Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Kayla en haar beste vriendin Eline spelen in dezelfde hockeyploeg. Het is een spannende wedstrijd voor de Fantasticks. Kayla krijgt er kriebels van in haar buik en doet haar uiterste best. Maar Eline wil maar één ding, en dat is winnen. Ook al moet ze daarvoor gemeen zijn. Een spannend verhaal over fair play, sportief supporteren en vriendschap die alles kan overwinnen, ook als je verliest.
Scheetjes. --- Prentenboeken --- Rijmen --- Zindelijkheid --- zindelijkheid --- JB VANS --- prentenboeken --- rijmen --- Fair play. --- Respect. --- Sportief. --- Dutch literature --- feesten (themawoord fictie) --- muziek (themawoord fictie)
Choose an application
Probleemoplossend denken - Creativiteit ; kinderen - Knutselen ; kinderen - Design, Build, Concoct, and Discover—55 creative experiments for curious kids! Kids are natural tinkerers. They experiment, explore, test, and play—and learn a great deal in the process through problem-solving and hands-on experiments. From art making to simple robot building, magic potion testing, and nature exploration, this book is about creative experiments, in all fields, that help kids explore the world. Perfect for young children up to age six.
Creative activities and seat work --- Inventions --- Playrooms --- Busy work --- Children --- Occupations and busy work --- Seat work --- Amusements --- Play --- Activity programs in education --- Play rooms --- Children's rooms --- Recreation rooms --- Creative ability in technology --- Research, Industrial --- Recreation --- techniek (ler) --- robots --- Didactics of the arts --- Didactics of technology --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- Prior art (Patent law)
Choose an application
"Sporters met ambitie vormen een buitengewoon kwetsbare groep" (Marcel Wouda) "Ouders snappen niet precies hoe het er in de zaal aan toegaat" (Verona van de Leur) "Een topsporter is zo kwetsbaar als een kind" (Johan Steenbergen) "Weerbaarheid krijgen we in onze opvoeding niet aangeleerd" (Lydia la Rivière-Zijdel) Sport kan het beste in mensen naar boven halen - doorzettingsvermogen, teamgeest, fair play - maar heeft ook zijn duistere kanten. Dan gaat het niet langer om het plezierof om de overwinning, maar vooral om macht. Kwetsbare sporters kunnen in die strijd slachtoffers worden. Machtsmisbruik in de sport heeft vele gezichten, variërend van aanhoudende pesterijen binnen een team, tot seksuele intimidatie door een trainer en druk van begeleiders om verboden middelen te gaan gebruiken. Waarom roept sport zulk tegenstrijdig gedrag op in mensen? In dit boek vertellen Marcel Wouda en Verona van de Leur hoe ze hun eigen kracht hebben leren kennen en gebruiken om zich teweer te stellen. Voetbaltrainer Ron Jans en Rabo-man Vincent Pijpers belichten hun rol in dit krachtenspel. Mart Smeets geeft zijn visie op de rol van de media. Petra Moget en Maarten Weber analyseren op basis van deze en andere interviews wat de sport zelf kan doen om mensen sterker te maken. "Spelers mogen falen, maar niet bang zijn fouten te maken" (Ron Jans) "Wie niets te verbergen heeft, hoeft de pers niet te vrezen" (Mart Smeets) In 17 diepgaande interviews komt het onderwerp macht, misbruik en kwetsbaarheid van de topsporter aan de orde. In deze interviews benadrukken verschillende mensen, waaronder (ex)topsporters en vertegenwoordigers van de media en sponsorend bedrijfsleven aan welke krachten en gevaren de topsporter bloot komt te staan tijdens zijn/haar carrière. Deze krachten variëren van ogenschijnlijk eenvoudige pesterijen, doping tot aan pure seksuele intimidatie. Het zijn slechts voorbeelden van macht en misbruik in de sport. Bij de interviews zijn kleurenportretten van de geïnterviewden opgenomen. Achterin het boek is een consensusverklaring opgenomen, samengesteld door de Medische Commissie van het IOC. © NBD Biblion
Sportpsychologie. --- Sportpsychologie --- 796.011.5 --- 159.9:796 --- 613.83 --- 613.83 Narcotics --- Narcotics --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- 796.011.5 Ethiek van de sport. Fair play --- Ethiek van de sport. Fair play --- Psychologie --- Sport --- Assertiviteit --- Topsport --- Misbruiken --- Macht --- Nederland --- Misbruik --- Man --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Literatuur
Choose an application
In deze reader, nummer 32 van de reeks ‘Praxis Bewegingsopvoeding’, wordt Play Practice als instructiemodel onder de aandacht gebracht voor Lichamelijke Opvoeding (LO). Play Practice benadrukt de integratie van spel en gerichte oefening om uitdagende leersituaties te creëren voor alle leerlingen. Via de didactische principes van shaping, focussing en enhancing wordt een leeromgeving aangeboden die maximale kansen biedt om zowel bewegings- als persoonsdoelen te realiseren.Play Practice biedt leraren LO een didactisch handelingskader voor zowel individuele als interactieve bewegingsgebieden met het oog op de vorming van competente, ‘wijze’ bewegers. In deze reader wordt Play Practice toegepast en vertaald naar praktisch uitgewerkte periode- en lesplannen binnen diverse bewegingsgebieden voor het secundair onderwijs.
