Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
1977. Tante Mariette is als krasse, oudere dame al jarenlang actief in het verenigingsleven van haar kleine Vlaamse gemeente. Op haar fiets gaat ze van huis tot huis, op bezoek bij mensen die ze door en door kent. Ze maakt een babbeltje, ze overhandigt een zelfgemaakte folder, ze brengt een begeesterende uitnodiging. En de mensen komen naar de activiteiten. Vandaag. Communicatieboodschappen bereiken hun bestemmelingen nog zelden per fiets. Niet alleen omdat overheid en socialprofitsector heel erg geprofessionaliseerd zijn. Maar vooral omdat het communicatieklimaat en -landschap radicaal veranderd zijn ... en volop in ontwikkeling blijven. En toch: je doelgroepen kennen en je communicatie daarop afstemmen is nog altijd even cruciaal als pakweg 40 jaar geleden. "Tante Mariette en haar fiets" beschrijft wat nodig is om op een doordachte, eigentijdse en persoonlijke manier het communicatieve succes van tante Mariette te evenaren. Gelardeerd met praktijkverhalen, checklists en handige tips. 'Tante Mariette en haar fiets?' is een onmisbaar en veelzijdig handboek voor iedereen die (als beleidsmens, medewerker of vrijwilliger) bij de overheid of in de socialprofitsector aan de slag is met communicatie, of dat wil doen. http://catalogus.uitgeverij.vandenbroele.be
#KVHA:Meertalige communicatie; Nederlands. --- #KVHA:Overheidscommunicatie. --- #KVHA:Socialprofit. --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- 695 Communicatie. --- Overheidscommunicatie --- Externe communicatie: non-profit-sector. --- Informatiemanagement bij de overheid. --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie. --- Social organizations --- communication [function] --- Mass communications --- #KVHA:Meertalige communicatie; Nederlands --- #KVHA:Overheidscommunicatie --- #KVHA:Socialprofit --- 695 Communicatie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- PXL-Media & Tourism 2018 --- communicatiemanagement --- communicatiemiddelen --- social profit --- Non-profitsector --- Communicatie --- Crisiscommunicatie --- Citymarketing --- Sponsoring (alle aspecten) --- Interne communicatie --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Sponsoring --- overheidscommunicatie --- Communicatie ; non-profitorganisaties --- Communicatiemanagement
Choose an application
Minstens 1 op 10 mensen heeft een beperking of een handicap. Met de vergrijzende maatschappij zal deze verhouding gestaag stijgen en zullen steeds meer mensen geregeld specifieke hindernissen voor deelname aan de informatiesamenleving ondervinden. Volwaardig burgerschap kan hierdoor in het gedrang komen. Een overheid, instelling of organisatie moet het daarom als een dwingende realiteit zien om uitsluitingsprocessen of (informatie)monopolies te doorbreken vanuit een gelijkekansen- en diversiteitsbeleid. Werk maken van een aangepaste communicatiehouding is niet alleen een verantwoorde inspanning maar veeleer een contract met de toekomst. Dit handboek wil de lezer over de specifieke drempels leren die verschillende doelgroepen met een handicap, waaronder een steeds groter wordende groep senioren, ervaren bij informatieverwerving en hem of haar over de drempel halen om aangepast te communiceren met deze doelgroepen. Het werk beschrijft de aandachtspunten om de mondelinge, schriftelijke, audiovisuele Of digitale communicatie integraal toegankelijk te maken voor mensen met beperkingen. Het biedt bovendien ontelbare contactadressen van externe ervaringsdeskundigen die hierbij kunnen helpen. De talloze voorbeelden van goede praktijken moeten de creativiteit van de lezer prikkelen en kunnen tot nieuwe communicatietoepassingen leiden. "Over de drempel" richt zich tot communicatieambtenaren, PR- of mediaverantwoordelijken, webbouwers, beleidspersonen en receptionisten van overheidsinstellingen, non-profit organisaties of bedrijven. Ook wie geregeld wat schrijft of organiseert voor een vereniging, wie student of docent is in een communicatie- of webdesignopleiding, wie in een ziekenhuis, revalidatiecentrum of verzorgingstehuis werkt of wie geregeld de contactpersoon is voor mensen met een handicap kan aan deze publicatie iets hebben.InhoudsopgaveDeel 1. De bouwstenen1. De doelgroep2.Communicatie-effecten3.Communicatiekanalen kiezenDeel 2. De aandachtspunten4. Mondelinge communicatie5.Schriftelijke communicatie6.Audiovisuele Communicatie7.Toegankelijke webtoepassingen
personen met een beperking --- communicatie --- Mass communications --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- 667 Gehandicapten --- 695 Communicatie --- 305.8 --- PR --- communicatiemanagement --- gehandicapten --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- toegankelijkheid --- LIGS --- audiovisuele communicatie --- webtoepassingenvandenb --- 316.77 --- Communicatie --- gehandicaptenzorg --- nersonen met een handicap --- Gehandicapten : communicatie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- public relations --- Communicatiesociologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- gehandicapten. --- Gehandicapten. --- access --- communication [function] --- audiences --- handicapped
Choose an application
Service design gaat uit van een integrale kijk op de dienstverlening. De wisselwerkingen van de gebruiker met een dienst worden van A tot Z bestudeerd en uitgewerkt.Na een grondige visuele analyse van de dienst, worden de stappen in kaart gebracht die de gebruiker moet doorlopen om zijn doel te bereiken waarna oplossingen worden bedacht en gevisualiseerd over de diensten heen. De dienstverlening, de processen en de verschillende actoren worden op een visuele manier voorgesteld, waarna over de gehele organisatie heen, naar oplossingen kan gestreefd worden.Service design kent vele toepassingen. Iedere vorm van dienstverlening komt ervoor in aanmerking: bibliotheken, zwembaden, cultuurcentra, ziekenhuizen, scholen, politiekantoren, woon- en zorgcentra, kinderopvang en ga zo maar door. Service design is gemakkelijk en snel aan te leren. Het is eerder een werkwijze en een manier om de dingen te bekijken dan een specifieke vaardigheid
Mass communications --- Dienstverlening --- Lokaal beleid --- Administratieve organisatie --- Kwaliteitszorg --- #SBIB:35H500 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H1359 --- Bestuur en samenleving: algemene werken --- Informatiemanagement bij de overheid --- Organisatie en beleid: lokale besturen: België --- Affective and dynamic functions --- Social psychology --- agressie --- conflicthantering --- Amphibian culture. --- Amphibians --- Architecture, Modern --- Brazilian literature. --- Captive amphibians. --- Captive reptiles. --- Chapbooks, Brazilian. --- Electronic mail systems. --- Human rights workers --- Internet programming. --- Reptile culture. --- Reptiles --- Space and time. --- Women human rights workers --- Stedelijke gebieden --- Conservation. --- Algemeen.
