Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Op een speelse manier zoekt de auteur naar manieren om wat assertiever door het leven te gaan. In tien stappen toont ze de weg naar een beetje meer durf.
607.33 --- assertiviteit --- 305.8 --- 417 --- communicatie --- verlegenheid --- zelfvertrouwen --- zelfzorg --- C6 --- gedragstherapie, assertiviteitstraining --- Communicatie --- Persoonlijkheidsleer --- Gedragstherapie
Choose an application
studievaardigheden --- Educational sciences --- opvoeding --- zelfvertrouwen --- #PBIB:+101.20 --- C6 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 700 Pedagogie --- huiswerk --- opvoeden --- 450.8 --- studiemethoden --- zelfstandig leren --- 433 --- Studievaardigheden --- kinderen --- Motivatie --- Opvoeding --- Probleemoplossend denken --- Welbevinden --- Zelfstandig leren --- Zelfstandig werk --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- kinderopvoeding --- motivatie --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- 159.94 --- Opvoeding en onderwijs --- Zelfvertrouwen --- Studiemethoden --- Kinderen --- Zelfstandigheid --- Zelfstandig werken --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflictbeheersing --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Opvoeding --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie)
Choose an application
Dit boek leert hoe je kleuters kunt helpen om te gaan met hun emoties. Door goed te kijken naar kinderen en het spel dat ze spelen, kunnen we namelijk veel afleiden over hun sociaalemotionele welzijn. Van daaruit kunnen we onze kleuters spelenderwijs sociale vaardigheden bijbrengen. Dit boek introduceert daarvoor onder meer het spel 'Het toverbos'. Met deze methode, die dierenpoppen en verhalend materiaal gebruikt, worden kleuters weerbaar, gaan ze verhalend materiaal gebruiken, gaan ze zelf op zoek naar oplossingen en winnen ze aan zelfvertrouwen. (Bron: covertekst)
Sociale vaardigheden --- Kleuteronderwijs. --- emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- emotionele ontwikkeling --- Didactics of Kindergarten --- Emotions in children --- Psychological aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- Academic collection --- C6 --- kleuters (x) --- pedagogiek --- emoties --- kleuters --- sociale vaardigheden --- weerbaarheid --- zelfvertrouwen --- 416.23 --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelen(Kinderspelen) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Welzijn --- Zelfvertrouwen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Emoties (Gevoelens) --- Gedragsproblemen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spelen --- 37.032 --- Emoties ; kinderen --- Emoties --- Handboek/cursus --- Rollenspel --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- Sociale vaardigheden ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Toverbos --- 472.9 --- Gevoelens --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- gevoelens --- Sociale en emotionele opvoeding --- 093991.jpg --- Kleuter --- Emotie
Choose an application
Dit boek is opgebouw rond 10 concrete aandachtspunten die aansluiten bij het dagelijkse leven in een klas van de 2e graad.
Ik en de anderen --- Klas --- C3 --- pedagogiek --- psychologie --- schoolleven --- 474.9 --- didactiek --- klasklimaat --- 305.8 --- 478.9 --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Schoolleven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 3e leerjaar l.o --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar l.o --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Agogische vaardigheden --- Beleefdheid --- Didactiek --- Evaluatie --- Gevoelens --- Handboek --- Handboek/cursus --- Rechten en plichten --- Ruzie --- Samenwerken --- School --- Vooroordelen --- Vriendschap --- Wereldoriëntatie --- Zelfvertrouwen --- 433.4 --- 472 --- klasleven --- lager onderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- Conflicten --- Gevoelens ; omgaan met --- Goede manieren --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- 478.8 --- Sociale opvoeding; ba.o --- (zie ook: Anders zijn) --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociaal-agogische vaardigheid --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden
Choose an application
Een mens besteedt heel wat tijd in zijn leven aan werken. Hoe blijf je gemotiveerd om je best te doen? Sommigen werken vooral om geld te verdienen, anderen zijn gepassioneerd door hun werk of willen graag zorgen voor hun medemens. Mannen en vrouwen kunnen daar een verschillende kijk op hebben. Op de werkvloer worden mannen en vrouwen bovendien soms anders behandeld. Multiculturaliteit kan weleens voor problemen zorgen en leiden tot pesterijen. Laten we proberen om ons werk 'sterk' en zinvol te houden.