Bewegingsopvoeding ; didactiek. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- bewegingsspelen --- # BIBC : Academic collection --- 456.78 --- EHBO --- Rope skipping --- Voetbal --- Badminton --- Volleybal --- Parkour --- onderwijs --- sport --- Play Practice --- Lichamelijke Opvoeding --- 372.879.6 --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding --- Physical education and training --- Study and teaching --- Play behavior in children --- PXL-Education 2016 --- didactiek van sport en spel --- lichaamsbeweging --- Sport --- Spelend leren --- Spelen --- Interactie --- Bewegingsopvoeding --- Spel --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
For the first time in book form, Robert McKee's Story reveals the award-winning methods of the man universally regarded as the world's premier screenwriting teacher. For more than 17 years, Robert McKee's students have been taking Hollywood's top honors. His Story Structure seminar is the ultimate class for screenwriters and filmmakers, playing to packed auditoriums across the world and boasting more than 35,000 graduates. With Hollywood currently paying record sums for great stories -- and audiences clamoring for originality-- this book is the weapon you need to win the war on clichés and to get your story from page to screen. Unlike other popular approaches to screenwriting, Story is about form, not formula. Employing examples from more than 100 films, McKee imparts a philosophy that reaches beyond rigid rules to identify the more elusive components that distinguish quality stories from the rest of the pack. Beginning with basic definitions (What is a beat? A scene? A scene sequence? An act climax? A film climax?), McKee not only brilliantly unravels the mysteries of standard three-act dramatic structures but also demystifies atypical structures such as two-act, seven-act, and even eight-act films, exposing the limitations of each genre; spotlighting the importance of theme, setting, and atmosphere; and highlighting the importance of character versus characterization. But this book goes well beyond the essential mechanics of screenwriting. From concept through final manuscript, Story elevates writing from ^an intellectual exercise to an emotional one, transforming the craft of screenwriting into an art form by carefully exploring the subtler considerations at work in film, such as the nature of irony and the symbolic power of image systems. Packed with examples from such film classics as Casablanca and Chinatown, McKee expertly dissects classic scenes, guiding us step-by-step as only he can to reveal not only how a scene works but why it works, getting beyond the fundamentals of composition to the enduring values and conflicts that separate the classics from the clichés. This insightful, practical book has become the gospel for screenwriters everywhere. Hollywood studios don't buy great ideas -- they buy great stories that can capture an audience's imagination. And no one has helped more writers turn great ideas into great stories into great screenplays than Robert McKee. - Jacket flap.
