Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by
The Economic and Social Impact of Electronic Commerce : Preliminary Findings and Research Agenda
Authors: ---
ISBN: 9264169725 9786610034062 1280034068 9264172084 9789264169722 Year: 1999 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Though only three years old, electronic commerce over the Internet has the potential to transform the marketplace. E-commerce will change the way business is conducted. Traditional intermediary functions will be replaced, new products and markets will be developed, and new relationships will be created between business and consumers. It will alter the way work is organised and open new channels of knowledge diffusion and human interactivity in the workplace. Workers will need to be more flexible as their functions and skills are redefined. The changes e-commerce will bring are far-reaching. They require new frameworks for doing business and a re-examination of government policies relating to commerce and skills. What is electronic commerce? What is the current state and likely future direction of e-commerce? What are the drivers and what are the inhibitors? What is its impact on costs, prices, and ultimately on economic efficiency? How is it affecting intermediaries? How do firms compete in the electronic environment? What market structure is likely to emerge? What is the impact on jobs? What types of skills will be needed? What major societal transformations will it entail? The full impact of e-commerce remains to be seen. This book begins to address these questions and provides a ground-breaking assessment of the economic and social impacts of electronic commerce and its effects on jobs by drawing on existing qualitative and quantitative evidence. This early analysis of an extremely dynamic activity identifies a number of areas where research is urgently needed and serves as the basis for an informed policy debate.

Keywords

commerce electronique --- politique economique --- politique sociale --- pays de l'ocde --- AA / International- internationaal --- 381.56 --- 380.50 --- 658.50 --- 332.621.3 --- 384.7 --- 658.7 --- 382 --- Electronic commerce --- Cybercommerce --- E-business --- E-commerce --- E-tailing --- eBusiness --- eCommerce --- Electronic business --- Internet commerce --- Internet retailing --- Online commerce --- Web retailing --- Commerce --- Information superhighway --- Verkopen. Marktonderzoek. Verkoopsbeleid. --- Ventes. Analyse des marchés. Politique de vente. --- Sales. Market research. Sales policy. --- 658.7 Verkopen. Marktonderzoek. Verkoopsbeleid. --- 658.7 Ventes. Analyse des marchés. Politique de vente. --- 658.7 Sales. Market research. Sales policy. --- elektronische handel --- economisch beleid --- sociale politiek --- oeso landen --- Rechtstreekse verkoop aan de verbruiker. --- Structuur en organisatie van de handel (algemeenheden). --- Technisch beheer van de ondernemingen: algemeenheden. --- Technologische werkloosheid. Werkgelegenheid en informatica. --- Tele-informatie. Datatransmissie. --- Electronic commerce. --- Commerce électronique --- Social aspects --- Economic aspects --- Aspect social --- Aspect économique --- Technologische werkloosheid. Werkgelegenheid en informatica --- Structuur en organisatie van de handel (algemeenheden) --- Rechtstreekse verkoop aan de verbruiker --- Tele-informatie. Datatransmissie --- Technisch beheer van de ondernemingen: algemeenheden --- Verkopen. Marktonderzoek. Verkoopsbeleid --- Science and Technology --- Economics --- Business & Economics --- Marketing & Sales --- Social aspects. --- Economic aspects.


Book
Waardecreatie en innovatie in de industrie : nieuwe denkkaders versus oude gewoonten
Authors: --- ---
ISBN: 9033455315 Year: 2005 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek van de Stichting Techniek en Marketing wil inzicht verschaffen in de wijze waarop de marketingfunctie kan bijdragen in de groei van de onderneming. Waardecreatie en meer specifiek de creatie van klantenwaarde is niet meer weg te denken uit het jargon van de industriële marketeer. Dit boek heeft de ambitie om de problematiek van waardecreatie voor klanten grondig te bespreken en een roadmap aan te reiken voor de industriële onderneming die op zoek is naar de creatie van meerwaarde voor klanten. Het biedt geen nieuwe marketingtools aan maar wil een perspectief bieden op de creatie van meerwaarde voor klanten. Dit impliceert dat ondernemingen niet zozeer andere marketingtechnieken moeten toepassen maar wel dat de technieken die voorhanden zijn, moeten worden toegepast vanuit een ander perspectief, wat het 'gedrag' van de onderneming op een duurzame manier zal veranderen. Het boek richt zich tot managers van industriële bedrijven die zich willen onderscheiden of hun comfortabele positie in de markt wensen te versterken. Het is een strategisch marketingboek maar richt zich niet enkel tot marketingmanagers maar tot iedereen in de organisatie die de waardecreatie voor zijn klanten wenst te vergroten. Het boek is specifiek geënt op de context van business-to-business-markten, vooral van de industriële bedrijven.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by