Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of sport --- vrijetijdsbesteding --- sportsociologie --- anno 1900-1999 --- 796 --- 379.8 --- #SBIB:316.7C400 --- #SMV:algemeen sport --- #SMV:000001 --- #SMV:sociologie --- 79 --- vrije tijd --- arbeid --- 20e eeuw --- Beleid --- Samenleving --- Sport --- Vrije tijd --- Werk --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- 796 Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- Vrijetijdssociologie: algemeen --- vrijetijd
Choose an application
Sport, en bij uitbreiding beweging, is in de afgelopen decennia opgeschoven van een maatschappelijk randverschijnsel naar het centrum van de samenleving: sport en beweging zijn alledaags geworden. Deze ontwikkeling heeft voor heel wat veranderingen in het sport- en bewegingslandschap gezorgd. Zo is er niet enkel een grote verscheidenheid aan sport- en bewegingsactiviteiten, maar ook een variatie aan aanbieders van deze activiteiten. In dit boek staat het strategisch, tactisch en operationeel management van organisaties die sport en beweging aanbieden centraal. Het betreft organisaties uit zowel de non-profit, de publieke als de commerciële sector. In het boek wordt onder meer uitvoerig aandacht besteed aan de balans die sport- en bewegingsorganisaties dienen te vinden tussen hun externe omgeving en de eigen interne werking. Daarnaast wordt ingegaan op aspecten zoals het human resources management in sport- en bewegingsorganisaties, het opzetten van samenwerkingsverbanden, het effectief en efficiënt managen van organisaties, etc. Het boek verschaft kennis en inzichten in deze en andere aspecten van sport- en bewegingsmanagement, maar reikt daarnaast ook de nodige tools en modellen aan die toelaten om deze inzichten te vertalen en toe te passen in de dagelijkse praktijk. De regels van het spel: management van sport en beweging is voornamelijk geschreven voor studenten, beleidsmakers en professionals die actief zijn en/of interesse hebben in het managen van sport- en bewegingsorganisaties. Het schrijven van dit boek wordt geleid door twee centrale vragen: (i) welke kennis over (organisatie)management is cruciaal voor mensen die actief (zullen) zijn in de sport- en bewegingssector, en (ii) hoe kan maximaal de vertaalslag gemaakt worden naar het managen van organisaties in het domein sport en beweging.
Sportmanagement. --- 796.062 --- sportmanagement --- 617.12 --- SMV:België --- SMV:beleid --- SMV:sociologie --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Sports administration --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Business 2016 --- sportverenigingen --- samenleving --- vrijetijdsbesteding --- Sportmanagement --- Sportclubs --- Sportclub
Choose an application
BMLIK
Sociology of sport --- sportsociologie --- allochtone jongeren --- sociale integratie --- sport --- Sports --- Belgium --- Sociological aspects --- 316.7:796 --- #SBIB:042.GIFT --- #SBIB:316.7C500 --- #SMV:000001 --- #SMV:sociologie --- #SMV:sport algemeen --- 617.1 --- maatschappelijke integratie --- toegankelijkheid --- 796 --- Activiteiten --- Integratie --- Samenleving --- Sport --- Toegankelijkheid --- Sociologie van de sport --- Sport en spel: algemeen --- Sport Algemeen --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Lichamelijke opvoeding. --- Sportbeleid. --- Sportclubs. --- 796.062 --- #SMV:000001 --- #SMV:BLOSO --- #SMV:sociologie --- #SMV:sport --- #A9204A --- 617.12 --- Jeugdsportbeleid --- Sport --- Sportbeleid --- Sportclubs --- 796.077 --- Brochure --- Trainers --- 617.19 --- 072376.jpg --- sportclubs --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Sport; politiek, wetgeving en organisatie --- Sportbeleidsverantwoordelijken, jeugdsportbegeleiders, ouders, trainers en studenten L.O., leerkrachten L.O. --- Lichamelijke opvoeding --- Jeugdsport --- Jeugd --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Jongere
