TCIT --- Hydrospheric environment --- Atmospheric environment --- Measures against pollution of water--Tijdschriften --- Hydrosphere. Water in general. Hydrology --- Water H"2 O --- Agriculture Sciences --- Water and Water Resources --- Milieukunde --- Engineering --- Environmental Engineering --- Agriculture Sciences. --- Water and Water Resources. --- Milieukunde. --- 546.212 Water H"2^O --- Water H"2^O --- 556 Hydrosphere. Water in general. Hydrology --- 628.515 <05> Measures against pollution of water--Tijdschriften --- 504.4 Hydrospheric environment --- Geologie. Aardwetenschappen --- Watervoorziening. Waterzuivering. Waterverontreiniging --- waterverontreiniging --- waterzuivering --- Water - Pollution - Periodicals --- Water - Pollution - Research - Periodicals --- Water Pollution.
Choose an application
Komt er een echte woestijn in Spanje? Op satellietbeelden zie je duidelijk dat sommige streken in Spanje steeds droger worden. De landbouwers krijgen het moeilijk om voldoende opbrengst te verkrijgen. De grond barst en splijt, bomen gaan dood. Wat is er aan de hand? Sommige gebieden in de wereld kampen met een groot probleem: verwoestijning. Wat kunnen wij, de mensen, daaraan doen? Meer dan je denkt. De oorzaken van de verwoestijning hoef je niet alleen bij het klimaat te zoeken. Menselijke activiteiten kunnen in de natuur veel veranderen. Maar gelukkig zijn er ook oplossingen voor de verwoestijning. Al zullen we daarvoor allemaal de handen in elkaar moeten slaan.
Klassieke muziek --- 3e graad lager onderwijs --- Zuidpool --- Poolgebied --- Pest --- Besmettelijke ziekte --- Middeleeuwen --- Toetanchamon --- Egypte --- Geschiedenis --- Trektocht --- Dyslexie --- Woestijnvorming --- Rubens, Peter Paul --- Schilderkunst --- 17e eeuw --- Antwerpen (stad) --- Klassieke muziek. --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- Dierenartsen. --- Aardrijkskunde --- België. --- De pest. --- Toetanchamon. --- Trekken. --- Dyslexie. --- Woestijnvorming. --- Rubens, Peter Paul. --- 476.1 --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- 3de graad --- 476) WERELDORIENTATIE O.N --- basisonderwijs --- verwoestijning --- woestijnen (ler) --- woestijnvorming (ler) --- Woestijnen --- Woestijnen, poolgebieden --- woestijnen --- 476.13 --- 953.9 --- Aardrijkskunde; ba.o --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- antarctica (ler) --- antarctica --- Antartica --- 975.2 --- Antarctica --- Poolgebieden --- 617.7 --- Reizen --- Trekking --- Kamperen --- trektochten --- Sport --- Trektochten --- Survivaltechnieken --- Kamperen en trekken --- 735.5 --- Antwerpen --- Rubens, Pieter Paul --- Rubens --- kunstschilders --- rubens (ler) --- schilderkunst --- Rubens, Pieter-Paul --- Schilderkunst ; 16de eeuw --- Schilderkunst ; 17de eeuw --- 736.5 --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Kunstgeschiedenis --- Pieter Paul Rubens --- Schilderkunst; 17de eeuw --- 080285.jpg --- Barok en Rococo (17e en 18e eeuw) --- Didactics of social education --- Music --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- WO (wereldoriëntatie) --- klassieke muziek --- Regional documentation --- poolgebieden --- informatieve jeugdliteratuur --- geografie --- Zoology --- diergeneeskunde --- dieren --- Geography --- toerisme --- fysische geografie --- Belgium --- Infectious diseases. Communicable diseases --- besmettelijke ziekten --- pest --- Egyptische geschiedenis --- Tutankhamen --- Egypt --- Didactics of sports and games --- oriëntatielopen --- reizen --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leerstoornissen --- Geology. Earth sciences --- opwarming (milieu) --- droogte --- klimaatverandering --- Painting --- België --- Antarctica.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|