Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Hét boek voor leren observeren in onderwijs en welzijnIs dit kind thuis veilig? Waarom is deze leerling soms zo agressief? Het zijn maar enkele van de vele vragen die leerkrachten en hulpverleners kunnen hebben bij een kind. Observeren en rapporteren zijn daarom belangrijke basisvaardigheden in onderwijs en welzijn. Op grond van observaties en rapportages stel je hulpverleningsplannen bij, verwijs je leerlingen door naar speciaal onderwijs of plaats je kinderen uit huis. De observaties en rapportages van leerkrachten en hulpverleners hebben dus verstrekkende gevolgen voor leerlingen en cliënten.Met Observeren, registreren, interpreteren en rapporteren leer je deze basisvaardigheden stap voor stap. Bij de beeldfragmenten in de online omgeving pas je de theorie toe. Uiteindelijk kun je zo objectief mogelijk observeren en rapporteren, zowel in eenvoudige als in complexere situaties. Het boek is ook te gebruiken als je gaat observeren voor je (afstudeer)onderzoek.Dit boek is onmisbaar voor studenten van opleidingen in onderwijs en welzijn, waaronder social work, pabo, hbo-pedagogiek en hbo-psychologie.In deze geheel herziene editie zijn alle hoofdstukken aangepast en in een logischere volgorde geplaatst. De tekst sluit beter aan op de beschreven praktijksituaties. Ook actuele ontwikkelingen, zoals herzieningen van de privacywetgeving en de meld- en beroepscode, zijn in deze herziening meegenomen. Daarnaast is de bijbehorende online omgeving vernieuwd. Deze bevat nieuwe beeldfragmenten en opdrachten en er zijn uitgebreide antwoordmodellen met toelichting te vinden. https://www.boomhogeronderwijs.nl/auteur/110-1956_Bil/100-2230_Observeren-registreren-interpreteren-en-rapporteren
Observatie --- Rapporteren --- Registratie --- Hulpverlening --- Interpretatie --- Waarneming --- Hulpverlening. --- Observatietechnieken. --- Onderwijs. --- Orthopedagogie. --- Social psychology --- Social welfare methods --- observeren --- rapporteren --- deontologie --- schriftelijke communicatie --- begeleidingsmethodieken
Choose an application
In onderwijs en welzijn zijn observeren, registreren, rapporteren en interpreteren belangrijke basisvaardigheden. Op grond van observaties en interpretaties worden begeleidings- en hulpverleningsplannen opgesteld en bijgesteld. Op grond van rapportages worden beslissingen genomen over het al dan niet doorverwijzen van leerlingen of cliënten naar specialistische hulpverlening. De observaties, registraties, rapportages en interpretaties van leerkrachten en hulpverleners hebben dus verstrekkende gevolgen voor leerlingen en cliënten. Deze basisvaardigheden worden in dit boek stap voor stap uiteengezet en aangeleerd. Het uiteindelijke doel is om te komen tot een zo objectief mogelijke observatie en rapportage, die zowel in eenvoudige als in complexere situaties kunnen worden uitgevoerd. In het boek wordt de theorie behandeld die aan de hand van praktijkbeelden op de bijbehorende online omgeving kan worden toegepast en geoefend. De videofragmenten komen uit verschillende beroepspraktijken.
