Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Study methods --- studievaardigheden --- didactische processen --- studiemethoden --- Studeren --- Studievaardigheden --- advies, succes, vaardigheden, zelfontwikkeling --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- onderwijs --- leerprocessen --- 001.8 --- 37.04 --- 489 --- Emotionele intelligentie --- Faalangst --- Geheugen --- Hersenen --- Hoger onderwijs --- Intelligentie --- Leermethoden --- Leerprocessen --- Leren --- Leren leren --- Motivatie --- Student (leerling) --- Studiekeuze --- Studiemethoden --- 450.8 --- Studieplanning --- 474.21 --- leren leren --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Contains audio-visual material --- Evaluatie --- Studiemethode --- Leerproces --- Pedagogie --- Studiemethodes --- 20e eeuw --- België
Choose an application
Neem je leerproces in eigen handen en haal meer uit je brein - Upgrade je geheugen - Hoe word je een goede timemanager? - Reken af met faalangst - Hoe word je een examenexpert? Nieuwe editie van hét standaardwerk over leren, boordevol tips om zo efficiënt mogelijk te studeren. Leerkrachten, studiecoaches, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze willen weten over leren leren.. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek dat jongeren op een wetenschappelijk onderbouwde manier wil helpen om een gepaste studiemethode te vinden en hun leren in eigen handen te nemen. Het boek bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Goed om te weten' gaat de auteur dieper in op hoe je brein en geheugen functioneren, wat het belang is van intelligentie en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan tijdens de les, het verwerken van de leerstof en de examens. Bron : http://www.bol.com
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- faalangst --- leren leren --- actief leren --- leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- geheugentraining --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Leren --- Studievaardigheden --- 65.012.4 --- studiemethoden --- studeren --- mindmapping --- 450.8 --- Leerproblemen --- studiemethode --- 37.048 --- Studiemethoden --- Geheugen --- Faalangst --- Leren leren --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 371.21 --- Learning [Psychology of ] --- Study skills --- PXL-Central Office 2015 --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- 430 --- persoonlijke ontwikkeling --- intelligentie --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
Dit boek wil de spontane leerhonger van het menselijk brein opnieuw aanwakkeren, door de toepassing van recente inzichten in hoe onze hersenen het liefste leren. Het combineert nieuwe leertechnieken zoals Mind Mapping, Speed Reading, Radiant Thinking, en Mental Literacy. Daarnaast vindt de lezer praktische toepassingen van de meervoudige intelligenties van Howard Garder, NLP-ankers, toegepaste meditatie en intuïtieve visievorming. Hierbij hoort een cd 'Mind Manager's2004/118. Plaats: 371.21
Geheugen. --- Leren. --- Permanente vorming. --- Studievaardigheden. --- Leermethoden. --- Lerende organisatie. --- Levenslang leren. --- Studeren. --- Cognitive psychology --- Study methods --- leermethoden --- leren --- didactiek --- Leren --- permanente vorming --- Studievaardigheden --- Mindmapping --- onderwijs --- vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Formation continuée Permanente opleiding --- Intelligence Intelligentie --- Mentorat Mentorschap --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Techniques Technieken --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- studiemethoden --- 159.953 --- 37.03 --- 493 --- Brein --- Geheugen --- Leren leren --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Permanente vorming --- Studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- communicatie --- creativiteit --- geheugen --- geheugentraining --- hersenen --- levenslang leren --- psychologie --- studeren --- studievaardigheden --- 37 --- 371.3 --- 371.39 --- Doelstellingen --- IQ --- Intelligentie --- Intelligenties --- Leerproces --- Leerpsychologie --- Mind Mapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Onderwijs --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Plannen --- Snellezen --- Studiemethode --- Studiemethodes --- leren leren (ler) --- 415.4 --- Hersenen --- Menselijk brein --- studiemethode --- E07066.jpg --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- zelfsturend leren --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-cultureel werk - Volwasseneneducatie --- 371.21 --- Contains audio-visual material --- studentenbegeleiding --- Studiemethoden --- Mental literacy --- Memory --- Thought and thinking. --- Knowledge management. --- Learning. --- KNOWLEDGE --- MIND --- Management. --- Study --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Management of knowledge assets --- Management --- Information technology --- Intellectual capital --- Organizational learning --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Retention (Psychology) --- Thought and thinking --- Executive functions (Neuropsychology) --- Mnemonics --- Perseveration (Psychology) --- Reproduction (Psychology) --- Monograph --- #gsdbP --- Mindmap
Choose an application
Betere business door beter breinwerk is een Nederlandstalig praktijkboek rond Business Mapping: de toepassing van Mind Mapping voor efficiënter breingebruik op kantoor, in de vergaderzaal en op de werkvloer.
