Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
A creature of our own making : reflections on contemporary academic life
Author:
ISBN: 1461919436 1438445792 9781438445793 9781461919438 9781438445779 1438445776 9781438445786 1438445784 Year: 2013 Publisher: Albany : State University of New York Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Witty, savvy, incisive, and entertaining short essays on the culture, mores, and practices of higher education.


Book
Kennis maken met scholen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044123326 Year: 2008 Volume: 2 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Nederland, maar ook daar buiten ontstaat op veel plaatsen en in een hoog tempo een nieuwe onderwijspraktijk. Deze ontwikkeling komt van onderop en krijgt zowel steun als kritiek. Scholen worden meer en meer uitgedaagd om te laten zien waar zij voor staan en welke opbrengsten zij realiseren. Dat geldt zeker als zij zeggen een andere praktijk na te streven. Voor een duurzame ontwikkeling van de beoogde praktijk en het verantwoorden ervan hebben scholen inzicht in zichzelf, hun drijfveren en hun praktijk nodig. Dergelijke kennis is niet zomaar beschikbaar. Scholen dienen die zelf te produceren. In dit boek maken we kennis (in de dubbele betekenis van het woord) met enkele basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs die een nieuwe onderwijspraktijk ontwikkelen en zich daarvoor verantwoorden. Zij maken, ondersteund door onderzoekers van het NIVOZ, zelf de benodigde kennis. 'Kennis maken met scholen' bevat een verslag van hun ervaringen. (Bron: covertekst)

Governing Academia
Author:
ISBN: 0801440548 1501704761 9781501704765 1501704753 Year: 2016 Publisher: Ithaca Cornell University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Public concern over sharp increases in undergraduate tuition has led many to question why colleges and universities cannot behave more like businesses and cut their costs to hold tuition down. Ronald G. Ehrenberg and his coauthors assert that understanding how academic institutions are governed provides part of the answer.Factors that influence the governance of academic institutions include how states regulate higher education and govern their public institutions; the size and method of selection of boards of trustees; the roles of trustees, administrators, and faculty in shared governance at campuses; how universities are organized for fiscal and academic purposes; the presence or absence of collective bargaining for faculty, staff, and graduate student assistants; pressures from government regulations, donors, insurance carriers, athletic conferences, and accreditation agencies; and competition from for-profit providers.Governing Academia, which covers all these aspects of governance, is enlightening and accessible for anyone interested in higher education. The authors are leading academic administrators and scholars from a wide range of fields including economics, education, law, political science, and public policy.Contributors: Ronald G. Ehrenberg, Cornell University; James O. Freedman, Dartmouth College; Thomas H. Hammond, Michigan State University; Donald E. Heller, Pennsylvania State University; Benjamin E. Hermalin, University of California, Berkeley; Gabriel E. Kaplan, University of Colorado; Adam T. Kezsbom, Cornell University; Daniel B. Klaff, Cornell University; Susanne Lohmann, University of California, Los Angeles; Matthew P. Nagowski, Cornell University; Michael A. Olivas, University of Houston Law Center; Brian Pusser, University of Virginia; Sarah E. Turner, University of Virginia; John D. Wilson, Michigan State University


Periodical
Kluwer international handbooks of education series
Year: 1996 Publisher: Boston Kluwer Academic

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les directions d'établissement au coeur du changement : pilotage, collaboration et accompagnement des équipes éducatives
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9782807333215 2807333214 2807350313 Year: 2021 Publisher: Louvain-la-Neuve : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Un véritable outil de réflexion et d'accompagnement des directions d'établissement scolaire qui doivent composer avec des réalités et des objectifs multiples tels que diriger une école pour tous, élaborer des partenariats, susciter la mobilisation des enseignants, encadrer et évaluer le travail enseignant ... L'ouvrage étudie les pratiques de directions d'établissement dans le monde éducatif francophone en les situant dans le contexte des changements en cours (nouveau management public, demande de mobilisation des acteurs, leadership centré sur l'apprentissage, gestion axée sur les résultats...), avec l'objectif d'y discerner les activités mais aussi les cohérences construites effectivement par les directions. Les pays pris en compte sont la Belgique francophone, la France, le Québec et la Suisse, plus un milieu anglophone (San Francisco). Cet ensemble permet de mieux comprendre les réformes en cours dans ces divers pays ou régions, et d'entrer de manière concrète dans l'implémentation et le développement de celles-ci. Les auteurs présentent 4 défis majeurs auxquels sont confrontés les directions : 1. Diriger une école pour tous 2. Élaborer des partenariats et des collaborations pour se former à la fonction de direction 3. Susciter et soutenir la mobilisation des enseignants 4. Développer des compétences pour encadrer et évaluer le travail enseignant, en particulier à travers les rendez-vous de carrière et les visites de classe. L'ouvrage est centré sur l'exercice du leadership comme processus de mobilisation et transformation du monde scolaire, tenant compte des injonctions contradictoires reçues par les directions."-- Résumé de l'éditeur.


