Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
La sécurité sociale demain : vers une définition des enjeux. Réflexions sur les évolutions récentes de l'Etat providence. Adapter la sécurité sociale : éléments de réponses.
Social security law --- 368.4 --- 368.4.003 --- 36 --- 09.11. --- sociale zekerheid - sociale verzekering --- sociale zekerheid, hervorming en vereenvoudiging --- Maatschappelijk werk --- Sociale verzekering ; Meerdere landen --- 36 Maatschappelijk werk --- 09.11 --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Choose an application
quartaire sector --- verzorgingsstaat --- welzijnsbeleid --- management in de welzijnsinstelling --- welzijnswerk --- Public Health --- 36 --- Z331 --- Z++93/02 --- 338.94 --- 304 --- 361.01 --- 361.03 --- 361 --- economics. --- Maatschappelijk werk --- Netherlands. --- Aruba --- Curacao --- Holland --- Kingdom of the Netherlands --- Sint Maarten --- 36 Maatschappelijk werk --- economics --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Choose an application
Inhoud: Deel I: Soorten managementtaken en algemene trends in managementland - Hoofdstuk 1. Soorten managementtaken - Hoofdstuk 2. Algemene trends - Deel II: Strategisch-managementproces - Hoofdstuk 1. Missie - Hoofdstuk 2. Strategische analyse - Hoofdstuk 3. Strategische keuzes - Hoofdstuk 4. Implementatie - Hoofdstuk 5. Evaluatie - Hoofdstuk 6. De balanced scorecard en het EFQM-model - Deel III: Enekele trends in de gezondheis- en welzijnssector - Hoofstuk 1. Zorgverandering - Hoofdstuk 2. Een actievere rol van de overheid - Hoofdstuk 3. De groeiende afhankelijkheid van de voorzieningen van netwerken van belanghebbende, complementaire en concurrerende organisaties en voorzieningen - Hoofdstuk 4. De toenemende consumentenmacht - Hoofdstuk 5. De toenemende inspraak van het personeel en de vakbondsorganisaties - Hoofdstuk 6. De tonemende aandacht voor principes en regels van goed bestuur - Hoofdstuk 7. De Europese dimensie - Hoofdstuk 8. Aangepaste beheersstructuren en de intrede van lekenbestuurders in voorzieningen opgericht door congregaties - Deel IV: Verantwoordelijke organen voor het strategisch management - Hoofdstuk 1. Raad van Bestuur - Hoofdstuk 2. Algemene Vergadering - Hoofdstuk 3. Directie - Hoofdstuk 4. Rolevolutie
organisatiemanagement --- welzijnswerk --- Organization theory --- sociaal beleid --- organisatie --- strategisch beleid --- management --- gezondheidszorg --- Hygiene. Public health. Protection --- welzijnszorg --- 36 --- 650 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 366.43 --- sociale welzijnszorg --- Maatschappelijk werk --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Strategisch management --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- 36 Maatschappelijk werk --- Management. --- organisatiemanagement. --- welzijnswerk. --- Organisatieleer. --- sociaal beleid. --- organisatie. --- strategisch beleid. --- gezondheidszorg. --- Hygiene Gezondheidszorg Bescherming. --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- beleid
Choose an application
Social policy --- Belgium --- Colloques --- Colloquia --- Sociale zekerheid --- Sécurité sociale --- Đ 9202 --- 351.84 <493> --- 36 --- Academic collection --- #A91J2 --- Sociale zekerheid 368.4 --- 09.01.a --- Sociaal zekerheidsrecht. Sociaal bestuursrecht. R.S.Z.--(sociale verzekering zie {369})--België --- Maatschappelijk werk --- Sociale verzekering ; België ; Algemeen --- #A9205E --- Sociale zekerheid. --- 36 Maatschappelijk werk --- 351.84 <493> Sociaal zekerheidsrecht. Sociaal bestuursrecht. R.S.Z.--(sociale verzekering zie {369})--België --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Choose an application
Dit boek is bedoeld als een inleiding tot de theoretische grondslagen, de aangewende methoden en de praktische toepasbaarheid van de sociaal-economische kosten-batenanalyse. De theoretische uiteenzettingen worden aangevuld en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. Het boek sluit met een schets van de draagwijdte van de analyse als hulpmiddel bij politieke besluitvorming.
