Listing 1 - 10 of 151 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Brené Brown beschrijf hoe moed, compassie en verbondenheid een belangrijke plek in je leven kunnen krijgen. Op basis van haar jarenlange studie kwam ze tot tien stellingen over een ‘bezield leven’: leven vanuit het gevoel dat je de moeite waard bent. Op haar eigen, eerlijke, warme en grappige manier moedigt ze de lezer aan om perfectionisme te laten varen, stress als leefstijl los te laten, te vertrouwen op intuïtie en creativiteit de ruimte te geven. Dit boek gaat over de levenslange reis van ‘Wat zullen anderen wel niet denken?’ naar ‘Ik ben goed genoeg’.
Positieve psychologie --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- psychologie --- Psychology --- Levenskunst --- Schaamte --- Kwetsbaarheid --- Emoties --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Perfectionisme --- Psychologie --- Welbevinden --- Zelfzorg --- Emotie
Choose an application
Van populair weblog naar New York Times-bestseller is dit hét boek voor zelfhulphaters! Stop met altijd maar positief zijn, en leer in plaats daarvan om te gaan met je tekortkomingen en de tegenslagen in het leven. Zodra je niet meer wegrent voor je angsten, fouten en onzekerheden maar de pijnlijke waarheid onder ogen durft te zien, vind je de moed en het zelfvertrouwen waar je in deze tijd zo'n behoefte aan hebt. Mark Manson geeft je de tools om te kiezen waar jij om geeft, en dus ook waar je niet om geeft. Dat idee omarmen werkt bevrijdend.
assertief emotie social tools vaardigheden veerkracht wendbaarheid zelfontwikkeling --- Toegepaste psychologie --- Sociale vaardigheden --- Psychologie --- Sociale psychologie --- sociale psychologie --- Social psychology --- FICTIE --- Levenskunst --- zelfvertrouwen --- Persoonlijkheid --- Bee Collection --- Zelfhulp --- Man --- Volwassene
Choose an application
Hoogleraar cognitieve psychologie Stefan van der Stigchel deelt de 49 beste tips om je optimaal te concentreren. Hij baseert zich op wetenschappelijk onderzoek en maakt korte metten met concentratiemythes.Hij begint bij de basics: de ideale dagindeling, het bereiken van flow en hoe je echt je batterij oplaadt tijdens een pauze. Heb je dat door, dan kun je je concentratie gaan optimaliseren: hoe het beste om te gaan met sociale media, de juiste cafeïne-strategie en hoe je bepaalde taken goed kunt combineren. Bovendien zijn er specifieke tips voor op kantoor en slimme trucs voor als je de aandacht van je publiek wilt vasthouden. Kortom: met dit boek krijg je eindelijk grip op je aandacht.
cognitieve psychologie --- 159.95 --- Concentratie --- Bewustzijn
Choose an application
Long description: Verhandeln, Verkaufen, Konflikte lösen, Menschen führen etc. - im Beruf ist es von Vorteil, überzeugend aufzutreten und zu kommunizieren.Dieses Buch bietet Ihnen Orientierung, sich mit Ihrer Persönlichkeit und Ihrer Wirkung auf andere Menschen zu beschäftigen: Zum einen erhalten Sie Wissen zu Psychologie und Körpersprache. Zum anderen erfahren Sie, wie Sie das in verschiedenen beruflichen Bereichen anwenden können und welche Möglichkeiten es gibt, sich hier zu verbessern.Inhalte:Wege, um bewusster und überzeugender aufzutreten und zu kommunizierenGrundlage für Reflexion und WeiterentwicklungKompakter Ratgeber für die praktische UmsetzungAnwendungen auf die beruflichen Bereiche Motivation, Verkauf, Konflikt, Verhandlung, Führung und interkulturelle Zusammenarbeit Biographical note: Frank Becher Dr. Frank Becher ist Trainer, Berater und Coach. Er ist spezialisiert auf die Themen Rhetorik, Körpersprache und Kommunikationspsychologie sowie deren Anwendung in den Tätigkeitsbereichen Führung und Zusammenarbeit, Verkauf, Verhandlung, Telefon, Messe, Vertrauensaufbau und Selbstpositionierung. Er lehrte zwischen 2011 und 2017 an unterschiedlichen deutschen Universitäten.
