Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The definitive reference in the field--now significantly revised with 75% new material--this volume examines typical and atypical development from birth to the preschool years and identifies what works in helping children and families at risk. Foremost experts explore neurobiological, family, and sociocultural factors in infant mental health, with a major focus on primary caregiving relationships. Risk factors for developmental problems are analyzed, and current information on disorders and disabilities of early childhood is presented. The volume showcases evidence-based approaches to assessment and intervention and describes applications in mental health, primary care, child care, and child welfare settings. New to This Edition: *Chapters on genetic and epigenetic processes, executive functions, historical trauma, and neglect. *Chapters on additional clinical problems: hyperactivity and inattention, sensory overresponsivity, and relationship-specific disorder. *Chapters on additional interventions: attachment and biobehavioral catch-up, video-feedback intervention to promote positive parenting and sensitive discipline, parent–child interaction therapy, and home visiting programs. *Existing chapters all rewritten or revised to reflect a decade's worth of empirical and clinical advances.
Choose an application
This journal publishes articles on children and their development. It explores a variety of areas, including motor, sensory, social, emotional, and cognitive development, and deals with a wide range of ages, from the neonatal period up to adolescence.
Child psychology --- Child --- Enfants --- Periodicals --- periodicals --- Psychologie --- Périodiques --- Psychology, Child. --- Child Psychology. --- Child psychology. --- #BA01761 --- Health Sciences --- Psychiatry & Psychology --- Périodiques --- CAIRN-E EJPSYCH EPUB-ALPHA-E EPUB-PER-FT MDPEDIAT MDPSYCHO NECPLUS-E PERSEE-E --- periodicals. --- Behavior, Child --- Child behavior --- Child study --- Children --- Pediatric psychology --- Child development --- Developmental psychology --- Psychology, Infant --- Psychology, Pediatric --- Child Psychology --- Infant Psychology --- Pediatric Psychology --- Infant --- Psychology, Developmental --- Psychology --- psychology --- Psychology, Child --- Psychologie. --- Child psychology - Periodicals. --- Enfants - Psychologie - Périodiques. --- Pedagogia --- Infants --- Psicologia
Choose an application
In De baby in de spiegel beschrijft Charles Fernyhough de ontwikkeling van zijn eigen dochter Athena gedurende haar eerste drie levensjaren. Hij doet dat op een erg originele wijze. Als ontwikkelingspsycholoog en wetenschapper zorgt hij ervoor dat zijn roman de nodige wetenschappelijke correctheid bezit, maar tegelijk slaagt hij erin het boek heel leesbaar te houden.
Choose an application
De laatste jaren is een nieuw elan ontstaan in 'epilepsie-land', zowel door een forse toename in kennis over epilepsie-syndromen en de ontdekking van een aantal nieuwe erfelijke vormen van epilepsie, als door het ter beschikking komen van nieuwe anti-epileptische medicijnen en het toepassen van andere behandeltechnieken zoals epilepsiechirurgie. Dat elan manifesteert zich langzaam maar zeker ook in de benadering van epilepsie op kinderleeftijd. Dit boek probeert daarvan een afspiegeling te zijn.Diagnostiek en reflectie zijn altijd noodzakelijk voordat een behandelstrategie gekozen kan worden. Deze aspecten komen ook in dit boek aan de orde. Het accent ligt vooral op richtlijnen voor de behandeling. Het boek bevat onder andere bijdragen over het starten en staken van medicamenteuze behandeling van epilepsie, keuzecriteria voor anti-epileptica, de behandeling van status epilepticus en koortsconvulsies en over niet-medicamenteuze behandeling, zoals epilepsiechirurgie.Daarnaast is er aandacht voor algemene aspecten van behandeling en begeleiding, kwaliteit van het leven en het psychologisch functioneren van het kind.