Public economics --- Social costs. Social benefits --- Administration publique --- Investeringen --- Investissements --- Overheidsbeleid --- 336.1 --- 36 --- Academic collection --- #A9602A --- kosten-batenanalyse --- economie --- rentabiliteit --- overheidsinvesteringen --- milieubeleid --- economische politiek --- financiën, overheid --- mathematische modellen, toegepast op economie --- overheidsbestuur --- public choice --- welvaartseconomie --- 338.26 --- Public finance, government finance in general --- Maatschappelijk werk --- analyse couts benefices --- rentabilite --- investissements de l'etat --- politique de l'environnement --- 36 Maatschappelijk werk --- 336.1 Public finance, government finance in general --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Choose an application
Social policy --- European Union --- Belgium --- Colloques --- Colloquia --- Sociale zekerheid --- Sécurité sociale --- Đ 9202 --- 351.84 <493> --- 339.92 --- 36 --- Academic collection --- #A91J2 --- 09.01.a --- 09.11. --- Sociaal zekerheidsrecht. Sociaal bestuursrecht. R.S.Z.--(sociale verzekering zie {369})--België --- Economische samenwerking en integratie. Tolunie --- Maatschappelijk werk --- Sociale verzekering ; België ; Algemeen --- Sociale verzekering ; Meerdere landen --- Sociale zekerheid. --- 36 Maatschappelijk werk --- 339.92 Economische samenwerking en integratie. Tolunie --- 351.84 <493> Sociaal zekerheidsrecht. Sociaal bestuursrecht. R.S.Z.--(sociale verzekering zie {369})--België --- 09.11 --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Choose an application
Social policy --- Social security law --- Belgium --- Colloques --- Colloquia --- Sociale zekerheid --- Sécurité sociale --- Đ 9202 --- 351.84 <493> --- 36 --- Academic collection --- #A91J2 --- securite sociale --- belgie --- 09.01.a --- Sociaal zekerheidsrecht. Sociaal bestuursrecht. R.S.Z.--(sociale verzekering zie {369})--België --- Maatschappelijk werk --- sociale zekerheid --- belgique --- Sociale verzekering ; België ; Algemeen --- Sociaal recht --- Sociaal recht. --- Sociale zekerheid. --- 36 Maatschappelijk werk --- 351.84 <493> Sociaal zekerheidsrecht. Sociaal bestuursrecht. R.S.Z.--(sociale verzekering zie {369})--België --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Choose an application
De sector van de beschutte werkplaatsen wordt geconfronteerd met toenemende concurrentiedruk in zijn activiteiten. Ook de overheid wijzigt ingrijpend zijn beleid tegenover de integratie van personen met een handicap in de arbeidsmarkt. De personen met een handicap zijn en blijven echter de eerste betrokkenen. Het is voor deze doelgroepwerknemers dat de Vlaamse Federatie van Beschutte Werkplaatsen het initiatief heeft genomen om met onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek een aantal belangrijke uitdagingen voor de sector onder de loep te nemen. Vanuit het Hoger instituut voor de arbeid van de Katholieke Universiteit Leuven werd hierop graag ingegaan. 'Betrokken maar onpartijdig' geven de auteurs het advies aan de sector om nog sterker te geloven in de uitzonderlijke prestatie van de sector van beschutte werkplaatsen om personen te integreren in de economie en de samenleving, om bewust te zijn van de waarde die de personen met een handicap zelf hebben gecreerd en de legitimiteit en de Redelijkheid van de verwachtingen naar de overheid toe. Twee studies werden opgeleverd die samen dienen gelezen te worden. In een eerste studie wordt nagegaan waarom en onder welke vorm de overheid dient tussen te komen in de integratie van de personen met een handicap. In voorliggend tweede rapport wordt een klassieke kosten-baten analyse gemaakt van dit overheidsoptreden. De vergelijking werd gemaakt met de situatie dat beschutte werkplaatsen niet zouden bestaan. De conclusie kon dan ook maar zijn: moesten zij niet bestaan, men zou hen moeten uitvinden. Kosten en baten worden geschetst voor de overheid, de doelgroepwerknemers zelf, de valide werknemers, de onderneming zelf en de rest van de samenleving. Onder