Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (5)

Hogeschool West-Vlaanderen (5)

KU Leuven (5)

UGent (5)

KBR (4)

UAntwerpen (4)

UCLL (4)

AP (3)

Arteveldehogeschool (3)

DB (3)

More...

Resource type

book (5)

map (1)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2017 (1)

2013 (1)

2010 (1)

2006 (1)

2002 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Tante Mariëtte en haar fiets : communicatie voor overheid en socialprofit
Author:
ISBN: 9789049615956 Year: 2017 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1977. Tante Mariette is als krasse, oudere dame al jarenlang actief in het verenigingsleven van haar kleine Vlaamse gemeente. Op haar fiets gaat ze van huis tot huis, op bezoek bij mensen die ze door en door kent. Ze maakt een babbeltje, ze overhandigt een zelfgemaakte folder, ze brengt een begeesterende uitnodiging. En de mensen komen naar de activiteiten. Vandaag. Communicatieboodschappen bereiken hun bestemmelingen nog zelden per fiets. Niet alleen omdat overheid en socialprofitsector heel erg geprofessionaliseerd zijn. Maar vooral omdat het communicatieklimaat en -landschap radicaal veranderd zijn ... en volop in ontwikkeling blijven. En toch: je doelgroepen kennen en je communicatie daarop afstemmen is nog altijd even cruciaal als pakweg 40 jaar geleden. "Tante Mariette en haar fiets" beschrijft wat nodig is om op een doordachte, eigentijdse en persoonlijke manier het communicatieve succes van tante Mariette te evenaren. Gelardeerd met praktijkverhalen, checklists en handige tips. 'Tante Mariette en haar fiets?' is een onmisbaar en veelzijdig handboek voor iedereen die (als beleidsmens, medewerker of vrijwilliger) bij de overheid of in de socialprofitsector aan de slag is met communicatie, of dat wil doen. http://catalogus.uitgeverij.vandenbroele.be


Book
Over de drempel : toegankelijke communicatie en informatie voor doelgroepen met een handicap
Authors: ---
ISBN: 9085842913 9789085842910 Year: 2006 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Minstens 1 op 10 mensen heeft een beperking of een handicap. Met de vergrijzende maatschappij zal deze verhouding gestaag stijgen en zullen steeds meer mensen geregeld specifieke hindernissen voor deelname aan de informatiesamenleving ondervinden. Volwaardig burgerschap kan hierdoor in het gedrang komen. Een overheid, instelling of organisatie moet het daarom als een dwingende realiteit zien om uitsluitingsprocessen of (informatie)monopolies te doorbreken vanuit een gelijkekansen- en diversiteitsbeleid. Werk maken van een aangepaste communicatiehouding is niet alleen een verantwoorde inspanning maar veeleer een contract met de toekomst. Dit handboek wil de lezer over de specifieke drempels leren die verschillende doelgroepen met een handicap, waaronder een steeds groter wordende groep senioren, ervaren bij informatieverwerving en hem of haar over de drempel halen om aangepast te communiceren met deze doelgroepen. Het werk beschrijft de aandachtspunten om de mondelinge, schriftelijke, audiovisuele Of digitale communicatie integraal toegankelijk te maken voor mensen met beperkingen. Het biedt bovendien ontelbare contactadressen van externe ervaringsdeskundigen die hierbij kunnen helpen. De talloze voorbeelden van goede praktijken moeten de creativiteit van de lezer prikkelen en kunnen tot nieuwe communicatietoepassingen leiden. "Over de drempel" richt zich tot communicatieambtenaren, PR- of mediaverantwoordelijken, webbouwers, beleidspersonen en receptionisten van overheidsinstellingen, non-profit organisaties of bedrijven. Ook wie geregeld wat schrijft of organiseert voor een vereniging, wie student of docent is in een communicatie- of webdesignopleiding, wie in een ziekenhuis, revalidatiecentrum of verzorgingstehuis werkt of wie geregeld de contactpersoon is voor mensen met een handicap kan aan deze publicatie iets hebben.InhoudsopgaveDeel 1. De bouwstenen1. De doelgroep2.Communicatie-effecten3.Communicatiekanalen kiezenDeel 2. De aandachtspunten4. Mondelinge communicatie5.Schriftelijke communicatie6.Audiovisuele Communicatie7.Toegankelijke webtoepassingen


