Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Dutch language --- Spreken --- Spreken ; basisonderwijs --- 472.11 --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- C6 --- taalgebruik --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Language use --- Book --- Teaching materials
Choose an application
Adviezen voor met name beginnende sprekers in het openbaar.
mondelinge communicatie --- redevoeringen --- spreken in het openbaar --- Mass communications --- Art de parler en public --- Public speaking --- Spreken in het openbaar --- C4 --- BPB1301 --- Discours --- Media en communicatie --- Toespraak --- diskors --- kõne --- реч --- toespraak --- puhe --- kalba --- Rede --- runa --- fjalim --- говор --- govor --- discurso --- discurs --- reč --- beszéd --- tal --- projev --- tale --- discorso --- przemówienie --- speech --- λόγος --- ομιλία --- proslov --- pasisakymas --- Ansprache --- dissertazione --- обраќање --- allocuzione --- řeč --- óráid --- Mass communications. --- mondelinge communicatie. --- redevoeringen. --- spreken in het openbaar. --- sakytinė kalba
Choose an application
Jonas gaat naar zijn nieuwe school. Net die dag heeft hij uitslag op zijn handen. Ze jeuken vreselijk en ze zijn helemaal rood. Even vreest Jonas dat hij er niet bij zal horen. Maar de juf en de andere kinderen zijn aardig voor hem. Ze zorgen voor een leuke verrassing.
Kindergarten --- French literature --- groepsgedrag --- vriendschap (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Vanaf 5 jaar --- C3 --- kinderliteratuur --- Anders zijn - prentenboek --- Handen - prentenboek --- Samen spreken - prentenboek --- Samenhorigheid - prentenboek --- Ziek zijn - prentenboek --- Kunst en cultuur
Choose an application
Laat Nellie, Cezar en hun vriendjes Mina, Fred en Leo in de klas tot leven komen. Deze poppenkastpoppen zijn ideaal om taal uit te lokken tijdens het kringgesprek, om poppenkast te spelen of om spelletjes te doen.
471.41 --- Handpoppen --- Kringgesprek --- Poppenkasten --- Poppenspel --- Taalstimulering --- didactisch materiaal --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- taalopvoeding --- productief taalgebruik --- receptief taalgebruik --- poppenkast --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- Handpoppen - Stokpoppen --- 472.16 --- 373.3 --- C6 --- kleuteronderwijs --- taalonderwijs (x) --- poppenspellen --- luisteren --- spreken --- taalontwikkeling --- 792.97 --- poppen --- scenario's --- 794.31 --- Poppen --- 433.6 --- poppenspelen --- Lager en basisonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- poppenspel, poppenkast --- Kind, spel en speelgoed --- Contains audio-visual material --- mondelinge expressie --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- didactische werkvormen
Choose an application
Om eindeloos verhalen te verzinnen en te vertellen75 mooi geïllustreerde kaartjes, onderverdeeld in vijf reeksen met elk een eigen kleur: helden (blauw), bondgenoten (paars), vijanden (rood), plaatsen (groen) en magische voorwerpen (geel).Berg ze op in de schort met vijf afneembare zakjes.Bron: https://www.averbode.be/ko_taalontwikkeling?article=41194
lager onderwijs --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- Taalontwikkeling --- Vertellen --- Taalstimulering --- Fantasie --- Kleuteronderwijs --- 472.15 --- C6 --- spel --- 471.41 --- creativiteit --- educatieve spellen --- expressie --- verhalen --- vertellen --- Boeken --- Creativiteit --- Verhalen --- fantasie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Games --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Taalvaardigheid --- Spreken --- Nederlands --- Basisonderwijs --- Storytelling --- Improvisatie --- Mondelinge communicatie --- Mondelinge taalvaardigheid --- Beelddenken --- Associëren --- Creatief denken --- Verhaal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of languages
Choose an application
Dit is de eerste praktische uitspraak- en intonatiegids voor het Nederlands. Voor wie welbegrepen door het leven wil gaan. En zeker voor wie "werkt" met zijn stem: radio- en televisiejournalisten, acteurs, leraren, logopedisten, politici, advocaten, publieke sprekers allerhande...
