Listing 1 - 10 of 123 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ICT --- Onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs
Choose an application
Het kwartaalblad OnderwijsInnovatie wordt uitgegeven door de Open Universiteit en behandelt onderwerpen die te maken hebben met innovaties in het gehele hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen.
#TS:KOHU --- hoger onderwijs --- tijdschriften --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- onderwijs --- 37 --- 489 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Vernieuwing --- Lerarenopleiding --- onderwijsinnovatie --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: teleonderwijs) --- Tijdschriften. --- Hoger onderwijs. --- Teaching --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Secondary education --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- 720 Onderwijs --- E-journals
Choose an application
Efree KHLSH --- E-books --- Hoger onderwijs ; internationalisering --- hoger onderwijs --- 378 --- Education --- European Union countries
Choose an application
PISA (het Internationaal Programma voor Studentenbeoordeling) is een grootschalig internationaal vergelijkend onderzoek door de OESO naar de schoolse vaardigheden van 15-jarigen op het gebied van wiskunde, wetenschappen en lezen. Voor de derde opeenvolgende keer verzocht de Stichting de onderzoeksgroep GERME van de ULB om een grondige vergelijkende analyse uit te voeren van de resultaten die in 2009 opgemeten werden in de Franse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschap. België bevindt zich bij de geïndustrialiseerde landen waar de kloof tussen autochtone leerlingen en scholieren van vreemde afkomst het grootst is, hoewel in de resultaten van 2009 een lichte verbetering merkbaar is. Toch blijft de school een plek waar ongelijkheid wordt gereproduceerd. Volgens de auteurs van het onderzoek is een diepgaande hervorming van het onderwijssysteem de enige manier om de prestatiekloof, die een belangrijke impact heeft op het integratieproces van leerlingen met een migratieachtergrond, te dichten. (bron: website Koning Boudewijnstichting)
evaluatie (onderwijs) --- prestaties --- onderwijsonderzoek --- allochtone jongeren --- Research on teaching --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- E-books --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Prestaties --- Allochtone leerlingen --- Autochtone leerlingen --- Secundair onderwijs --- Prestatieproblemen --- Schoolbegeleiding --- Migrantenkinderen ; onderwijs ; Vlaanderen --- S20110642.jpg --- Secundair onderwijs ; België --- secundair onderwijs --- 371.1 --- Prestatie --- Allochtone leerling --- Autochtoon --- Onderwijsbegeleiding --- Leerling met een migratieachtergrond
Choose an application
School management --- Administrative law --- Belgium --- #PBIB:+110.64 --- #SBIB:340H30 --- #SBIB:316.334.1O212 --- #SBIB:35H433 --- 725 Onderwijsrecht --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 351.851 <493> --- 373.5 <493> --- Onderwijsrecht ; België --- 351.851 <493> Onderwijswetgeving--België --- Onderwijswetgeving--België --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Evaluatie --- Staats- en administratief recht --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Beleidssectoren: onderwijs- en onderzoeksbeleid --- Middelbaar onderwijs--België --- Ebooks --- E-books
Choose an application
Didactic strategies --- Secondary education --- Technical, artistic and vocational education --- stages --- SO (secundair onderwijs) --- stagebegeleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Leren --- Werken --- Relatie onderwijs - bedrijfsleven --- Stages --- E-books --- #KVHB:Stage --- 371.388 --- bedrijven --- opleidingen --- scholen --- praktijkwerkzaamheden --- Stage --- Taalonderwijs --- Buitenland
Choose an application
Secondary education --- kostenbeheersing --- #SBIB:316.334.1O213 --- Onderwijsbeleid: regionaal --- E-books --- 450.42 --- 37.061 --- Armoede --- Geld --- School --- Studiekosten ; secundair onderwijs --- Onderwijssociologie --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Kosten --- Schoolmanagement --- Emigratie
Choose an application
Betwisting van examenresultaten, weigering van inschrijving, aanrekening van te hoge studiekosten, vermoedelijk drugsbezit in een boekentas, aansprakelijkheid van een leerkracht voor een vechtpartij tijdens de pauze: onderwijs en recht is vandaag een veelvoorkomende combinatie met uiteenlopende aspecten. De tijd dat de meester altijd gelijk had en de leerling het thuis dubbel kon bekopen, lijkt lang vervlogen' en gelukkig maar. De regelgeving rond onderwijs is fel toegenomen en leerlingen en ouders weten hun weg naar juridische oplossingen steeds beter te vinden. Scholen kunnen zich hierop voorbereiden en waar mogelijk beter voorkomen dan genezen. Voor scholen, directies en leerkrachten is het echter niet altijd eenvoudig om een begaanbaar pad in de juridische doolhof te vinden. Deze uitgave beoogt op een begrijpelijke, praktische en tegelijk degelijk juridische wijze de weg te effenen voor al wie in het onderwijs staat en geconfronteerd wordt met feiten of handelingen die een juridisch aspect inhouden. (Bron: covertekst)
Education, Secondary --- Enseignement secondaire --- Law and legislation --- Droit --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Educational law and legislation --- 725 Onderwijsrecht --- onderwijsrecht --- recht --- secundair onderwijs --- onderwijs --- beroepsgeheim --- 120027.jpg --- Onderwijsrecht ; Vlaanderen --- Ebooks --- Onderwijsrecht --- Secundair onderwijs --- Wetgeving --- Onderwijs --- Vlaanderen --- E-books --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Education --- Secret professionnel --- Belgique
Choose an application
While most studies focus on the number of firms that are created, the Global Entrepreneurship Monitor (GEM) gives us a good indication of how many individuals are actively involved in starting a company or have recently started a company. However, entrepreneurial activity in Flanders seems to be quite low in comparison with other countries worldwide (GEM, 2002 – 2005). According to GEM 2006, the Flemish and Belgian TEA (Total Entrepreneurial Activity) remains seriously below the EU average of 5.01%). At this moment, Flanders and Belgium are falling in the ranks of the 16 participating EU countries and even of the 49 participating countries worldwide. That is, the Flemish TEA decreased even further from 3.71% in 2005 to 3.05 % in 2006, indicating that only 3 out of 100 people in the labour force are actively involved in starting up a company or have started up a company recently. Assuming that entrepreneurs are not born but made (studies have shown that people who have had entrepreneurship training are twice as likely to start a company), it is crucial to encourage entrepreneurship at the individual level. This project will provide insight into how entrepreneurial Flemish students (with a higher education) are, and which policy measures need to be taken to stimulate the entrepreneurial spirit and to further support the start-up of new companies in Flanders.
461 Bedrijfsleven --- 780 Hoger onderwijs --- ondernemerschap --- FDC --- Flanders DC --- FDC. --- Flanders DC.
Listing 1 - 10 of 123 | << page >> |
Sort by
|