Epilepsie --- Kinderen (0-12 jaar). --- Epilepsy --- Infant. --- Child. --- #KVHB:Epilepsie --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- 606.1 --- epilepsie --- pediatrie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Kindergeneeskunde --- kinderepilepsie --- kinderen --- Children --- Minors --- Infants --- therapy. --- neurologie, epilepsie --- Pédopsychiatrie --- Pédiatrie --- Neurologie --- Infant --- Child --- therapy --- Kinderen en jeugd --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis die het leven van mensen met een dergelijke aandoening (al dan niet samengaand met een verstandelijke handicap) aanzienlijk nadelig kan bepalen. Kinderen en jongeren met autisme laten vaak problemen zien op het gebied van de sociaal-communicatieve ontwikkeling en zelfredzaamheid. Ook komen gedragsproblemen relatief vaak bij hen voor. Door de aandacht in de media en het surfen op het internet, zijn ouders tegenwoordig meer dan voorheen bekend met de kenmerken van autisme en de gevolgen ervan voor opvoeding en begeleiding. De hulpvraag van ouders aan professionals is hierdoor de laatste jaren veranderd. Ouders stellen gerichte vragen en zijn kritisch ten aanzien van de levering van diensten en de resultaten ervan. Daarom is het nu meer dan ooit belangrijk om als professional op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen in de wetenschap en klinische praktijk. Dit boek is hiervoor uitermate geschikt. In de eerste hoofdstukken wordt ingegaan op de ontwikkelingen binnen de genetica en taakgerelateerde hersenactiviteit van kinderen en jongeren met autisme. Voorts komen de mogelijkheden van (vroegtijdige) diagnostiek van autisme aan bod. Vervolgens worden verschillende behandelmethoden voor specifieke problemen beschreven, waarbij tevens aandacht wordt besteed aan onderzoek naar de effectiviteit van deze methoden. Inhoudsopgave : 1 Autisme: een biologische benadering 2 Taakgerelateerde hersenactiviteit en autisme 3 Handelingsgerichte diagnostiek bij autisme-spectrumstoornissen 4 Van socioschema tot sociale vaardigheden 5 Intensieve gedragsbehandeling 6 Alternatieve communicatie 7 Communicatieve vaardigheden bij kinderen en jongeren met autisme 8 ABA-behandeling van gedragsproblemen 9 Autisme en psychofarmaca
Infant. --- Child. --- Autistic Disorder. --- Adolescent. --- #KVHB:Autisme --- autisme --- 462.4 --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- casestudies --- communicatie --- diagnose --- gedragstherapie --- ontwikkelingsstoornissen --- psychofarmaca --- sociale vaardigheden --- therapie --- 376.44 --- Autisme --- Behandelingen --- Communicatie --- Diagnostiek --- Gedragstherapie --- Sociale vaardigheden --- Adolescents --- Adolescents, Female --- Adolescents, Male --- Teenagers --- Teens --- Adolescence --- Youth --- Adolescent, Female --- Adolescent, Male --- Female Adolescent --- Female Adolescents --- Male Adolescent --- Male Adolescents --- Teen --- Teenager --- Youths --- Minors --- Autism --- Autism, Early Infantile --- Autism, Infantile --- Kanner's Syndrome --- Disorder, Autistic --- Disorders, Autistic --- Early Infantile Autism --- Infantile Autism --- Infantile Autism, Early --- Kanner Syndrome --- Kanners Syndrome --- Children --- Infants --- autistische kinderen --- Autistische kinderen --- Autisme. --- Infant --- Child --- Autistic Disorder --- Adolescent
Choose an application
In Vroege ontwikkeling alle kansen geven staat de psychische gezondheid van het jonge kind en zijn zorgfiguren centraal. Je leest er hoe baby's en jonge kinderen ontwikkelen in de relaties met hun ouders en hoe ouderschap groeit. Dit boek benadrukt de cruciale rol van professionele zorgverleners in kinderdagverblijven en kleuterscholen, in ziekenhuizen en praktijken van artsen en vroedkundigen. Zij zijn belangrijk bij het ondersteunen van de ontwikkeling van de vroege relatie tussen ouders en kinderen, en bij het opvangen van risico's die goede ontwikkeling kunnen verstoren. Wanneer deze ondersteuning vertrekt vanuit een relatiegerichte en ontwikkelingsstimulerende houding, dan draagt ze bij tot een samenleving waarin ouders en jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. De kleinste stekjes in de tuin hebben de grootste zorg nodig, aangezien de kwetsbare kleintjes van vandaag de bomen van de toekomst zijn.Zorgverleners vinden in dit boek de nodige Infant Mental Health-kennis en praktische handvatten terug. In een eerste deel wordt kennis over de ontwikkeling van jonge kinderen, uitdagingen van het ouderschap en het ontstaan van de ouder-kindrelatie in verschillende omstandigheden aangereikt. Het praktijkdeel van Vroege ontwikkeling alle kansen geven gaat verder in op thema's als ouderschap, de vroege relatie tussen ouders en kind, de ontwikkeling van regulatie en van gehechtheid, en het belang van spel.(https://www.standaardboekhandel.be/p/vroege-ontwikkeling-alle-kansen-geven-9789463372169)
Developmental psychology --- ontwikkelingspsychologie --- hechting (psychologie) --- Baby's --- Opvoeding --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Kinderpsychologie --- Infant Mental Health --- Geestelijke gezondheidszorg --- Ouders --- Jonge kinderen --- geestelijke gezondheidszorg --- ontwikkeling --- ouderschap --- jeugdgezondheidszorg --- Spelen --- Gehechtheidsontwikkeling --- Ouderschap --- Relatie ouder - kind --- Ontwikkelingspsychologie --- ouders-kind relatie (themawoord fictie) --- baby's --- kleuters --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- peuters --- Baby --- Jeugdpsychologie --- Kind --- Spel --- Hechting (psychologie) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- Baby's
Choose an application
Het eerste deel theorie bevat een overzicht van de psychomotorische ontwikkelingen van kinderen, een kennismaking met courante termen van het vak en de meest voorkomende stoornissen en hun mogelijke verklaringen. Het tweede deel therapie stelt een groot aantal oefeningen voor ter remediëring van de diverse psychomotorische stoornissen. Ze kunnen vrijwel alle meteen worden toegepast zonder dat aanschaf van dure en/of speciale hulpmiddelen nodig is.