bepaalde, redelijke, hypothesen komt de studie tot de conclusie dat de doelgroepwerknemers hun inkomenssituatie tot 40% konden verbeteren, terwijl de overheid dit met een subsidie die slechts de helft van deze verhoging bedraagt, kon realiseren, samen met de sector. Dit kan de vergelijking Weerstaan met tal van andere gelijkaardige vormen van overheidssubsidie. De verklaring is duidelijk: de personen met een handicap werken zelf voor deze realisaties. Deze naakte cijfers kunnen alleen maar de intrinsieke waarde van arbeid voor de personen met een handicap bevestigen en versterken. Wanneer de studies aantonen dat de sector van beschutte werkplaatsen in Vlaanderen 'goed werk', in al zijn betekenissen, heeft geleverd, zijn zij hopelijk een ruggesteun voor de sector voor de uitzonderlijke veranderingen die op hen afkomen.
460 Economie --- 667 Gehandicapten --- Sociale tewerkstelling --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A345 --- Maatschappelijke werk 36 --- Gehandicaptenproblematiek 362.4 --- Gehandicapte werknemers 658.3-056.26 --- Kosten-baten analyse 658.012.125 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- 362.527 --- 331.626-056.24 --- P493 --- P493VL --- 657.47 --- 36 --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: gehandicapten en beschutte werkplaatsen --- beschermde werkplaatsen --- tewerkstelling van gehandicapten (zie ook 331-056.24, 362.4) --- België --- Vlaanderen --- kostenberekening - kostprijsberekening - kosten-batenanalyse --- Maatschappelijk werk --- 36 Maatschappelijk werk --- Labour market --- Social costs. Social benefits --- Social policy and particular groups --- Flanders --- Beschutte werkplaatsen. --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Choose an application
De sector van de beschutte werkplaatsen wordt geconfronteerd met toenemende concurrentiedruk in zijn activiteiten. Ook de overheid wijzigt ingrijpend zijn beleid tegenover de integratie van personen met een handicap in de arbeidsmarkt. De personen met een handicap zijn en blijven echter de eerste betrokkenen. Het is voor deze doelgroepwerknemers dat de Vlaamse Federatie van Beschutte Werkplaatsen het initiatief heeft genomen om met onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek een aantal belangrijke uitdagingen voor de sector onder de loep te nemen. Vanuit het Hoger instituut voor de arbeid van de Katholieke Universiteit Leuven werd hierop graag ingegaan. 'Betrokken maar onpartijdig' geven de auteurs het advies aan de sector om nog sterker te geloven in de uitzonderlijke prestatie van de sector van beschutte werkplaatsen om personen te integreren in de economie en de samenleving, om bewust te zijn van de waarde die de personen met een handicap zelf hebben gecreerd en de legitimiteit en de Redelijkheid van de verwachtingen naar de overheid toe. Twee studies werden opgeleverd die samen dienen gelezen te worden. In de voorliggende eerste studie wordt nagegaan waarom en onder welke vorm de overheid dient tussen te komen in de integratie van de personen met een handicap. Op basis van theoretische inzichten omtrent rechtvaardigheid en sociale bescherming is ondersteuning van de arbeidsmarktparticipatie van personen met een handicap een vooruitstrevende vorm van overheidsoptreden. In internationaal perspectief blijkt dat het beleid omtrent beschutte werkplaatsen in Vlaanderen ook een effectieve en efficinte vorm van overheidsoptreden is. Met relatief beperkte middelen werd een relatief grote groep personen gentegreerd in de economie, en de beschutte werkplaatsen konden daar vaak zwakke werknemers -steeds moeilijker in de moderne arbeidsmarkt!- introduceren in activiteiten die soms met internationale concurrentie worden geconfronteerd. In een tweede rapport wordt een klassieke Kosten-baten analyse gemaakt van dit overheidsoptreden. Wanneer de studies aantonen dat de sector van beschutte werkplaatsen in Vlaanderen 'goed werk', in al zijn betekenissen, heeft geleverd, zijn zij hopelijk een ruggesteun voor de sector voor de uitzonderlijke veranderingen die op hen afkomen.
