Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek bespreken de auteurs de soorten reken-stoornissen die kinderen kunnen hebben en hoe deze rekenproblemen kunnen worden onderzocht. Kinderen met dyscalculie hebben vaak een flinke weerzin tegen rekenen. Het is belangrijk dat het rekenen voor hen weer leuk wordt. Er worden veel tips en adviezen gegeven, en rekenmaterialen genoemd die goed inzetbaar zijn. In Kinderen met dyscalculie bespreken de auteurs de soorten rekenstoornissen die kinderen kunnen hebben en hoe deze rekenproblemen kunnen worden aangepakt. Kinderen met dyscalculie hebben vaak een flinke weerzin tegen rekenen. Het is dan ook belangrijk dat het rekenen voor hen weer leuk wordt. (Bron: covertekst)
51:37 --- dyscalculie --- rekenstoornissen --- 464.2 --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Kinderen met rekenproblemen --- Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- Paediatrics --- #KVHB:Rekenstoornissen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Secundair onderwijs --- Wiskunde --- 464 --- Basisonderwijs --- Dyscalculie --- Kinderen --- Kinderen met leermoeilijkheden ; basisonderwijs --- 083294.jpg --- Rekenstoornissen ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Rekenproblemen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Rekenstoornissen --- Rekenen --- Logopedie --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis
Choose an application
Tussen september 1998 en juni 2000 verscheen maandelijks een 'eerstelijnsdossier' als bijlage. de onderwerpen: 1. Pesten 2. Faalangst 3. Participatie 4. Kindermishandeling 5. Drugs 6. Geweld 7. Zelfmoord 8. Verschillen 9. Roken 10. Straffen en belonen 11. Kansarmoede 12. Spijbelen 13. Echtscheiding/nieuwe gezinnen 14. Leren leren 15. Leerlingenbegeleiding 16. Meisjes-jongens 17. Leren kiezen 18. Verdriet en rouw 19. Holebi's 20. Communicatie
Teaching --- education --- onderwijs --- Flanders --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Tijdschriften. --- Vlaanderen. --- 37 --- #A50460 --- #TS:WWIS --- #VCV tijdschrift ruil --- 37 <493> --- Closed periodicals --- #C91TS --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Tijdschriften; Onderwijs --- Tijdschrift --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 451 --- abonnementen --- 450 --- 450.2 --- 470 --- België --- 450 ) Onderwijs - algemeen --- Onderwijs; Vlaanderen --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Onderwijs; België; algemeen --- Onderwijs; algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Basisonderwijs --- Periodicals --- E-journals --- 37 Education --- Education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
en wetenschappers is daarom meer dan nodig.
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Lerarenopleiding --- Onderwijskunde. --- Onderwijsonderzoek. --- Waardevorming --- Algemeen. --- Onderwijs. --- Educational sciences --- onderwijs --- General ethics --- opvoeding --- 37 --- #GBIB:CBMER --- #PBIB:+107.10 --- #A9911A --- 430.4 --- Onderwijs --- Opvoeding --- Waardenvorming --- 433.4 --- Emotionele ontwikkeling --- Jeugdwerking --- Kind --- Normen --- Sexuele voorlichting --- Waarde --- 454 --- waarden in onderwijs (ler) --- Waardenontwikkeling ; onderwijs --- Waardenvorming ; onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- 371.3 --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Verzamelde opstellen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- (zie ook: teleonderwijs) --- ethiek --- onderwijs - algemeen --- Ethiek --- Ontwikkelingspsychologie --- Emoties --- Onderwijsmethoden --- Jeugdgezondheidszorg --- 37 Education --- Education --- Emotie --- Onderwijsmethode --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
education --- Teaching --- Politics --- School management --- Flanders --- onderwijs --- anno 1990-1999 --- Flandre ; politique --- Onderwijsbeleid --- Politique en matière d'enseignement --- Vlaanderen ; politiek --- 37 <493-17> --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:35H433 --- #gsdbP --- Academic collection --- #A0009A --- 720 Onderwijs --- onderwijsbeleid --- onderwijsgeschiedenis --- onderwijskunde --- 451.2 --- België --- Vlaanderen --- onderwijsorganisatie --- politiek --- Onderwijs --- Onderwijs (België) --- Onderwijs-arbeidsmarkt --- Onderwijs-kansenongelijkheid --- Onderwijsaanbod --- Onderwijskwaliteit-Vlaanderen --- Schaalvergroting --- onderwijs : vlaanderen (ler) --- 451,1 --- Financiering --- Onderwijssystemen --- onderwijs: Vlaanderen: geschiedenins --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Beleidssectoren: onderwijs- en onderzoeksbeleid --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid. --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijsbeleid.
