Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Facebook weet bij wie je gisteren op bezoek gingDe Belastingdienst zag hoe je er kwamApple hield bij hoelang je er bleefAmazon hoorde wat je er zeiEn Google wist al dat je het van plan wasIn deze nieuwe editie van hun bestseller Je hebt wél iets te verbergen laten onderzoeksjournalisten Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis zien dat privacy het meest bedreigde mensenrecht van onze tijd is.Ze leren smartphones kraken en computers hacken, voelen hoge ambtenaren en datahandelaren aan de tand en interviewen de scherpste denkers over privacy en surveillance. Zo leggen ze bloot welke gegevens je allemaal weggeeft en aan wie. En, belangrijker nog: welke ingrijpende gevolgen dat heeft voor ons allemaal.Dit boek is het resultaat van jarenlange diepgravende onderzoeks- en datajournalistiek naar privacy en surveillance voor De Correspondent, waarvoor Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis verschillende journalistieke prijzen wonnen.Bron: Amazon.com
Privacy ; internet --- Privacy ; informatieverwerking --- Human rights --- Computer. Automation --- 670 --- privacy --- informatica --- informatique --- Big Data --- 454.52 --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
De Facebookfaçade is even inspirerend als huiveringwekkend. Voor het eerst worden de duistere cultuur en schimmige praktijken van Facebook aan de kaak gesteld. Tegelijk vertelt dit boek het bijzondere verhaal van een jonge, intelligente vrouw die haar hele leven lang tegen de stroom invoer en uiteindelijk de wereld veranderde...
Economic sociology --- Economic order --- Mass communications --- Computer architecture. Operating systems --- sociale media --- mediawijsheid --- Facebook --- digitale geletterdheid --- privacy --- bedrijfsethiek --- Facebook. --- Internet. --- Social media.
Choose an application
Games zijn niet meer weg te denken uit het leven van onze jongeren. Wereldwijd brengen miljoenen jongens en meisjes een groot deel van hun vrije tijd gamend door. Meestal blijft het een hobby, maar sommige gamers zijn niet meer weg te branden van hun scherm ? met zware gevolgen voor hun studies, gezondheid en sociale leven. Matthias Dewilde behoorde tot die laatste categorie. Hij kon niet stoppen met gamen, bracht maanden door achter zijn computer en kwam amper buiten. Intussen heeft hij zijn verslaving overwonnen en begeleidt hij ouders en hun kinderen die worstelen met overmatig gamen naar een gebalanceerd on- en offlineleven. In Game over? beantwoordt hij alle vragen over gameverslaving. Wanneer mondt een onschuldig spelletje uit in een gameverslaving? Wat zijn de alarmsignalen? Hoe komt het dat sommige jongeren sneller verslaafd raken dan anderen? Kunnen we sommige games niet beter verbieden? En wat kan je als ouder doen om een gameverslaving bij je kind te voorkomen?https://www.standaardboekhandel.be/p/game-over-9789463830645
Ethics and addiction --- Orthopedagogics --- Educational sciences --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- games --- orthopedagogiek --- pedagogiek --- verslaving --- gezinspedagogiek --- Computerspel --- Verslaving --- Jongere --- Gameverslaving --- Videospelen --- Sociale aspecten --- 454.52 --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- gaming --- computerondersteund onderwijs --- Games. --- Gameverslaving. --- Jongeren. --- Verslaving.
Choose an application
Beter, leuker en sneller werken met hulp van kunstmatige intelligentie. Wie wil dat nou niet? - Leer beter, leuker en efficienter werken met behulp van kunstmatige intelligentie- Met direct toepasbare inzichten en oplossingen - Verrijkt met unieke perspectieven en praktijkvoorbeelden van vooraanstaande experts uit de sector In een snel veranderende wereld staat de Learning & Development (L&D) sector voor nieuwe uitdagingen; kunstmatige intelligentie transformeert de manier waarop we leren, trainen en ontwikkelen. Dit vereist actie en upskilling. Hoe? Dat leer je in dit handboek.Dit praktisch naslagwerk - een spin-off van het recent verschenen en succesvolle Chatten met Napoleon - leert je effectief en verantwoord omgaan met de kansen en bedreigingen die AI biedt. Het biedt direct toepasbare inzichten en oplossingen voor de hedendaagse L&D-professional.Verrijkt met gastbijdragen van vooraanstaande figuren uit de sector, die elk hun unieke perspectieven en ervaringen delen. Daarbij wordt de inhoud geïllustreerd met talrijke praktijkvoorbeelden, waardoor theorie en praktijk samensmelten.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-15031_Beter-leuker-sneller
AI. --- Kunstmatige intelligentie. --- Generatieve AI in onderwijs. --- Didactic strategies --- Didactics of technology --- Organization theory --- Mass communications --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- toegepaste informatica --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- AI (artificiële intelligentie) --- robots --- Artificiële intelligentie --- Organisatieleer --- Generative AI
Choose an application
Handreiking die functionele geletterdheid van kinderen van 0 tot 7 jaar wil stimuleren en die het risico op functioneel analfabetisme voorkomen. Informatie en activiteiten om de geletterdheid van jonge kinderen te stimuleren en analfabetisme te voorkomen. Met kleurenfoto's en -illustraties. Voor opvoeders van kinderen van ca. 0 t/m 6 jaar.
