Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Media studies : texts, production and context
Authors: ---
ISBN: 9781405858472 Year: 2009 Publisher: Harlow Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This groundbreaking and innovative introduction to Media Studies will afford undergraduate and mature students a comprehensive overview of the subject area. It will set students firmly on course to be critical, informed and canny operators within the discipline. The text is pedagogically rich and covers a wide range of topics from the history of media right through to coverage of new media. The text interweaves theory, practice, and professional issues throughout, and will engage the reader fully with the principal issues, challenges and paradigms in the discipline. Through a breadth of reference and support resources, students will activley grapple with a variety of media at both a practical and intellectual level. Students will emerge with a broad range of perspectives, a strong conceptual sense of the area and a firm foundation to take a critical approach to their studies at higher levels. Media Studies: texts, production and context will be essential reading for undergraduate and postgraduate students of media studies, cultural studies, communication studies, film studies, the sociology of the media, popular culture and other related subjects.


Book
A dictionary of communication and media studies
Authors: ---
ISBN: 0340574259 9780340574256 Year: 1993 Publisher: London [etc.] : Arnold,


Book
McQuail's mass communication theory.
Author:
ISBN: 9781849202923 9781849202916 1849202923 Year: 2010 Publisher: London Sage

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

McQuail's Mass Communication Theory has been the benchmark for studying media and communication for more than 25 years. It remains the most authoritative and comprehensive introduction to the field and offers unmatched coverage of the research literature. It covers everything a student needs to know of the diverse forms of mass communication today, including television, radio, newspapers, film, music, the internet and other forms of new media. Denis McQuail shows that more than ever, theories of mass communication matter for the broader understanding of society and culture. Unmatched in coverage and used across the globe, this book includes: Explorations of new media, globalization, work, economy, governance, policy, media audiences and effects New boxed case studies on key research publications, to familiarize students with the critical research texts in the field Definitions, examples, and illustrations throughout to bring abstract concepts to life.


Book
Media effects : advances in theory and research.
Authors: ---
ISBN: 9780805864496 9780805864502 9781410618771 0805864490 0805864504 Year: 2009 Publisher: New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

With contributions from some of the finest scholars in the discipline, Media Effects serves not only as a comprehensive reference volume for media effects study but also as an exceptional textbook for advanced courses in media effects. Covering the breadth of the media effects arena, this third edition provides updated material as well as new chapters focusing on effects of mobile media and other technologies. As this area of study continues to evolve, Media Effects will serve as a benchmark of theory and research for current and future generations of scholars.