begeleidingsmethodieken --- sociaal-agogisch werk --- jeugdhulpverlening --- rapporteren --- observeren --- Social welfare methods --- Social psychology --- schriftelijke communicatie --- deontologie --- Observatietechnieken ; hulpverlening --- observatietechnieken --- orthopedagogie --- Observeren --- Rapporteren --- Registratie --- Hulpverlening --- Interpreteren --- Waarneming --- registratie --- Observatie --- Interpretatie --- Sociaal leren --- rapportage
Choose an application
Bij het grote publiek is de Weense neuroloog Sigmund Freud (1856-1939) tot op heden bekend als een belangrijk wetenschapper, die baanbrekende ontdekkingen deed over de geest en over het menselijk gedrag. De psychoanalyse, de theorie waarvan hij de grondslag legde, beïnvloedde niet enkel de academische psychologie en psychiatrie, maar evenzeer de letterkunde, de filosofie, de filmkritiek en de algemene cultuur. Velen zijn vertrouwd met Freudiaanse begrippen zoals het onderbewuste, verdringing, droomanalyse, Oedipuscomplex, het Über-ich, penisnijd enzovoort. Een ontelbaar aantal mensen was de voorbije honderd jaar in analyse, voor de behandeling van een mentale problematiek of gedragsstoornis.Ondanks de enorme populariteit van Freuds gedachtegoed, rezen van meet af aan kritische vragen over de wetenschappelijkheid van zijn opvattingen. Zo kon de psychoanalyse niet zinvol getest worden en leiden de vaak zeer langdurige analyses niet tot verbetering . Onderzoek toonde aan dat Freud vaak een loopje met de waarheid nam en zich dogmatisch opstelde over de grondbeginselen van de psychoanalyse, ook al bleken die niet te kloppen.https://www.standaardboekhandel.be/p/over-freud-9789461171283
Freud, Sigmund --- Psychoanalyse --- Kritiek en interpretatie --- Depth psychology --- Sigmund Freud (1856-1939) --- de menselijke geest --- psychoanalyse --- academische psychologie --- psychiatrie --- letterkunde --- filosofie --- filmkritiek --- algemene cultuur --- het onbewuste --- verdringing --- droomanalyse --- Oedipuscomplex --- Über-ich --- penisnijd --- therapie
Choose an application
Dit boek helpt studenten in zorg en welzijn om communicatieve basisvaardigheden zó aan te leren dat die een solide basis vormen voor de ontwikkeling van specifieke beroepsvaardigheden. Ook leren ze om die communicatieve vaardigheden in verschillende hulpverleningssituaties toe te passen. Daarbij heeft het boek aandacht voor aan te leren technieken, én voor de echtheid van iemands optreden. Effectief communiceren vereist immers ook kennis over je eigen kwaliteiten.Elementaire sociale vaardigheden gaat uitgebreid in op de theorie, én is erg praktijkgericht. Het s een verdiepend boek, dat studenten handvatten geeft om theorie te oefenen en toe te passen. Aan deze geheel herziene druk is bovendien een nieuw hoofdstuk toegevoegd: omgaan met laaggeletterdheid. Ook nieuw is de mogelijkheid om met behulp van een app direct vanuit het boek de bijpassende filmfragmenten te bekijken. In deze filmfragmenten worden de besproken vaardigheden gedemonstreerd. Ze staan ook op mijn.bsl.nl - net als de toetsvragen, studieopdrachten en oefeningen. Zo kun je eenvoudig kennismaken met de beoogde vaardigheden, en ze actief oefenen.(https://www.bsl.nl/shop/elementaire-sociale-vaardigheden-9789036824620)
Gesprekstechnieken --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Waarnemen --- Interpreteren --- Non-verbale communicatie --- Luisteren --- Samenvatting --- Vragen stellen --- Opinies --- Feedback --- Assertiviteit --- Argumenteren --- Sociale media --- Online hulpverlening --- Emoties --- Hulpverlening ; Communicatie. --- Hulpverlening ; Communicatievaardigheden. --- Hulpverlening ; Sociale vaardigheden. --- Laaggeletterdheid. --- Hulpverlening ; Gesprekstechnieken . --- Social psychology --- Mass communications --- lichaamstaal --- argumenteren --- communicatie --- feedback --- gezondheidszorg --- luisteren --- sociale vaardigheden --- gesprekstechnieken --- assertiviteit --- communicatievaardigheden --- Gesprekstechniek --- Interpretatie --- Opinie --- Emotie --- Gedrag --- Onlinehulpverlening