Choose an application
Dit boek gaat over de rol die de wiskunde speelt in de manier waarop de mens kennis opbouwt over deze wereld. Vanuit de recente westerse wetenschapsantropologie (Bruno Latour) en fenomenologische wetenschapskritiek (Rudolf Boehm) wordt de zoektocht aangevat naar de politieke momenten van de wiskunde. Centrale concepten uit de wiskunde als deductie, bewijs en revolutie komen aan bod, evenals de evolutie en differentiatie van wiskunde bij Thales van Milete, Pythagoras, Plato en Aristoteles. De rol van wiskunde culmineert bij Descartes in een autoritaire epistemologie. Bij Husserl wordt de basis gelegd voor een democratische epistemologie die plaats biedt voor een waarhedenpluralisme. Het boek besteedt ook aandacht aan een actuele wiskundepraktijk, namelijk het wiskundeonderwijs. Het empirisch onderzoek toont de plaats van de filosofie van de wiskunde binnen het Vlaams secundair wiskundeonderwijs. Vanuit het onderzoeksprogramma van de etnowiskunde krijgt het abstract politieke aspect van wiskunde hier een heel concrete invulling. (Bron: covertekst)
Politics --- Mathematics --- Wiskunde en maatschappij --- Wiskunde --- geschiedenis --- filosofie --- secundair onderwijs --- 51 --- 130.1 --- Filosofie ; over wiskunde --- Wiskunde ; onderwijs --- 51:37 --- 510.21 --- 168.51 --- 093135.jpg --- Filosofie ; Algemene begrippen en wetten --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- General philosophical considerations. Critical aspects. Logical antinomies --- Formele wetenschappen --- Wiskunde en maatschappij. --- geschiedenis. --- filosofie. --- secundair onderwijs. --- 168.51 Formele wetenschappen --- 510.21 General philosophical considerations. Critical aspects. Logical antinomies --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Geschiedenis. --- Filosofie. --- Secundair onderwijs. --- Philosophy --- History --- Methodology --- Didactics of mathematics --- maatschappijwetenschappen --- SO (secundair onderwijs) --- analytische filosofie
Choose an application
De schooldirecteurs hebben zich de voorbije jaren steeds meer geprofileerd als onderwijsmensen met een specifieke en veeleisende functie. Door sommigen worden zij volwaardige managers genoemd. Anderen gruwen van die term en wijzen op de specificiteit van het ambt. De auteur van dit boek legt management en schoolleiderschap naast elkaar en komt tot de conclusie dat je schoolleiders gerust managers kunt noemen, maar dan wel van een bijzondere soort. Het volstaat niet de woorden 'bedrijf' en 'klanten' te vervangen door 'school' en 'ouders' om van een boek over bedrijfsmanagement een boek over schoolmanagement te maken. Onderwijs is een aparte wereld waar de toepassing van algemene managementtheorieën wel mogelijk is mits een aangepaste vertaling naar de onderwijssector. Vanuit onderzoek en uit vele contacten geeft de auteur een uiteenzetting over de vragen waarvoor schoolleiders staan en over de antwoorden die zij geven; hij geeft aan hoe scholen zich onder leiding van hun directeur verder kunnen ontwikkelen en wat hun grenzen zijn.
