Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het "Goedgevoel Doeboek tegen Pesten" is een doeboek met grappige stripverhalen, slimme tips en heel veel spelletjes. Professor Plahip en zijn vrienden Victor, Sofietje, Bram, Tia, Tom en Nonkel Bretel laten je op een toffe manier nadenken over pesten en over wat je kan doen om elkaar te helpen en te steunen. De professor draagt je bovendien uit om de code van de OK-Brigade te kraken. Zal dat lukken? Ja, hoor, want wie zoekt, die vindt! Of nog beter: wie speelt, die kraakt de code.
Educational psychology --- pesten --- relationele vorming --- Pesten --- Doeboek --- Strips --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- KAHO --- Schoolbooks - Didactic material --- Doe-het-zelf
Choose an application
Spiegel jezelf! Kijk met een positieve blik en zie je kwaliteiten. Met het spiegel-jezelf-spel ontdek je spelenderwijs op een spannende manier je sterke eigenschappen. Raak zo snel mogelijk al je kaarten kwijt en hoor wat anderen zo leuk aan je vinden. Je zult zien dat het je verrast!Bron: https://dubbelzesuitgeverij.nl/spiegel-jezelf/
zelfbeeld --- kennismaking --- Social psychology --- Personality development --- zelfvertrouwen --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- #PBIB:+105.91 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Tussendoortjes --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 417.1 --- welbevinden --- tussendoortjes --- 305.0 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Spellen --- Persoonlijkheid --- Kwaliteiten --- Coachen --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Sociale vaardigheden --- Games --- Zelfvertrouwen --- Persoonlijkheidsleer --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Positief denken --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Kwaliteit (persoonskenmerk)
Choose an application
Geef je kind een bal en ga samen spelen! Door de eeuwen heen en in alle culturen vormen spel en speelsheid het meest natuurlijke ontwikkelingsmiddel voor kinderen. Ongeacht hun afkomst, ongeacht wie ze zijn. Dit boek toont dat ouders, opvoeders die actief en met plezier investeren in een hechte relatie met hun kind, bouwen aan een waardevol fundament. Als kinderen in hun eerste levensjaren in een liefdevolle, stabiele omgeving opgroeien, wordt een gezonde basis gelegd voor hun verdere leven. Het stimuleert actief de hersenontwikkeling en vergroot zo hun toekomstperspectief. De stevige band met hun opvoeders zorgt voor vertrouwen in zichzelf, anderen en de wereld. En het mooie is: iedereen, van ouder, verzorger tot leerkracht, pleegouders of therapeut, kan hieraan bijdragen. Spelenderwijs. Elke dag opnieuw. In Spelenderwijs verbinden en hechten gaan achtergrond en écht doen hand in hand. Het is een inspiratiebron met zeker honderd spelvoorbeelden die het hechtingsproces bevorderen en helen. Door elke dag opnieuw samen te spelen en te beleven. Het is een boek voor iedereen die met kinderen werkt en leeft. Daarnaast kan het worden gebruikt door Theraplay®-therapeuten en als praktisch naslagwerk tijdens opleidingen en nascholingstrajecten waarbij hechting aan bod komt. Spelenderwijs verbinden en hechten wil inspireren, maar vooral motiveren om actief en met veel plezier aan de gang te gaan.