Choose an application
Eind twintigste eeuw leek het fascisme in onbruik te raken als politiek begrip, maar daar is radicaal verandering in gekomen. Het (reële of ingebeelde) spook van het fascisme waart opnieuw rond door Europa, Amerika en andere delen van de wereld. Wetenschappers zijn volop in debat over een sluitende definitie van het fascisme, en of die überhaupt mogelijk is. Honderd jaar nadat Mussolini de eerste fascistische partij oprichtte. Daniel Knegt informeert ons over de geschiedenis, betekenis en verschillende interpretaties van het fascisme. Zowel de politieke als de intellectuele ontstaansgeschiedenis komt aan bod, alsmede de erfenis van het fascisme voor de Europese politiek na 1945 en de rol die het fascisme vandaag de dag nog speelt.https://www.athenaeum.nl/boek?authortitle=daniel-knegt/fascisme--9789025310660
BPB9999 --- Fascisme. --- fascisme --- BPB2022 --- Faschismus --- Faxxiżmu --- faszyzm --- fasizmus --- Fascism --- фашизам --- fašizem --- φασισμός --- fašizmas --- fašizmus --- fašismus --- fašisms --- fašism --- faisisteachas --- fašizam --- fasismi --- фашизъм --- fascism --- fascismo --- fashizëm --- neofašizam --- ultraderechismo --- neofashizëm --- hitlerismus --- hnědé košile --- nyfascisme --- neofašizmas --- neofasizmus --- neo-Fascism --- неофашизам --- uusfasismi --- neofascisme --- neofascism --- szélsőjobboldal --- neofašisms --- neofašizmus --- νεοφασισμός --- nyfascism --- neofašism --- néofascisme --- neofašismus --- neofascismo --- Neofaschismus --- nazifascismo --- BPB2202 --- Political systems --- nationaal-socialisme --- Fascisme --- Nazisme --- Politiek --- Geschiedenis --- Terminologie --- Interpretatie --- Ontstaan --- nationa --- Europa --- Amerika --- Political philosophy. Social philosophy
Choose an application
Wanneer zegt een beeld meer dan duizend woorden? Iedereen die wel eens een pagina voor een tijdschrift bedenkt, een powerpointpresentatie maakt, een brochure schrijft, een presentatie voor een poster moet maken of een idee voor een infographic moet verzinnen, komt vergelijkbare vragen tegen: - Waarom zou ik deze foto juist hier zetten en niet daar?- Welke achtergrondkleur gebruik ik voor mijn presentatie?- Waar moet ik rekening mee houden bij het inrichten van een internetpagina?- Kan ik voor deze cijfers beter een tabel gebruiken, een grafiek, of een infographic?- Mag ik dit plaatje zomaar gebruiken voor mijn weblog?
beeldtaal --- ethiek --- Industrial and intellectual property --- presenteren --- grafieken --- webdesign --- symbols --- Semiotics --- fotografie --- typografie --- copyright --- auteursrecht --- design [discipline] --- semiotiek --- Mass communications --- Grafische vormgeving --- Beeldcultuur --- Audiovisuele media --- 316.773 --- media --- communicatie --- beeldverhaal --- Onderwerp van communicatie Vorm van het onderwerp van communicatie (symbolen), inhoud (content), betekenis en interpretatie --- #SBIB:309H520 --- #SBIB:309H524 --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- #KVHA:Beeldtaal --- 003 --- 800.95 --- 316.772.22 --- 316.77 --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- 316.772.22 Audio-visuele, visuele communicatie. Beeldcommunicatie--(communicatiesociologie) --- Audio-visuele, visuele communicatie. Beeldcommunicatie--(communicatiesociologie) --- 800.95 Non-verbale communicatie --- Non-verbale communicatie --- 003 Semiotiek. Schriften. Tekens en symbolen. Codes. Grafische voorstellingen --- Semiotiek. Schriften. Tekens en symbolen. Codes. Grafische voorstellingen --- Audiovisuele communicatie: algemene werken --- Audiovisuele communicatie: semiotiek --- 007 --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Central Office 2018 --- psychologische aspecten --- visualiseren --- communicatiemiddelen --- composieten
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|