Schoolleiding. --- Schoolmanagement. --- Secondary education --- School management --- onderwijsmanagement --- schoolleiders --- 37 --- #A0008A --- 741 Schoolorganisatie --- 458.1 --- onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- 489.32 --- Hoger onderwijs --- Management --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Schoolorganisatie --- 450.4 --- 458.1 ) Organisatie en management van het onderwijs --- kwaliteitszorg --- management (gez) --- pedagogiek (gez) --- schoolbeleid --- schoolleiderschap --- Hoger onderwijs ; België --- Onderwijsmanagement --- Schoolleiders --- Schoolleiding: secundair onderwijs --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Organisatie - Management --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- Mismanagement --- Opvoeding en onderwijs --- Praktijk --- 37 Education --- Education --- Schooldirectie --- Opvoeding --- Onderwijs --- Schoolleider
Choose an application
Nu internet de kinderschoenen is ontgroeid en we meer en meer in de Web 2.0-fase terechtkomen, worden ook de gevaren van die ontwikkeling steeds duidelijker. En die zijn niet gering. Het gaat om niets minder dan de radicale vernietiging van onze cultuur. In de vakgebieden die voorheen door professionals werden bevolkt, banjeren nu amateurs rond die, niet gehinderd door enige kennis, hun meningen verkondigen in blogs die de plaats lijken in te nemen van kranten. Kranten hebben journalisten en redacteuren in dienst die dankzij opleiding en ervaring in staat zijn genuanceerd en evenwichtig verslag te doen van de ontwikkelingen in de wereld. Op internet wordt de volgorde van de berichten bepaald door het aantal keren dat een bericht door bezoekers wordt gelezen. De laatste scharrel van Paris Hilton zul je sneller vinden dan berichten over de oorlog in Irak. Iedereen met een computer en een internetaansluiting kan een blog in de lucht brengen waarop hij boeken en films recenseert en gerenommeerde schrijvers, acteurs, wetenschappers en politici schoffeert. Als we er niet voor waken, resten ons, volgens Keen, slechts de wanstaltige producten van amateurs en zal de cultuur van de apen overheersen. Een felle aanklacht tegen de vermeende zegeningen van het internet: onwetendheid, egoïsme, slechte smaak en de heerschappij van het gepeupel. De deskundige journalist wordt vervangen door de blogger, de vakliteratuur door de door amateurs gevulde wikipedia, de reclame en de leugen regeren op YouTube, het illegaal downloaden van muziek wordt niet eens meer gezien als diefstal, en de verslaving aan gokken en porno neemt schrikbarende vormen aan. Om van de internetverslaving niet te spreken. Een stortvloed van feiten, meningen en voorbeelden, uitermate leesbaar, zij het af en toe wel wat veel van het goede. Het voorlaatste hoofdstuk is getiteld 'Oplossingen', maar dat heeft helaas weinig te bieden. Met eindnoten en index.
691 Informatiemaatschappij --- #SBIB:309H103 --- 520.7 --- web 2.0 --- internet --- informatiemaatschappij --- informatica --- 621.39* --- 37 --- BPB0806 --- 621.39* Internet --- Internet --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- automatisering en maatschappij --- Informatiemaatschappij. --- Internet en maatschappij. --- Web 2.0. --- communicatiesociologie --- Computer architecture. Operating systems --- weblogs --- cultuurkritiek --- Sociology of culture --- massamedia --- Mass communications --- anno 2000-2009 --- Websites --- Blogging --- Cultuursociologie --- Ethiek --- Professionalisering --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Trends --- 528.59 --- computers --- Web 2.0 --- Informatiemaatschappij --- media --- cultuur --- internet - overige ontwerpen --- 37 Education --- Education --- Website --- Blog --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Trend --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
How to Teach English is an easy-to-read, practical introduction to English Language Teaching. It is an essential reference work for trainee teachers preparing for exams such as CELTA and TKT. * New glossary to explain teaching terms * DVD with classroom demonstrations of core classroom techniques * New chapter on testing.
