Narrow your search
Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Zorg & kwaliteit : werkmodule kwaliteitsbewust handelen : 2de graad
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030140757 Year: 2013 Volume: *2 Publisher: Mechelen Plantyn


Book
Cultuur in onderwijs : een krachtige onderstroom
Authors: --- ---
ISBN: 9789463447928 946344792X Year: 2018 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs en cultuur kunnen veel bereiken door de handen in elkaar te slaan. Die overtuiging vormt het vertrekpunt van dit boek, waarin Onderwijscentrum Gent zijn visie op cultuur in onderwijs tastbaar wil maken. Waarin manifesteert zich net de kracht van cultuur, en wat zijn cruciale voorwaarden en succesfactoren om die kracht ten volle te laten spelen?Met het inspiratieboek wordt de lezer meegenomen in het project What?s my name?, dat in het voorjaar van 2017 liep met leerlingen van het PHTI in Gent. In samenwerking met verschillende culturele partners gingen de jongeren aan de slag rond thema?s als geboorte, naam, identiteit en rituelen. Het boek is opgezet als een virtuele tentoonstelling, waarin de lezer wordt meegenomen door verschillende expositieruimtes.?Cultuur in onderwijs? is een absolute aanrader voor al wie de verbindende en versterkende kracht van cultuur actief wil benutten: leerkrachten, schoolmedewerkers, cultuurwerkers, beleidsondersteuners, mensen uit vrijetijdsorganisaties en de sociaal-artistieke sector,?(Bron: www.acco.be)


Book
Didactiek en pedagogiek in het beroepsonderwijs : voor onderwijsondersteuners uit onderwijsteams
Author:
ISBN: 9789401452663 Year: 2018 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor je ligt het eerste pedagogisch en didactisch handboek voor instructeurs, onderwijsassistenten en docenten in het beroepsonderwijs. Dit complete en praktische boek leert je doordacht te handelen in de onderwijspraktijk. Het gaat over gevarieerde aspecten van het beroep, zoals samenwerken met docenten en assistenten in een team, begeleiden van leerlingen of studenten, instructies geven, het overnemen van lessen, het vormen van studenten, het registeren van vorderingen. Het boek bevat praktische voorbeelden, casuïstiek en realistische opdrachten, uitgevoerd met tekeningen en kleurenfoto's.(Bron: www.lannoo.be)


Book
PAVaardig : werkwijzers voor pav
Authors: ---
ISBN: 9789045556307 Year: 2016 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Werkwijzers zijn vaardigheidsfiches bestemd voor de leerlingen. Het zijn tips om planmatig de vaardigheden aan te pakken. Er zijn werkwijzers voor elke funderende optie: functionele taalvaardigheid (tekstgeletterdheid), functionele rekenvaardigheid (kwantitatieve geletterdheid), organisatiebekwaamheid, tijd- en ruimtebewustzijn, informatieverwerving en -verwerking en maatschappelijk bewustzijn. De werkwijzers worden in boekvorm aangeboden maar zijn zo stevig dat ze ook los gebruikt kunnen worden.


Book
Basis : zorg en kwaliteit : leerboek : 2de graad voeding - verzorging
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030140580 9789030140757 Year: 2013 Volume: *16 Publisher: Mechelen Plantyn


Book
Taalbewust beroepsonderwijs : vijf vuistregels voor effectieve didactiek
Authors: ---
ISBN: 9789046905890 9789046967331 9046967336 Year: 2017 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De verwerving van taalkennis en die van vakkennis zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als leraar kun je daarop inspelen. Wie taalbewust lesgeeft, weet de leerlingen te activeren en het onderwijs voor hen begrijpelijker en aantrekkelijker te maken.