Psychologie --- Coaching --- Körpersprache --- Wirkung --- Selbstbewusstsein --- Souveränität --- Auftreten
Choose an application
Feedback krijgen is een cadeau. Het geeft je de kans te groeien, te veranderen en te verbeteren. Maar vrijwel iedereen vindt feedback moeilijk. Daarom zijn er deze kaarten. Ze zijn uitermate geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) vragen, geven en ontvangen. De teamfeedbackkaarten geven inzicht in de manier waarop mensen hun eigen team zien en waar de sterke punten liggen. De feedbackkaarten zijn geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) geven en ontvangen. http://www.thema.nl
Ontwikkelingsspelen --- Communicatie --- feedback --- psychologie --- 658.32 --- Games --- Didactic strategies --- sociale psychologie --- didactische werkvormen --- Spellen --- Feedback --- Feedback. --- Communicatie ; psychologie --- Teambuilding --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Long description: Das Buch beleuchtet die 20 Elemente der Persönlichkeit wie Gehirn, Ängste, Glaubenssätze, Verhalten, Lerntyp, Stresstyp, etc. Es erläutert, wie Außenwirkung zustande kommt und was das Verhalten einer Person beim Betrachter auslöst. Im zweiten Teil werden praktische Tools vorgestellt, die dabei unterstützen, die eigene Wirkung so zu verändern, damit Chef und Kollegen besser erkennen, wie man wirklich ist Inhalte:Die 20 Elemente der Persönlichkeit mit Beispielen und AnalysemöglichkeitenDie 15 Wirkungsinstrumente der Menschen (Körper, Augen, Sprache, Geruch, etc.)Abgleich Persönlichkeit und WirkungVeränderungsmöglichkeiten der Wirkung Biographical note: Jens Korz Jens Korz ist Diplom-Betriebswirt, -Schauspieler und -Psychologe. Er besitzt jahrelange Erfahrung im mittleren Management als Vertriebsleiter, ist Gründer der Schauspielschule acting people und Dozent an der Hochschule für Wirtschaft und Recht in Berlin. Pro Jahr trainiert und coacht er durchschnittlich 600 Personen und ist bekannt für seine schnelle, direkte und lösungsorientierte Art.
Persönlichkeit --- Psychologie --- Management --- Wirkung --- Fremdbild --- Selbstbild --- Tools --- außenwirkung
Choose an application
Biographical note: Prof. Dr. Peter Kenning ist Inhaber des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insb. Marketing an der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf. Long description: Das junge Fachgebiet der Consumer Neuroscience verfolgt die Idee, neurowissenschaftliche Methoden, Theorien und Erkenntnisse in die Konsumenten- und Käuferverhaltensforschung zu integrieren. Damit sollen traditionelle verhaltenswissenschaftliche Ansätze ergänzt und neue Kenntnisse gewonnen werden. Das vorliegende Lehrbuch stellt vor diesem Hintergrund den aktuellen Stand der Consumer Neuroscience in leicht verständlicher Form dar. Die Neuauflage wird dabei ergänzt um aktuelle Ergebnisse der internationalen Marketingforschung, so u.a. das Konzept des Marketing-Placebo-Effekts. In methodischer Hinsicht wird die mobile fNIRS vorgestellt, die neuerdings zur Untersuchung von Preiswahrnehmung, Werbewirksamkeit, Branding und Käuferverhalten verwendet werden kann.