Book
De media in maatschappelijk perspectief
Authors: ---
ISBN: 9038208502 9789038208503 Year: 2005 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze verzameling bijdragen is tot stand gekomen naar aanleiding van een speciale gebeurtenis voor de vakgroep, met name het emeritaat van Prof. dr. Els De Bens. De vakgroep vond dat het emeritaat van Els De Bens een goede gelegenheid was om een reader samen te stellen die een staalkaart zou brengen van het mediaonderzoek dat in de vakgroep de voorbije jaren werd gerealiseerd. Hoewel deze verzameling bijdragen zeker niet kan beschouwd worden als een "liber amicorum" in de traditionele zin van het woord, toch heeft het ten dele het karakter van een feestbundel, waarmee de vakgroep hulde wil brengen aan het wetenschappelijk werk van Els De Bens. In plaats van een aantal hoogdravende lofbetuigingen van medewerkers en vrienden bij elkaar te brengen in een "vriendenboek", koos de vakgroep ervoor om deze hulde te brengen via dat wat in wezen een van haar belangrijkste kerntaken is: het verzamelen van de resultaten van het wetenschappelijk onderzoek van haar onmiddellijke medewerkers. Dit heeft Er dan ook voor gezorgd dat in deze reader een zeer ruime waaier van onderzoeksthema's aan bod komen. Deze verscheidenheid van onderzoeksthema's is echter een goede illustratie van de diversiteit van onderzoeksbenaderingen die in de vakgroep aanwezig zijn. En hoe verschillend van aard deze bijdragen ook mogen zijn, toch hebben ze n belangrijk element gemeenschappelijk: telkens wordt op een of andere wijze onderzocht hoe bepaalde mediavormen functioneren of gesitueerd dienen te worden in hun maatschappelijke context. Vandaar dan ook de titel van deze reader: de media in maatschappelijk perspectief. Een "maatschappelijk perspectief" dat ook altijd een belangrijke rol heeft gespeeld in het onderzoekswerk van collega Els De Bens. Inhoud : Journalistiek en Informatiemedia: Roel Vande Winkel, Wetenschappelijk onderzoek naar de dagbladpers in bezet België (1940-1944): de evolutie van een onderzoeksdomein (1966-2005). Guido Ros, De strijd om de gratis dagbladen in Frankrijk. Een voorbeeld van "l'exception culturelle française" ? Karin Raeymaeckers, Lezersbrieven onderzocht : zijn ze een feedback mogelijkheid voor de lezer, extra ruimte voor de redactie of veeleer een verdoken beleidsinstrument voor belangengroepen ? Steve Paulussen & Mieke De Clercq, Eigen berichtgeving. Bevindingen en beperkingen van sociologische enqutes bij journalisten. Mediatheorie: Hans Verstraeten, De transformatie van de poltiiek: de implicaties voor media assessment en -accountability. Hedwig de Smaele, Four theories and a funeral ? Een onderzoek naar de blijvende waarde van Four Theories of the Press na de teloorgang van het 'communistisch model' in Centraal- en Oost-Europa. Mediabeleid: Dirk Voorhoof, Het recht van antwoord in Belgi. Een inspirerend voorbeeld voor Nederland ?Tomas Coppens, Publieke omroep en performantie-analyse. Case: de VRT-bevraging (2005). Eric Van Heesvelde, De lieberalisering in de ICT-sector: een voorlopig bilan na 15 jaar. Communicatiemanagement: Patrick Vyncke, Lifestyle-segmentering: Van attitudes, interesses en opinies naar waarden, stijlen, levensvisies en mediavoorkeuren. Isabelle Stevens, Gino Verleye & Pieter Maeseele, Effectieve risicocommunicatiestrategien in het post-nine eleven tijdperk. Media en Maatschappij: Frieda Saeys &Ilse Devroe, Media " la carte" ? Mediaconsumptie van Turkse en Marokkaanse jongeren in Vlaanderen. Annelore Deprez & Laurence Hauttekeete, "Courage under fire". Hoe berichten de Vlaamse kranten over 11 september ? Sofie Van Bauwel, Representaties van gender bending in muziekvideoclips : verzet tegen hegemonische genderidentiteiten ? Danil Biltereyst, Amerikanisering, jeugdcultuur en mediapaniek. Over de historische receptie en censuur van Amerikaanse jongerendelinquentiefielms in de jaren 1950.


Book
Media - cultuur - identiteit : actueel onderzoek naar media en maatschappij
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789038213323 Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media vormen een belangrijke bron van hedendaagse cultuur. Ze zijn alomtegenwoordig en dragen uiteenlopende betekenissen. Dit boek exploreert verschillende dimensies die volgen uit deze observaties: hoe stellen media de werkelijkheid voor? Hoe gaan gebruikers daarmee om? Hoe worden media beïnvloed door de omliggende cultuur, en hoe beïnvloeden ze op hun beurt die cultuur? In het bijzonder gaan de auteurs in op de rol van media in de vorming van identiteiten. Media worden vaak beschouwd als een bron van identiteiten, maar hoe gaat dat concreet in zijn werk? Welk beleid wordt daar rond gevoerd? Hoe komt dit tot uiting in media-inhouden en -vormen? Hoe dragen mediabetekenissen bij tot de vorming van individuele en collectieve identiteiten? Deze vragen komen aan bod in casestudies uit verschillende media zoals film, televisie, populaire muziek, videogames en het internet


Book
European media governance : the Brussels dimension.
Author:
ISBN: 9781841501987 1841501980 9786611172374 9781841502202 1281172375 1841502200 9781841502205 9781281172372 Year: 2008 Publisher: Bristol Intellect

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media Governance today is shifting media rules and regulations from national government policies to local, regional, national, multinational and international ones and away from exclusively governmental domains to others, such as market, professional and public interest/pressure groups. Many media-related civil society organisations are based in Brussels, operate at a European level and influence exactly the part of Media Governance that has escaped the national shackles of the member states. But which are those organizations and who do they represent? Which are the relevant EU regulations for the different media industries that they try to influence? How do they participate in the media related debates in the different EU institutions? What are their major position papers? What is the current state of affairs in the European Media Governance relevant to their industry and what are the future issues that they are trying to tackle early enough at a European level? Finally, how are their lobbying efforts coordinated with other political, professional and public interest groups? This book presents the work of 10 of these European organizations from a variety of media sectors, as well as the relevant work of the European Commission, the European Parliament, and the European Consumers Association.