Multi
Service design voor besturen en organisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782509008176 250900817X 9781565924796 Year: 2010 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Service design gaat uit van een integrale kijk op de dienstverlening. De wisselwerkingen van de gebruiker met een dienst worden van A tot Z bestudeerd en uitgewerkt.Na een grondige visuele analyse van de dienst, worden de stappen in kaart gebracht die de gebruiker moet doorlopen om zijn doel te bereiken waarna oplossingen worden bedacht en gevisualiseerd over de diensten heen. De dienstverlening, de processen en de verschillende actoren worden op een visuele manier voorgesteld, waarna over de gehele organisatie heen, naar oplossingen kan gestreefd worden.Service design kent vele toepassingen. Iedere vorm van dienstverlening komt ervoor in aanmerking: bibliotheken, zwembaden, cultuurcentra, ziekenhuizen, scholen, politiekantoren, woon- en zorgcentra, kinderopvang en ga zo maar door. Service design is gemakkelijk en snel aan te leren. Het is eerder een werkwijze en een manier om de dingen te bekijken dan een specifieke vaardigheid


Book
De big data revolutie : hoe de data-explosie al onze vragen gaat beantwoorden
Authors: ---
ISBN: 9789490574901 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Maven Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Amazon raadt ons boeken aan, LinkedIn raadt ons banen aan en TomTom hoe om een file heen te rijden. Met dezelfde technologie berekent Google hoe virussen zich verspreiden, Twitter wie de verkiezingen gaat winnen en Shell waar ze het best naar olie kunnen boren.Aan de basis van deze ontwikkeling staan de explosieve groei aan digitale gegevens en de steeds krachtigere algoritmes waarmee we de gegevens onderzoeken. Het is inmiddels mogelijk om patronen en verbanden te ontdekken die het menselijk denkvermogen ver te boven gaan. In de toekomst - sneller dan we denken - zullen we op deze manier ook berekenen welke behandeling een patiënt moet krijgen, waar een inbraak gaat plaatsvinden en wie in aanmerking moet komen voor een promotie. We staan aan het begin van de big data-revolutie. En volgens experts gaat dit een grotere impact hebben op onze levens dan het internet.De big data-revolutie beschrijft een van de belangrijkste ontwikkelingen waar wij, onze kinderen en kleinkinderen, mee te maken krijgen. Voor eenieder die goed op de hoogte wil blijven van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen is het verplichte kost.Bron : http://www.mavenpublishing.nl


Book
Tante Mariette en haar fiets : handboek overheids- en verenigingencommunicatie.
Author:
ISBN: 9057539748 Year: 2002 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Non-profit communicatie: de werkingscontext 2. De organisatie van de communicatiewerking 3. Ken jezelf, ken je publiek: onderzoek 4. Effecten: mogelijkheden en beperkingen 5. Communicatiecampagnes, communicatieacties 6. Het media-instrumentarium 7. Moeilijk bereikbare doelgroepen 8. Interne communicatie 9. Crisiscommunicatie 10. City- en regiomarketing 11. Sponsoring 12. Bijblijven over communicatie en media in de non-profit sector

Keywords

Communicatiemedia --- Communication de masse --- Communicatiemanagement --- Communicatie non-profitorganisaties --- Overheidscommunicatie --- overheidscommunicatie --- verenigingsleven --- communicatie --- 305.8 --- 658.8 --- Non-profit organisaties : marketing --- Organisaties : externe communicatie --- communicatie in de hulpverlening --- communicatie in organisaties --- 361.2 --- 65.012 --- 007 --- Non-profitsector --- Communicatie --- Crisiscommunicatie --- Citymarketing --- Sponsoring (alle aspecten) --- Interne communicatie --- Massacommunicatie --- Verenigingen --- Instellingen --- Overheid --- Nonprofit organisaties --- Overheidsmanagement: communicatie --- Communicatie. --- Communicatiemanagement. --- Nonprofit organisaties. --- Overheidscommunicatie. --- Overheidsmanagement: communicatie. --- Communicatie in de hulpverlening --- 061.5 --- Associations Verenigingen --- Communication de crise Crisiscommunicatie --- Sponsoring Sponsoring --- 316.77 --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- #VCV monografie 2003 --- #A0409A --- 410 Overheidsdiensten en overheidsbedrijven --- 695 Communicatie --- Action administrative Administratieve actie --- Communication Communicatie --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication interne Interne communicatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Médias Media --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Plan de communication Communicatieplan --- Publicité (administration) Openbaarheid (overheidsdiensten) --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- Social organizations --- Mass communications --- Communicatie ; non-profitorganisaties --- Provincie West-Vlaanderen --- Vereniging --- Overheidsinstelling

Listing 1 - 5 of 5
Sort by