Nederlands --- television [telecommunication system] --- Psycholinguistics --- radio (technologie) --- Dutch language --- intonatie --- Phonetics --- TV (televisie) --- radio receivers --- fonetiek --- Uitspraak --- Logopedie --- Taalgebruik --- Spreken in het openbaar --- Journalistiek --- Mondelinge communicatie --- uitspraak --- * 841 --- 771 --- Nederlands - uitspraak --- Taalkunde en taalbeheersing --- 050734.jpg --- Nederlandse uitspraak --- 803.93-4 --- C3 --- handleiding --- spreekvaardigheid --- #KVHB:Intonatie --- #KVHB:Nederlands; uitspraak --- 81'34 --- 841 --- 801.4 )* NEDERLANDSE FONETIEK --- 803.93-4 Nederlands: fonetiek; fonologie --- Nederlands: fonetiek; fonologie --- Kunst en cultuur --- Uitspraak * --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Nederlandse uitspraak. --- Nederlandse taal --- uitspraak. --- oefeningen. --- 761.30 --- Theorie van het theater en de film - Stemtheorie --- NEERLANDAIS (LANGUE) --- INTONATION --- PRONONCIATION --- Uitspraak. --- Oefeningen.
Choose an application
Dr. M.J.I. BosDeze praktische oefengids om tot een behoorlijke uitspraak van het Nederlands te komen bestaat uit drie afdelingen. Parallel daaraan is elk van de vijftig paragrafen of tracks hoorbaar op een bijgeleverde cd. Doel is een radiofonische stem te ontwikkelen die gekenmerkt wordt door een verzorgde, niet Belgisch of Nederlands gekleurde uitspraak en die beschikt over een afwisselende intonatie. De oefeningen zijn uitgebreid, en van didactische aanwijzingen voorzien. Ze bieden voldoende materiaal. Deze eerste uitspraak- en intonatiegids voor het Nederlands is oorspronkelijk opgezet als cursus voor medewerkers van de VRT, maar is zeker ook zeer bruikbaar voor ieder die bij radio of tv of elders in het openbaar over een goede neutrale stem wenst te beschikken.© NBD Biblion
803.93-4 --- communicatie --- taal --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- #KVHA:Intonatie; Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Uitspraak; Nederlands --- #KVHB:Fonetiek; Nederlands --- #KVHB:Intonatie --- #KVHB:Nederlands; uitspraak --- 81(035) --- CD-ROMS --- Taalkunde ; Nederlands ; uitspraak ; intonatie --- Nederlands --- fonetiek --- fonologie --- intonatie --- uitspraak --- * 841 --- 81'34 --- 841 --- Uitspraak --- Klanken --- Spreken --- Stemvorming --- stemvorming --- uitspraak (ler) --- 111503.jpg --- Nederlandse uitspraak --- 803.93-4 Nederlands: fonetiek; fonologie --- Nederlands: fonetiek; fonologie --- Taalwetenschappen ; handboeken --- Nederlands - uitspraak --- Uitspraak * --- Contains audio-visual material --- Nederlandse uitspraak. --- Nederlandse taal --- uitspraak. --- oefeningen. --- radio (technologie) --- Psycholinguistics --- Dutch language --- Phonetics --- TV (televisie) --- taalgebruik --- Stem --- Spreekkunst --- 771 --- C6 --- handleiding --- spreekvaardigheid --- #KVHA:Fonetiek; Nederlands --- #KVHB:Fonetiek --- #KVHB:Uitspraak; Nederlands --- Logopedie --- 81'355 --- Taalkunde en taalbeheersing --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Pronunciation --- Intonation --- 801.4 )* NEDERLANDSE FONETIEK --- klanken --- logopedie --- 050734.jpg --- C3 --- Kunst en cultuur --- PXL-Education 2014 --- Nederlands taalgebruik --- Taalgebruik --- Spreken in het openbaar --- Journalistiek --- Gesproken taal --- Linguïstiek --- Taalverwerving --- Taalvaardigheid --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- taalbeheersing --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Oefening --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Mondelinge communicatie --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Bachelor in de logopedie --- Bachelor in de journalistiek --- uitspraak Nederlands --- 761.30 --- Theorie van het theater en de film - Stemtheorie
Choose an application
Thema 1 : Ik ga naar de klas Thema 2 : Ik eet fruit Thema 3 : Ik ga naar het bos Thema 4 : Zie je wat ik voel? Thema 5 : Ik bouw met dozen Thema 6 : Ik ga naar oma en opa Thema 7 : Ik ben niet bang van Zwarte Piet Thema 8 : Ik word een engel Thema 9 : Ik krijg een broertje of een zusje Thema 10 : Dit ben ik Thema 11 : Ik hoor de ziekenwagen Thema 12 : Ik gooi sneeuwballen Thema 13 : Ik kleed mij uit Thema 14 : Ik vier carnaval Thema 15 : Ik tover mooie kleuren Thema 16 : Ik kijk in een boek Thema 17 : Ik hou van dieren Thema 18 : Ik speel paashaas Thema 19 : Ik woon in mijn huis Thema 20 : Ik dek de tafel Thema 21 : Ik zing voor mama Thema 22 : Ik kan bewegen Thema 23 : Ik was de auto van papa Thema 24 : Ik speel met water Thema 25 : Ik ga op reis De taalontwikkeling van peuters en kleuters stimuleren is een essentiële opdracht voor leerkrachten in het kleuteronderwijs. De nieuwe taalontwikkelingsmethode TOK! biedt daarvoor aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk materiaal en de nodige ondersteuning. TOK! is opgebouwd rond 25 thema's, zowel de klassieke thema's van de jaarkring als een aantal alternatieve thema's. Per thema is voor elke leeftijdsgroep een streefwoordenschat of dominante woordenschat bepaald op basis van wetenschappelijke gegevens en praktijkervaringen van Vlaamse ervaringsdeskundigen. Voor taalvertraagde en Nederlandsonkundige kinderen is daaruit nog een superdominante woordenschat geselecteerd. Dat is een minimum basiswoordenschat die vooral gericht is op school- en instructietaal. Die woordenschat wordt verwerkt en spelenderwijs geoefend in verhalen, poppen(kast)spelen, dramatisaties, versjes, liedjes, taalspellen ... Het aanbod is vooral gericht op spreken en luisteren, en omvat zowel stimulerende als remediërende activiteiten. Het basismateriaal van de methode wordt aangeboden in één of twee mappen per leeftijdsgroep. Daarnaast zijn er nog een aantal aanvullende materialen en leermiddelen die de ideale ondersteuning bieden bij het gebruik van de methode.