Choose an application
Vlaanderen voert al meer dan vier decennia een autonoom sportbeleid. Dat heeft een impact op hoe het Vlaamse sportlandschap gestructureerd is, maar ook op het aanbod van sportorganisaties en de deelname aan sport. Dit handboek biedt een overzicht van de organisatie van sport en ontwikkelingen in het sportbeleid in Vlaanderen.Beleid en organisatie van sport gaat achtereenvolgens in op de beleidsruimte en beleidsontwikkeling. Zo biedt het boek zowel een beeld van onder meer de relevante evoluties in sportparticipatie, de tewerkstelling en de economische impact van sport in Vlaanderen, als van ontwikkelingen in het beleidsproces, het wetgevend kader en de besluitvorming in de sportsector.Deze derde, volledig herziene versie van dit handboek is een compleet en up-to-date naslagwerk voor studenten en professionals, beleidsmakers en managers.Bron: https://www.lannoo.be/
Sportbeleid ; Vlaanderen. --- Business management --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Sportbeleid ; Vlaanderen --- 796.062 --- 316.7:796 --- 351.855 --- sport --- organisatiemanagement --- SMV:België --- SMV:beleid --- SMV:sociologie --- SMV:economie --- 617.12 --- organisatie --- 351.855 Sportrecht. Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. feesten, sport, spel, recreatie, ontspanning --- Sportrecht. Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. feesten, sport, spel, recreatie, ontspanning --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- PXL-Education 2019 --- Vlaanderen --- Sportbeleid --- Sportparticipatie --- Sportmanagement --- Emigratie
Choose an application
Goede praktijken van verenigingen, openbare besturen, bewonersgroepen, ondernemingen,... samengebracht in een publicatie en ervaringen gedeeld tijdens een studiedag. Een opdracht op vraag van de overheid. Partner: Vlaams minister van Wonen, Inburgering, Stedenbeleid en Binnenlands bestuur Marino Keulen Inhoud Marino Keulen, Vlaams minister van Wonen, Inburgering, Stedenbeleid en Binnenlands bestuur, stelde vijf miljoen euro ter beschikking voor initiatieven in het kader van het managen van diversiteit en ter versterking van het inburgeringsbeleid; dit ter ondersteuning van projecten van beperkte duur. Bij de eerste editie werden 117 projecten geselecteerd. Na de lancering van de 2de projectoproep "Gezocht: managers van diversiteit", gericht naar bewonersgroepen, verenigingen, het maatschappelijk middenveld, openbare besturen, publieke/private instellingen en ondernemingen, wenst de minister dit initiatief structureel te verankeren door het draagvlak voor het samenleven in diversiteit op Een originele manier te vergroten. Dit door het inschakelen van een multiplicator. Aan de Koning Boudewijnstichting werd de vraag werd gesteld om deze rol op zich te nemen. De opdracht van de Koning Boudewijnstichting bestaat er ten eerste in een studiedag te organiseren om te debatteren over diversiteit in de samenleving. Deze studiedag zal plaatsvinden in het Europees Jaar van de Interculturele Dialoog; op donderdag 24 januari 2008. Het tweede luik van de opdracht bestaat erin een publicatie te realiseren die een overzicht geeft van leerrijke praktijken. In de publicatie worden aan de hand van een protrettenreeks de valkuilen, de oplossingen en gemeenschappelijke uitdagingen voorgesteld die voortvloeien uit de 15 geselecteerde projecten. De Koning Boudewijnstichting tracht met deze opdracht de sensibilisering tot diversiteit in alle sectoren te optimaliseren, de kennisoverdracht te garanderen en de kritische succesfactoren te identificeren die nodig zijn om het samenleven in diversiteit Te verbeteren.