Scenario's. --- Motion picture authorship --- Motion picture plays --- film --- scenario's --- scripts --- narratologie --- 791.44 --- Film authorship --- Film-making (Motion pictures) --- Film scriptwriting --- Filmmaking (Motion pictures) --- Motion picture scriptwriting --- Motion picture writing --- Motion pictures --- Movie-making --- Moviemaking --- Moving-picture authorship --- Screen writing --- Screenplay writing --- Screenwriting --- Scriptwriting, Film --- Scriptwriting, Motion picture --- Authorship --- Screenwriters --- Technique --- Play-writing
Choose an application
Global Scriptwriting offers a look at an exciting new phase in screen storytelling, as writers and directors from all over the world infuse traditional forms with their own cultural values to create stories that have an international appeal and suggest a universality among readers, viewers, and listeners. A unique blend of screenwriting technique and film studies, Global Scriptwriting discusses screen stories as they have evolved through the years, focusing first on the basics of scriptwriting, then going on to afford a more sophisticated look at script via different models of scriptwriting: the Hollywood model, the independent model, the national model, and various alternative models. It examines the internationalization of storytelling, and illustrates how particular innovations have helped national screen stories to international success.
Auteur (cinéma) --- Motion picture authorship. --- Filmscenario's --- Schrijven --- scenario's --- Ken Dancyger --- film --- scenario --- genre --- metagenre --- narratologie --- 791.44 --- Filmscenario's. --- scenario's. --- Scenario's. --- Motion picture authorship --- Film authorship --- Film-making (Motion pictures) --- Film scriptwriting --- Filmmaking (Motion pictures) --- Motion picture plays --- Motion picture scriptwriting --- Motion picture writing --- Motion pictures --- Movie-making --- Moviemaking --- Moving-picture authorship --- Screen writing --- Screenplay writing --- Screenwriting --- Scriptwriting, Film --- Scriptwriting, Motion picture --- Authorship --- Screenwriters --- Play-writing --- Auteur (cinéma)
Choose an application
Dit boek bundelt een brede waaier van praktijkervaringen rond thema's als tyrannosaurussen, geboorteverhalen, indianen, ridders en kastelen, klassieke muziek (Mozart) , kranteknipsels, vader- en moederdag, stenen, de derde wereld in de kleuterklas (Afrika), Sinterklaas, politiehonden, beeldende kunst bij allochtonen... Maar dit boek wil meer. Het heeft namelijk ook de pretentie een denkkader en tal van aandachtspunten en suggesties te bieden om het thematisch werken beter af te stemmen op de ontwikkelingsbehoeften van deze concrete kinderen. Daarom werden na de meeste praktijkverhalen door ons een aantal beschouwingen herschreven of toegevoegd. In een laatste hoofdstuk zetten we de belangrijkste inzichten rond "ervaringsgericht werken rond thema's" op een rij.
ervaringsgericht werken --- kleuteronderwijs --- thematisch werken --- kleuters --- pedagogiek --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- Afrika k.o. --- allochtonen k.o. --- bedden k.o. --- beeldende kunst k.o. --- documentatiecentra k.o. --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- geboorteverhalen k.o. --- grotemensenmuziek k.o. --- indianen k.o. --- kastelen k.o. --- krantenknipsels k.o. --- moederdag --- play-backen k.o. --- prehistorie k.o. --- radio's k.o. --- sinterklaas k.o. --- slakken k.o. --- soundmixen k.o. --- stenen k.o. --- vaderdag k.o. --- voel-toestanden k.o. --- wespen k.o. --- zwemhoeken k.o. --- Kleuterschool: belangstellingspunten --- Kleuterschool: belangstellingspunt: Afrika --- Kleuterschool: belangstellingspunt: de auto --- Kleuterschool: belangstellingspunt: het bed --- Kleuterschool: belangstellingspunt: geboorten --- Kleuterschool: belangstellingspunt: indianen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: kastelen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: klokken: tijd: uur lezen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: de krant: media --- Kleuterschool: belangstellingspunt: muziek --- Kleuterschool: belangstellingspunt: opzoeken: documentatiecentrum --- Kleuterschool: belangstellingspunt: radio's: technologie --- Kleuterschool: belangstellingspunt: schilderen: verven --- Kleuterschool: belangstellingspunt: Sinterklaas --- Kleuterschool: belangstellingspunt: slakken --- Kleuterschool: belangstellingspunt: verjaardagen: feesten: sinterklaas --- Kleuterschool: belangstellingspunt: voelen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: wespen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: zingen: play-backen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: zwemmen --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Moederdag --- Stenen --- Uurwerken(Klokken) --- Vaderdag --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Wespen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Thematisch werken ; kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Thematisch werken --- Kleuters. --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- thematisch onderwijs --- Afrika --- Auto's --- Dagbladen (Kranten) --- Dieren --- Dinosaurussen --- Geboorte --- Indianen --- Kastelen(Burchten) --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muziek --- Radio --- Sinterklaas --- Slapen gaan --- Tastzin (Voelen) --- Zwemmen --- Beeldopvoeding --- Documentatiecentra --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Kastelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Mozart, Wolfgang Amadeus --- Muziekbeluisteren --- Muzikale opvoeding --- Prehistorie --- Schilderen --- Slakken --- Slapen --- Tijd --- Zintuigen --- Zintuiglijk spel --- Handboek/cursus --- 471.5 --- didactiek kleuteronderwijs --- (zie ook: Fauna) --- Afrika ; k.o. --- allochtonen ; k.o. --- bedden ; k.o. --- beeldende kunst ; k.o. --- documentatiecentra ; k.o. --- geboorteverhalen ; k.o. --- grotemensenmuziek ; k.o. --- indianen ; k.o. --- kastelen ; k.o. --- krantenknipsels ; k.o. --- play-backen ; k.o. --- prehistorie ; k.o. --- radio's ; k.o. --- sinterklaas ; k.o. --- slakken ; k.o. --- soundmixen ; k.o. --- stenen ; k.o. --- vaderdag ; k.o. --- voel-toestanden ; k.o. --- wespen ; k.o. --- zwemhoeken ; k.o. --- Kindergarten --- ervaringsleren --- Afrika ; k.o --- allochtonen ; k.o --- bedden ; k.o --- beeldende kunst ; k.o --- documentatiecentra ; k.o --- geboorteverhalen ; k.o --- grotemensenmuziek ; k.o --- indianen ; k.o --- kastelen ; k.o --- krantenknipsels ; k.o --- play-backen ; k.o --- prehistorie ; k.o --- radio's ; k.o --- sinterklaas ; k.o --- slakken ; k.o --- soundmixen ; k.o --- stenen ; k.o --- vaderdag ; k.o --- voel-toestanden ; k.o --- wespen ; k.o --- zwemhoeken ; k.o --- Ervaringsleren. --- Kindergarten. --- ervaringsleren.
Choose an application
Met Na de pauze biedt auteur Kris Flameng een breed aanbod aan drama-activiteiten waaruit je als begeleider kunt putten om aan de slag te gaan.Naast de nodige achtergrondinformatie bevat dit boek een waaier aan dramaoefeningen, ideeën, spellen, tips, schemas, teksten, verhalen, muzikale uitwerkingen, bewegingselementen& Ook op de cd staan liedjes, muziekfragmenten en andere geluiden ter ondersteuning van activiteiten.Zo is Na de pauze een inspiratiebron voor kleuterjuffen, voor leraren uit het basisonderwijs en de 1ste graad secundair onderwijs of voor begeleiders van jeugdclubs en jeugdbewegingen.
477 --- drama --- muzische vorming --- spelen --- dramatische expressie --- bewegen --- muziek --- muzikale opvoeding --- bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- kinderen --- 477.2 --- Muzische vorming --- theater --- Muzische opvoeding --- 379.825 --- Drama --- Theater --- Werkvormen --- Dramaspelen --- Dramatische werkvormen --- Muzische vorming; ba.o. --- Dramatische expressie; ba.o. --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Dramatische expressie --- Contains audio-visual material --- Muzikale vorming. --- Bewegingsopvoeding. --- Activiteitenbegeleiding. --- secundair onderwijs 1ste graad --- Didactics of the arts --- kleuteronderwijs --- Didactics of Dutch --- lager onderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Muzikale vorming --- Muzische vorming; ba.o --- Dramatische expressie; ba.o --- PXL-Education 2013 --- expressie --- Dramatische vorming --- Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Toneel --- dansen --- didactische werkvormen --- Music and children --- Drama in education --- Play behavior in children --- Dramatische werkvorm
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|