Creatieve therapie. --- hechting (psychologie) --- creatieve therapie --- Sociology --- relationele vorming --- speltherapie --- sociologie --- Spelen --- Gehechtheidsrelatie --- Speltherapie --- ouder-kind relatie --- 433.6 --- Spel --- Hechting --- Verbondenheid --- hechting --- verbondenheid --- 159.92 --- opvoeding in de praktijk, kind, spel en speelgoed --- Kinderen --- Hechtingsproblemen --- Opvoeding --- Kind --- Hechtingsprobleem --- Hechting (psychologie) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Psychiatry --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- gehechtheidsrelaties --- spelen
Choose an application
Gen --- Zin --- Levensbeschouwingen --- Levensbeschouwingen. --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:17H10 --- Pedagogie --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Ethiek en moraalfilosofie: algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of secundary education --- levensbeschouwelijke opvoeding --- Didactics of philosophy --- General ethics --- zelfontplooiing --- relationele vorming --- SO (secundair onderwijs) --- Ethiek. --- Niet-confessionele zedenleer --- Nederland. --- Secundair onderwijs. --- #BSCH: vak: moraal
Choose an application
1. Ieder mens vaart wel bij een goed sociaal netwerk 2. algemene wenken voor de begeleiding 3. Het netwerk in kaart brengen 4. Het bestaande netwerk versterken 5. Het netwerk uitbreiden 6. Organisatorische voorwaarden 7. De betekenis van sociale netwerken voor personen met een verstandelijke handicap 8. De betekenis van het sociale netwerk in verschillende levensfasen 9. Veranderingen in loop van de tijd 10. Een beeld van een netwerk
#PBIB:2002.4 --- Mentaal gehandicapten --- Sociale netwerken. --- Integratie. --- personen met een mentale beperking --- relationele vorming --- sociale netwerken --- Social policy and particular groups --- #SBIB:316.8H22 --- #SBIB:316.8H30 --- #SBIB:316.8H11 --- integratie --- socialisatie --- verstandelijk gehandicapten --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Welzijns- en sociale problemen: gehandicapten (fysiek, mentaal) --- 301.17 --- 362.31
Choose an application
Het Project S is ontwikkeld voor OKAN – Onthaalklas voor anderstalige nieuwkomers, maar het is ook voor vele andere groepen geschikt. De doelstelling is de overbrugging van de vaak aanwezige taal- en cultuurkloof specifi ek omtrent relationele en seksuele vorming. Methodieken werden uitgedacht, uitgeprobeerd, herzien of herkaderd naar de doelgroepen toe. De boodschap wordt kracht bijgezet door veel visueel materiaal, talige ondersteuning en de didactische opbouw van het geheel. Het boek bevat ook een overzichtslijst van bruikbare materialen en randmethodieken. Via een weblink kan de gebruiker op de hoogte blijven van de verdere ontwikkeling van het Project.
Seksuele opvoeding ; secundair onderwijs. --- anderstaligen --- Didactics of social education --- minderjarigen --- relationele vorming --- gezondheidspromotie --- seksuele vorming --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- didactiek --- Foreign speakers --- Sex instruction for youth --- Immigrants --- Cultural assimilation --- Interpersonal relations --- relationele opvoeding --- NT2 --- seksuele voorlichting --- 433.4 --- 308.4 --- 613.88 --- seksuele opvoeding --- Seksuele opvoeding --- Relationele opvoeding --- Anderstaligen --- 37.03 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Intercultureel onderwijs --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Relationele en seksuele vorming --- OKAN
Choose an application
In het boek 'Mama, papa, weet je ... ? Ik heb kwaliteiten! vinden ouders, leraren en begeleiders inspiratie om kwaliteiten te ontdekken bij jonge kinderen. Hiervoor gebruiken de auteurs het oplossingsgericht model en het kernkwadrantenmodel. Beiden geven een verrassende kijk op het gedrag van kinderen. Deze visie versterkt het positief zelfbeeld en een goed gevoel bij kinderen, maar zet ook de volwassenen rondom het kind aan om het kind anders te benaderen.
417 --- Competenties --- Creativiteit --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- kwaliteiten --- psychologie --- kinderen --- onderwijs --- oplossingsgericht model --- kernkwadrantenmodel --- #PBIB:+108.31 --- Persoonlijkheidsleer --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2016 --- didactische principes --- oplossingsgericht werken --- opvoeding --- gedrag --- Social psychology --- Personality development --- Educational sciences --- socio-emotionele opvoeding --- orthopedagogiek --- sociale weerbaarheid --- zelfbeeld --- relationele vorming --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Talenten --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Oplossingsgericht werken --- Kernkwadranten --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Talent --- Kernkwadrant --- Didactiek.