Sociology of social care --- Community organization --- #SBIB:316.8H16 --- #SBIB:316.8H23 --- #SMV:sociologie --- 662 Samenlevingsopbouw en buurtwerk --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 734 Multicultureel onderwijs --- ondernemerschap --- zelfredzaamheid --- 313.1 --- Multiculturele samenleving --- C5 --- migranten --- multiculturele samenleving --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties --- Welzijnsorganisatie: samenlevingsopbouw, opbouwwerk --- Rassen- en minderhedenvraagstuk ; algemeen --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- diversiteit --- interculturaliteit --- 305.81 --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Contains audio-visual material --- Democratisering --- Diversiteit. --- Diversiteitsmanagement. --- Hoger onderwijs --- Intercultureel onderwijs. --- Vlaanderen. --- Diversiteit --- Gelijke kansen --- Gelijke onderwijskansen --- Vlaanderen --- Inclusie --- Maatwerk --- Emigratie
Choose an application
We moeten met zijn allen meer sporten. Dagelijks wordt ons dit aangekaart in de media. Obesitas lijkt wel de ziekte van de tijd te zijn en de overheid moet hier meer inspanningen leveren. Een van de belangrijkste doelstellingen tegenwoordig lijkt iedereen aan het bewegen te krijgen. In Vlaanderen sport! geven de auteurs, allen verbonden aan de Onderzoeksgroep Sport- en Bewegingsbeleid van de KU Leuven, een evolutie van de actieve sportbeoefening van de voorbije veertig jaar. We worden om de oren geslagen met allerlei cijfermateriaal en bevindingen. Het werk is een degelijk, wetenschappelijk onderzoek naar de sportbeleving van de Vlamingen en de rol die de overheid daarbij speelt. Het boek is opgedeeld in vijf belangrijke hoofdstukken die telkens grondig worden uitgediept en geïllustreerd met cijfermateriaal, duiding en conclusies. Zowel beleid, onderzoek en plaats van sport in de samenleving als trends in de sportbeoefening komen aan bod. Daarnaast bekijkt men sportbeoefening als een sociaal, een organisatorisch en een economisch gegeven. Alle aspecten worden dus onderzocht: sportdeelname (wie?), sportpopulariteit (wat?), context en locatie (waar?) en uiteindelijk ook het kostenplaatje en de plaats daarvan in de gezinsuitgaven. Meest interessant onderdeel is natuurlijk de uitgebreide synthese achteraan waarin de auteurs de belangrijkste conclusies opsommen. Sommige daarvan liggen voor de hand, andere zijn eerder verrassend. Zo weten we allemaal dat meer Vlamingen dan ooit tevoren aan sport doen en dat vooral vrouwen een sterke inhaalbeweging maken. Maar dat sportparticipatie populairder is bij jongeren uit het ASO of dat steeds meer solosporten opduiken in de top tien is dan eerder verrassend. Of dat een Vlaams huisgezin jaarlijks gemiddeld 1.524 euro aan sport besteedt…
Sportbeleid --- Vlaanderen. --- Sociology of sport --- sportbeleid --- Flanders --- #SBIB:316.7C550 --- #SBIB:316.7C557 --- 680 Sport --- sportbusiness --- sport --- evenementenorganisatie --- 617.12 --- Vlaanderen --- Sport --- Sportbeoefening --- Clubsport --- Sociale ongelijkheid --- Kostprijs --- Sportclubs --- Sportbeleid; Vlaanderen --- 316.7:796 --- 796.062 --- Academic collection --- 796 --- SMV:België --- SMV:beleid --- SMV:sociologie --- SMV: --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- Sport en sociale instituties: algemeen --- Sociologie van sport en spel: sport voor allen, recreatiesport --- Sport; politiek, wetgeving en organisatie --- Sports --- Social aspects --- Flanders (Belgium) --- History --- 20th century --- 21st century --- Samenleving --- 20e eeuw --- Organisatie --- Provincie West-Vlaanderen --- Sportclub --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Vrijetijdssport betekent zowel ontspanning, ontplooiing als ontmoeting. Jeroen Scheerder gaat na wat deze uitspraak op maatschappelijk vlak betekent voor Vlaanderen. Vanuit een sportsociologisch perspectief wordt een zeer leesbare analyse gemaakt van het hedendaagse sportlandschap, zowel het 'veld' als van de 'spelers' op en rond dit veld. Daarvoor doet de auteur uitgebreid een beroep op heel wat beschikbaar onderzoeksmateriaal, waaronder de belangrijkste bevindingen uit zijn doctoraatswerk. (Bron: covertekst)
