Listing 1 - 10 of 105 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Samen met je kind bewegen en ontspannen. Leuke verhaaltjes als ideale context voor kinderyoga. Met speelse illustraties van Emma Thyssen en online filmpjes. In vijf verhaaltjes verleidt Evy je kind om onbewust ontspannende yogahoudingen aan te nemen. Beleef de verhaaltjes samen en gebruik de extra tips, de mooie kleurplaten en de fijne spelletjes om de zintuigen te prikkelen. En check zeker ook de bijhorende filmpjes waarin Evy de yogaposes voordoet. Drie superschattige en ondeugende vriendjes - een teckel, een nijlpaard en een stokstaartje - doen met jullie mee!
477.8 --- sport --- bewegingsopvoeding
Choose an application
Rube en Rutje leren de lezer twaalf liedjes, bekende als ‘Hoofd en schouders’ en nieuwe als ‘Het Rube en Rutje-lied’. Bij elk liedje tonen ze de gebaren. Met notenschrift.
Liedjes kleuters --- Kleutergymnastiek --- Bewegen : kleuteronderwijs --- Beweging : kleuteronderwijs --- Liedjes --- 477.8 --- Contains audio-visual material --- Liedjes ; kleuters
Choose an application
In dit activiteitenboek vind je tientallen toffe doe-tips voor onderweg. Zoekspelletjes met cijfers, letters en woorden, nummerplaten, automerken en namen van steden ... Interessante weetjes voor tijdens lange autoritten. Moppen om je een breuk mee te lachen en grappige raadsels. Het nare beest dat verveling heet, zal je beslist niet meer lastigvallen. Instappen en wegwezen!
C3 --- handleiding --- spelmateriaal --- vakantie --- kinderen --- spelen --- 433.6 --- Kunst en cultuur --- kind, spel en speelgoed --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- Didactics of primary education --- Education physique --- Jeux --- Lichamelijke opvoeding --- Musique --- Muziek --- Spelen --- 616.2 --- 791.91 --- Bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- Creativiteit --- Loopspelen --- Spelen(Kinderspelen) --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N. --- 477.8 --- 796.1 --- Bewegen --- Bewegingsspelen ; basisonderwijs --- Spelregels --- Gymnastiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Begeleiders in onderwijs en vormingswerk --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N
Choose an application
Goed onderwijs behoeft planning. Een goede jaarplanning geeft antwoord op de vraag wanneer wat wordt onderwezen en waarom. Deze publicatie geeft een duidelijk, gestructureerd en praktisch antwoord op deze vragen. Ter illustratie werd voor elk leerjaar van de lagere school een uitgewerkt voorbeeld van een jaarplanning opgenomen.
477.8 --- jaarplanning --- Bewegingsopvoeding-jaarplannin --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N. --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- D071144.jpg --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- 372.879.6 --- bewegingsopvoeding --- lager onderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek.
Choose an application
Fysieke activiteit is belangrijk, ook voor kinderen in de lagere school. Werk jij met kinderen? Dan kan je hen daarbij helpen. Bewegingsintegratie is dé manier om kinderen te laten bewegen en de competenties in de lagere school aan te leren. De leerlingen oefenen de leerinhouden in terwijl ze bewegen. Ook hun welbevinden en hun betrokkenheid verhoog je zo.Leren in beweging. Activiteiten bewegingsintegratie voor de lagere school is een activiteitenbundel voor leerkrachten in de lagere school, leerkrachten lichamelijke opvoeding en bewegingsopvoeding, kinderverzorgers, ? Als je graag op een actieve manier aan de slag gaat met kinderen en wil werken aan hun lichamelijke welzijn, is dit een onmisbaar boek voor jou.In het eerste deel krijg je een theoretisch kader over de visie op bewegingsintegratie. Daarna vind je allerlei activiteiten per leergebied: Nederlands, Frans, wiskunde, wetenschappen en techniek, mens en maatschappij, levensbeschouwelijke vakken en vakoverschrijdend werken. Alle activiteiten zijn logisch en gestructureerd opgebouwd, met richtvragen om de leerinhouden te verdiepen en heel wat mogelijkheden voor variatie en differentiatie.Geef gerust je eigen interpretatie en invulling aan de activiteiten. De eindtermen staan bij de activiteiten, zodat je in elk onderwijsnet met dit boek aan de slag kan.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463793407/Leren-in-beweging
Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- sport --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- lager onderwijs --- Bewegingsintegratie --- Didactics of sports and games --- basisonderwijs --- lichamelijke opvoeding --- PXL-Education 2016 --- Physical education and training
Choose an application
Manuels scolaires --- Methodologie --- Méthodologie --- Schoolboeken --- 372.879.6 --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- kleuterschool --- lager onderwijs --- vakkenintegratie --- 477.8 --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N. --- Handboek/cursus --- 477.83 --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:categorie --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Goed onderwijs behoeft planning. Een goede jaarplanning geeft antwoord op de vraag wanneer wat wordt onderwezen en waarom. Deze publicatie geeft een duidelijk, gestructureerd en praktisch antwoord op deze vragen. Ter illustratie werd voor elk leerjaar van de lagere school een uitgewerkt voorbeeld van een jaarplanning opgenomen.
Education physique --- Lichamelijke opvoeding --- Methodologie --- Méthodologie --- 477.8 --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 616.01 --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- D30518.jpg --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Jaarplannen --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education
Choose an application
In het boek staat het model van de didactische analyse centraal (voorbereiden, realiseren, evalueren). Elk hoofdstuk begint met een praktijkcasus en sluit af met toetsvragen en zelfstudieopdrachten. Hoofdstuk 5 vormt het hart van het boek en gaat in op de praktijk van de grondvormen van bewegen en de praktijk van het spelonderwijs. Daarnaast is er in het boek veel aandacht voor de betekenis van zorgverbredend handelen en de planmatige aanpak van het programma waarvoor je als vakleerkracht nieuwe stijl verantwoordelijk bent. (Bron: covertekst)
477.8 --- 616 --- Beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Onderwijsleermiddelen --- Zorg --- didactisch model --- bewegingsopvoeding (ler) --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Evaluaties --- Leermiddelen --- Methodiek --- Planning --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Lichamelijke opvoeding --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding
Choose an application
Dit boek bestaat uit twee delen: In het eerste deel wordt kort ingegaan op het verschil tussen ieders lichaam en ieders mogelijkheden in dans, maar ook op het verschil tussen beweging en dans zelf en de belevingsmogelijkheden daarbinnen. Daarnaast worden de randvoorwaarden beschreven waaraan een ruimte moet voldoen, hoe een opdracht in delen opgebouwd wordt en hoe de opdracht uitgevoerd dient te worden. In het tweede deel volgen de praktische dansopdrachten in negen logisch opgebouwde reeksen. De 100 opdrachten zijn in de loop der jaren bedacht en uitgetest zijn bij duizenden kinderen en zijn gebaseerd op dansimprovisatie waarbij de verbeelding begeleid en gestimuleerd wordt. Negen soorten series opdrachten geven lesideeën voor jaren. Ook de vele soorten muziekfragmenten die genoemd worden, zijn speciaal hiervoor toegevoegd. Natuurlijk zijn er naast de gesuggereerde fragmenten nog vele andere muziekfragmenten denkbaar.
477.9 --- 791.9 --- Dansen --- Kinderdans --- 477.8 --- dansen --- onderwijs --- Overige expressie-activiteiten --- danseducatie --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- dansexpressie --- danstechniek --- Didactics of primary education --- Didactics of the arts --- lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 105 | << page >> |
Sort by
|