Choose an application
Didactics of social education --- Didactics of secundary education --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- seksuele vorming --- relationele vorming --- PAV (project algemene vakken) --- 2e graad secundair onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- PAV --- Beroepssecundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Seksualiteit --- Relaties --- Beroepsonderwijs. --- beroepsonderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2016 --- Seksuele opvoeding --- Relaties. --- leerboeken --- 485.6 --- Aids --- Besnijdenis --- 486.8 --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Seksuele opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- project algemene vakken --- secundair onderwijs --- #SBIB:37H0 --- Project algemene vakken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Pedagogie --- Relatie --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken
Choose an application
Waanzinnige tijd voor gezinnen : gezin als hardnekkige instelling - jezelf worden door verbinding met anderen - opvoeden in 21ste eeuw ; Oude en nieuwe partnerrelaties, echtscheiding en kinderen : echtscheiding en kindertijd - positie van kinderen bij scheiding en binnen nieuwe gezinsvormen - relatietevredenheid van mannen en vrouwen in hedendaagse huwelijksrelaties - gezin, waanzin en therapie ; Hechtingspatronen in uiteenlopende gezinsvormen : intergenerationele overdracht van gehechtheid bij lagere-schoolkinderen in drie hedendaagse gezinsvormen - invloed van relatie met ouders en van gezinsklimaat op welzijn van adolescenten in drie gezinsvormen ; Opvoeden in 21ste eeuw : over discipline en appl in opvoeding - over morele opvoeding binnen gezin - verwenning als cultureel aanvaarde vorm van kindermishandeling - over opvoedingsondersteuning en respect voor ouders
ouderschap --- Educational sciences --- relationele vorming --- opvoeding --- gezin --- nieuwsamengestelde gezinnen --- partnerrelaties --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- intermenselijke relaties --- Famille --- Gezin --- Sociologie --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: gezin --- #PBIB:2005.4 --- #gsdbP --- Academic collection --- 21ste eeuw (x) --- C3 --- C6 --- echtscheiding --- ouders --- toekomst --- 664.1 Gezin --- 185 Kinderrechten en gezin --- gezinnen --- opvoeden --- 308.2 --- gezinswetenschappen --- hechting (psychologie) --- opvoedingsondersteuning --- relaties --- 173 --- Echtscheiding --- Opvoeding --- Relaties --- samenlevingsvormen --- S2006777.JPG --- ouder-kind relatie --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Gezin en familie --- 392.3 --- 392.5 --- 37 --- 159.92 --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsstijlen --- Gezinnen --- Gezinssociologie --- Evolutie --- Relatievorming --- Nieuwsamengestelde gezinnen --- Hechting --- Orthopedagogiek --- gezinsproblemen --- gezinsproblemen. --- Gezinsproblemen. --- gezinspedagogiek --- Opvoedingsstijl --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Onderwijs --- Ouderenzorg --- Nieuw samengesteld gezin --- Hechting (psychologie) --- Pastoraal --- Family --- Marriage --- Life-forms --- Upbringing --- Relationship parent and child --- Relationships --- Book --- Edited volume --- Divorce
Choose an application
Met dit handboek reikt Sensoa inhoudelijke en didactische handgrepen aan leraars aan die rond seksualiteit en relaties wensen te werken. Het Handboek Relationele en Seksuele Vorming (RSV) vormt het praktische werkinstrument voor leraars ASO, TSO, KSO en BSO uit het Secundair Onderwijs om het thema te behandelen in hun lessen. Ook de opbouw van een spiraalcurriculum komt aan bod. Dit boek bevat de basisinformatie voor de inhouden van de lessen RSV voor eerste, tweede en derde graad. 9 kernthema's worden besproken: seks en maatschappij, puberteit, relaties, seks en lichaam, geboorteregeling, gender, seksuele oriëntatie, soa's en hiv, en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Verder vind je in dit boek een uitgebreide didactische leidraad om deze inhouden toe te passen in de praktijk. Met vele tips uit het werkveld, lesschema's en een stappenplan kan je meteen aan de slag gaan. (Bron: covertekst)
Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of medicine --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- holebi's --- geboortebeperking --- Didactics of social education --- Sexology --- relationele vorming --- SOA (seksueel overdraagbare aandoeningen) --- AIDS (acquired immune deficiency syndrome) --- seksuele vorming --- SO (secundair onderwijs) --- 268.74 --- 433.4 --- 613.88 --- Relaties --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- seksuele opvoeding --- seksualiteit --- secundair onderwijs --- jongeren --- 268.74 Moraal en catechese--(algemeen) --- Moraal en catechese--(algemeen) --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- 120135.jpg --- Seksuele opvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- Sex instruction for youth --- Gezinsethiek. Seksuele ethiek --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de geneeskunde --- Didactiek van het secundair onderwijs --- Seksuologie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Secundair onderwijs --- Relationele en seksuele vorming --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual)
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|