Book
Naslagwerk. 3de graad verzorging
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789030139683 9789030143048 9789030140597 9789030140603 9789030140627 9789030140610 9781130131734 9781130140610 Year: 2013 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Kinderverzorging. --- Ouderenzorg. --- Huishouden. --- Ziekteleer. --- Verzorging --- Beroepsonderwijs. --- Ouderen --- Verzorging. --- Physiology of nutrition. Metabolism --- secundair onderwijs 2de graad --- verzorging --- kinderverzorging --- Nutritionary hygiene. Diet --- voeding --- Kindergarten --- voedingshygiëne --- Hygiene. Public health. Protection --- Technical, artistic and vocational education --- Paediatrics --- gerontagogie --- Nursing --- Didactics of medicine --- Organization theory --- zorgbeleid --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Verzorging ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 614 --- 487.4 --- huishoudkunde --- baby --- ouderen --- Kinderen --- Kindermishandeling --- Ziekte --- Anatomie --- Fysiologie --- hygiëne --- ergonomie --- Verzorging ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Maatschappelijke gezondheidszorg --- Huishoudkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- 3e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Voeding-Verzorging --- Peuters --- Bejaarden --- Voedselveiligheid --- Hygiëne --- Babyverzorging --- Menskunde --- Ziekten --- Omgangskunde --- Baby's --- Gezondheidszorg --- Kinderopvang --- Ouderenzorg --- Financiering --- Organisatie --- Sociale zekerheid --- Verzorging-Voeding --- Gezondheidsopvoeding --- Peuter --- Kind --- Oudere --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Voeding --- Tekenen --- Baby --- Beroep


Periodical
Le magazine : education, training and youth in Europe.
Author:
ISSN: 10233725 Publisher: Brussels : European commission. Directorate-general XXII for education and culture,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Periodical covering education and culture in Europe. In-depth articles and reports on EU policies in the fields of education & training, youth, culture, languages, sport and European active citizenship. Available in 6 languages: DE, EN, ES, FR, IT, PL.


Book
Basisprincipes praktijkonderzoek
Authors: ---
ISBN: 9789044124279 Year: 2009 Volume: 6 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over het boek: 'Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek. De auteur heeft jarenlang onderzoek verricht In het regulier en speciaal basisonderwijs. Ook heeft hij onderwijs verzorgd bij opleidingen Orthopedagogiek en Speciale Onderwijs-zorg. Het werkveld 'onderwijs' vormt dan ook de belangrijkste insteek van dit boek. Maar ook lezers uit andere werkvelden, zoals de jeugdzorg, de gehandicaptenzorg en uiteen-lopende welzijnssectoren vinden er profijt in Inhoudsopgave : Onderzoeken: wat is dat? (Onderzoeken als leraar, waarom zou je? - Methodische aanpak - Alledaags kennen en onderzoekend kennen - Twee hoofdvormen van onderzoek - Grondhouding van de onderzoeker) - Hoe komen we tot een onderzoeksvraag? (Doelstelling van het onderzoek - Doelstelling in het onderzoek - Onderzoeksvragen - Deelvragen - Verlegenheidsituatie, praktijkvraag en onderzoeksvraag - Kwaliteitseisen aan onderzoeksvragen en deelvragen) - Onderzoeksvragen en het theoretisch kader (Rol van theorie - Wat is een theorie? - Werken met theorie: rol van eigen praktijk-ervaring - Theorie en onderzoeksvragen: voorbeeld - Hoe kom je aan Een onderwerp?) - Methodische aanpak (Belangrijke onderzoeksmethoden - Verkrijgen van gegevens - Kwaliteit van het instrument, betrouwbaarheid en validiteit - Onderzoeksgroep - Hoe vaak gegevens verzamelen en in welke situatie?) - Verzameling van gegevens: instrumentontwerp (Methoden van gegevensverzameling; algemene punten - Vragenlijst - Interview - Observeren - Toetsen en tests - Checklist - Aandachtspunten voor instrumenten) - Verwerken van de onderzoeksgegevens (Verschil tussen kwalitatieve en kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwalitatieve gegevens - Reflectie op de uitkomsten van het onderzoek) - Praktijkonderzoek: onderzoeken n handelen (Planmatig handelen: basis voor praktijkonderzoek - Aanzet tot een basismodel voor praktijkonderzoek - Stroomdiagram praktijkonderzoek - Meerdere petten op - Voorbeelden van praktijkonderzoek) - Communicatie en rapportage (Rol van communicatie - Communicatie als voorwaardenscheppend - Rapportage en verslaglegging - Onderzoeksrapport - Bijdrage aan het vakgebied: stap naar kennisconstructie) - Bijlagen (Mijn onderwerp bestaat niet in het Engels: I always get my sin - Onderzoeksplan op basis van nieuwsgierigheid - Planformulieren - Vragenlijst - Leerkrachtvragenlijst Dyslexieovergang - Antwoorden op een open enqutevraag - Uitwerking opdracht 'waarom de bergen in?' - Onderzoek in basis- en voortgezet onderwijs: voorbeelden - Actieve verwerking van literatuur - APA-regels literatuurlijst en literatuurverwijzing)

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by