Emoties(Gevoelens) --- Eten --- Fruit --- Grootouders --- 371.67 --- 373.3 --- C6 --- handleiding --- kleuteronderwijs --- kleuters (x) --- onderwijsmethode --- taalgebruik --- taalonderwijs (x) --- luisteren --- productief taalgebruik --- receptief taalgebruik --- spreken --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- taalverwerving --- Baby's --- Bewegingsexpressie --- Boeken --- Bossen --- Carnaval --- Dieren --- Dozen --- Kerstmis --- Kleding --- Kleuren --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Moederdag --- Ontluikende geletterdheid --- Pasen --- Reizen --- Schoolleven --- Sinterklaas --- Sneeuw --- Taal --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Vaderdag --- Water --- Wonen --- Woordenschat --- Ziek zijn --- Taalgebruik --- Taalontwikkeling ; kleuters --- Taalverwerving ; kleuters --- 472.11 --- 472.17 --- NT2 --- anderstalige nieuwkomers --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Kleuteronderwijs --- Kleuters. --- Didactiek. --- Taalopvoeding --- 3-jarigen --- 3-jarige --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
Thema 1 : In mijn klasje Thema 2 : Njammie, fruit! Thema 3 : Herfst vol kleuren Thema 4 : Zo veel gevoelens! Thema 5 : Dozen groot en klein Thema 6 : Op bezoek bij oma en opa Thema 7 : Dag Sinterklaasje Thema 8 : Kerstlichtjes en nieuwsjaarswensen Thema 9 : Welkom, kleine baby! Thema 10 : Zo is mijn lichaam Thema 11 : Ik ben ziek Thema 12 : Jippie, winterpret! Thema 13 : Ik kleed mij aan Thema 14 : Hiep hoi, carnaval! Thema 15 : Alle kleuren van de regenboog Thema 16 : Boeken dik en dun Thema 17 : Ik hou van dieren Thema 18 : Lente in mijn neus Thema 19 : Hier woon ik Thema 20 : Ik eet lekker gezond! Thema 21 : Mama is de liefste! Thema 22 : Kijk ik beweeg! Thema 23 : Papa is super! Thema 24 : Waterpret Thema 25 : In het zomerzonnetje
Taal --- Taalontwikkeling --- Kleuteronderwijs --- Kleuters. --- Didactiek. --- Grootouders --- Herfst --- Kerstmis --- Kleding --- 371.67 --- 373.3 --- C6 --- handleiding --- kleuteronderwijs --- kleuters (x) --- onderwijsmethode --- taalonderwijs (x) --- luisteren --- productief taalgebruik --- receptief taalgebruik --- spreken --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- taalverwerving --- Baby's --- Bewegingsexpressie --- Boeken --- Carnaval --- Dieren --- Dozen --- Emoties(Gevoelens) --- Fruit --- Kleuren --- Lente --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Moederdag --- Ontluikende geletterdheid --- Schoolleven --- Sinterklaas --- Taalverwerving --- Vaderdag --- Voeding --- Water --- Winter --- Wonen --- Woordenschat --- Ziek zijn --- Zomer --- Taalgebruik --- expressie --- taalgebruik --- taalvaardigheid --- verbale expressie --- Expressie ; kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid ; kleuteronderwijs --- Taalontwikkeling ; kleuters --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- 472.11 --- 472.17 --- NT2 --- anderstalige nieuwkomers --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- PXL-Education 2015 --- methode taal --- Taalopvoeding --- 4-jarigen --- 4-jarige --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
59
Nederlandse spelling. --- Nederlandse stilistiek. --- Schrijfvaardigheden --- Journalistiek. --- Journalistieke teksten --- Nederlandse taal --- Nederlandse taal. --- Algemene taalbeheersing. --- Schrijfvaardigheid. --- Spelling. --- Stilistiek. --- Taalzuivering. --- Nederlands --- Dutch language --- schrijfstijl --- Journalism --- idiomen --- linguïstiek --- Stilistics --- Nederlandse stilistiek --- Nederlandse spelling --- Schrijven ; journalistiek --- Journalists --- Néerlandais (Langue) --- Journalistes --- Rhetoric --- Style --- Job descriptions --- Rhétorique --- Stylistique --- Descriptions d'emploi --- 070 --- 800 --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- Ecriture Schrift --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- Typographie Typografie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Journaliste Journalist(e) --- #KVHB:Taalvaardigheid --- spelling --- 803.93 -06 --- 800 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 070 Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- C4 --- taalgebruik --- naslagwerk --- taalkunde --- naslagwerken --- AA / International- internationaal --- 031 --- 843 --- nederlands : stijl (ler) --- Media en communicatie --- linguistique --- ouvrages de référence --- Verklarende, etymologische woordenboeken. --- 82.08 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:024.GIFT --- ABB9803 --- stillistiek --- journalistiek --- * 843 --- 801 )* NEDERLANSE TAALKUNDE --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Nederlands - stijlleer --- Taalverwerving --- Scripties --- Stilistiek --- #A9802A --- #ACA --- Schrijven --- Taalgebruik --- Taaladvies --- Spelling --- Journalistiek --- Beroepsethiek --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Scriptie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|