geletterdheid --- mondelinge taalvaardigheid --- leesplezier --- boekoriëntatie --- voorlezen --- schrift --- taalbewustzijn --- digitale geletterdheid --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Taalverwerving ; kinderen --- Geletterdheid --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactiek van het lager onderwijs --- ontluikende geletterdheid --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- aanvankelijk lezen --- voorbereidend lezen --- leesonderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- 471.41 --- taalontwikkeling --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Didactics of Kindergarten --- PXL-Education 2019 --- kinderen --- leesvaardigheden --- verbale expressie --- schrijfvaardigheid --- Leesplezier --- Geletterdheid: kleuters --- Kleuters --- Taalontwikkeling --- Laaggeletterdheid --- Leesontwikkeling --- Stimulatie --- Alfabetisering --- Onderzoekend leren --- Leesbevordering --- Voorlezen --- Schrift --- Taalbewustzijn --- Digitale geletterdheid --- Feesten --- Schrijven --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Taalverwerving --- Kinderen --- Taalonderwijs --- Lezen --- Letters --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Handschrift (persoon) --- Feest --- Muziek --- Onderwijs --- Letter --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
De nieuwe media ? Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp ? overrompelen ons. Wie wil, kan altijd en overal in verbinding zijn met anderen. ?Wijsheid? ligt één muisklik van je verwijderd en winkels zijn dichterbij dan de straathoek. Vervelen lijkt haast niet meer mogelijk.Maar de balans slaat stilaan door. Kinderen worden geconfronteerd met massa?s informatie die ze moeten verwerken. Mensen liken maar praten niet, gamen is een manier geworden om uit de ?echte? wereld te ontsnappen. Sociale media beginnen kinderen te overheersen. Hoe ga je daar als ouder mee om? En hoe zet je je kind op pad naar een gezond socialemediagebruik?In #Help! Mijn kind leeft online houden Lieve Swinnen en Stefaan Lammertyn het basic, zodat niet alleen diehards, maar ook dummy?s aan de slag kunnen. Lieve en Stefaan brengen hun professionele expertise in dit boek samen en mixen kennis over media en opvoeden in een gezonde cocktail.
Jongeren en internet. --- Computer. Automation --- massacommunicatie --- Educational sciences --- mediawijsheid --- sociale media --- Mass communications --- opvoeding --- Kinderen en computers --- games --- internet --- kinderen --- Sociale media --- 37 --- Child rearing --- Social media and teenagers --- Internet en kinderen --- Kinderen en media --- digitale media --- Opvoeding --- Jeugd --- Internet --- Computerspelen --- Gamen --- Jongeren & Media --- Mediawijsheid --- Computerspel --- Gaming --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Onderwijs --- Film --- Ethics and addiction --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- verslaving --- digitale geletterdheid
Choose an application
In Chatten met Napoleon lees hoe je met hulp van generatieve AI een virtueel gesprek kunt voeren met historische figuren, van Cleopatra tot Einstein. En dat niet alleen, want de mogelijkheden van nieuwe technieken voor AI, zoals ChatGPT en andere tools, zijn ongekend. Tegelijkertijd kleven er ook serieuze risico's en beperkingen aan deze technologieën. Hoe kun je daar als docent in de praktijk op een leuke, slimme én verantwoorde manier gebruik van maken?Dit boek geeft antwoord op die vraag. Het is geschreven voor docenten, van voortgezet tot wetenschappelijk onderwijs. Experts Barend Last en Thijmen Sprakel leggen uit hoe generatieve AI werkt; een vorm van kunstmatige intelligentie die op basis van data en training nieuwe, originele content creëert. Ook vertellen ze hoe je de beste prompts schrijft en hoe je de uitdagingen rondom bijvoorbeeld toetsing, schrijfopdrachten of het kritisch evalueren van resultaten aangaat.https://www.standaardboekhandel.be/p/chatten-met-napoleon-9789024458615
Kunstmatige intelligentie --- ICT ; hoger onderwijs --- Didactic strategies --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- Generatieve AI in het onderwijs. --- Kunstmatige intelligentie. --- Didactics of technology --- Organization theory --- Mass communications --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- toegepaste informatica --- KI (kunstmatige intelligentie) --- robots --- ChatGPT --- ICT ; secundair onderwijs --- AI. --- ChatGPT. --- Informatica. --- Onderwijs. --- Artificiële intelligentie --- Onderwijs --- AI (artificiële intelligentie) --- Generative AI --- Onderwijstechnologie --- Impact
Choose an application