Business Intelligence. --- Kennismanagement --- Mind mapping. --- Ondernemingen. --- Cognitive psychology --- leermethoden --- leren leren --- Organization theory --- bedrijfsleven --- Study methods --- mindmapping --- levenslang leren --- change, cultuur, communicatie, gedrag, verandering, zelfontwikkeling --- leertechnieken --- mind mapping --- Méthodes Methoden --- Cerveau Hersenen --- Pensée Denken --- Formation continuée Permanente opleiding --- 159.953 --- 159.954 --- 659 --- Communicatie in en door de onderneming --- Creatief denken --- Geheugen --- Business mapping --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Leren --- Mindmapping --- Managementvaardigheden --- Lerende organisaties --- Management --- Mindmap --- Lerende organisatie
Choose an application
Pure face-to-face training is increasingly being supplemented or even replaced by modern forms of learning such as blended learning, online training, e-learning and informal learning. What does this mean for you as a trainer (lecturer, speaker, personnel developer)? This reference book shows how the job description of the trainer is changing due to digitalisation and which competences you need as a trainer to be successful in the "learning revolution". After all, specialist knowledge paired with classroom didactics is no longer enough. This work takes you by the hand to become a learner again as a trainer and to develop into an "agile learning facilitator". It gives you orientation in the digital "trainer competence jungle". In a practical and clearly understandable way, you will receive both theoretical background knowledge and practical implementation possibilities for the modernisation of your continuing education programme. The authors Prof. Dr. Jürgen Sammet, (*1971) Dr. phil. and qualified pedagogue, consultant and trainer with the topics "Learning & Leadership" for 20 years, 12 years teaching trainer, 4 years Head of Learning & Development. Said only 8 years ago: "Digital learning will always remain a niche." Today, the share of digital formats in his work is 80%. Jacqueline Wolf (*1985) Graduate in Education, Systemic Consultant and Lecturer at the University of Konstanz, Blended Learning Designer, Trainer and Consultant on "Learning in Organisations" for 7 years. Since the beginning of her professional practice, she has only known learning as "blended learning". The share of digital learning formats in her work is 80%.
Educational sciences --- Personnel management --- coaching --- HRM (human resource management) --- levenslang leren --- Computer-assisted instruction. --- Teachers --- Continuing education. --- Training of. --- Formació del professorat --- Educació permanent --- Ensenyament assistit per ordinador
Choose an application
Leren na je 25, het lijkt vanzelfsprekend met 'levenslang leren', de toverwoorden van het moment. Maar hoe combineer je een druk privé-leven, een veeleisende job én een opleiding, zonder te bezwijken onder het gewicht ervan? De oplossing ligt erin van leren een vanzelfsprekende instelling te maken, door de voorwaarden te scheppen waarin mensen met 'goesting' leren, zowel in als buiten hun job. In dit boek wordt beschreven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers, en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle expertise die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. Dit boek is bestemd voor iedereen die nood heeft aan inzichten en methodes om van leren voor volwassenen een boeiend avontuur te maken. Ook de professional die zoekt naar een zinvolle bijscholing, geïntegreerd in zijn persoonlijk leven, zal door dit boek worden geholpen om bewuster te kiezen uit het grote aanbod aan opleidingen Dit boek biedt lesgevers inzichten en methodes om leren voor volwassenen boeiend te maken. De auteurs beschrijven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle deskundigheid die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. Het boek is geschreven in een eenvoudige taal, zonder te veel vakjargon. De volgende aspecten worden belicht: de waarden waarop de aanpak gebaseerd is, leren met anderen, de rol van de begeleider, evalueren en integreren.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Permanente vorming --- Permanente vorming. --- Volwassenenvorming --- Lerarenvervolmaking en research. --- Sociaal-cultureel werk. --- Methodiek. --- pedagogiek --- onderwijsvormen --- Adult education. Lifelong learning --- Higher education --- Belgium --- 65.01 --- Levenslang leren --- volwassenenonderwijs --- #SBIB:316.334.1O329 --- Formation continuée Permanente opleiding --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- 493 --- permanente vorming --- volwassenenvorming --- 493.3 --- levenslang leren --- volwassenonderwijs --- 159.95 --- Leren --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 374.7 --- 375 --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Permanente educatie
Choose an application
Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.