Didactics of religion --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- beroepen --- arbeidsethiek --- weerbaarheid --- zelfvertrouwen --- verenigingsleven --- vrijwilligerswerk --- levensloop --- tijdsbegrip --- tijdsbesef --- motivatie --- waardering arbeid --- arbeidsconflicten --- arbeidstevredenheid --- Didactics of secundary education --- levensbeschouwing --- bijbelverhalen --- wereldgodsdiensten --- 485.7 --- Godsdienst --- tijdsbeleving --- vrijwilligers --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.9 --- godsdienst --- 7e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Werk --- Solliciteren --- Motivatie --- Tijd --- Sabbat --- Leeftijd --- Verhalen --- Bijbelverhalen --- Vrijwilligerswerk --- Veerkracht --- Assertiviteit --- Beroepen --- Arbeidsomstandigheden --- Verhaal --- Bijbelverhaal --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Veerkracht (fysica) --- Beroep --- Waardering --- Sollicitatie --- Veerkracht (weerbaarheid)
Choose an application
Godsdienst --- Secundair onderwijs --- 7e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- C6 --- religie --- leermiddelen --- godsdienst --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of religion --- tijdsbegrip --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- tijdsbesef --- levensloop --- arbeidsethiek --- beroepen --- vrijwilligerswerk --- verenigingsleven --- arbeidsconflicten --- motivatie --- waardering arbeid --- arbeidstevredenheid --- weerbaarheid --- zelfvertrouwen --- Godsdienst ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Veerkracht --- Assertiviteit --- Werk --- 485.9 --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Veerkracht (fysica) --- Veerkracht (weerbaarheid)
Choose an application
Gesprekken met ondernemers
Conduct of life --- Confiance en soi --- Employee motivation --- Ethics [Practical ] --- Levenswijze --- Mode de vie --- Morals --- Motivation au travail --- Motivation du personnel --- Motiveren van het personeel --- Personal conduct --- Personeel -- Motiveren --- Personnel -- Motivation --- Self-assurance --- Self-confidence --- Zelfvertrouwen --- 65.012.4 --- C5 --- ondernemingen --- management --- psychologie --- 098 Bedrijfskunde --- AA / International- internationaal --- 650 --- Management strategie beleid coachen confidence --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- ondernemen --- organisatiepsychologie --- vertrouwen --- Organization theory --- personeelsmanagement --- Anecdotes --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- 338.93-05 --- 331.882 VKW --- ondernemers --- Vereniging van Katholieke Werkgevers - VKW Metea --- Monograph
Choose an application
Groei mee met Cas en Lisa helpt uw kleuters te groeien in hun communicatievaardigheden, hun zelfvertrouwen en hun empathisch vermogen.De figuren Cas en Lisa groeien met hen mee, net zoals de steeds terugkerende maandthema's. De thema's zijn verwisselbaar, vormen een rode draad doorheen de kleuterschool en bieden tal van mogelijkheden voor differentiatie. Elk jaar diepen we de maandthema's een stukje verder uit.Een persoonlijke map, die de kleuters gaandeweg aanleggen, stimuleert de samenwerking met de ouders. Bepaalde activiteiten kunnen ook thuis op een eenvoudige manier aan bod komen.Bron: https://www.averbode.be/casenlisa-Info
genre-thema"">
Choose an application
Dit boek is opgebouwd rond 10 concrete aandachtspunten die aansluiten bij het dagelijks leven in een klas van de 3e graad. Per thema zijn er 2 bladzijden psychologische achtergrondinformatie voorzien, aangevuld met twee bladzijden pedagogische suggesties over hoe de situatie in klasverband kan aangepakt worden. Uiteraard wordt er ook verwezen naar eindtermen en leerplandoelen.
Wereldoriëntatie --- 433.4 --- 371.67 --- 373.3 --- C3 --- lager onderwijs (x) --- leerlingen --- pedagogiek --- schoolleven --- lager onderwijs --- leerboeken --- sociale vaardigheden --- 474.9 --- didactiek --- klasklimaat --- 305.8 --- 478.9 --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Schoolleven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- School --- 472 --- klasleven --- sociaal-emotionele opvoeding --- Conflicten --- Gevoelens ; omgaan met --- Goede manieren --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- 478.8 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- basisonderwijs --- dagelijks leven --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|