Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Er zijn overal cijfers. Als we de krant openslaan, zien we bladzijden, data, prijzen, jaartallen, tijdstippen, hoeveelheden,… Om op tijd te zijn, ingrediënten af te wegen, de vervaldatum van producten te controleren, de uurregeling voor trein of bus te lezen, de juiste bus te nemen,… telkens opnieuw hebben we getallen nodig. Goed kunnen rekenen wordt in onze maatschappij ook heel erg gewaardeerd. Bij sommige mensen gaat het leren rekenen vlotter dan bij andere. Soms kunnen die verschillen echter zo ernstig en vooral hardnekkig zijn dat ze buiten de normale variatie vallen en we van een stoornis of dyscalculie spreken. In dit boek besteden verschillende auteurs aandacht aan dit probleem. In het algemene deel vindt de lezer een definitie van leerstoornissen, een overzicht van intelligentie en een aantal historische beschouwingen. In het tweede deel is er eerst aandacht voor de normale/typische ontwikkeling van het rekenen. Daarna staan de auteurs stil bij de atypische ontwikkeling en de assessment van rekenstoornissen. Tot slot bekijken de auteurs de remediëring en behandeling van kinderen met rekenstoornissen.
Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- Learning disabilities --- Math anxiety --- Acalculia in children --- Treatment --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464.2 --- Rekenstoornissen --- Kinderen met rekenproblemen --- PXL-Central Office 2014 --- leerpsychologie --- rekenstoornissen --- Dyscalculie
Choose an application
Dit boek is een compleet en praktisch handboek dat vanuit een nieuwe kijk op NLD praktische adviezen geeft voor opvoeding, onderwijs en hulpverlening. Wat ís NLD precies, hoe manifesteert het zich bij kinderen en jongeren en op welke manier is een kind met NLD het beste te begeleiden. Een ding is zeker; bij kinderen met NLD gaat het allemaal net iets anders. Wat kan men verwachten aan prestaties op het gebied van schoolvaardigheden en hoe kan specifiek gedrag verklaard worden? Veel kinderen met NLD lopen vast in hun ontwikkeling, zowel op school als thuis in het dagelijkse leven. Ze hebben moeite met zich aanpassen aan de omgeving; begrijpen niet goed wat de omgeving van hen verwacht. Ze hebben problemen met het aangaan en onderhouden van contacten met leeftijdsgenoten en in emotioneel opzicht zijn veel kinderen met NLD instabiel. Ze laten vaak en veel boosheid zien, zijn angstig en weigerachtig en praten veel, té veel. Begrip en inzicht in wat NLD is en hoe men met NLD functioneert, is een eerste stap naar betere begeleiding in onderwijs, opvoeding en hulpverlening. Dit boek geeft uitgebreid antwoord op hoe men kinderen en jongeren kan begeleiden en ondersteunen in hun ontwikkeling zowel op school als in het dagelijkse leven
NLD. --- Orthopedagogics --- leerproblemen --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- Cognition disorders --- Treatment --- Learning disabilities --- Handbooks, manuals, etc. --- NLD --- leerstoornissen --- 464 --- orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376.5 --- Diagnostiek --- Hulpverlening --- Kenmerken --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Onderwijs --- Opvoeding --- 462.4 --- Leerstoornissen; kinderen --- 083304.jpg --- Leerstoornissen ; neuropsychologie --- leerlingbegeleiding --- opvoeding --- psychische syndromen --- welzijnswerk --- kinderen met leerproblemen --- 371.21 --- 37 --- 616.2 --- 361 --- Niet-verbale leerstoornis --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Leerproblemen --- Begeleiding --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Richtingsmoeilijkheden en spiegelen komen zeer vaak voor, maar krijgen niet de aandacht die ze verdienen. Wat als je kind consequent van 'tak' een 'kat' maakt en de s blijft spiegelen? Of sommen altijd van rechts naar links oplost, in plaats van omgekeerd? Ieder kind maakt al eens een fout. Maar als je kind voortdurend moeilijkheden heeft met richtingen en letters en cijfers blijft spiegelen, is er misschien meer aan de hand. Richtingsmoeilijkheden komen zeer vaak voor. Indien ze niet tijdig worden opgemerkt, kunnen ze tot hardnekkige lees-, schrijf-, reken- en leerproblemen leiden. In dit overzichtelijke boek helpt Marc Litière ouders en leerkrachten om richtingsmoeilijkheden tijdig op te merken. Hij legt uit hoe ze ontstaan en hoe je op een positieve manier op zoek kunt gaan naar een oplossing. Met veel praktische tips, voorbeelden en oefeningen.
