Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Gezondheidszorg. --- Kwaliteitszorg. --- secundair onderwijs 2de graad --- verzorging --- ecologie --- Nutritionary hygiene. Diet --- verantwoordelijkheid --- Housekeeping --- Hygiene. Public health. Protection --- Technical, artistic and vocational education --- Verzorging ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Voeding-Verzorging --- Verzorging-Voeding
Choose an application
Onderwijs en cultuur kunnen veel bereiken door de handen in elkaar te slaan. Die overtuiging vormt het vertrekpunt van dit boek, waarin Onderwijscentrum Gent zijn visie op cultuur in onderwijs tastbaar wil maken. Waarin manifesteert zich net de kracht van cultuur, en wat zijn cruciale voorwaarden en succesfactoren om die kracht ten volle te laten spelen?Met het inspiratieboek wordt de lezer meegenomen in het project What?s my name?, dat in het voorjaar van 2017 liep met leerlingen van het PHTI in Gent. In samenwerking met verschillende culturele partners gingen de jongeren aan de slag rond thema?s als geboorte, naam, identiteit en rituelen. Het boek is opgezet als een virtuele tentoonstelling, waarin de lezer wordt meegenomen door verschillende expositieruimtes.?Cultuur in onderwijs? is een absolute aanrader voor al wie de verbindende en versterkende kracht van cultuur actief wil benutten: leerkrachten, schoolmedewerkers, cultuurwerkers, beleidsondersteuners, mensen uit vrijetijdsorganisaties en de sociaal-artistieke sector,?(Bron: www.acco.be)
Didactics of the arts --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- Onderwijs --- Cultuureducatie --- intercultureel onderwijs --- verbondenheid --- Sociology of culture --- Educational sciences --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- pedagogiek
Choose an application
Voor je ligt het eerste pedagogisch en didactisch handboek voor instructeurs, onderwijsassistenten en docenten in het beroepsonderwijs. Dit complete en praktische boek leert je doordacht te handelen in de onderwijspraktijk. Het gaat over gevarieerde aspecten van het beroep, zoals samenwerken met docenten en assistenten in een team, begeleiden van leerlingen of studenten, instructies geven, het overnemen van lessen, het vormen van studenten, het registeren van vorderingen. Het boek bevat praktische voorbeelden, casuïstiek en realistische opdrachten, uitgevoerd met tekeningen en kleurenfoto's.(Bron: www.lannoo.be)
Beroepsonderwijs ; didactiek --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- begeleiding --- didactiek --- pedagogiek --- SO (secundair onderwijs) --- Didactics --- Beroepssecundair onderwijs --- Nederland --- beroepsonderwijs --- 454 --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling
Choose an application
Werkwijzers zijn vaardigheidsfiches bestemd voor de leerlingen. Het zijn tips om planmatig de vaardigheden aan te pakken. Er zijn werkwijzers voor elke funderende optie: functionele taalvaardigheid (tekstgeletterdheid), functionele rekenvaardigheid (kwantitatieve geletterdheid), organisatiebekwaamheid, tijd- en ruimtebewustzijn, informatieverwerving en -verwerking en maatschappelijk bewustzijn. De werkwijzers worden in boekvorm aangeboden maar zijn zo stevig dat ze ook los gebruikt kunnen worden.
PAV. --- Didactics of social education --- PAV (project algemene vakken) --- SO (secundair onderwijs) --- Project algemene vakken --- 486.8 --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- 485.6 --- project algemene vakken --- PAV --- leerboeken --- secundair onderwijs --- #SBIB:37H0 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Pedagogie --- Schoolbooks - Didactic material --- beroepsonderwijs --- PXL-Education 2016 --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Beroepssecundair onderwijs --- #BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken
Choose an application
Gezondheidszorg. --- Kwaliteitszorg. --- secundair onderwijs 2de graad --- verzorging --- ecologie --- Nutritionary hygiene. Diet --- voeding --- verantwoordelijkheid --- Technical, artistic and vocational education --- Verzorging ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 627 --- 487.4 --- huishoudkunde --- ergonomie --- hygiëne --- Reclame --- Verzorging ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Huishoudkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Voeding-Verzorging --- hygiëne --- Verzorging-Voeding
Choose an application
De verwerving van taalkennis en die van vakkennis zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als leraar kun je daarop inspelen. Wie taalbewust lesgeeft, weet de leerlingen te activeren en het onderwijs voor hen begrijpelijker en aantrekkelijker te maken.
