Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur selecteerde de mooiste poëzie verschenen tussen 1990 en 2000. Hij hield 175 gevoelige, verrassende of grappige gedichten over, voor kinderen van 5 tot 12 jaar.Je vindt in deze bundel het beste van meer dan 50 dichters zoals Eva Gerlach, Johanna Kruit, Riet Wille, Gil vander Heyden, Pili Mandelbaum, Ed Franck, Daniel Billiet, Theo Olthuis, Willem Wilmink, Shel Silverstein, Leendert Witvliet, Ted van Lieshout, André Sollie en nog vele anderen.
Dutch literature --- Linguistics --- versjes (genre) --- Jeugdpoëzie --- dichtbundel --- jeugdliteratuur --- * 889.7 --- kinderpoëzie --- poëzie --- *878 --- Basisonderwijs --- Dieren --- Dinosaurussen --- Emoties (Gevoelens) --- Familie --- Fantasie --- Feesten --- Gedichten --- Giraffen --- Herfst --- Huizen --- Ik en de anderen --- Kerstmis --- Konijnen --- Lezen --- Moederdag --- Natuur --- Nederlands 870 --- Nijlpaarden --- Onweer --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Poëzie --- School --- Sinterklaas --- Slapen --- Taalspelen --- Winter --- Wonen --- Woorden --- 830.1 ) Nederlandse gedichten --- gedichten --- kinderen --- Poëzie ; jongeren --- Poëzie ; kleuters --- 875 --- Poëzie; ba.o --- jeugdliteratuur: gedichten --- 871 --- illustraties --- voordrachtenbundels voor kinderen --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Dichtwerken --- dichtwerken, algemene bloemlezingen --- Jeugdpoëzie ; basisonderwijs
Choose an application
Een van de belangrijkste dingen die een kind op school leert, is lezen. Na de eerste letters en woorden volgen algauw boeken. Maar boeken lees je zeker niet alleen om te leren, boeken kunnen je ook veel leuke, ontspannende momenten bezorgen. En precies in het bevorderen van dat leesplezier speelt de leerkracht een grote rol. Leraren kunnen kinderen helpen om de literaire waarde in teksten en verhalen te vinden, te ontdekken en te appreciëren. Voor leerkrachten is het dus van het allergrootste belang om zelf literair competent te zijn. Om te weten waar info over boeken te vinden is, om zicht te hebben op welke titels er zoal voor handen zijn, om beargumenteerd te praten over boeken en om zelf een oordeel over verhalen te kunnen uiten. Alleen dan kunnen ze op een zinvolle en aangename manier de leerlingen helpen om literair vaardiger te worden.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Literature --- allochtone jongeren --- leesopvoeding --- leesonderwijs --- Jeugdliteratuur --- Lager onderwijs --- Leesbevordering --- Kinderen --- Leesbevordering. --- Lezen. --- Literatuurwetenschap. --- C3 --- handleiding --- literatuur --- taalonderwijs (x) --- lezen --- 434.3 --- 434.6 --- 475.26 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Lezen --- Literaire genres --- Literaire kwaliteit --- Literaire ontwikkeling --- Literaire vorming --- Literatuuronderwijs --- Verhalen --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Geletterdheid --- Literaire esthetiek --- Literatuur --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- jeugdliteratuur --- leesbevordering --- literaire genres --- literatuuronderwijs --- werken met boeken --- 433.7 --- Literaire competentie --- 071298.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunst en cultuur --- Beschouwingen over jeugd en boek --- Methoden van jeugdboekbeoordeling --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs ; keuzelijsten --- Leesbevordering ; kinderen --- Kind --- Young adultliteratuur --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Higher education --- Children's literature. Juvenile literature
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|