Book
De vierde onmacht : journalisten, politici en critici over media en journalistiek
Author:
ISBN: 9789461310231 Year: 2010 Publisher: Leuven Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 2009 riep The Guardian-journalist Nick Davies op tot een wedergeboorte van het eerzame vak van journalist. De meeste journalisten zijn fatsoenlijke mensen, maar een paar bad guys hebben onze reputatie verknald', verklaarde hij aan de Volkskrant. Belangenverstrengeling die de berichtgeving over de openbare omroep beïnvloedt, de vele misvattingen over de teloorgang van de gedrukte media, faits divers en pulp die het nieuws overwoekeren, de censuur van elke 'onbetamelijke mening': het is slechts een kleine greep uit wat er allemaal misgaat in de wereld van de media. Over deze en nog vele andere misstanden gaat De vierde onmacht, een verzamelwerk waarin 22 spraakmakende en gezaghebbende auteurs de toestand van onze media en de journalistiek in Vlaanderen scherp op de korrel nemen. Journalisten, politici, academici en mediawatchers laten de lezer binnen in de achterkamers van de media, de plekken waar personaliteiten worden gemaakt en gekraakt, waar nepnieuws wordt geproduceerd en informatie geruisloos verdwijnt of verpulvert tot desinformatie. Dit boek is een vervolg op Media & journalistiek in Vlaanderen. Kritisch doorgelicht. Een actuele verkenningstocht die een nieuwe reeks onthullende feiten en verhelderende inzichten aan het licht brengt. Ook de mediakritiek zelf wordt in deze bundel kritisch aangepakt. De vierde onmacht toont niet alleen dat de media machtig zijn, maar ook dat ze dagelijks geconfronteerd worden met hun onmacht als sterke, onafhankelijke vierde macht op te treden.

Keywords

Journalistiek. --- Media. --- mediakritiek --- journalistieke deontologie --- Journalism --- nieuwe politieke cultuur --- Mass communications --- Flanders --- Mass media --- BPB1011 --- Presse --- Région flamande --- Journalistiek --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- 690 Media, mediarecht --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Pers --- Vlaams Gewest --- Perswetenschappen --- Massacommunicatie --- Vlaanderen --- Media --- Media-analyse --- Mediatisering --- Kwaliteit --- regionen Flandern --- região flamenga --- Flaami piirkond --- región Flamenca --- Flandria --- Flandern --- Flandra (Belgjikë) --- Flámsko --- flamand régió --- Fjandri (Belgju) --- Flandry --- Регион Фландрија --- Flanderin alue --- Фландрия --- flämische Region --- Фландрија --- Flandra --- Flandrija --- regione fiamminga --- Flanders (Belgium) --- περιφέρεια Φλάνδρας --- den flamske region --- Φλάνδρα --- Flandres --- Vlámsko --- Flandes (Bélgica) --- Фландриски Регион --- lehdistö --- pers --- prensa --- prasa --- presse --- spauda --- преса --- tisk --- штампа --- stampa --- shtypi --- Τύπος --- imprensa --- sajtó --- печатени медиуми --- prese --- presă --- tisak --- ajakirjandus --- press --- tlač --- lehdistöala --- δημοσιογραφία --- journalism --- újságírás --- jornalismo --- novinstvo --- Journalismus --- novinářství --- periodismo --- jurnalism --- novinarstvo --- gazetari --- žurnālistika --- giornalismo --- journalisme --- žurnalistika --- journalistiek --- journalistik --- новинарство --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Reizen --- Ziekte --- Emigratie --- Vliegen (werkwoord) --- Flóndras (An Bheilg) --- an preas --- Région flamande


Book
Medialexicon : alles over de moderne communicatiemiddelen.
Author:
ISBN: 9020919865 Year: 1991 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil een zo volledig en actueel mogelijk overzicht geven van het aanbod aan communicatiemiddelen en de functionaliteit ervan. Er worden honderden begrippen uitgelegd op een zeer eenvoudige en voor een leek verstaanbare manier, zonder daarom in algemeenheden te vervallen. Dit boek is weliswaar verouderd, maar interessant vanuit historisch perspectief