Didactics of English --- Engels --- Didactiek. --- Engelse taalkunde --- English language --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- English as a Foreign Language --- Didactiek --- 802.0 --- 37 --- Engelse taal ; diactiek --- 802.0 Engels. Engelse taalkunde --- Engels. Engelse taalkunde --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- ANGLAIS (LANGUE) --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT
Choose an application
Dyslexie en Dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen A.J.J.M. Ruijssenaars en P. Ghesquière (red.) Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak In het onderwijs leven veel vragen omtrent de onderkenning en aanpak van hardnekkige problemen in het leren lezen, spellen en rekenen. Zowel in theorie en onderzoek als in de uitwerking van de klinische praktijk ontstaat meer en meer consensus over de noodzaak van een taakgerichte aanpak. Kinderen met dyslexie en/of dyscalculie vragen van meet af aan om een verantwoorde diagnostiek en een zeer bewuste opbouw van het leerproces.In deze bundel gaan Nederlandse en Vlaamse auteurs in op actuele thema's, discussies en recente ontwikkelingen, zoals diagnostiek van dyslexie en het opstellen van een dyslexieverklaring (Henneman & Kleijnen; Van den Broeck), effectieve remediëring en behandeling van leesproblemen (Verhoeven; Vonk & Bakker), de impact van leerstoornissen op latere leeftijd (Ruijssenaars & Ghesquière), metacognitie en leerproblemen (Minnaert), jonge kinderen en rekenproblemen (Van Luit), rekenstrategieën van sterke en zwakke leerlingen (Torbeyns, Verschaffel & Ghesquière) en de behandeling van rekenproblemen (Van Lieshout).
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- Neuropathology --- leerproblemen --- Dyslexie --- Dyscalculie ; kinderen --- 376 --- 51:37 --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- dyscalculie --- logopedie --- 464 --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- wiskunde --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Kinderen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenstoornissen --- Rekenen/rekenproblemen (dyscalculie) --- 376.5 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leesmoeilijkheden --- Leesstoornissen --- Onderwijs --- Leerstoornissen; kinderen --- Rekenproblemen; kinderen --- 030285.jpg --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- remediërend onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Diagnose --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Volwassenen --- Reflectie --- Rekenproblemen --- Rekenvaardigheden --- Aanvankelijk rekenen --- Tafels van vermenigvuldiging --- Remediërend onderwijs --- Kleuters --- Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Kind --- Volwassene --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Rekenprobleem --- Rekenvaardigheid --- Kleuter --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
In dit boek wordt uitgegaan van het raamwerk en de onderwijsindicatoren van de OESO die een paar jaar geleden het Belgische onderwijssysteem heeft doorgelicht. Hierbij wordt informatie gegeven over diverse aspecten van van ons onderwijssysteem (o.m. budget, besluitvorming, onderwijsresultaten, scholingsgraad) en wordt recent cijfermateriaal in een internationale context geplaatst.
statistics --- education --- onderwijsstructuur --- vroedkundige opleiding --- onderwijs --- pedagogiek --- statistiek --- School management --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- scholingsgraad --- statistieken --- onderwijsfinanciering --- studieresultaten --- 371 --- 37 <493-17> --- Education --- -#SBIB:316.334.1O220 --- #WWIS:AGGR --- Academic collection --- $?$93/11 --- (493=398.2) --- 37 --- #A9312A --- Europa (4) --- Onderwijs 37 --- Vlaanderen (493=393) --- onderwijsbeleid --- 451.2 --- België --- internationalisering --- 685 --- 450 --- Oderwijsresultaten --- Onderwijsprocessen --- Onderwijsprogramma's --- Onderwijs-cijfers --- Onderwijs-internationaal --- 451 ) Onderwijs - België - algemeen --- onderwijsprogramma's --- onderwijsresultaten --- onderwijssysteem --- Onderwijsbeleid --- 37.014 --- Onderwijskosten --- Onderwijsstatistieken --- Onderwijs ; Vlaanderen --- C6 --- België [land - BE] --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- 371.1 --- 31 --- 371.21 --- Onderwijs. Schoolwezen --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Organisatie van het onderwijs: algemeen --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Pedagogie: volksopvoeding en vormingswerk --- Onderwijs; algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- organisatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- organisatie. --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid. --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Algemeen. --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- #SBIB:316.334.1O220 --- (493 --- Vlaanderen (493 --- 612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|