Motoriek --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychomotor disorders, in infancy and childhood. --- Psychomotoriek --- Kinderen. --- Motorische ontwikkeling. --- psychomotoriek --- psychomotorische ontwikkeling --- Affective and dynamic functions --- Paediatrics --- Child. --- Infant. --- Psychomotor Disorders. --- 159.91 --- KVH-BOM --- #KVHB:Psychomotoriek --- 415.3 --- concentratie --- lichaamsbesef --- perceptie --- relaxatieoefeningen --- schrijfmotoriek --- spatialiteit --- tijdsbeleving --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N. --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Developmental Psychomotor Disorders --- Psychomotor Disorders, Developmental --- Psychomotor Impairment --- Developmental Psychomotor Disorder --- Impairment, Psychomotor --- Impairments, Psychomotor --- Psychomotor Disorder, Developmental --- Psychomotor Impairments --- Movement Disorders --- Infants --- Children --- Minors --- Uitvoerende functies --- Psychomotorische therapie --- Psychomotorische ontwikkeling --- psychomotorische therapie --- kinderen --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 477.8 --- 416.23 --- ontwikkelingspsychologie --- psychomotorische ontwikkeling (gez) --- 613.95 --- Handvaardigheid --- Lateralisatie --- Leerstoornissen --- Lichaamsbesef --- Ontspanningsoefeningen --- Psychomotorische ontwikkelingen --- Testen --- Waarneming --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Child --- Infant --- Psychomotor Disorders --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N
Choose an application
1. Behavioral pediatrics2. Specifiek aspecten van gedragsgeneeskunde bij kinderen3. Therapietrouw4. Pijn en angst5. Astma6. Kanker7. Multidisciplinaire samenwerking: voorbeelden
Child Behavior Disorders --- Patient Compliance. --- Anxiety Disorders. --- #KVHB:Kindergeneeskunde --- #KVHB:Ziek zijn --- Anxiety Neuroses --- Anxiety States, Neurotic --- Neuroses, Anxiety --- Anxiety Disorder --- Anxiety State, Neurotic --- Disorder, Anxiety --- Disorders, Anxiety --- Neurotic Anxiety State --- Neurotic Anxiety States --- State, Neurotic Anxiety --- States, Neurotic Anxiety --- Anti-Anxiety Agents --- Asthma, Bronchial --- Bronchial Asthma --- Asthmas --- Bronchial Hyperreactivity --- Patient Non-Adherence --- Patient Non-Compliance --- Patient Nonadherence --- Patient Adherence --- Patient Cooperation --- Patient Noncompliance --- Adherence, Patient --- Compliance, Patient --- Cooperation, Patient --- Non-Adherence, Patient --- Non-Compliance, Patient --- Nonadherence, Patient --- Noncompliance, Patient --- Patient Non Adherence --- Patient Non Compliance --- Treatment Refusal --- Directly Observed Therapy --- 613.62 --- Kinderverpleegkunde --- Kankerverpleegkunde --- Psychogene pijn --- therapeutische technieken --- Kindergeneeskunde. --- therapeutische technieken. --- Therapeutische technieken. --- 605.2 --- 607.33 --- angst --- astma --- gedragstherapie --- kinderen --- kindergeneeskunde --- kinderverpleegkunde --- kwaadaardige gezwellen --- pijn --- therapietrouw --- Infant. --- Child. --- Asthma. --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- pediatrie --- gezondheidszorg --- oncologie --- Children --- Infants --- therapy. --- Kindergeneeskunde - Pediatrie --- Anxiety --- Therapeutic Compliance --- Treatment Compliance --- Compliance, Therapeutic --- Compliance, Treatment --- Compliances, Therapeutic --- Therapeutic Compliances --- Treatment Compliances --- Minors --- Gedragstherapie --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen. --- Infant --- Child --- Patient Compliance --- Asthma --- Anxiety Disorders --- therapy --- Client Adherence --- Client Compliance --- Non-Adherent Patient --- Adherence, Client --- Client Compliances --- Compliance, Client --- Non Adherent Patient --- Non-Adherent Patients --- Patient, Non-Adherent --- 616.053.22 --- Angst --- Astma --- Kinderoncologie (kinderen en kanker) --- Oncologie (gezwelziekten, kanker, kwaadaardige gezwellen, sarcoma) --- Pijn --- Teamverpleegkunde --- Therapietrouw --- Zieke kinderen (pediatrie)
Choose an application
Wat is kindermishandeling? Hoe stel je het vast? Wat kun je doen? Wat kun je verwachten?