Choose an application
Amazon raadt ons boeken aan, LinkedIn raadt ons banen aan en TomTom hoe om een file heen te rijden. Met dezelfde technologie berekent Google hoe virussen zich verspreiden, Twitter wie de verkiezingen gaat winnen en Shell waar ze het best naar olie kunnen boren.Aan de basis van deze ontwikkeling staan de explosieve groei aan digitale gegevens en de steeds krachtigere algoritmes waarmee we de gegevens onderzoeken. Het is inmiddels mogelijk om patronen en verbanden te ontdekken die het menselijk denkvermogen ver te boven gaan. In de toekomst - sneller dan we denken - zullen we op deze manier ook berekenen welke behandeling een patiënt moet krijgen, waar een inbraak gaat plaatsvinden en wie in aanmerking moet komen voor een promotie. We staan aan het begin van de big data-revolutie. En volgens experts gaat dit een grotere impact hebben op onze levens dan het internet.De big data-revolutie beschrijft een van de belangrijkste ontwikkelingen waar wij, onze kinderen en kleinkinderen, mee te maken krijgen. Voor eenieder die goed op de hoogte wil blijven van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen is het verplichte kost.Bron : http://www.mavenpublishing.nl
Theory of knowledge --- Information systems --- gegevensopslag --- Documentation and information --- digitale technieken --- datacommunicatie --- digitale geheugens --- 330.3 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- data-analyse --- 681.3*E --- 681.3*E4 --- #SBIB:309H1720 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:303H520 --- 681.3*E Data --- Data --- 681.3*E4 Coding and information theory: data compaction and compression; formal modelsof communication; nonsecret encoding schemes--See also {681.3*H11} --- Coding and information theory: data compaction and compression; formal modelsof communication; nonsecret encoding schemes--See also {681.3*H11} --- dynamiek van de economie. Economische bewegingen --- Informatiekunde, informatie management --- Informatiemanagement bij de overheid --- Methoden sociale wetenschappen: techniek van de analyse, algemeen --- Statistische gegevens --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Technologie --- Praktijk --- Informatiemaatschappij --- Informatiemanagement --- Datamining --- Big Data --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Sport --- Maatschappij --- 670 --- internet --- informatietechnologie --- informatica --- informatique
Choose an application
1. Non-profit communicatie: de werkingscontext 2. De organisatie van de communicatiewerking 3. Ken jezelf, ken je publiek: onderzoek 4. Effecten: mogelijkheden en beperkingen 5. Communicatiecampagnes, communicatieacties 6. Het media-instrumentarium 7. Moeilijk bereikbare doelgroepen 8. Interne communicatie 9. Crisiscommunicatie 10. City- en regiomarketing 11. Sponsoring 12. Bijblijven over communicatie en media in de non-profit sector
Communicatiemedia --- Communication de masse --- Communicatiemanagement --- Communicatie non-profitorganisaties --- Overheidscommunicatie --- overheidscommunicatie --- verenigingsleven --- communicatie --- 305.8 --- 658.8 --- Non-profit organisaties : marketing --- Organisaties : externe communicatie --- communicatie in de hulpverlening --- communicatie in organisaties --- 361.2 --- 65.012 --- 007 --- Non-profitsector --- Communicatie --- Crisiscommunicatie --- Citymarketing --- Sponsoring (alle aspecten) --- Interne communicatie --- Massacommunicatie --- Verenigingen --- Instellingen --- Overheid --- Nonprofit organisaties --- Overheidsmanagement: communicatie --- Communicatie. --- Communicatiemanagement. --- Nonprofit organisaties. --- Overheidscommunicatie. --- Overheidsmanagement: communicatie. --- Communicatie in de hulpverlening --- 061.5 --- Associations Verenigingen --- Communication de crise Crisiscommunicatie --- Sponsoring Sponsoring --- 316.77 --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- #VCV monografie 2003 --- #A0409A --- 410 Overheidsdiensten en overheidsbedrijven --- 695 Communicatie --- Action administrative Administratieve actie --- Communication Communicatie --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication interne Interne communicatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Médias Media --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Plan de communication Communicatieplan --- Publicité (administration) Openbaarheid (overheidsdiensten) --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- Social organizations --- Mass communications --- Communicatie ; non-profitorganisaties --- Provincie West-Vlaanderen --- Vereniging --- Overheidsinstelling
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|