Hirnforschung --- Psychologie --- Marketing-Mix --- Konsumentenverhalten --- Neurobiologie --- Behavioral Pricing --- Neuro-Marketing
Choose an application
Hoeveel sporters dromen van olympisch goud? Hoeveel managers dromen van een directiefunctie? Hoeveel mensen dromen van een goede relatie, een eigen zaak of veel geld? Slechts weinigen slagen erin hun dromen te verwezenlijken. En als ze dat doen, zeggen we dat ze geluk hebben gehad… Maar met ‘geluk‘ heeft hun succes eigenlijk nooit wat te maken. Hard werken, eindeloos lang trainen, totale focus, risico's nemen en doorzettingsvermogen blijken de winnende ingrediënten te zijn. Als je succesvol wilt zijn, zul je ervoor moeten werken. De enige plaats waar succes voor werk komt, is in het woordenboek. Om succes te hebben moet je heel goed weten wat je wilt bereiken. Je met een doel hebben en een actieplan. Maar een doel en een actieplan zijn niets waard als dat plan niet uitgevoerd wordt. En precies over die uitvoering vind je heel weinig informatie. Niet lullen maar poetsen vult die leegte op. Plannen maken maar ze niet realiseren? Dromen over een prachtige baan? Uitstellen tot morgen wat je direct kunt doen? Het heeft allemaal te maken met zelfmanagement en met name met het niet uitvoeren van je plannen. Waarom wij daarin vaak falen en wat je eraan kunt doen? De auteur – trainer-ondernemer – ontrafelt het in dit plezierig lezende boek waarin zelfdiscipline en de versterking ervan centraal staan. Wil je succes hebben, dan moet je ervoor werken en dat moet je welbewust plannen en realiseren. Daarbij gaat het over het wat en waarom van zelfdiscipline, over het stoppen met excuses om dingen niet te doen en het veranderen van je – ingesleten – gedrag. Je ontdekt dat zelfdiscipline een houding is die je jezelf kunt aanleren met vallen en opstaan; dit boek helpt met tips en oefeningen. Verbeteren van je zelfdiscipline geeft je uiteindelijk meer 'fun' en je ontdekt dat succes geen toeval is maar een gewoonte kan worden. Een aangenaam direct geschreven boek met voorbeelden en zinvolle oefeningen die je helpen om te veranderen.
Choose an application
Relational Frame Theory: What is it? Why is it important? How can I use it? This book dispels the confusion surrounding Relational Frame Theory and provides an easy-to-understand briefing of Relational Frame Theory and its' components, with examples to enhance and ease understanding. Recent research has indicated that Relational Frame Theory may form the cornerstone of language and intelligence and this textbook integrates this information into an easily digestible format, considering the importance of each relational frame from coordination to analogy. Relational Frame Theory provides a potentially useful framework for teaching language and academic skills and the current textbook provides some examples of how to do this and offers some considerations for future research in this area. This book makes Relational Frame Theory easy to understand and, unlike previous books, assumes no prior knowledge of the theory amongst readers and clarifies some of the jargon used within this body of work. This book provides the most up-to-date outline of previous work within Relational Frame Theory and gives an overview of how this theory could be applied within psychology. To date, no previous book has attempted to integrate research, application and an easy-to-understand overview of the theory together - this book aims to integrate all of these aspects into one easily comprehensible guide. The current textbook is aimed towards graduate students and practitioners of applied behavior analysis. Given the proposed changes to the Behavior Analysis Certification Board which will focus more on Relational Frame Theory than in the past, a book of this nature will be helpful for those pursuing certification and may also be helpful for use within the applied field. .
Cognitive psychology --- Psychology --- Social psychology --- Genetics --- Linguistics --- gedrag (mensen) --- psychologie --- cognitieve psychologie --- genetica --- taalverwerving --- psychopathologie --- Frames (Information theory) --- Psycholinguistics.
Choose an application
This book investigates attitudes to the avoidance and management of stress by project managers within the professional construction industry. The author argues that a widespread toxic culture belonging to the industry substantially contributes to industry stress, and analyses stress impacts among construction professionals, as well as the industry-specific causes of stress. The impacts and causes of stress of construction project managers are compared with those of other employees in the construction industry and with attitudes from across broader industry. The author concludes by establishing a leadership model for government and private organisations to effectively address a construction industry systemic problem head on.
Psychology --- Sociology --- Economics --- Psychiatry --- medische psychologie --- sociologie --- economie --- klinische psychologie --- Job stress. --- Treballadors de la construcció --- Estrès laboral
Listing 1 - 10 of 151 | << page >> |
Sort by
|