Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Veel organisaties zijn bewust bezig met de aanpak van agressie. Zo bekleedt de aanpak van agressie vaak een bevoorrechte positie in het takenpakket van de preventie-adviseur en leren medewerkers in specifieke trainingen om te gaan met agressie.Maar kunt u wel leren omgaan met agressie? En zo ja, wilt u dat dan werkelijk leren?Dit boek is een statement en toont aan dat agressie niet getolereerd kan worden. Want, wie agressief gedrag vertoont, kan niet op een behoorlijke en integere manier worden geholpen. De boodschap van dit boek is dan ook dat agressie moet worden verbannen en dat enkel integere dienstverlening goede dienstverlening is.Auteur Aad Klaassen toont aan welk gedrag wel en niet door de beugel kan. Met behulp van praktische oplossingen en aan de hand van een benadering die ruimschoots haar waarde in het werkveld heeft bewezen, toont hij u hoe u een integere dienstverlening in de praktijk realiseert, en dit zowel op het niveau van de individuele medewerker als op het niveau van uw organisatie.
Social psychology --- Geweld --- Violence --- communicatie in de hulpverlening --- 361.2 --- Customer relations --- Management --- Legislation --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
In het dagelijkse werken met cliënten krijgen hulpverleners voortdurend feedback. Van gefronste wenkbrauwen tot uitgeschreven antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst: elke cliënt kan op elk moment, gevraagd of ongevraagd, feedback geven over elk aspect van de hulpverlening. Het werk is gestoeld op concrete praktijkervaringen en gericht op elke hulpverlener die bewust cliëntenfeedback wil inzetten in de hulpverlening. Het is een concreet hulpmiddel om hulpverleners te laten reflecteren over het verzamelen en vertalen van cliëntenfeedback en geeft een antwoord op de vraag hoe we oog kunnen hebben voor elke vorm van feedback. Dit boek maakt op een praktische en verstaanbare manier duidelijk hoe cliëntenfeedback kan bijdragen tot een kwalitatief hulpverleningsaanbod
Kwaliteitszorg --- Jeugdzorg. --- feedback --- cliënt-hulpverlener relatie --- Social policy and particular groups --- jeugdhulpverlening --- Social welfare methods --- Communicatie ; hulpverlening --- Kwaliteitszorg ; jeugdzorg --- 323 --- cliëntenparticipatie --- cliëntgericht werken --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdzorg --- communicatie --- Communicatie in de hulpverlening --- jeugdzorg --- communicatie in de hulpverlening --- 364.044 --- Cliënten --- Feedback --- Methodiek --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- 361.2 --- PXL-Social Work 2015 --- hulpverlening --- reflecteren --- Relatie cliënt --- Cliëntenparticipatie --- Cliëntgericht werken
Choose an application
De huidige maatschappelijke context die gekenmerkt wordt door tendensen zoals versnelling, digitalisering en besparingen, zet de relatie tussen cliënt en hulpverlener onder druk. Cliënten en hulpverleners krijgen steeds minder tijd om een duurzame samenwerkingsrelatie, die verankerd is in verbondenheid, uit te bouwen.Toch vormt juist de samenwerkingsrelatie het meest wezenlijke in de ondersteuning van mensen in maatschappelijk kwetsbare leefsituaties. Elke hulpverlener is hiervan overtuigd en zoekt naar een manier waarop hij de relatie met de cliënt binnen deze context kan vormgeven.In deze publicatie geven docenten en studenten op een bevlogen manier hun ervaringen en praktijkinzichten over verbondenheid weer en de manier waarop ze versterkt kan worden. Theoretische raamwerken en praktijkervaringen worden met elkaar gelieerd, wat resulteert in een palet van verschillende visies en persoonlijke praktijkervaringen. Dit inspireert hulpverleners in spe, maar ook wie al jarenlang actief in het werkveld staat.
