Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Lichaamstaal mag dan veelzeggend zijn, woordkunst is toch vaak de effectiefste manier om mensen te overtuigen, privé of op het werk. Niemand staat graag met zijn mond vol tanden of trekt in conflicten aan het kortste eind omdat hij zijn standpunten niet goed weet te verwoorden. Psychotherapeut Jeffrey Wijnberg reikt u in dit boek een twintigtal gesprekstechnieken aan om beslissend te zijn in het contact. Als professioneel gespreksvoerder heeft hij in de loop der jaren een rijk arsenaal aan verbale vaardigheden ontwikkeld. Zo leert u hoe u gesprekken met meer diepgang voert, hoe u anderen kunt overtuigen en motiveren, en hoe u klagers de baas kunt zijn. Een aanrader voor iedereen die meer wil halen uit zijn contacten en niet omver geblazen wil worden door het verbale geweld van de ander. Bron : http://www.boekenbank.be
Gesprekstechnieken. --- mondelinge expressie --- mondelinge communicatie --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- Psychology --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Entretien (conversation) Onderhoud (gesprek) --- Argumentation Argumentatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Verbale communicatie --- Gesprekstechnieken --- Motivatie --- Gesprekstechniek
Choose an application
In deze eeuw hebben zowel de logica als de wetenschapsfilosofie een nooit gekende ontwikkeling doorgemaakt. Dit boek is niet een zoveelste inleiding maar is een poging tot synthese van deze ontwikkeling. Daarom wordt naast de formele logica in het eerste deel ook aandacht besteed aan de informele logica of argumentatietheorie. Het accent ligt hierbij op de vraag hoe mensen reëel, concreet denken. Het derde deel gaat in op de algemene wetenschapsfilosofie waarbij het materiaal in de eerste twee delen een instrumentele rol speelt. Tenslotte wordt in het vierde deel ingegaan op specifieke problemen: kunnen machines denken? Hoe wordt pseudowetenschap beoordeeld? Wat zijn ruimte en tijd? - vanuit de achtergrond geschetst in de voorgaande delen. Hoewel de tekst, waar dit nodig is, relatief technisch wordt, is geen logische en/of mathematische voorkennis vereist.
Argumentatieleer --- Argumentation [Théorie de l' ] --- Dialectic (Logic) --- Dialectiek (Logica) --- Dialectique (Logique) --- Logic --- Logica --- Logique --- Raisonnement --- Reasoning --- Redenering --- Wetenschapsfilosofie. --- Logica. --- Mathematical logic --- Philosophy of science --- Wetenschapsfilosofie --- Science --- Methodology
Choose an application
Deze praktijkgids richt zich op iedereen die in organisaties een schrijftaak heeft of schrijvers moet inspireren met opbouwende kritiek. Speciale onderwerpen zijn: - vijf succesfactoren bij het schrijven - in vijf fasen efficiënt van idee tot definitieve tekst - overwinnen van schrijfblokkades en stimuleren van creativiteit - structuur, stijl en overtuiging - concrete tips en technieken voor rapporten, artikelen, persberichten, brochures en jaarverslagen
#KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHA:Schrijfvaardigheid Nederlands --- 499.5 --- persbericht --- rapport --- 844.4 --- Jaarverslagen --- Lay-out --- Persberichten --- Rapporteren --- Schrijven --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- Advertising. Public relations --- schriftelijke communicatie --- schrijven --- Dutch language --- creatief schrijven --- Mass communications --- E080624.jpg --- 659 --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Rapportering. --- Schriftelijke communicatie. --- Taalvaardigheid. --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Argumentation Argumentatie --- Commentaire Commentaar --- Message Boodschap --- Lisibilité Leesbaarheid --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Créativité Creativiteit --- Rapport annuel Jaarverslag --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal)
Choose an application
An exploration of the way videogames mount arguments and make expressive statements about the world that analyzes their unique persuasive power in terms of their computational properties.Videogames are an expressive medium, and a persuasive medium; they represent how real and imagined systems work, and they invite players to interact with those systems and form judgments about them. In this innovative analysis, Ian Bogost examines the way videogames mount arguments and influence players. Drawing on the 2,500-year history of rhetoric, the study of persuasive expression, Bogost analyzes rhetoric's unique function in software in general and videogames in particular. The field of media studies already analyzes visual rhetoric, the art of using imagery and visual representation persuasively. Bogost argues that videogames, thanks to their basic representational mode of procedurality (rule-based representations and interactions), open a new domain for persuasion; they realize a new form of rhetoric. Bogost calls this new form "procedural rhetoric," a type of rhetoric tied to the core affordances of computers: running processes and executing rule-based symbolic manipulation. He argues further that videogames have a unique persuasive power that goes beyond other forms of computational persuasion. Not only can videogames support existing social and cultural positions, but they can also disrupt and change these positions themselves, leading to potentially significant long-term social change. Bogost looks at three areas in which videogame persuasion has already taken form and shows considerable potential: politics, advertising, and learning.