Competentiemanagement. --- VTO-beleid (Vorming Training Opleiding) --- Personnel management --- kennismanagement --- talentmanagement --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- organisatiestrategieën --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 65.012 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Talentmanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Personeelsbeleid --- 367.2 --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- Leren --- Personeelsbeleid --- Professionalisering --- Training --- Werkplekleren --- competenties --- werkplekleren --- Levenslang leren --- 366.4 --- Competentiemanagement --- Kennismanagement --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012 Methods --- Methods --- Onderwijs en economie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Opleiding en bijscholing --- Management ; algemeen --- PHL-Central Office 12 --- levenslang leren --- vorming --- Opleidingen --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Volwassenen --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Opleiding --- Volwassene --- Arbeidsmarkt
Choose an application
Tony Crabbe biedt heldere strategieën voor een opgeruimd hoofd en leven, met gericht aandacht op wat je doet. Nooit meer te druk van Tony Crabbe is een helder en praktisch boek dat ons helpt om een van de grote problemen van het moderne leven aan te pakken: we zijn te druk. Wat Marie Kondo doet voor je huis, doet Tony Crabbe voor je hoofd en je leven. Onze inbox en to-dolijst puilen uit, veel mensen verwachten iets van ons en burn-out is de grootste bedreiging op de werkvloer. Maar Nooit meer te druk is geen timemanagementboek, Tony Crabbe gebruikt nieuw psychologisch onderzoek en biedt heldere strategieën voor een opgeruimd hoofd en leven, met gerichte aandacht op wat je doet.
Organization theory --- Stress - Tijdmanagement. --- time management vaardigheden veerkracht zelfontwikkeling --- 604.6 --- stress --- burn-out --- psychotherapie --- time management --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
Je traint, geeft workshops of doceert. Je draagt veel waardevolle kennis en vaardigheden over. Cursisten leren veel van je, komen helemaal geïnspireerd terug en zitten weer vol energie. Maar hoe lang blijft die nieuwe kennis eigenlijk hangen? Met andere woorden: beklijft het wel? Evalueren van wat je leert, is een belangrijke stap in het leerproces. Het is zelfs een cruciale factor wil de leerstof echt blijven 'hangen'. In Reviewing skills voor trainers, opleiders en docenten staat actieve reflectie centraal. Hiermee voorziet Thema in de leemte op het gebied van evaluatiemethoden en -technieken. Trainers, opleiders en docenten vinden in dit boek een complete - gevisualiseerde - toolkit om hun evaluatievaardigheden nieuw leven in te blazen. Met als resultaat: tevreden deelnemers die echt wat geleerd hebben. En tevreden opdrachtgevers omdat de investering blijvend effect heeft.
65.012.4 --- Vaardigheden talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren --- Business management, administration. Commercial organization --- Evalueren --- reflecteren --- evalueren --- Evaluation de la formation Training evaluation --- 371.39 --- Evaluaties --- Reflecteren --- Leren --- Evalueren. --- Didactics --- evaluatie (onderwijs) --- volwassenen
Choose an application
Er zijn van die leertrajecten - die blijven u bij. Ze zijn van veel invloed op uw persoonlijke ontwikkeling, uw vakmanschap, de samenwerking in uw team of de prestaties van de organisatie waar u werkt. Het zijn leertrajecten die grote impact hebben op uw werk, op uw loopbaan en soms zelfs op uw leven. Dat kan zijn als manager in een leiderschapstraject, als student tijdens een stage of als professional in een leergang of development center.Wat maakt dergelijke leertrajecten zo succesvol? Zijn er gouden regels voor het ontwerpen ervan? Valt het te leren: ontwerpen van leren dat werkt? De samenstellers van dit boek denken van wel. Door goed te kijken naar wat werkt. En door de kunst af te kijken bij ervaren ontwerpers.Dat is precies wat er is gedaan: in de keuken kijken bij ervaren ontwerpers, die werken met een scala aan leervragen in organisaties. Dat levert niet alleen heel mooie beschrijvingen op van leertrajecten, maar ook spannende beelden van 'the making of'. We zien dat ontwerpen iets anders is dan het simpel volgen van een recept. Het is onvermoeibaar en met toewijding zoeken naar wat werkt in déze situatie, samen met déze personen, in déze organisatie, op dít moment. Het is experimenteren, gaandeweg bijstellen, bekende principes toepassen, nieuwe principes ontdekken, oude voorkeuren loslaten, reflecteren. Het ontwerpproces als leerproces.Hoe verschillend ook, succesvolle leertrajecten blijken ten minste drie belangrijke overeenkomsten te hebben:-Degenen voor wie een traject bestemd is doen actief mee in het ontwerpproces. Het ontwerpproces is onderdeel van het leerproces; vaak ís het ontwerpproces het leerproces.-Het mobiliseren en benutten van ambities, toekomstdromen en sterke punten is een veel kansrijker start van leertrajecten dan uitgaan vanuit tekorten, beperkingen of knelpunten. -De werkplek is de krachtigste leeromgeving. Werken en leren vallen steeds meer samen.Bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789491552007/het-ontwerpboek-mariel-rondeel
Didactics --- Personnel management --- kennismanagement --- didactiek --- HRM (human resource management) --- levenslang leren --- leertrajecten --- vakmanschap --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 658.334 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- ontwerpen --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- 454 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- leren --- onderwijs --- Leertrajecten --- Onderwijsstrategieën --- Werkvormen --- Lerende organisaties --- Innovatie --- Training --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Leertraject --- Onderwijsstrategie --- Werkvorm --- Lerende organisatie
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|