Leer- en gedragsproblemen. --- Orthopedagogics --- leerstoornissen --- orthodidactiek --- lateralisatie --- #PBIB:+105.61 --- leerproblemen --- schrijfproblemen --- Leerproblemen --- 464 --- Schrijfproblemen --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- ruimtelijk --- richtingsmoelijkheden --- 376.5 --- Leerstoornissen --- Spiegelen --- Richtingsmoeilijkheden --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Oefeningen --- 112715.jpg --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Learning disabilities --- Research --- Behavior disorders in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Motorische ontwikkeling --- Leerstoornis --- Kind
Choose an application
De hedendaagse basisschool is totaal anders dan de lagere school van vroeger. Kinderen zijn ondernemender en werken in de vorm van projecten aan maatschappelijk relevante onderwerpen. Het is vrijwel nooit stil in de klas. De tafeltjes en stoelen staan niet meer in een rij, maar in groepen. Op vele scholen is er ruimte voor individualisering en differentiatie. Vrijwel alle lokalen zijn voorzien van een beamer met projectiescherm en men is aangesloten op de schooltelevisie, die het werk van de leerkrachten verbetert en vergemakkelijkt. Is die verandering altijd ook een verbetering? Hebben de veranderingen invloed op de ontwikkeling van kinderen? Wat zijn de risico's?
Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen. --- basisonderwijs --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- 451.3 --- 473 --- Basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing : basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Developmental psychology --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning disabilities --- Education [Elementary ] --- Education (Early childhood) --- Behavior disorders in children --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsproblemen --- Kleuters --- Kinderen --- Schoolkinderen --- Spelend leren --- Didactiek --- Seksuele opvoeding --- Angsten --- Trauma --- Gedragsproblemen --- Verslaving --- Eetstoornissen --- Criminaliteit --- Passend onderwijs --- Dyslexie --- Pesten --- Dyscalculie --- Angst --- Ontwikkelingsprobleem --- Kleuter --- Kind --- Schoolkind --- Relationele en seksuele vorming --- Psychotrauma --- Gedragsprobleem --- Eetstoornis --- Gokken --- Internet --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Sommige kinderen praten als de beste, maar leren toch zo moeilijk op school. Met rekenen en begrijpend lezen wil het niet echt vlotten, ze zijn nogal eens onhandig en houterig, en passen zich moeilijk aan nieuwe situaties aan. Ze kunnen nooit eens eten zonder knoeien en hebben een hekel aan puzzelen. Ook met vriendjes gaat het niet altijd even goed. Vroeger wist men met deze kinderen geen raad. Vandaag weet men wel beter: deze kinderen hebben NLD! In dit boek schetsen de auteurs helder en duidelijk de symptomen van NLD. Ze leggen uit hoe NLD op school tot uiting komt, geven aan waar je als ouder en als leerkracht op kunt letten, en laten zien hoe je zelf met het kind kunt oefenen. Behalve kinderen met NLD laten ze ook volwassenen met NLD aan het woord, die een beeld schetsen van hun sterktes en moeilijkheden. (Bron: covertekst)
Leerstoornissen. --- NLD. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- NLD --- #KVHB:NLD --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerproblemen --- 464 --- orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376.5 --- Begeleiding --- Hulpverlening --- Leerstoornissen --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Ontwikkelingsstoornissen --- School --- kinderen met leerproblemen --- 111538.jpg --- ontwikkelingsstoornissen --- Adolescenten --- Kinderen --- Kleuters --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Rekenproblemen --- Taalproblemen --- Volwassenen --- nld --- 462.4 --- Psychische handicap --- Autisme --- Leermoeilijkheden --- Lerarenopleiding : CVO --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- departement Lerarenopleiding 10 --- NLD : Non-Verbal Learning Disorder --- Niet-verbale leerstoornis --- Ontwikkelingsproblemen --- Rekenstoornissen --- Leesstoornissen --- Kind --- Leerprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leermoeilijkheid --- Rekenstoornis --- Leesstoornis
Choose an application
Leerkrachten willen met hun leerlingen vooropgestelde ontwikkelingsdoelstellingen bereiken. Het is niet altijd duidelijk wat de beste weg daarnaartoe is. Zeker niet voor leerlingen met beperkingen, zowel in buitengewoon/speciaal onderwijs als in het gewoon/regulier onderwijs. Deze publicatie geeft een beeld van hoe doelgericht kan worden gewerkt met deze leerlingen. Het hoofddoel is de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Daarom moet eerst worden bepaald wat belangrijk voor ze is. Het uitgangspunt is de beeldvorming van het kind. Hierbij spelen de verwachtingen van kinderen, ouders en maatschappij hun rol. Het hoofddoel moet worden bewaakt door gericht te werken. Dat kan door subdoelen te bepalen en te kaderen in het cyclisch en dynamisch proces van handelingsplanning. Daarop volgt de concrete uitwerking op school-, groeps- en kindniveau. Een uitgebreid deel van het boek is besteed aan een volledig uitgewerkt voorstel om ontwikkelingsdoelen te implementeren binnen een handelingsplanning.