Hulpverlening. --- presentie --- cliënt-hulpverlener relatie --- sociaal werk --- levenskwaliteit --- Sociology of social care --- motivatie --- Sociologie van sociale dienstverlening --- hulpverlening --- communicatie in de hulpverlening --- communicatie --- 361.2 --- PXL-Social Work 2018 --- maatschappelijk werk --- methodiek --- Hulpverlening --- Relatie cliënt --- Verbondenheid --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Hulpverleningsrelatie --- Werkvelden
Choose an application
Hulpverleners worden vaak opgeleid vanuit specifieke werkwijzen, eigen aan één beroep. Voor een bredere kijk op gezondheidsproblemen en een efficiënte communicatie is inzicht verwerven in de competenties, werkmethoden, bevoegdheden en beperkingen van de verschillende zorg- en hulpverleners noodzakelijk. Dit boek behandelt de verschillende aspecten die belangrijk zijn bij het samenwerken over beroepsgrenzen heen, waarbij de deskundigheden van verschillende gezondheidswerkers gecombineerd worden voor een betere gezondheidszorg.Na een bespreking van de specifieke competenties en bevoegdheden van hulp- en zorgverleners beschrijft de auteur de interdisciplinaire competenties die nodig zijn en de instrumenten die ingezet kunnen worden om de bepaling, planning en opvolging van interventies meer gecoördineerd en in onderlinge afstemming te laten gebeuren. Ten slotte brengt hij methoden en instrumenten aan om de kwaliteit van interdisciplinair samenwerken te meten.www.maklu.be
Multidisciplinaire samenwerking --- Gezondheidszorg --- Welzijnszorg --- Teamwerk --- Interprofessioneel samenwerken --- Interdisciplinair samenwerken --- Interprofessioneel samenwerken. --- Interdisciplinair samenwerken. --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk, methoden --- 361.2 --- 361.1 --- Beroepscategorieën en functies : Gezondheidsberoepen --- Catégories professionnelles et fonctions : Professions de la santé --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
Hoe bouw je stilaan het leven weer op?Welke plaats geef je aan de eigen kwetsbaarheid?Hoe maak je jezelf tot je eerste bondgenoot?Herstellen kan je zelf toont de kleine en de grote successen die mensen met een psychische kwetsbaarheid behalen. Zij geven hier in woord en beeld uitleg over hun herstelproces, wat hen ondersteunt en hen inspireert. Aan de hand van hun getuigenissen komen aanbevelingen naar voren voor een geestelijke gezondheidszorg op maat die inhaakt op hun eigenheid en persoonlijke noden.Voor beleidsmakers, hulpverleners, betrokkenen en patiënten bieden deze verhalen een nieuw perspectief. Hoe creëert iemand ruimte voor groei? Wat maakt dat het herstelproces lukt of mislukt? Op deze en andere vragen geeft dit boek een antwoord.
KVHB:Geestelijke gezondheidszorg. --- KVHB:Psychiatrie. --- Communicatie in de hulpverlening --- Geestelijke gezondheidszorg --- Geestelijke gezondheidszorg. --- Herstelproces. --- Rehabilitatie (psychiatrie) --- 3612. --- 615. --- Psychiatry --- psychopathologie --- WM 100 Psychiatry -- General works --- Belgium --- Psychology --- Psychotherapy --- Patient Participation --- Mental health policy --- Care and treatment --- Self-care [Health ] --- geestelijke gezondheidszorg --- communicatie in de hulpverlening --- 608 --- herstelproces --- #KVHB:Geestelijke gezondheidszorg --- #KVHB:Psychiatrie --- 615 --- 361.2 --- Psychiatrische patiënten --- Hulpverlening --- Kwetsbaarheid --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Herstel --- Empowerment --- Identiteit --- Optimisme --- Zingeving --- Verbondenheid --- Herstelgericht werken --- Provincie West-Vlaanderen --- Psychiatrische patiënt --- Herstel (mentaal) --- hulpverlening --- psychiatrische patiënten
Choose an application
1-0
Sociale psychologie --- sociale interactie. --- Mass communications --- communicatie --- interpersonele communicatie --- psychologie --- Social psychology --- 305.8 --- Communicatie --- Communicatie in de hulpverlening --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- communicatie in de hulpverlening --- sociale vaardigheden --- Communicatie ; algemeen --- 361.2 --- 007 --- 159.923.33*1 --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- communicatiewetenschappen --- 800.95 --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- 415.2 --- communicatie (ler) --- existentialisme --- loyaliteit --- meningsverschillen --- taal --- verbanden --- 316.77 --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- gesprekstherapie (groepsgesprekstherapie) --- relaties --- management --- 361.10 --- Interactie --- Loyaliteit (loyauteit) --- Systeemtheorie --- Verbale communicatie --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie --- Communicatie. Relatie --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
Elke hulpverlener kijkt door een bepaalde bril, gebruikt een referentiekader om zicht te krijgen op de problemen van zijn cliënt. Het 'systeemdenken', ontwikkeld in Palo Alto, biedt zo'n kader om de complexiteit van menselijke problemen te verkennen. Mensen maken deel uit van één en meestal meer systemen of netwerken (gezin, familie, team, ...). Om het gedrag van mensen te begrijpen en te veranderen, moet de hulpverlener deze systemen kennen en weten hoe hij daarop in kan grijpen. Dit wordt in het eerste deel toegelicht. Het tweede deel behandelt de communicatietheorie, aan de hand van talrijke voorbeelden uit het dagelijkse leven. Deze theorie helpt de hulpverleners de situaties van de eigen cliënten te analyseren. Deze herziene uitgave hebben de auteurs op diverse plaatsen verder verfijnd -mede op suggesties van gebruikers, onder wie vele cursisten uit vormingsprogramma's en studenten. Uit de inhoud: Mensen en hun systemen (Achtergronden -Eigenschappen van systemen -Omgangsvormen -Spelregels -Loyauteit Context -Identiteit -Grenzen) -Communicatietheorie (Alle gedrag is communicatie -Mensen beïnvloeden met woorden en vooral zonder woorden -Wat ik bedoel, is niet per se waar voor een ander -Als ik wat zeg, zeg ik iets over hoe ik wil dat de ander met mij omgaat -Wie heeft het voor het zeggen, wie Iaat het voor het zeggen hebben ?).