Keywords

Telecommunication technology --- massamedia --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- Communicatie --- Communication --- Mass communication --- Mass media --- Massamedia --- Media --- Media [Mass ] --- Media [The ] --- Moyens de communication de masse --- Média de masse --- Médias --- 654.1 --- 316.774 --- Academic collection --- #SBIB:309H1710 --- #gsdbP --- #eLINK --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- 038:654.1 --- #A9209A --- Communication Communicatie --- Télécommunication Telecommunicatie --- Communication graphique Grafische communicatie --- Médias Media --- Télévision Televisie --- #KVHA:Media; lexicon --- media --- communicatie --- lexica --- 090 --- 654 )* TELECOMMUNICATIE --- 681.8 )* MUZIEKINSTRUMENTEN - GELUIDSAPPARATUUR --- CD --- beeldplaat --- communicatiemedia (ler) --- communicatiemedium --- datacommunicatie --- elektronische post --- grafisch ontwerpen --- informatica --- informaticatoepassingen --- mobilofoon --- netwerken --- optische plaat --- radio --- radiocommunicatie --- satellietcommunicatie --- satellieten --- telecommunicatie --- teletekst --- videoconferentie --- videotechniek --- videotex --- 454.2 --- 668 --- Communicatiemiddelen --- compact disc --- dor-plaat --- grafische techniek --- mobiele datacommunicatie --- rds --- satelliettelecommunicatie --- teleconferencing --- televisie --- videorecorder --- D30039.jpg --- Geschiedenis --- Media: technologie --- Telecommunicatie --- Telegraphy. Telephony. Radio. Television --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Telematica, algemene werken --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- (zie ook: cd) --- (zie ook: telecommunicatie) --- (zie ook: e-mail) --- Nieuwe media --- woordenboeken --- Communicatie. --- Media. --- woordenboeken. --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- 654.1 Telegraphy. Telephony. Radio. Television --- Woordenboeken. --- 360 --- pers en communicatie --- presse et communication


Periodical
Tijdschrift voor communicatiewetenschap.
ISSN: 13846930 18757286 Year: 1996 Publisher: Houten : Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

communicatiemedia --- communicatiemanagement --- Mass communications --- Current periodicals --- Revue périodique --- Communication --- Droit des média --- Communication de masse --- #A9605A --- 695 Communicatie --- communicatie --- tijdschriften communicatie --- 05 <492> --- ABB9010 --- #A9401A --- massamedia --- pers --- sociale processen --- televisie --- Tijdschrift --- Communicatie --- Mediarecht --- Massacommunicatie --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--Nederland --- 007 --- 384 --- 301.17 --- Periodicals --- Communicatiewetenschappen --- 05 <492> Tijdschriften. Periodieken. Serials--Nederland --- Communicatiewetenschappen. --- Closed periodicals --- HB-C --- comunicación de masas --- comunicare de masă --- masová komunikace --- massekommunikation --- množične komunikacije --- masové komunikácie --- масовне комуникације --- komunikim masiv --- komunikowanie masowe --- massikommunikatsioon --- масови комуникации --- plašsaziņa --- comunicação de massas --- масовни комуникации --- mass communications --- masinė komunikacija --- Massenkommunikation --- μαζική επικοινωνία --- comunicazione di massa --- tömegkommunikáció --- joukkoviestintä --- komunikazzjoni tal-massa --- massacommunicatie --- masskommunikation --- masovne komunikacije --- tömegtájékoztatás --- hromadná komunikace --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- perioodiline väljaanne --- periodická publikácia --- сериски публикации --- tidskrift --- периодично издание --- periodinis leidinys --- periodikum --- rivista periodica --- kausijulkaisu --- serial publication --- periodische Veröffentlichung --- publicații periodice --- περιοδική επιθεώρηση --- publicação periódica --- publicación seriada --- periodična publikacija --- periodika --- folyóirat --- publikim periodik --- periodisks izdevums --- wydawnictwo periodyczne --- tidsskrift --- периодично издање --- tijdschrift --- pubblikazzjoni perjodika --- periodicum --- periodiek --- revue périodique --- publicación periódica --- επιθεώρηση --- издание во продолженија --- периодична објава --- periodical publication --- serijska publikacija --- botim periodik --- сериско издание --- seriāls izdevums --- périodique --- periodico --- publikim në seri --- rivista mensile --- serijinis leidinys --- mensile --- pubblicazione periodica --- publicații seriale --- периодично списание --- periodisk tidskrift --- měsíčník --- perioodikaväljaanne --- revista --- series --- časopis --- periódico --- publicación en serie --- serie --- periodice --- periodical --- týdeník --- nepravé periodikum --- jadaväljaanne --- občasník --- Periodikum --- aikakauslehti --- serials --- периодична публикација --- фељтон --- περιοδικό --- Media --- Marketing & Communicatie --- ilchumarsáid --- beartas cumarsáide --- sraitheachán --- Marketing &#38; Communicatie --- Revue périodique --- Mass media --- Médias --- Communication. --- Mass media. --- Massacommunicatie. --- Communicatiewetenschap. --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication, Primitive --- Sociology

Listing 1 - 10 of 10
Sort by