Video games --- Persuasion (Rhetoric) --- Social aspects. --- Rhetoric --- Forensics (Public speaking) --- Oratory --- GAME STUDIES/General --- GAME STUDIES/Game History --- SOCIAL SCIENCES/Media Studies --- Sociology of culture --- Mass communications --- Computer. Automation --- Persuasion (Rhetoric). --- Persuasion (rhétorique) --- Jeux vidéo --- Publicité intégrée dans les jeux vidéo. --- Médias en éducation. --- Aspect politique. --- Aspect social. --- Social aspects --- Jeux vidéo --- Argumentation --- Aspect social --- 527 --- Games --- video games --- informatica - specifieke toepassingen --- Jeu vidéo --- Jeu --- Art vidéo --- Informatique appliquée --- Informatique graphique --- Video games - Social aspects --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H402 --- Computer- en videogames --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Persuasion (rhétorique) --- Publicité intégrée dans les jeux vidéo. --- Médias en éducation.
Choose an application
In the international bestseller, Thinking, Fast and Slow, Daniel Kahneman, the renowned psychologist and winner of the Nobel Prize in Economics, takes us on a groundbreaking tour of the mind and explains the two systems that drive the way we think. System 1 is fast, intuitive, and emotional; System 2 is slower, more deliberative, and more logical. The impact of overconfidence on corporate strategies, the difficulties of predicting what will make us happy in the future, the profound effect of cognitive biases on everything from playing the stock market to planning our next vacation. Each of these can be understood only by knowing how the two systems shape our judgments and decisions. Engaging the reader in a lively conversation about how we think, Kahneman reveals where we can and cannot trust our intuitions and how we can tap into the benefits of slow thinking. He offers practical and enlightening insights into how choices are made in both our business and our personal lives and how we can use different techniques to guard against the mental glitches that often get us into trouble. Winner of the National Academy of Sciences Best Book Award and the Los Angeles Times Book Prize and selected by The New York Times Book Review as one of the ten best books of 2011, Thinking, Fast and Slow is destined to be a classic.
Thought and thinking --- Decision making --- Intuition --- Reasoning --- Pensée --- Prise de décision --- Raisonnement --- Thought and thinking. --- Decision making. --- Intuition. --- Reasoning. --- #KVHB:Intuitie --- #KVHB:Redeneren --- #KVHB:Beslissen --- #KVHB:Denken --- 153.4 --- Argumentation --- Ratiocination --- Reason --- Judgment (Logic) --- Logic --- Intuition (Psychology) --- Intuitionalism --- Cognition --- Insight --- Deciding --- Decision (Psychology) --- Decision analysis --- Decision processes --- Making decisions --- Management --- Management decisions --- Choice (Psychology) --- Problem solving --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Sociale psychologie. --- Cognitieve psychologie. --- DECISION-MAKING -- 165.5 --- HAPPINESS -- 165.5 --- RATIONALITY -- 33 --- EMOTIONS -- 33 --- THINKING -- 33 --- JUDGEMENT -- 33 --- DECISION-MAKING -- 33 --- HAPPINESS -- 33 --- RATIONALITY -- 930.85 --- THINKING -- 930.85 --- JUDGEMENT -- 930.85 --- DECISION-MAKING -- 930.85 --- HAPPINESS -- 930.85 --- JUDGEMENT -- 165.5 --- EMOTIONS -- 930.85 --- Pensée --- Prise de décision --- THOUGHT AND THINKING --- 410 --- denken --- denkproces --- redeneren --- psychologie --- horizoncollectie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|