Hulpverlening --- Systeemtheorie --- Communicatietheorieën --- sociale netwerken --- systeemdenken --- sociale psychologie --- communicatie --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- hulpverlening --- feedback --- Communicatie in de hulpverlening --- Loyaliteit (loyauteit) --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- gedrag --- maatschappelijk werk --- 316.77 --- Communicatie --- Netwerken --- Systeem- en communicatietheorie --- S2006141.JPG --- systeemgericht welzijnswerk --- systeemtheorie --- sociaal gedrag --- communicatie in de hulpverlening --- cliënten-welzijnswerkers --- 321.3 --- Open systemen --- methodiek --- methodisch hulpverlenen --- 316.3 --- 364.04 --- Hulpverlening : methodiek --- Sociale netwerken --- 361.1 --- 007 --- 301 --- 301.15 --- 361.2 --- 361.05 --- Methodiek --- Systeemtheorie (sociale wetenschappen) --- Methodiek. --- Hulpverlening. --- Hulpverlening ; methodiek --- Hulpverlening ; omgangskunde --- Systeemtheorie (sociale wetenschappen) ; hulpverlening --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Sociologie van sociale dienstverlening --- 304 --- sociale psychologie (gez) --- Communicatietheorie
Choose an application
Psychiatry --- gesprekstechnieken --- gesprekstherapie --- Psychologie --- Psychotherapie --- Psychothérapie --- communicatie in de hulpverlening --- psychotherapie --- psychoanalytische therapie --- #GSDBP --- Academic collection --- C6 --- 607.3 --- 361.2 --- 615.8 --- 615.81 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Individuele psychotherapie --- Health care and health services --- Internal medicine --- Medical practice --- Medicine and society --- Philosophy of medicine --- Psychiatry, psychology --- Health care and health services. --- Medical practice. --- Medicine and society. --- Philosophy of medicine. --- Psychiatry, psychology.
Choose an application
couter l'autre
communicatie --- Christian pastoral theology --- Social psychology --- communicatie in de hulpverlening --- telefonische hulp --- 253:159.9 --- #gsdb6 --- #gsdbP --- C3 --- sociale relaties --- mensenkennis (x) --- C4 --- telecommunicatie --- Z159.95 --- Z++93/07 --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- 253:159.9 Pastorale psychologie --- Pastorale psychologie --- 361.2 --- 361.18 --- Media en communicatie --- Gesprekken --- Luisteren --- Gesprek --- Gedrag --- Pastoraal --- Pastoraal gesprek - begeleiding
Choose an application
Personnel management --- mondelinge communicatie --- personeelswerk --- managers --- gesprekstechnieken --- Mass communications --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Entretien de fonctionnement Functioneringsgesprek --- 331.30 --- communicatie, mondeling --- human resources management --- managementvaardigheden --- personeelsevaluatie --- personeelsselectie --- personeelswerving --- S2006185.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- personeelsbeleid --- personeelsbeleid, methoden --- Personeelsbeleid. Humanresourcesmanagement. Strategisch. SHRM --- 361.2 --- 658.3 --- 658.31 --- Personeelsevaluatie --- Personeelsmanagement --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Personeelsselectie --- Communicatieve vaardigheden --- Management --- Gesprekstechniek --- personeelsmanagement --- Managementvaardigheden --- 005.96
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|