Book
La question du leadership en éducation : perspectives européennes
Authors: --- ---
ISBN: 9782806101754 2806101751 Year: 2014 Volume: 15 Publisher: Louvain-la-Neuve Academia-L'Harmattan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Contributions d'enseignants, de sociologues et de spécialistes des sciences de l'éducation, sur la répartition du leadership entre direction et personnel enseignant dans l'organisation pédagogique des établissements d'enseignement, le modèle anglo-saxon de leadership, sa transposition dans les pays d'Europe latine, mais aussi son impact en matière de réussite scolaire et de démocratie locale


Book
Meesterlijk leidinggeven : koppeling van theorie en praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044122206 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van schoolleiders wordt vandaag verwacht dat zij een visie op onderwijs koppelen aan zorg voor de ontwikkeling van mens en organisatie binnen beheersbare kaders. Deze gedachte is richtinggevend voor wat gebeurt in de OMO School of Management. Deze tweejarige postacademische opleiding is een initiatief van de Raad van Bestuur van Ons Middelbaar Onderwijs. Aan de deelnemers van zowel de eerste als de tweede leergang van deze opleiding, die verzorgd wordt door TiasNimbas Business School in samenwerking met KPC Groep, is gevraagd om op basis van hun eindwerkstuk een artikel te produceren dat verworvenheden vanuit de opleiding voor een breder publiek toegankelijk kan maken. Twaalf artikelen die op deze manier tot stand zijn gekomen, zijn geselecteerd voor deze bundel. Ze zijn gegroepeerd rond de vier themata die in de opleiding aan de orde komen. De eerste vier artikelen gaan in op vragen rond 'strategie en leiderschap'. Het tweede viertal artikelen richt zich op vraagstukken in het domein van 'vernieuwen van leerprocessen'. Vervolgens zijn twee artikelen gewijd aan 'ontwikkelen van medewerkers' en sluit de bundel af met twee artikelen die vraagstukken rond 'planning en beheer' betreffen. (Bron: covertekst)

Manuel du responsable d'institution : gestion des ressources humaines et mise en projet
Author:
ISBN: 2870033176 9782870033173 Year: 1996 Volume: *8 *3 *7 Publisher: Bruxelles : Vie ouvrière,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Guide pour les décideurs et responsables qui se lancent dans l'aventure de la gestion d'un établissement social ou éducatif. Etre directeur est un métier à part entière : il faut gérer des équipes, organiser, décider, évaluer, mais aussi soutenir des projets individuels et collectifs.


Book
Vitale schoolleider, vitaal schoolteam : effectief en energiek leidinggeven en leren
Author:
ISBN: 9789401410069 Year: 2013 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan schoolleiders worden hoge eisen gesteld. Dit boek stelt je in staat je vitaliteit als schoolleider te verhogen, zodat je effectief en energiek kunt leidinggeven en leren. Het staat boordevol praktische tips en handvatten waarmee schoolleiders het beste uit zichzelf, hun onderwijsteam en hun leerlingen kunnen halen. Het boek begint met een bespreking van diverse onderwerpen waar schoolleiders tegenaan lopen in het dagelijkse werk, zoals prioriteiten stellen en communicatie met het team, ouders en leerlingen. In deel twee wordt de unieke VITAAL-methode uitgelegd. Zes simpele stappen bieden je de kans je vitaler te voelen en energieker te zijn, zowel op het werk als daarbuiten!

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by