Narrow your search
Listing 1 - 10 of 123 << page
of 13
>>
Sort by

Multi
Vier in Balans Monitor 2012 : de laatste stand van zaken van ict en onderwijs
ISBN: 9789077647561 Year: 2012 Publisher: Zoetermeer Stichting Kennisnet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
OnderwijsInnovatie
Author:
ISSN: 13894595 Year: 1999 Publisher: Heerlen Open Universiteit Nederland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het kwartaalblad OnderwijsInnovatie wordt uitgegeven door de Open Universiteit en behandelt onderwerpen die te maken hebben met innovaties in het gehele hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen.


Periodical
Maks !
Author:
ISSN: 13765272 Year: 2000 Publisher: Brussel daarna : Brussel Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Supporting reform : the role of Erasmus in higher education
Authors: --- ---
ISBN: 9789279264832 Year: 2013 Publisher: Luxembourg Publications Office of the European Union

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Verspild talent : de prestatiekloof in het secundair onderwijs tussen allochtone en andere leerlingen volgens het PISA-onderzoek 2009
Authors: ---
ISBN: 9789051307498 Year: 2011 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

PISA (het Internationaal Programma voor Studentenbeoordeling) is een grootschalig internationaal vergelijkend onderzoek door de OESO naar de schoolse vaardigheden van 15-jarigen op het gebied van wiskunde, wetenschappen en lezen. Voor de derde opeenvolgende keer verzocht de Stichting de onderzoeksgroep GERME van de ULB om een grondige vergelijkende analyse uit te voeren van de resultaten die in 2009 opgemeten werden in de Franse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschap. België bevindt zich bij de geïndustrialiseerde landen waar de kloof tussen autochtone leerlingen en scholieren van vreemde afkomst het grootst is, hoewel in de resultaten van 2009 een lichte verbetering merkbaar is. Toch blijft de school een plek waar ongelijkheid wordt gereproduceerd. Volgens de auteurs van het onderzoek is een diepgaande hervorming van het onderwijssysteem de enige manier om de prestatiekloof, die een belangrijke impact heeft op het integratieproces van leerlingen met een migratieachtergrond, te dichten. (bron: website Koning Boudewijnstichting)


Book
Stages, een win-win activiteit voor leerlingen, scholen en bedrijven
Authors: ---
ISBN: 905130532X 9789051305326 Year: 2006 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting


Book
Onderwijs, dagelijkse kost? : kostenbeheersing in het secundair onderwijs. Een verkenning.
Author:
ISBN: 9789051306804 Year: 2009 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Recht naar school : onderwijsrecht voor secundaire scholen
Authors: ---
ISBN: 9789400001640 9400001649 Year: 2011 Publisher: Antwerpen : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Betwisting van examenresultaten, weigering van inschrijving, aanrekening van te hoge studiekosten, vermoedelijk drugsbezit in een boekentas, aansprakelijkheid van een leerkracht voor een vechtpartij tijdens de pauze: onderwijs en recht is vandaag een veelvoorkomende combinatie met uiteenlopende aspecten. De tijd dat de meester altijd gelijk had en de leerling het thuis dubbel kon bekopen, lijkt lang vervlogen' en gelukkig maar. De regelgeving rond onderwijs is fel toegenomen en leerlingen en ouders weten hun weg naar juridische oplossingen steeds beter te vinden. Scholen kunnen zich hierop voorbereiden en waar mogelijk beter voorkomen dan genezen. Voor scholen, directies en leerkrachten is het echter niet altijd eenvoudig om een begaanbaar pad in de juridische doolhof te vinden. Deze uitgave beoogt op een begrijpelijke, praktische en tegelijk degelijk juridische wijze de weg te effenen voor al wie in het onderwijs staat en geconfronteerd wordt met feiten of handelingen die een juridisch aspect inhouden. (Bron: covertekst)


Book
How entrepreneurial are our Flemish students?
Authors: ---
ISBN: 9789078858072 Year: 2007 Volume: *1 Publisher: Leuven Flanders District of Creativity

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

While most studies focus on the number of firms that are created, the Global Entrepreneurship Monitor (GEM) gives us a good indication of how many individuals are actively involved in starting a company or have recently started a company. However, entrepreneurial activity in Flanders seems to be quite low in comparison with other countries worldwide (GEM, 2002 – 2005). According to GEM 2006, the Flemish and Belgian TEA (Total Entrepreneurial Activity) remains seriously below the EU average of 5.01%). At this moment, Flanders and Belgium are falling in the ranks of the 16 participating EU countries and even of the 49 participating countries worldwide. That is, the Flemish TEA decreased even further from 3.71% in 2005 to 3.05 % in 2006, indicating that only 3 out of 100 people in the labour force are actively involved in starting up a company or have started up a company recently. Assuming that entrepreneurs are not born but made (studies have shown that people who have had entrepreneurship training are twice as likely to start a company), it is crucial to encourage entrepreneurship at the individual level. This project will provide insight into how entrepreneurial Flemish students (with a higher education) are, and which policy measures need to be taken to stimulate the entrepreneurial spirit and to further support the start-up of new companies in Flanders.

Listing 1 - 10 of 123 << page
of 13
>>
Sort by