Didactics of the technical, artistic and vocational education --- languages [study discipline] --- didactiek --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Didactics of languages --- Primary education --- Secondary education --- Taalvaardigheid --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Nederland --- Didactiek --- Nederlands --- taalontwikkeling (ler) --- beroepsonderwijs (ler) --- taalbeheersing --- krachtige leeromgeving(en) (ler) --- Nederlandse taal ; beroepsonderwijs --- Taalvaardigheid ; secundair onderwijs --- Taalontwikkeling --- Beroepsonderwijs
Choose an application
Kinderverzorging. --- Ouderenzorg. --- Huishouden. --- Ziekteleer. --- Verzorging --- Beroepsonderwijs. --- Ouderen --- Verzorging. --- Physiology of nutrition. Metabolism --- secundair onderwijs 2de graad --- verzorging --- kinderverzorging --- Nutritionary hygiene. Diet --- voeding --- Kindergarten --- voedingshygiëne --- Hygiene. Public health. Protection --- Technical, artistic and vocational education --- Paediatrics --- gerontagogie --- Nursing --- Didactics of medicine --- Organization theory --- zorgbeleid --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Verzorging ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 614 --- 487.4 --- huishoudkunde --- baby --- ouderen --- Kinderen --- Kindermishandeling --- Ziekte --- Anatomie --- Fysiologie --- hygiëne --- ergonomie --- Verzorging ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Maatschappelijke gezondheidszorg --- Huishoudkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- 3e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Voeding-Verzorging --- Peuters --- Bejaarden --- Voedselveiligheid --- Hygiëne --- Babyverzorging --- Menskunde --- Ziekten --- Omgangskunde --- Baby's --- Gezondheidszorg --- Kinderopvang --- Ouderenzorg --- Financiering --- Organisatie --- Sociale zekerheid --- Verzorging-Voeding --- Gezondheidsopvoeding --- Peuter --- Kind --- Oudere --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Voeding --- Tekenen --- Baby --- Beroep
Choose an application
Periodical covering education and culture in Europe. In-depth articles and reports on EU policies in the fields of education & training, youth, culture, languages, sport and European active citizenship. Available in 6 languages: DE, EN, ES, FR, IT, PL.