Labour market --- Social policy and particular groups --- Flanders --- Sociale tewerkstelling --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- 667 Gehandicapten --- 460 Economie --- Maatschappelijke werk 36 --- Gehandicaptenproblematiek 362.4 --- Gehandicapte werknemers 658.3-056.26 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A345 --- 362.527 --- P493 --- P493VL --- 36 --- beschermde werkplaatsen --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: gehandicapten en beschutte werkplaatsen --- België --- Vlaanderen --- Maatschappelijk werk --- 331.63 --- Beschutte werkplaatsen --- Beschutte werkplaatsen. --- 36 Maatschappelijk werk --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Choose an application
Vanaf 1 januari 2008 worden de MVG-II als onderdeel van de minimale ziekenhuisgegevens (MZG) in de Belgische ziekenhuizen geregistreerd. MVG-II zou de verpleegkundige zorg in ziekenhuizen beter in beeld moeten brengen dan de oorspronkelijke MVG-I. Dit boek richt zich tot alle verpleegkundigen, hoofdverpleegkundigen, verpleegkundige docenten en verpleegkundige leidinggevenden die deze registratie en haar impact willen begrijpen en doorgronden. Het onderzoek dat aan de basis ligt van MVG-II werd uitgevoerd door de Centrum voor Ziekenhuis- en Verplegingswetenschap van de K.U.Leuven en het U.Z.Luik, in opdracht van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu. In dit boek leggen de auteurs stap voor stap uit hoe de onderzoekers tot de huidige lijst van 78 verpleegkundige interventies zijn gekomen en hoe deze gegevens kunnen gebruikt worden om het beleid van ziekenhuizen en de gezondheidszorg te verbeteren. Een niet te missen instrument voor wie met de nieuwe MVG-II geconfronteerd wordt.
Nursing Records. --- 36 --- minimale verpleegkundige gegevens --- ziekenhuisadministratie --- 613 --- systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkunde --- 613.22 --- MVG --- gegevensverzameling --- patiëntenclassificatie --- registratie --- verpleegkundige interventies --- 614.5 --- 616.083.6 --- België --- MGV --- Minimale verpleegkundige gegevens (MVG) --- Minimale verpleegkundige gegevens (mvg) --- Registratie --- Verpleegdagprijs --- 613.4 --- registratie (gez) --- minimale verpleegkundige gegevens (MVG) --- ziekenhuis --- #SBIB:316.334.3M52 --- 36 Maatschappelijk werk --- Maatschappelijk werk --- Records, Nursing --- Nursing Record --- Record, Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Nursing --- MVG (minimale verpleegkundige gegevens) --- Hospitals --- Belgium --- Personnel management --- Recording and registration --- Administration --- Minimale verpleegkundige gegevens --- Nursing Records --- Provincie West-Vlaanderen --- 36 Safeguarding the mental and material necessities of life --- Safeguarding the mental and material necessities of life --- 36 Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk --- Waarborgen van de mentale en materiële behoeften van het leven; maatschappelijk werk
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|