Child Abuse.
---
Child Development.
---
Personality Development.
---
343.625
---
186.4 Jeugdwerk
---
#GBIB:CBMER
---
#GBIB:IDGP
---
#GSDBP
---
Academic collection
---
C7
---
mishandeling
---
kinderen
---
opvoeding
---
343.62
---
364.4-058
---
#A0005A
---
664.1 Gezin
---
#KVHB:Kindermishandeling
---
323.4
---
jeugdbescherming
---
kindermishandeling
---
418.19
---
seksuele mishandeling
---
verwaarlozing
---
179.2
---
Gehandicapten
---
Hulpverlening
---
Kinderen
---
Kindermishandeling (kinderverwaarlozing)
---
Kindermishandeling
---
Rechten van het kind
---
Seksuele kindermishandeling
---
Sexueel misbruik
---
Verwaarloosde kinderen
---
364.6 )* KINDERMISHANDELING
---
kindermishandeling (gez)
---
seksueel misbruik
---
Kindermishandeling ; hulpverlening
---
Kindermishandeling ; preventie
---
incest
---
kindermishandeling (kinderverwaarlozing)
---
Development, Personality
---
Child Development
---
Growth
---
Infant Development
---
Development, Child
---
Development, Infant
---
Psychology, Child
---
Child Maltreatment
---
Child Mistreatment
---
Child Neglect
---
Abuse, Child
---
Maltreatment, Child
---
Mistreatment, Child
---
Neglect, Child
---
Battered Child Syndrome
---
Munchausen Syndrome by Proxy
---
Shaken Baby Syndrome
---
343.625 Kindermishandeling--
Choose an application
Het fenomeen depressie bij kinderen wordt bevattelijk beschreven en signalen om depressie te herkennen worden in de verf gezet. Daarna gaan de auteurs uitvoerig in op de manier van aanpakken en de behandeling. Hierbij concentreren ze zich enerzijds op datgene wat in de gewone opvoedingssituatie - thuis en op school - gedaan kan worden, anderzijds op een therapeutische aanpak door specialisten. Met deze uitgave richten zij zich - via praktisch bruikbare handreikingen - tot ouders, leerkrachten, orthopedagogen, klinisch psychologen en psychotherapeuten. Al wie met kinderen met een depressie te maken heeft, zal dit op prijs stellen. Wie zich verder in de materie wil verdiepen, kan terecht in een uitgebreide bibliografie.
Depressies --- Kinderen. --- kinderpsychiatrie --- depressies --- Developmental psychology --- Orthopedagogics --- sociale vaardigheden --- orthopedagogiek --- Paediatrics --- Depressive Disorder --- Infant --- Child --- Depression --- 364.4 -053.6 --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Depressie --- kinderen --- 467 --- depressie --- emotionele problemen --- psychosociale problemen --- Depressieve kinderen --- depressieve kinderen --- 606.4 --- Depressie --- Kind --- Orthopedagogie --- 376.43 --- Behandelingen --- Depressies ; kinderen --- Kinderen --- Signalen --- 606.3 --- kinderpsychologie --- 364.4 -053.6 Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- Depression, Endogenous --- Depression, Neurotic --- Depression, Unipolar --- Depressive Syndrome --- Melancholia --- Neurosis, Depressive --- Unipolar Depression --- Depressions, Endogenous --- Depressions, Neurotic --- Depressions, Unipolar --- Depressive Disorders --- Depressive Neuroses --- Depressive Neurosis --- Depressive Syndromes --- Disorder, Depressive --- Disorders, Depressive --- Endogenous Depression --- Endogenous Depressions --- Melancholias --- Neuroses, Depressive --- Neurotic Depression --- Neurotic Depressions --- Syndrome, Depressive --- Syndromes, Depressive --- Unipolar Depressions --- Emotional Depression --- Depressive Symptoms --- Depression, Emotional --- Depressions --- Depressions, Emotional --- Depressive Symptom --- Emotional Depressions --- Symptom, Depressive --- Symptoms, Depressive --- Children --- Minors --- Infants --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- Orthopedagogiek --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|