Cultuursociologie. --- Sociologie --- Sport --- Sportbeleid. --- Vrijetijdsbesteding --- Sport. --- Vlaanderen. --- Sociologie. --- sportbeleid --- vrijetijdsbesteding --- Sociology of sport --- sportsociologie --- Flanders --- 316.7:796 --- 379.8 --- 796 (493=393) --- #SBIB:051.GIFT --- #SBIB:316.7C540 --- #SBIB:316.7C551 --- #A0501A --- 680 Sport --- 187.2 Kinderrechten en Sport --- 617.1 --- Sportsociologie --- Vlaanderen --- 491 --- Beleid --- Clubsport --- Maatschappij --- Recreatiesport --- Spelen --- Sportbeleid --- Sportvereniging --- 796 --- Samenleving --- Sportbevordering --- Sportclubs --- sociologie, cultuur --- sport --- 081372.jpg --- Sport ; Vlaanderen --- SMV:België --- SMV:beleid --- SMV:sociologie --- SMV:economie --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- 796 (493=393) Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Nederlandstalig België --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Nederlandstalig België --- Sociologie van sport en spel: sportparticipatie --- Sport en beleid --- Sport; algemeen --- Recreatie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
De berengroepen is het resultaat van een jarenlange samenwerking tussen psychologen, kinesitherapeuten/fysiotherapeuten en psychomotrisch therapeuten, verbonden aan revalidatiecentra waar kinderen met leerproblemen worden begeleid. Het berenprogramma wil kinderen uit het basisonderwijs leren leren. Door spel en beweging worden begeleiders en kinderen samen op weg gezet om zelfstandig werken en studeren te bevorderen bij kinderen. De auteurs integreerden bestaande programma`s, zoals het Cognet-programma van Greenberg, de bewegingspedagogiek volgens Sherborne en de gestructureerde speltherapie van O`Connor, tot twaalf groepssessies voor begeleiders en kinderen en vier informatieavonden voor begeleiders (ouders, leerkrachten, opvoeders). Naast een theoretisch onderbouwde en gedetailleerde beschrijving van het programma biedt dit boek heel wat praktische tips en activiteiten voor iedereen die betrokken is bij het bevorderen van zelfstandig leren bij kinderen uit het basisonderwijs.
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Kleuteronderwijs. --- spellen --- leren leren --- Primary education --- Orthopedagogics --- beweging --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- Educational psychology --- Didactics of primary education --- Leerstoornissen ; basisonderwijs --- Psychomotorische therapie ; kinderen --- Zelfstudie ; basisonderwijs --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Spel --- kinderen --- leerstoornissen --- spel --- 464 --- basisonderwijs --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- 450.8 --- 464.3 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren leren --- Psychomotorische therapie --- Sherborne, Veronica --- Studievaardigheden --- Zorgverbreding --- berenprogrammas --- didactiek --- leren --- revalidatie --- spelen --- zelfstandig leren --- Denken --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerproblemen --- Relatie ouder - kind --- Spelen --- Zelfstandig leren --- $a371.39 --- 472.7 --- Zelfstandig leren: basisschool --- kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Didactische principes --- (zie ook: Studiemethoden) --- leren leren (ler) --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Orthopedagogiek --- leermoeilijkheden --- berenprogramma --- Berengroepen --- Beweging --- Spel --- 37.048 --- Bewegen --- Leren --- Ouders --- Psychomotoriek --- 373.3 --- 371.3 --- 376 --- Sherborne --- cognet --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Bewegingsexpressie met kinderen (bewegingsspelen) --- Motoriek/motorisch gedrag --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Kleuteronderwijs --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:categorie --- SMV:sociologie --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- 370.02 --- Cognet van Greenberg --- O'Connor
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|