Emotionele ontwikkeling --- Eindtermen --- Gehandicapten. --- Buitengewoon onderwijs --- Vlaanderen. --- Didactics --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- didactiek --- BUITENGEWOON ONDERWIJS -- 373 --- VLAANDEREN -- 373 --- ONTWIKKELINGSGERICHT WERKEN -- 373 --- Eindtermen ; buitengewoon onderwijs ; Vlaanderen --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Special education --- Learning disabilities --- Children with disabilities --- Education --- Development --- kinderen met beperkingen --- leerstoornissen --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- buitengewoon onderwijs (ler) --- 37.02 --- Didactiek --- Doelen --- Leerstoornissen --- Ontwikkelingsgericht werken --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogie --- Handelingsplannen --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- 474.23 --- 376 --- 371.3 --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Didactische principes --- Vlaanderen --- Gehandicapte kinderen --- Ontwikkelingsdoelen --- Eindterm --- Kind met een handicap --- Handelingsplan --- Ontwikkelingsdoel --- Emigratie --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Learning Disorders --- Neuropsychology --- Academic collection --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Neuropsychologie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- gedragsstoornissen --- leerproblemen --- neuropsychologie --- scholen --- 464 --- ADHD --- autisme --- diagnose --- gedragsproblemen --- geheugen --- zorgverbreding --- 376.5 --- Autisme --- Concentratiemoeilijkheden --- Diagnostiek --- Geheugen --- Leerstoornissen --- Leren --- Neuropsychologie --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Scholen --- psychology. --- methods. --- Kinderen met leerproblemen --- Gedragsstoornissen --- Medische psychologie --- Kinderen. --- Neuropsychologie. --- Cognitive psychology --- Neuropathology --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- psychology --- methods --- Neuropsychologische stoornissen --- Logopedie --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsproblemen --- Leerstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Ontwikkelingsprobleem --- Autismespectrumstoornis --- Academic Disorder, Developmental --- Adult Learning Disorders --- Developmental Disorders of Scholastic Skills --- Learning Disorders, Adult --- Learning Disturbance --- Scholastic Skills Development Disorders --- Adult Learning Disabilities --- Developmental Academic Disability --- Developmental Academic Disorder --- Developmental Disabilities of Scholastic Skills --- Academic Disabilities, Developmental --- Academic Disability, Developmental --- Academic Disorders, Developmental --- Adult Learning Disability --- Adult Learning Disorder --- Developmental Academic Disabilities --- Developmental Academic Disorders --- Disabilities, Adult Learning --- Disabilities, Developmental Academic --- Disabilities, Learning --- Disability, Adult Learning --- Disability, Developmental Academic --- Disability, Learning --- Disorder, Learning --- Disorders, Learning --- Disturbance, Learning --- Disturbances, Learning --- Learning Disabilities, Adult --- Learning Disability --- Learning Disability, Adult --- Learning Disorder --- Learning Disorder, Adult --- Learning Disturbances --- Dyslexia
Choose an application
In Handboek dyslexieonderzoek geven de auteurs, Vlaamse en Nederlandse onderzoekers die allen zelf een vooraanstaande plaats innemen in het internationale onderzoek, het wetenschappelijk onderzoek op het gebied van dyslexie op heel bevattelijke wijze weer.De auteurs gaan in op de diagnose, erfelijkheid, hersenonderzoek, cognitieve oorzaken, preventie en de behandeling van dyslexie. Het boek is daardoor uitstekend geschikt als handboek in zowel bachelor- als masteropleidingen, maar het is ook bijzonder informatief voor al wie professioneel betrokken is bij dyslexie. In bijna alle hoofdstukken wordt de relatie tussen theorie en praktijk ter harte genomen. Het boek vergt geen speciale voorkennis en biedt de nodige verdieping in de materie.
