Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Jos is een doe-muis. En ook een voel-muis. Dat is heel erg. Want de klas zit boordevol MOET-muizen. En denk-muizen. En leer-muizen. Jos slaat dus vaak een mal figuur. Heel erg is dat. Maar op een dag ... vlucht Jos naar zijn droomland. Naar Bassi-Loeba die hem wel begrijpt. En dan begint de zoektocht die heel raar afloop. Voor de klas en voor zijn pa en ma. En 't meest nog voor Jos. Wow!
Educational psychology --- Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Fabels ; verhalen --- Fabels --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Leermoeilijkheden ; verhalen --- Leermoeilijkheden --- C6 --- leermoeilijkheden --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- jeugdliteratuur --- prentenboek --- prentenboeken --- leerproblemen --- kinderen --- muizen --- dieren --- JB WILL --- Makkelijk lezen
Choose an application
C6 --- leermiddelen --- leerlingen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- leren leren --- PXL-Education 2015 --- Didactic strategies --- zelfstudie --- leermethoden --- leren --- secundair onderwijs 1ste graad
Choose an application
C3 --- jeugdliteratuur --- leermoeilijkheden --- literatuur --- repertorium --- 475.26 --- Leesproblemen --- 061118.jpg --- Jeugdliteratuur: bibliografieën --- Kunst en cultuur --- Kindergarten --- Primary education --- Secondary education --- Literature --- leesproblemen --- bibliotheekwerk --- leesbevordering --- leesvaardigheden --- leesopvoeding --- Children's literature. Juvenile literature
Choose an application
Leerbeest 3.0 is een praktisch boek voor alle leerlingen van de 1e graad. Hoe plan je? Hoe kun je goede notities nemen? Hoe leer je je les? Hoe bereid je examens voor? Hoe verzamel je informatie om een werkje of spreekbeurt te maken? Hoe analyseer je je fouten? De succesuitgave is toe aan een derde update na tal van herdrukken! De inhoud werd volledig geactualiseerd op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek en speelt in op de nieuwste tendensen in het onderwijs. Bovendien wordt het gedrukte boek aangevuld met digitaal materiaal dat de leerling ondersteunt bij het uitwerken van een goede leerstrategie. De tekst is geschreven in een taal op maat van de leerling en verpakt in kleine deeltjes die vlot in de les kunnen worden geïntegreerd of door leerlingen zelfstandig kunnen worden verwerkt.
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- C6 --- leermiddelen --- leerlingen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- 450.8 --- Leren leren --- Studiemethoden --- secundair onderwijs --- leerboeken --- leren leren --- Studiebegeleiding --- KHLIM --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2015 --- Secundair onderwijs --- Leren --- Plannen --- Examens --- 1e graad secundair onderwijs --- Didactic strategies --- zelfstudie --- leermethoden --- leren --- secundair onderwijs 1ste graad --- Studiemethode --- Planning --- Examen
Choose an application
Leren op school loopt niet altijd van een leien dakje. Veel kinderen en jongeren worden geconfronteerd met leermoeilijkheden. Dat kan verschilIende oorzaken hebben. .Soms stelt het onderwijsniveau te hoge eisen aan hun capacIteiten of kunnen ze geen interesse opbrengen voor de vakken die eigen zijn aan hun studierichting. Een aangepaste of nieuwe studiekeuze is dan vaak de oplossing. In dit boek gaat het over leerproblemen waarvan de oorzaak met het leren zelf te maken heeft. Je kind is normaal begaafd, zit in een aangepaste studierichting, heeft niet echt persoonlijke problemen, maar de schoolresultaten gaan zienderogen achteruit. Wat is er aan de hand? Wat kun je daar als ouder aan doen? Je probeert vaak vanalles, maar tevergeefs... Andere kinderen hebben dan weer specifieke problemen met lezen, spelen, rekenen of vreemde talen. Ze hebben een leerstoornis in de enge zin van het woord. Als ouder kun je ? zulke problemen moeilijk begeleiden. Daarvoor heeft je kind gespecialiseerde hulp nodig. Dit boek wil een handreiking zijn voor ouders om gerichter naar leerproblemen te kijken en er beter mee om te gaan.
Leerstoornissen. --- leerproblemen --- Educational psychology --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- C6 --- Centrale voor Studie-en Beroepsoriëntering / Centre Libre d'Orientation Scolaire et Professionelle (1938-1956) --- PMS (Vrije PMS-Centra) (x) --- Vlaamse confederatie van ouders en ouderverenigingen --- 454.23 --- 464 --- Leermoeilijkheden --- Leerproblemen --- Leerstoornissen --- Onderwijs --- Studiekeuze --- Leerstoornissen; kinderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- #PBIB:1999.2 --- #KVHB:Leerstoornissen --- ouders --- pedagogiek --- scholen --- 376.5 --- Ouders --- Puberteit --- student-tutoring --- leerproblemen (ler)
Choose an application
Voor elk leerjaar/elke groep zijn er 8 leerladders (fiches voor de leerling) waarin telkens één aspect van leren leren behandeld wordt. Deze leerladders geven telkens een korte, duidelijke instructie. In het werkboekje vind je enkele werkblaadjes bij elke leerladder. Die bieden een waaier aan oefenkansen, waarbij de leerlingen de theorie omzetten in de praktijk, om zo het geleerde te integreren.
371.67 --- 373.3 --- C6 --- leermiddelen --- leermoeilijkheden --- lager onderwijs --- leerboeken --- leren leren --- 450.8 --- Leren leren --- 475.6 --- Studiemethode --- 474.21 --- Leren --- Studiemethoden --- Basisonderwijs --- 485.3 --- schoolboeken --- studiemethoden --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
1. Je kunt het! Een boost voor je motivatie Hoe staat het met jouw motivatie? Je motivatiekillers te lijf Motivatieboosters: een keuze uit de positieve waaier2. Ben je al in topvorm? Goed voor je brein is goed voor jou Je bent wat je eet Rust en concentratie Je vrije tijd: op zoek naar de beste breintraining Slaap3. Hier gaat veel stof opwaaien! Snellezen Start: een eerste leestekst om je huidige snelheid te bepalen Eerste ronde: technieken om sneller te lezen Tweede ronde: slimmer lezen4. Je weg vinden in de stof. Greep krijgen op je cursussen Hoofd- en bijzaken onderscheiden Zelfstandig werk Groot, groter, grootst5. Mag ik mijn joker inzetten? Nieuwe vraagtypes en mondelinge examens6. De researchafdeling. Een onderzoeksopdracht uitwerken7. (Er is een tijd van) kiezen en (een tijd van) gaan! Afronden en doorstarten
Leren. --- Study methods --- leermethoden --- leren leren --- Higher education --- competenties --- C6 --- leerlingen --- leermiddelen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 450.8 --- leren --- motivatie --- studiemethode --- werkboek --- Leren leren --- Motivatie --- Studiemethode --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Studiemethoden --- Leren --- Plannen --- Examens --- 3e graad secundair onderwijs --- evaluatie --- examinering --- leerstoornissen --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Planning --- Examen
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|