Wat doet je kind eigenlijk al die uren achter het scherm?* Hoeveel schermtijd is op elke leeftijd reëel?* Hoe kun je grenzen stellen zonder dat dit leidt tot ruzie en frustratie?* Welke apps en games stimuleren denken en creativiteit?* Hoe ontwikkel je het 'media-instinct' van je kinderen?Onze kinderen groeien midden in het digitale tijdperk op. Ze spelen spelletjes op de xbox, chatten op hun smartphone, surfen op internet, of zijn geabonneerd op een Youtube kanaal. Een complete digitale wereld vol mogelijkheden, voordelen en kansen. Maar er zijn helaas ook nadelen en zorgen.Bovenstaande vragen komen de meeste ouders dan ook vast bekend voor. Hoe zorg je ervoor dat het achter de schermen leuk en veilig blijft? Hoe voed je je kind mediawijs op?Mediawijs opvoeden helpt daarbij. Het is voor ouders die hun kinderen verantwoord de digitale wereld in willen begeleiden. Op basis van wetenschappelijke kennis en praktijkervaring helpt Jodi Gold ouders van kinderen van 2 tot 18 jaar om een gezonde relatie tot technologie te ontwikkelen.Zij gaat daarbij in op belangrijke zaken als:* hoe ziet het snel veranderende technologische landschap eruit?* hoe beïnvloedt technologie de ontwikkeling van je kind?* wat voor effect heeft je eigen mediagedrag?* wat moet je tenminste weten over privacy, cyberpesten en andere gevaren?Als moeder van drie kinderen biedt Jodi Gold bovendien een schat aan praktische informatie. Alle hoofdstukken zijn voorzien van handige en nuttige tips.
Didactics of technology --- Computer architecture. Operating systems --- games --- apps --- mediawijsheid --- didactiek --- sociale media --- Kinderen en internet --- Kinderen en media --- Jongeren en internet --- Jongeren en media --- gaming --- digitaal tijdperk --- 433.5 --- social media --- computergames --- reflectie --- 528.5 --- Kinderen en computers --- Internet --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media --- Internet en kinderen --- Games --- Computers en kinderen --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Kinderen --- Media --- Jeugd --- Mediaopvoeding --- Apps --- Computerspelen --- Kind --- App --- Computerspel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- digitale geletterdheid
Choose an application
Hoe kritisch gaan kinderen, jongeren en volwassenen om met informatie op het web? Hoe kunnen leraren hun leerlingen mediawijzer maken? En hoe integreren lerarenopleiders mediawijsheid het best in de didactiek? Voor het antwoord op deze vragen is Media Didactica ontwikkeld. Media Didactica is het allereerste complete referentiekader dat inzicht biedt in alle aspecten van mediawijshied en leerlijnen uitzet voor mediawijzer onderwijs en professionalisering.
Didactics of technology --- Didactics --- Science --- Didactics of social education --- media-educatie --- mediawijsheid --- didactiek --- 454.52 --- Mediawijsheid --- Informatieverwerking --- internet --- Media --- Media en onderwijs --- 454.51 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 474.23 --- multimedia --- ICT --- audiovisuele leermiddelen --- onderwijsbeleid --- onderwijsstijlen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.) algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Onderwijs en internet --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- 475.2 --- schoolboeken --- Nederlands --- lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- Sociale media --- Media literacy --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- informatiekunde --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- Computer architecture. Operating systems --- kritisch denken --- jeugd --- informatievaardigheden --- digitale geletterdheid
Choose an application
Jonge kinderen en tieners leven meer en meer online. Ze groeien op met games, apps en filmpjes, en komen daardoor in een voor volwassenen minder bekende, virtuele leefwereld terecht.Digitale burgertjes helpt ouders, opvoeders en leerkrachten om die wereld beter te begrijpen. Hoe kunnen kinderen en jongeren vandaag op een inspirerende manier van technologie gebruikmaken? En welke vaardigheden hebben zowel volwassenen als kinderen nodig om mee te draaien in de digitale samenleving?Dit boek schetst een beeld van alle voordelen die moderne technologie biedt voor de opvoeding. Boordevol concrete tips en aan de hand van een helder stappenplan zet het in op de kracht van zelfsturend online en offline leren.
477.9 --- mediawijsheid --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- jeugd --- sociale media --- Jongeren en internet --- Kinderen en internet --- #PBIB:+117.50 --- Muzische vorming : Media & ICT --- Media en onderwijs --- Opvoeding --- Jongeren en computerspelen --- Kinderen en computerspelen --- Jongeren en media --- Kinderen en media --- Sociale media --- kinderen --- PXL-Education 2018 --- technologische opvoeding --- onderwijs en maatschappij --- digitale leeromgevingen --- Internet --- Computerspelen --- Media --- Kinderen --- Jeugd --- Mediawijsheid --- Computerspel --- Kind --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- 371.694 --- 681.3*K3 --- 681.3*K3 Computers and education --- Computers and education --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Jongere --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|