#KVHB:Dyslexie --- 464.1 --- dyslexie --- Leesproblemen --- Leerstoornissen --- Communication Disorders --- Dyslexia --- logopedie --- Developmental Reading Disorder --- Word Blindness --- Alexia --- Dyslexia, Developmental --- Reading Disability, Developmental --- Reading Disorder --- Reading Disorder, Developmental --- Alexias --- Blindness, Word --- Blindnesses, Word --- Developmental Dyslexia --- Developmental Dyslexias --- Developmental Reading Disabilities --- Developmental Reading Disability --- Developmental Reading Disorders --- Disabilities, Developmental Reading --- Disability, Developmental Reading --- Disorder, Developmental Reading --- Disorder, Reading --- Disorders, Developmental Reading --- Disorders, Reading --- Dyslexias --- Dyslexias, Developmental --- Reading Disabilities, Developmental --- Reading Disorders --- Reading Disorders, Developmental --- Word Blindnesses --- Learning Disorders --- Acquired Communication Disorders --- Childhood Communication Disorders --- Communication Disabilities --- Communication Disorders, Childhood --- Communication Disorders, Developmental --- Communication Disorders, Neurogenic --- Communicative Disorders --- Communicative Dysfunction --- Developmental Communication Disorders --- Neurogenic Communication Disorders --- Acquired Communication Disorder --- Childhood Communication Disorder --- Communication Disability --- Communication Disorder --- Communication Disorder, Acquired --- Communication Disorder, Childhood --- Communication Disorder, Developmental --- Communication Disorder, Neurogenic --- Communication Disorders, Acquired --- Communicative Disorder --- Communicative Dysfunctions --- Developmental Communication Disorder --- Disabilities, Communication --- Disability, Communication --- Dysfunction, Communicative --- Dysfunctions, Communicative --- Neurogenic Communication Disorder --- Dyslexie --- Dyslexie. --- Learning Disabilities --- Primary education --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Kinderen met taalontwikkelingsstoornissen krijgen al decennialang veel wetenschappelijke aandacht. De behandeling van taalgestoorde kinderen door logopedisten gebeurde echter veelal intuïtief. Pas de laatste jaren is er meer wetenschappelijke belangstelling voor ontstaan. Taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen sluit daarop aan en biedt handvatten voor het geven van evidence based taaltherapie.Deze uitgave bestaat uit een boek en een cd-rom. De cd-rom bevat onder meer het computerprogramma `Behandeldoelen taalontwikkelingsstoornissen', een programma dat het de logopedist makkelijk maakt om de behandeldoelen voor taaltherapie te bepalen en deze vervolgens uit te werken tot een behandelplan voor elk individueel kind. Het programma is toegespitst op drie soorten doelen: taaldoelen, doelen voor communicatie en participatie en doelen in relatie met onderliggende stoornissen.In het boek licht de auteur het gebruik van het computerprogramma toe en legt zij een theoretische verantwoording af voor de behandeldoelen die daarin gebruikt worden.In het laatste deel van het boek worden behandelsuggesties gegeven voor kinderen met een taalniveau van 0 tot 6 jaar. Op de cd-rom zijn deze uitgewerkt in de vorm van concrete thema's, scripts met afbeeldingen en liedjes, woordenlijsten en een stappenplan voor taaltherapie met prentenboeken. Taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen stelt ervaren logopedisten en logopediestudenten in staat om op een eenvoudige manier een goed gefundeerd behandelplan te ontwikkelen.
