Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociology --- Belgium --- Sociologie --- 303 --- Academic collection --- #SBIB:303H0 --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- België
Choose an application
Social indicators --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:HIVA --- Indicators, Social --- Quality of life --- Social history --- Economic indicators --- Social accounting --- Social prediction --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen
Choose an application
303 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:3 G --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Social sciences --- Research --- Methoden en technieken --- Handboeken en inleidingen. --- Social sciences - Research. --- Social sciences - Research
Choose an application
Iedereen kan zoeken, iedereen kan vinden. Online zoekmachines toveren in microseconden miljoenen resultaten tevoorschijn. Maar zoek en vind je de juiste informatie? De relevante informatie? Of wetenschappelijke informatie? Dit boek gaat over het zoeken en verwerken van wetenschappelijke informatie, voor studenten en beginnende onderzoekers in de sociale en humane wetenschappen. Het toont hoe je zoekmachines inzet om snel de juiste bronnen voor een literatuurstudie te vinden. Het werpt een kritische blik op de wetenschappelijke publicatiecultuur, de uitgeversmonopolies en de tegenbeweging van open access. Schrijven is een dagelijkse opdracht voor wie met wetenschap bezig is, maar geen eenvoudige taak. We bespreken daarom veelgemaakte fouten en bekijken het groeiproces van een vlotte en toegankelijke tekst. Hoe verwerk je literatuur in je tekst? Hoe vermijd je plagiaat? Hoe moet je correct citeren, parafraseren en refereren? Ook op die vragen vind je een antwoord in dit boek. Je krijgt ten slotte een overzicht van de belangrijkste richtlijnen van de APA-stijl (7de editie) en een introductie tot Endnote, een computerprogramma om wetenschappelijke bronnen digitaal te archiveren en een coherente bibliografie samen te stellen.Bron : https://www.acco.be/nl-be/items/9789463796934/Naar-de-bron
Informatieontsluiting --- Wetenschappelijke informatieverzorging --- Wetenschappelijke publicaties --- wetenschappen --- Informatievaardigheden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Endnote --- Refereren --- Informatiemaatschappij --- Presenteren --- Informatieontsluiting ; wetenschappen --- #SBIB:303H0 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Science --- Information retrieval --- IR (information retrieval) --- informatiebronnen --- eindwerken schrijven --- literatuurstudie --- refereren --- bibliografische instructie --- EndNote --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
159.9.072 --- 303.022 --- #SBIB:303H0 --- Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Kwalitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Theses --- Social sciences --- Research. --- 303.022 Kwalitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- 159.9.072 Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie
Choose an application
Conventional wisdom has it that the sciences, properly pursued, constitute a pure, value-free method of obtaining knowledge about the natural world. In light of the social and normative dimensions of many scientific debates, Helen Longino finds that general accounts of scientific methodology cannot support this common belief. Focusing on the notion of evidence, the author argues that a methodology powerful enough to account for theories of any scope and depth is incapable of ruling out the influence of social and cultural values in the very structuring of knowledge. The objectivity of scientific inquiry can nevertheless be maintained, she proposes, by understanding scientific inquiry as a social rather than an individual process. Seeking to open a dialogue between methodologists and social critics of the sciences, Longino develops this concept of "contextual empiricism" in an analysis of research programs that have drawn criticism from feminists. Examining theories of human evolution and of prenatal hormonal determination of "gender-role" behavior, of sex differences in cognition, and of sexual orientation, the author shows how assumptions laden with social values affect the description, presentation, and interpretation of data. In particular, Longino argues that research on the hormonal basis of "sex-differentiated behavior" involves assumptions not only about gender relations but also about human action and agency. She concludes with a discussion of the relation between science, values, and ideology, based on the work of Habermas, Foucault, Keller, and Haraway.
#SBIB:316.23H2 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:IO --- Sociologie van de wetenschappen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Science --- Women's studies --- Methodology. --- Female studies --- Feminist studies --- Women --- Women studies --- Education --- Scientific method --- Logic, Symbolic and mathematical --- Methodology --- Study and teaching --- Curricula --- Philosophy --- Science - Methodology. --- Women's studies - Methodology. --- Science - Methodology --- Women's studies - Methodology --- Philosophy of science
Choose an application
Behavioral sciences --- Science sociale --- Sciences [Social ] --- Sciences sociales --- Social science --- Social sciences --- Social studies --- Sociale wetenschap --- Sociale wetenschappen --- Research --- Recherche --- 303 --- #SBIB:303H0 --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Research. --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Social science research
Choose an application
Tips en tricks voor literatuur- en bronnenstudie specifiek gericht op studenten in de communicatiewetenschappen. Met aandacht voor het bibliografisch programma Endnote en refereren. Bevat een glossarium met specifieke vakterminologie.
Bibliografisch citeren --- Bibliografische referenties --- Bibliografische verwijzingen --- Bibliographical citations --- Bibliographical references --- Bronnen--Vermeldingen --- Bronvermeldingen --- Citations [Bibliogrpahical ] --- Citations of sources --- Citeren van bronnen --- Footnotes [Bibliographical] --- Notes infrapaginales --- Referenties [Bibliografische ] --- Références bibliographiques --- Verwijzingen [Bibliografische ] --- Voetnoten --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Leermiddelen --- Schrijven --- Communicatiewetenschappen --- Methodologie --- Academic writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Report writing --- Research --- Methodology --- Bibliography
Choose an application
Research --- Dissertations, Academic --- Academic writing --- English language --- Methodology --- Authorship --- Rhetoric --- #SBIB:303H0 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Academic dissertations --- Programs, Academic --- Theses --- Thesis writing --- Universities and colleges --- Academic disputations --- Learned writing --- Scholarly writing --- Dissertations --- Germanic languages --- Research - Methodology --- Dissertations, Academic - Authorship --- English language - Rhetoric
Choose an application
Correspondance d'affaires --- Zakelijke correspondentie --- Schriftelijke communicatie en logica --- Schrijfvaardigheid en logica --- Zakelijke communicatie en logica --- Schriftelijke communicatie en logica. --- Schrijfvaardigheid en logica. --- Zakelijke communicatie en logica. --- logica. --- Schrijven --- English language --- Business English --- Rhetoric --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:IO --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Communication écrite --- Expression orale
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|