Vocational education --- Education --- Sports --- Enseignement professionnel --- Éducation --- Jeugd. --- Opleidingen. --- Field sports --- Pastimes --- Recreations --- Recreation --- Athletics --- Games --- Outdoor life --- Physical education and training --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education, Vocational --- Vocational training --- Work experience --- Technical education --- Adult education. Lifelong learning --- volwasseneneducatie --- European Union --- Europa. --- Periodicals --- Periodicals. --- Périodiques --- COMEUR-E EJEDUCA EJETUDE EJIEE EPUB-ALPHA-M EPUB-PER-FT
Choose an application
Huishouden. --- Beroepsonderwijs. --- secundair onderwijs 2de graad --- huishoudkunde --- verzorging --- Didactics of social education --- Nutritionary hygiene. Diet --- textiel --- hygiëne --- Technical, artistic and vocational education --- Housekeeping --- Interieurzorg ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Linnenzorg ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 487.4 --- schoonmaken --- Wassen --- Huishouding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Textiel ; reinigen --- Huishoudkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Verzorging --- Voeding-Verzorging --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Onderhoud --- Textiel --- Woningonderhoud --- Huishouden --- Beroepssecundair onderwijs --- Textielzorg --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Poetsen --- Leder --- Metaal --- Kurk --- Verzorging-Voeding --- Milieu --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Beroep
Choose an application
Over het boek: 'Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek. De auteur heeft jarenlang onderzoek verricht In het regulier en speciaal basisonderwijs. Ook heeft hij onderwijs verzorgd bij opleidingen Orthopedagogiek en Speciale Onderwijs-zorg. Het werkveld 'onderwijs' vormt dan ook de belangrijkste insteek van dit boek. Maar ook lezers uit andere werkvelden, zoals de jeugdzorg, de gehandicaptenzorg en uiteen-lopende welzijnssectoren vinden er profijt in Inhoudsopgave : Onderzoeken: wat is dat? (Onderzoeken als leraar, waarom zou je? - Methodische aanpak - Alledaags kennen en onderzoekend kennen - Twee hoofdvormen van onderzoek - Grondhouding van de onderzoeker) - Hoe komen we tot een onderzoeksvraag? (Doelstelling van het onderzoek - Doelstelling in het onderzoek - Onderzoeksvragen - Deelvragen - Verlegenheidsituatie, praktijkvraag en onderzoeksvraag - Kwaliteitseisen aan onderzoeksvragen en deelvragen) - Onderzoeksvragen en het theoretisch kader (Rol van theorie - Wat is een theorie? - Werken met theorie: rol van eigen praktijk-ervaring - Theorie en onderzoeksvragen: voorbeeld - Hoe kom je aan Een onderwerp?) - Methodische aanpak (Belangrijke onderzoeksmethoden - Verkrijgen van gegevens - Kwaliteit van het instrument, betrouwbaarheid en validiteit - Onderzoeksgroep - Hoe vaak gegevens verzamelen en in welke situatie?) - Verzameling van gegevens: instrumentontwerp (Methoden van gegevensverzameling; algemene punten - Vragenlijst - Interview - Observeren - Toetsen en tests - Checklist - Aandachtspunten voor instrumenten) - Verwerken van de onderzoeksgegevens (Verschil tussen kwalitatieve en kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwalitatieve gegevens - Reflectie op de uitkomsten van het onderzoek) - Praktijkonderzoek: onderzoeken n handelen (Planmatig handelen: basis voor praktijkonderzoek - Aanzet tot een basismodel voor praktijkonderzoek - Stroomdiagram praktijkonderzoek - Meerdere petten op - Voorbeelden van praktijkonderzoek) - Communicatie en rapportage (Rol van communicatie - Communicatie als voorwaardenscheppend - Rapportage en verslaglegging - Onderzoeksrapport - Bijdrage aan het vakgebied: stap naar kennisconstructie) - Bijlagen (Mijn onderwerp bestaat niet in het Engels: I always get my sin - Onderzoeksplan op basis van nieuwsgierigheid - Planformulieren - Vragenlijst - Leerkrachtvragenlijst Dyslexieovergang - Antwoorden op een open enqutevraag - Uitwerking opdracht 'waarom de bergen in?' - Onderzoek in basis- en voortgezet onderwijs: voorbeelden - Actieve verwerking van literatuur - APA-regels literatuurlijst en literatuurverwijzing)
hogescholen --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- praktijkonderzoek --- Higher education --- Hoger onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- 001.818 --- 300.6 --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- hoger onderwijs --- onderzoeksmethodiek --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- 489.59 --- wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- Hoger onderwijs ; algemeen --- 489.1 --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Communicatie ; algemeen --- Rapporteren --- Onderzoeksvaardigheden --- S20090456.JPG --- sociaal onderzoek --- sociale vaardigheden --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Overige onderwerpen --- 301.08 --- 007 --- Hoger onderwijs. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Vocational education --- Study and teaching (Higher) --- Methodology --- departement Algemeen 09
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|