Enfant --- --Langage --- --Trouble --- --Speech disorders in children --- Taalstoornissen. --- schrijfproblemen --- taalstoornissen --- leesproblemen --- kinderen --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Educational psychology --- Paediatrics --- Taalstoornissen ; kinderen --- Language development disorders --- In infancy & childhood --- Speech disorders in children --- Language Development Disorders --- Learning Disorders --- 803.3 --- Taalontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Communicative disorders in children --- Auditory Processing Disorder, Central --- Central Auditory Processing Disorder --- Developmental Disorder, Speech or Language --- Developmental Language Disorders --- Language Disorders, Developmental --- Semantic-Pragmatic Disorder --- Speech or Language, Developmental Disorder --- Language Delay --- Speech Delay --- Delay, Speech --- Delays, Speech --- Development Disorder, Language --- Developmental Language Disorder --- Language Delays --- Language Development Disorder --- Language Disorder, Developmental --- Semantic Pragmatic Disorder --- Semantic-Pragmatic Disorders --- Speech Delays --- etiology --- Dyslectische kinderen ; remediëring --- Kinderen met taalproblemen --- Leesproblemen --- spraakstoornissen --- Taalontwikkeling ; kinderen --- Taalstoornissen --- 463.4 --- 800 ) Taalverwerving --- kinderen met taalontwikkelingsstoornissen --- taalontwikkelingsstoornissen --- Dyslexie --- Kinderen --- Lezen --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- psycholinguistiek --- taalontwikkeling --- taalpsychologie --- taalverwerving --- therapie --- 800:159.9 --- 800.7 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 800:159.9 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Spraak- en taalgebrekkigen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- logopedie --- taaltest --- Nederlands: taalontwikkelingsstoornissen --- Disorder, Language Development --- Disorders, Language Development --- Specific Language Disorder --- Spraakproblemen --- Taalverwerving --- Ontwikkelingsproblemen --- Spraakstoornissen --- Kind --- Taalprobleem --- Spraakprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ontwikkelingsprobleem --- Taalstoornis --- Spraakstoornis --- Academic Disorder, Developmental --- Adult Learning Disorders --- Developmental Disorders of Scholastic Skills --- Learning Disorders, Adult --- Learning Disturbance --- Scholastic Skills Development Disorders --- Adult Learning Disabilities --- Developmental Academic Disability --- Developmental Academic Disorder --- Developmental Disabilities of Scholastic Skills --- Academic Disabilities, Developmental --- Academic Disability, Developmental --- Academic Disorders, Developmental --- Adult Learning Disability --- Adult Learning Disorder --- Developmental Academic Disabilities --- Developmental Academic Disorders --- Disabilities, Adult Learning --- Disabilities, Developmental Academic --- Disabilities, Learning --- Disability, Adult Learning --- Disability, Developmental Academic --- Disability, Learning --- Disorder, Learning --- Disorders, Learning --- Disturbance, Learning --- Disturbances, Learning --- Learning Disabilities, Adult --- Learning Disability --- Learning Disability, Adult --- Learning Disorder --- Learning Disorder, Adult --- Learning Disturbances --- Dyslexia --- Langage --- Trouble
Choose an application
Met dit boek willen de auteurs alle onderwijsbetrokkenen informeren over en sensibiliseren voor een zorgzame aanpak van leer- en gedragsproblemen in het secundair onderwijs. Hoe kunnen we concreet en tijdig deze problemen op school onderkennen en er op een verantwoorde manier mee omgaan? Elementen van antwoord worden aangereikt door onderzoekers die de actuele wetenschappelijke inzichten op dit terrein vertalen naar het onderwijsveld. Mede vanuit deze inzichten schetsen beleidsverantwoordelijken enkele recente initiatieven op het niveau van het school- en onderwijsbeleid. Tenslotte worden ook vanuit de hulpverlening concrete handvatten aangereikt om aan de grotere zorgvraag van deze leerlingen tegemoet te komen.
Orthopedagogiek --- gedrags- en emotionele stoornissen. --- Gedragsstoornissen --- Leerstoornissen --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- leerproblemen --- Neuropathology --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- psycho-educatie --- Personality development --- orthopedagogiek --- differentiële opvoeding --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 376 --- #PBIB:+105.61 --- #PBIB:+107.21 --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O400 --- ADHD --- Academic collection --- Dyslexie --- Geweld --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- gedragsproblemen --- zorgverbreding --- 454.2 --- Differentiërend onderwijs --- Dyscalculie --- Gedragsproblemen --- Jongeren --- Leerproblemen --- Leren leren --- 464 --- Agressieve jongeren --- Secundair onderwijs --- 462.4 --- differentiatie --- dyscalculie --- dyslexie --- gedragsstoornissen (gez) --- leerproblemen (ler) --- leren lezen --- secundair onderwijs --- zorgverbreding (ler) --- Gedragsproblemen ; onderwijs --- Kinderen met leerproblemen --- Zorgverlening --- 062584.jpg --- Gedragsstoornissen ; secundair onderwijs --- Leerstoornissen ; secundair onderwijs --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijsstrategieën --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- Learning disabled youth --- Education --- Flanders (Belgium) --- Learning disabilities --- Treatment --- Behavior disorders in adolescence --- Behavior therapy for teenagers --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Differentiatie --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|