Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Algorithmiques, interactives, performatives, responsives, opératoires... A l'ère numérique les images changent de formes et de modes d'existence, elles offrent des possibilités d'action autant qu'elles agissent. Produites par des "machines de vision", objets de numérisation et de calculs, les images engagent des collaborations inédites entre art, science et technologie. Enjeu de recherche et de création, cette transformation du régime des images est autant visible dans leurs formes qu'à travers leurs modes de circulation et leurs usages sociaux (images virales, téléchargées, copiées, collées, annotées, remixées, etc.).Centré sur ces dynamiques interdisciplinaires, cet ouvrage propose d'analyser les nouvelles dynamiques de l'image interactive. En prenant appui sur l'histoire des arts et des évolutions récentes de la création en réseau, il présente et analyse les oeuvres réflexives et souvent critiques d'artistes qui redéfinissent le statut de la vision et des actes d'images propres à l'ère numérique. L'accent est porté sur la pluralité des modes d'existence des images numériques ainsi que sur la dimension anthropologique et socio-politique des pratiques artistiques et activistes des médias.
Art numérique --- Art interactif --- Digital art --- Digitale kunst --- Art numérique --- Video art --- Digital images --- Installations (Art) --- Art numérique. --- Art interactif.
Choose an application
Art and the Internet. --- Computer art. --- Art et Internet --- Art par ordinateur --- Art Web --- Art et Internet. --- Art Web. --- Art numérique --- Art interactif --- Médias et art --- 1990-....
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Technology and the arts --- Interactive art --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Dance. --- Performing arts --- Technologie et arts --- Art interactif --- Création (Arts) --- Danse --- Arts du spectacle --- Technological innovations --- Innovations --- Création (Arts)
Choose an application
Since the 1990s, critics and curators have broadly accepted the notion that participatory art is the ultimate political art: that by encouraging an audience to take part an artist can promote new emancipatory social relations. Around the world, the champions of this form of expression are numerous, ranging from art historians such as Grant Kester, curators such as Nicolas Bourriaud and Nato Thompson, to performance theorists such as Shannon Jackson.Artificial Hells is the first historical and theoretical overview of socially engaged participatory art, known in the US as "social practice". Claire Bishop follows the trajectory of twentieth-century art and examines key moments in the development of a participatory aesthetic. This itinerary takes in Futurism and Dada ; the Situationist International ; Happenings in Eastern Europe, Argentina and Paris ; the 1970s Community Arts Movement ; and the Artists Placement Group. It concludes with a discussion of long-term educational projects by contemporary artists such as Thomas Hirschhorn, Tania Bruguera, Paweł Althamer and Paul Chan.Since her controversial essay in Artforum in 2006, Claire Bishop has been one of the few to challenge the political and aesthetic ambitions of participatory art. In Artificial Hells, she not only scrutinizes the emancipatory claims made for these projects, but also provides an alternative to the ethical (rather than artistic) criteria invited by such artworks. Artificial Hells calls for a less prescriptive approach to art and politics, and for more compelling, troubling and bolder forms of participatory art and criticism.
hedendaagse kunst --- art theory --- museology --- Iconography --- art appreciation --- Museology --- Art --- performance art --- interactive art --- Contemporary [style of art] --- politieke kunst --- Breton, André --- Althamer, Paweł --- Weiner, Lawrence --- Kaprow, Allan --- Beuys, Joseph --- Bruguera, Tania --- Abramovic, Marina --- Hirschhorn, Thomas --- Deller, Jeremy --- Cage, John --- anno 2000-2099 --- anno 1900-1999 --- 7.01 --- 82:7 --- Kunsttheorie ; interactieve kunstpraktijk --- Beeldende kunst ; participatie van de toeschouwer --- kunst --- kunsttheorie --- kunst en politiek --- activisme --- performances --- socialisme --- sociologie --- kunst en sociologie --- esthetica --- participatorische esthetica --- relationele esthetica --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Literatuur en kunst --- Interactive art. --- Art interactif --- 82:7 Literatuur en kunst --- Interactive art --- Participatory art --- Performance art --- Social practice (Art) --- Art interactif. --- cultuurparticipatie
Choose an application
L'ouvrage est un essai polyphonique qui fait suite à l'expérience Being Urban, laboratoire pour l'art dans la ville. Laquelle à réuni à Bruxelles en mai et juin 2015, des artistes et des acteurs de la ville, ainsi que des habitants autour d'une inquiétude commune : la place de l'humain dans notre devenir urbain. L'ouvrage retrace l'évolution de l'urbanisme et de l'art public à Bruxelles depuis 2000, valorise des projets récents, soucieux du devenir urbain collectif, et donne des outils pour le renouveau de l'art dans la ville. L'objectif de cet ouvrage est de refléter la place des interventions artistiques dans l'espace public.
Art --- public art --- Brussels --- Street art --- Art, Municipal --- Public art --- Art dans la rue --- Art urbain --- Art public --- History --- Histoire --- public spaces --- City planning --- Public art spaces --- Art interactif --- Urbanisme --- Histoire de l'urbanisme --- Rapport art-architecture --- Rapport culture-nature --- Espace public --- Sociologie de l'art --- Sociologie de l'urbanisme --- Développement urbain --- Bruxelles --- City planning - Belgium --- Public art - Belgium - Brussels - 21st century --- Public art spaces - Belgium - Brussels - 21st century --- City planning - Belgium - Brussels - 21st century
Choose an application
A l'intersection du cinéma et du numérique, il existe des objets filmiques singuliers résultant de l'hybridation entre techniques cinématographiques et pratiques de création numérique. Ces films sont actables : ils comptent sur l'intervention symbolique et physique du spectateur. Une réflexion sur le devenir du cinéma par-delà le modèle des jeux vidéo ou des installations d'art contemporain.
Film --- Art de participation --- Art interactif --- Art--Participation du public --- Art--Publics--Participation --- Interactieve kunst! --- Interactive art --- Interactivité en art --- Participation [Art de ] --- Participatory art --- Motion pictures --- Video games --- Cinéma --- Jeux vidéo --- Technique --- Semiotics --- Sémiotique --- Technology in motion pictures --- Cinematography --- Digital media --- Interactive multimedia --- Technological innovations --- Technologie --- Médias numériques --- Multimédias interactifs --- Technology in motion pictures. --- Motion pictures. --- Digital media. --- Interactive multimedia. --- Au cinéma --- Innovations --- Technological innovations. --- #SBIB:309H1315 --- #SBIB:309H17 --- 681.3*K80 --- 791.43.098 --- Filmwezen: technologie (met inbegrip van de sociale implicaties) --- Computer- en videogames --- Computer science--?*K80 --- Video's. Videofilms. Videoclips. Videokunst --- 791.43.098 Video's. Videofilms. Videoclips. Videokunst --- Cinéma --- Jeux vidéo --- Sémiotique --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- Hypermedia systems --- Interactive media --- Computer software --- Electronic media --- New media (Digital media) --- Digital communications --- Online journalism --- Photography --- Chronophotography --- History and criticism --- Animated pictures --- 1990 --- -History and criticism --- Innovations. --- Médias numériques. --- Multimédias interactifs. --- Au cinéma. --- Technique. --- Cinematography - Technological innovations
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|