Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Module 4+ en 5+ (van 5), inhoud:-module 4+ : je raakt me-module 5+ : niet zomaar gewonnen!
Nederlands ; secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands --- secundair onderwijs --- 485.1 --- Nederlandse taal- en letterkunde --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- 2e graad secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit
Choose an application
Module 3 van 5, inhoud:-module 3 : hoe? Zo!
Choose an application
VONK is: - een vaktijdschrift met artikels over literatuur, taalbeschouwing, vaardigheden lesvoorstellen, recensies, standpunten - een barometer voor didactiek Nederlands - het enige tijdschrift voor vakdidactiek Nederlands in Vlaanderen én Nederland - het tijdschrift van de Vereniging voor het Onderwijs in het Nederlands Op de website vind je een archief van samenvattingen van alle artikels die ooit verschenen zijn in VONK.
Didactics of Dutch --- Nederlands --- didactiek --- Enseignement --- Néerlandais (langue) --- Onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- #TS:KOHU --- tijdschriften --- LO --- taalonderwijs --- 471.41 --- 475.2 --- 485.1 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 456.1 --- Nederlands: didactiek secundair onderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlandse taal- en letterkunde --- 832 Tijdschriften en seriewerken --- Nederlandse taal en letterkunde --- Periodicals --- tijdschriften lerarenopleiding --- Educational sciences --- Flanders
Choose an application
485.1 --- didactiek --- Nederlands --- NT2 --- * 838.5 --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; leermiddelen --- Nederlands: handboek anderstaligen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Dutch language --- Adult education. Lifelong learning --- Grammar --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal)
Choose an application
Campus Nederlands is een inspirerende en vernieuwende methode die veel mogelijkheden biedt. Het actuele en frisse materiaal ondersteunt het volledige leerproces. Authentieke contexten en communicatieve opdrachten stimuleren leerlingen om doelgericht te communiceren. Leerlingen nemen hun eigen leren in handen en verhogen zo hun leercompetentie. Ze leren ook genieten van taal en cultuur en worden geprikkeld om zelf creatief met taal om te gaan. In de methode zit bovendien ingebouwd differentiatiemateriaal waardoor je gemakkelijk aan de slag kan gaan met binnenklasdifferentiatie. Campus Nederlands geeft een optimale ondersteuning en laat tegelijk ook vrijheid om efficiënt in te spelen op de diversiteit in je klas.
Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.1 --- Nederlands --- leerboeken --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- secundair onderwijs --- Engels --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands ; secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs
Choose an application
‘Hoe kan ik mijn cursisten motiveren?’ ’Hoe geef ik feedback bij spreken en schrijven?’ Zowel beginnende als ervaren NT2-docenten kampen met deze en andere vragen over de opzet van hun lessen en de omgang met cursisten. De uitgave Praktisch didactisch geeft waardevolle adviezen op het snijvlak van theorie en praktijk. Ze behandelen zowel vragen van didactische aard als zaken die gericht zijn op pedagogisch handelen. Ook gaan de auteurs in op kwesties die te maken hebben met de intake en het monitoren van cursisten. Tenslotte bespreken ze vraagstukken die specifiek op het vakgebied van de NT2-docent liggen en onderwerpen waarbij de NT2-docent zelf centraal staat.
Didactiek. --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- 456.1 --- 838.5 --- Didactiek --- anderstaligen --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen --- Pedagogiek --- reflectie --- 370.02 --- Nederlands als tweede taal
Choose an application
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaat? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op hun eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten zoeken naar concrete voorbeelden om hier gehoor aan te kunnen geven. Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier taalvaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar een ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Dit boek is bedoeld voor alle docenten en docenten in opleiding mvt en NT2 die op snelle en gemakkelijke wijze willen differentiëren in hun taallessen. (flaptekst)
Didactic strategies --- Didactics of languages --- Differentiatie ; onderwijs --- Taalonderwijs --- Nt2 --- 485.3 --- grammatica --- Lezen --- Luisteren --- NT2 --- Schrijven --- Spreken --- woordenschat --- differentiatie --- differentiëren --- taalonderwijs --- 371 --- 456.2 --- Didactiek --- Differentiatie --- * 838.5 --- didactiek --- Differentiatie: onderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen
Choose an application
BOON biedt een nieuwe kijk op het vak Nederlands. Het is een doelgerichte methode Nederlands met een frisse en actuele inhoud. BOON richt zich naar leerkrachten die doelbewust afwisselen tussen leerkrachtgestuurd en leerlinggestuurd onderwijs. De methode is modulair opgebouwd en plaatst de tekstsoort centraal. Elke module werkt toe naar een communicatieve eindopdracht, de oogst. (bron: Die Keure)
Nederlands --- secundair onderwijs --- Nederlands ; onderwijs ; leermiddelen --- leerboeken --- 485.1 --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands ; secundair onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Arbeidsmarktfinaliteit
Choose an application
Sien houdt erg veel van haar grootouders. Samen met haar hondje Ploef kan ze uren bij hen doorbrengen. Maar oma en opa zijn al oud en met de gezondheid van oma gaat het snel achteruit. Ze moeten weg uit hun gezellige huisje. Daarbovenop ontdekt Sien een geheim over haar moeder en haar grootouders. Zal ze ooit nog zoveel plezier kunnen maken met oma en opa?
Leesontwikkeling. --- Lezen --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.1 --- leerboeken --- secundair onderwijs --- schoolboeken --- Nederlands ; secundair onderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2015 --- 475.2 --- lezen --- Verlegenheid --- pesten --- AVI 9 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Nederlande taal en letterkunde --- Contains audio-visual material --- #BSCH: vak: Nederlands --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In de praktijk van het taalonderwijs heeft de traditionele grammatica een slechte naam. Taalkundigen geloven er niet meer zo in. Taalbeheersters menen dat ze zonder kunnen. Een toegepaste grammatica wil voor taalkundigen aannemelijk maken dat de verklaringsmethode van de traditionele grammatica toch geldig is als wetenschappelijke methode en bij uitstek geschikt is voor het onderwijs in de taalkunde. Aan taalbeheersers wil Een toegepaste grammatica laten zien welke rol grammatica moet spelen in het taalvaardigheidsonderwijs. Het resultaat is een grammatica die de basis legt voor taalkunde op school door uit te gaan van de intuïties van de taalgebruiker zelf. Deze grammatica legt tegelijk het taalkundige fundament voor het vak Nederlands door antwoord te geven op de vraag welke kennis van taal op welke wijze nuttig is voor de gestuurde taalontwikkeling van een leerling.
Dutch language --- Nederlands --- Nederlandse taal --- Grammar. --- Didactiek. --- Grammatica. --- Didactics of Dutch --- Grammar --- 837.1 --- nederlands : spraakkunst (ler) --- 456.1 --- 475.2 --- 485.1 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Lezen --- Schrijven --- Spreken --- Tweedetaalverwerving --- Woordenschatuitbreiding --- 37:81'3 --- 81'36 --- didactiek --- Grammatica --- spraakkunst (grammatica) --- taalonderwijs --- taalvaardigheid --- #KVHB:Grammatica; Nederlands --- Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlandse taal- en letterkunde --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Spraakkunst (grammatica) --- Nederlandse taalkunde --- Nederlands: grammatica --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Dutch language - Grammar.
Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|