Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Integer werken, agressievrije klanten
Author:
ISBN: 9789049609689 9049609686 Year: 2013 Volume: *2 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel organisaties zijn bewust bezig met de aanpak van agressie. Zo bekleedt de aanpak van agressie vaak een bevoorrechte positie in het takenpakket van de preventie-adviseur en leren medewerkers in specifieke trainingen om te gaan met agressie.Maar kunt u wel leren omgaan met agressie? En zo ja, wilt u dat dan werkelijk leren?Dit boek is een statement en toont aan dat agressie niet getolereerd kan worden. Want, wie agressief gedrag vertoont, kan niet op een behoorlijke en integere manier worden geholpen. De boodschap van dit boek is dan ook dat agressie moet worden verbannen en dat enkel integere dienstverlening goede dienstverlening is.Auteur Aad Klaassen toont aan welk gedrag wel en niet door de beugel kan. Met behulp van praktische oplossingen en aan de hand van een benadering die ruimschoots haar waarde in het werkveld heeft bewezen, toont hij u hoe u een integere dienstverlening in de praktijk realiseert, en dit zowel op het niveau van de individuele medewerker als op het niveau van uw organisatie.


Book
Werken met cliëntenfeedback in de jeugdhulp
Authors: ---
ISBN: 9789033495465 Year: 2014 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het dagelijkse werken met cliënten krijgen hulpverleners voortdurend feedback. Van gefronste wenkbrauwen tot uitgeschreven antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst: elke cliënt kan op elk moment, gevraagd of ongevraagd, feedback geven over elk aspect van de hulpverlening. Het werk is gestoeld op concrete praktijkervaringen en gericht op elke hulpverlener die bewust cliëntenfeedback wil inzetten in de hulpverlening. Het is een concreet hulpmiddel om hulpverleners te laten reflecteren over het verzamelen en vertalen van cliëntenfeedback en geeft een antwoord op de vraag hoe we oog kunnen hebben voor elke vorm van feedback. Dit boek maakt op een praktische en verstaanbare manier duidelijk hoe cliëntenfeedback kan bijdragen tot een kwalitatief hulpverleningsaanbod


Book
Verbondenheid in de hulpverlening
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044135015 Year: 2017 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De huidige maatschappelijke context die gekenmerkt wordt door tendensen zoals versnelling, digitalisering en besparingen, zet de relatie tussen cliënt en hulpverlener onder druk. Cliënten en hulpverleners krijgen steeds minder tijd om een duurzame samenwerkingsrelatie, die verankerd is in verbondenheid, uit te bouwen.Toch vormt juist de samenwerkingsrelatie het meest wezenlijke in de ondersteuning van mensen in maatschappelijk kwetsbare leefsituaties. Elke hulpverlener is hiervan overtuigd en zoekt naar een manier waarop hij de relatie met de cliënt binnen deze context kan vormgeven.In deze publicatie geven docenten en studenten op een bevlogen manier hun ervaringen en praktijkinzichten over verbondenheid weer en de manier waarop ze versterkt kan worden. Theoretische raamwerken en praktijkervaringen worden met elkaar gelieerd, wat resulteert in een palet van verschillende visies en persoonlijke praktijkervaringen. Dit inspireert hulpverleners in spe, maar ook wie al jarenlang actief in het werkveld staat.


Book
Interprofessioneel en interdisciplinair samenwerken in gezondheid en welzijn
Author:
ISBN: 9789044133073 Year: 2016 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hulpverleners worden vaak opgeleid vanuit specifieke werkwijzen, eigen aan één beroep. Voor een bredere kijk op gezondheidsproblemen en een efficiënte communicatie is inzicht verwerven in de competenties, werkmethoden, bevoegdheden en beperkingen van de verschillende zorg- en hulpverleners noodzakelijk. Dit boek behandelt de verschillende aspecten die belangrijk zijn bij het samenwerken over beroepsgrenzen heen, waarbij de deskundigheden van verschillende gezondheidswerkers gecombineerd worden voor een betere gezondheidszorg.Na een bespreking van de specifieke competenties en bevoegdheden van hulp- en zorgverleners beschrijft de auteur de interdisciplinaire competenties die nodig zijn en de instrumenten die ingezet kunnen worden om de bepaling, planning en opvolging van interventies meer gecoördineerd en in onderlinge afstemming te laten gebeuren. Ten slotte brengt hij methoden en instrumenten aan om de kwaliteit van interdisciplinair samenwerken te meten.www.maklu.be


Book
Herstellen kan je zelf : hoopvol leven met een psychische kwetsbaarheid
Author:
ISBN: 9789401421577 Year: 2015 Publisher: Leuven Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe bouw je stilaan het leven weer op?Welke plaats geef je aan de eigen kwetsbaarheid?Hoe maak je jezelf tot je eerste bondgenoot?Herstellen kan je zelf toont de kleine en de grote successen die mensen met een psychische kwetsbaarheid behalen. Zij geven hier in woord en beeld uitleg over hun herstelproces, wat hen ondersteunt en hen inspireert. Aan de hand van hun getuigenissen komen aanbevelingen naar voren voor een geestelijke gezondheidszorg op maat die inhaakt op hun eigenheid en persoonlijke noden.Voor beleidsmakers, hulpverleners, betrokkenen en patiënten bieden deze verhalen een nieuw perspectief. Hoe creëert iemand ruimte voor groei? Wat maakt dat het herstelproces lukt of mislukt? Op deze en andere vragen geeft dit boek een antwoord.


Book
Systeemgerichte methoden in de hulpverlening : een initiatie in het omgaan met mensen en hun netwerken
Authors: ---
ISBN: 9053506233 9789053506233 Year: 2001 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke hulpverlener kijkt door een bepaalde bril, gebruikt een referentiekader om zicht te krijgen op de problemen van zijn cliënt. Het 'systeemdenken', ontwikkeld in Palo Alto, biedt zo'n kader om de complexiteit van menselijke problemen te verkennen. Mensen maken deel uit van één en meestal meer systemen of netwerken (gezin, familie, team, ...). Om het gedrag van mensen te begrijpen en te veranderen, moet de hulpverlener deze systemen kennen en weten hoe hij daarop in kan grijpen. Dit wordt in het eerste deel toegelicht. Het tweede deel behandelt de communicatietheorie, aan de hand van talrijke voorbeelden uit het dagelijkse leven. Deze theorie helpt de hulpverleners de situaties van de eigen cliënten te analyseren. Deze herziene uitgave hebben de auteurs op diverse plaatsen verder verfijnd -mede op suggesties van gebruikers, onder wie vele cursisten uit vormingsprogramma's en studenten. Uit de inhoud: Mensen en hun systemen (Achtergronden -Eigenschappen van systemen -Omgangsvormen -Spelregels -Loyauteit Context -Identiteit -Grenzen) -Communicatietheorie (Alle gedrag is communicatie -Mensen beïnvloeden met woorden en vooral zonder woorden -Wat ik bedoel, is niet per se waar voor een ander -Als ik wat zeg, zeg ik iets over hoe ik wil dat de ander met mij omgaat -Wie heeft het voor het zeggen, wie Iaat het voor het zeggen hebben ?).


Book
De luister van het luisteren : essay over het gesprek als therapie
Authors: ---
ISBN: 9068316672 Year: 1995 Publisher: Leuven Peeters [E.]


Book
De binnenkant van het gesprek : luisteren naar mensen
Authors: ---
ISBN: 9020918516 Year: 1990 Publisher: Tielt Lannoo

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by