Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Met de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen werden nieuwe eindtermen vastgelegd. Om de communicatie tussen overheid, onderwijsnetten, leerkrachten en leerlingen optimaal af te stemmen, worden de eindtermen en leerplannen uitgeschreven op basis van de herziene taxonomie van Bloom, door Krathwohl & Anderson.De taxonomie van Bloom in de klas analyseert in drie delen hoe je als leerkracht lessen kan ontwerpen zodat je leerlingen de eindtermen kunnen bereiken.Deel 1 Eindtermen bereiken, wat betekent dit?Op basis van de herziene taxonomie zijn de eindtermen en leerplandoelen operationeel en evalueerbaar geformuleerd. Het is dus belangrijk de verschillende onderdelen van de taxonomie te leren kennen en de samenhang ertussen te begrijpen.Deel 2 Eindtermen bereiken, hoe doe je dat?In het tweede deel worden praktische voorbeelden en didactische tips aangereikt om op een kwaliteitsvolle en doordachte manier lessen te kunnen ontwerpen.Deel 3 Eindtermen bereiken, waarom zou je?In het derde deel wordt dieper ingegaan op de uitdagingen voor het onderwijs. Wat is de inhoud van de onderwijshervorming? Hoe en waarom kwam ze tot stand?(Bron: https://www.pelckmanspro.be/de-taxonomie-van-bloom-in-de-klas.html)
Didactics of secundary education --- Objectives of teaching --- 484 --- Eindtermen --- Secundair onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- Didactiek --- Lesgeven --- Vraagstelling --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O324 --- Pedagogie --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Doelen en functies van technisch onderwijs --- Onderwijsdoelstellingen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- eindtermen --- eindtermen ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Leerdoelen --- secundair onderwijs --- leerplannen --- onderwijshervorming --- 450.45 --- PXL-Education 2019 --- onderwijsvernieuwing --- Vlaanderen --- didactische principes --- leerplanontwikkeling --- Onderwijshervorming --- Taxonomie van Bloom --- Secundair onderwijs . Vlaanderen --- Lesvoorbereiding --- onderwijshervormingen --- 371 --- 370.02 --- Leerdoel --- Eindterm --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd. Inhoud: 1. Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur; 2. Assessment: betekenis en assessmentvormen; 3. Kwaliteit van assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen student gericht en competentiegericht onderwijs. 4. De actuele kwaliteit van assessment; ontwikkeling in de edumetrie; 5. De OverAll Toets: assessment van competenties; 6. Innovatie en nieuwe toetsvormen in de praktijk; 7. Assessment centers als onderdeel van een competentiegerichte leeromgeving; 8. Studentbetrokkenheid in toetsing door peer-assessment; 9. Portfolio's: een instrument voor toetsing en begeleiding, 10. Toets- en assessmentbeleid op opleidingsniveau en praktische richtlijnen.
Evaluatietechnieken --- Assessment centers --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Nederland. --- Handboeken en inleidingen. --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- onderwijs --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Assessment-center-methode --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- #PBIB:2003.3 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Toetsen --- 371.25 --- assessment --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- competenties --- evaluatie --- krachtige leeromgevingen --- probleemgestuurd leren --- studentgecentreerd onderwijs --- vaardigheden --- 371.26 --- 378.1 --- 450.46 --- 489.4 --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- examen --- examens --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- pedagogie --- secundair onderwijs --- toetsvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Portfolio's --- Studentgericht onderwijs --- Toetsen --- 489.54 )* Examens --- competenties (gez) --- peer assessment --- studentenbegeleiding (gez) --- Assessment --- Competenties --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluaties --- Kwaliteit --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Portfolio --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties; onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 042647.jpg --- Assessment: hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- leermethoden --- leerplanontwikkeling --- leerproces --- studentenbegeleiding --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische evaluatie --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 371 --- Onderwijsonderzoek --- Teaching --- Onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Examineren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Examen --- Competentie --- Studiemethode --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Choose an application
English Grammar in Use Third edition is a fully updated version of the classic grammar title. It retains all the key features of clarity and accessibility that have made this book so popular with students and teachers alike. This edition, with answers and CD-ROM, is ideal for self-study. The CD-ROM includes hundreds of interactive exercises to reinforce the language learned in the book.
English language --- Grammar --- Engels: leerboek. --- Grammatica: Engels. --- Didactics of secundary education --- Didactics of English --- grammatica --- Engels --- Higher education --- Engelse spraakkunst ; leermiddelen --- Engelse taal ; leermiddelen --- Anglais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers. --- Grammar. --- Problems, exercises, etc. --- Manuels pour allophones --- Grammaire --- Problèmes et exercices --- 428.2 --- 485.2 --- Grammatica --- Handboek/cursus --- handboek --- secundair onderwijs --- Engels (GB) --- Oefeningen --- Spraakkunst --- didactiek --- enge 837.1 --- 031 --- 8 --- GB / United Kingdom - Verenigd Koninkrijk - Royaume Uni --- Filologie. Letterkunde. --- Philologie. Littérature. --- Philology. Literature. --- 8 Filologie. Letterkunde. --- 8 Philologie. Littérature. --- 8 Philology. Literature. --- EFL (English as a foreign language) --- English as a foreign language --- English as a second language --- English to speakers of other languages --- ESL (English to speakers of other languages) --- ESOL (English to speakers of other languages) --- TESL (English to speakers of other languages) --- Computer-assisted instruction for foreign speakers --- Taal en letterkunde; overige talen --- (zie ook: zinsontleding) --- 837.1 Spraakkunst; algemeen --- Engels - grammatica, gemengde materialen woordenschat en grammatica --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Filologie. Letterkunde --- Contains audio-visual material --- handboeken --- Engelse grammatica --- spraakkunst --- Oefening --- Germanic languages --- English language - Textbooks for foreign speakers --- English language - Grammar --- English language - Grammar - Problems, exercises, etc. --- Anglais (langue) --- Problèmes et exercices --- Exercices
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|