Listing 1 - 10 of 117 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
E-books --- heffing --- btw --- asbl --- secteur public --- imposition --- tva --- vzw --- openbare sector
Choose an application
Vooraf: PUBLIEKE SECTOR ALS VOORWERP EN UITWISSELING ALS VOORBEELD VAN GEGEVENSVERWERKING - 1. 'Publieke sector' als verzamelbegrip - de centrale plaats van algemeen belang - 2. Toepassing aan de hand van de uitwisseling van gegevens tussen besturen - DEEL I. PRIVACYRECHT EN GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. GEGEVENSVERWERKING EN DE GRENS TUSSEN PRIVACY- EN GEGEVENSBESCHERMING - 1. De ontwikkeling van het recht op gegevensbescherming als autonoom (grond)recht - 2. De verwerking van persoonsgegevens onder de toepassing van artikel 8 EVRM - 3. Het onderscheid tussen gegevens- en privacybescherming - 4. Vier criteria om af te bakenen wanneer bij gegevensverwerking opaciteit vereist is - 5. Conclusie - de toepassing van het privacyrecht vereist een expliciete verwerkingsbevoegdheid - DEEL II. DE IMPACT VAN HET GRONDWETTELIJK RECHT OP GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - TER INLEIDING: DE IMPACT VAN HET GRONDWETTELIJK RECHT - EEN KWESTIE VAN BEVOEGDHEID - 1. Twee vormen van bevoegdheidsverdeling - horizontaal en verticaal - 2. De materiële bevoegdheidsverdeling binnen het federale België - 3. De impact van grondrechten op de bevoegdheidsverdeling - 2. GEGEVENSVERWERKING EN DE HORIZONTALE BEVOEGDHEIDSVERDELING IN HET FEDERALE BELGIE - 1. De horizontale bevoegdheidsverdeling met betrekking tot het grondrecht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer - 2. De horizontale bevoegdheidsverdeling met betrekking tot het (grond)recht op gegevensbescherming - het ontbreken van een grondwettelijke bescherming leidt tot de residuaire bevoegdheid van de federale overheid - 3. GEGEVENSVERWERKING EN DE VERTICALE BEVOEGDHEIDSVERDELING IN HET FEDERALE BELGIE - 1. De verdeling van de bevoegdheid binnen het bevoegde bestuursniveau - 2. De verticale bevoegdheidsverdeling met betrekking tot het (grond)recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer - 3. De verticale bevoegdheidsregeling met betrekking tot het grondrecht op gegevensbescherming - een residuaire bevoegdheid - DEEL III. DE IMPACT VAN HET GEGEVENSBESCHERMINGSRECHT OP GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - TER INLEIDING: HET ALGEMENE KADER VOOR TOEPASSING VAN HET GEGEVENSBESCHERMINGSRECHT IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. Geen afzonderlijk stelsel voor gegevensverwerking door de overheid - 2. Begrippen en toepassingsgebied - 3. De partijen bij gegevensverwerking in de publieke sector - 4. TOELAATBAARHEID VAN GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - DE BAND TUSSEN JURIDISCHE GRONDSLAG, WETTELIJKE BASIS EN WETSKRACHTIGE NORM - 1. De toelaatbaarheid van gegevensverwerking - algemeen - 2. De beperking van de toelaatbaarheidsgronden in de publieke sector als gevolg van het legaliteits- en specialiteitsbeginsel - 3. De eerste toelaatbaarheidsgrond - de vervulling van publiekrechtelijke taken (van algemeen belang) - 4. De tweede toelaatbaarheidsgrond - de nakoming van een wettelijke verplichting - 5. De aanvulling van de toelaatbaarheid zoals bepaald door de administratieve beginselen van legaliteit en spcialiteit door de aard van de verwerkingsbevoegdheid - 5. TOEPASSING VAN DE BEGINSELEN VAN FINALITEIT EN PROPORTIONALITEIT OP GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. Het vereiste van een eerlijke en rechtmatige verwerking - 2. Het finaliteitsbeginsel - 3. Het vereiste van verenigbaarheid als vierde aspect van het finaliteitsbeginsel - 4. Het beginsel van proportionaliteit - 6. DE TRANSPARANTIE VAN GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. De transparantie van individuele verwerkingen in de publieke sector - 2. Transparantie op globaal niveau - de nood aan een inventaris van de gegevensstromen bij interbestuurlijk gegevensverkeer - 3. De subjectieve rechten van de betrokkene - 4. Twee specifieke rechten met betrekking tot de uitwisseling van gegevens - 5. De mogelijkheid om de subjectieve rechten uit te oefenen via een dienstenintegrator - 7. BEVEILIGING EN VERTROUWELIJKHEID VAN GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. Beveiliging en vertrouwelijkheid - algemeen - 2. Gebruikers- en toegangsbeheer - 3. Controle van de toegang - logging en audit trail - DEEL IV. DE IMPACT VAN HET ADMINISTRATIEF RECHT OP GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - TER INLEIDING: DE RELATIE TUSSEN BURGER EN BESTUUR IN HET ADMINISTRATIEF RECHT - 1. Het administratief recht - algemeen - 2. De beleidsuitvoerende taak van het bestuur - de centrale rol van de relatie tussen burger en bestuur - 3. De relatie tussen het dienstverlenend bestuur en de burgers als basis - 8. GEGEVENSVERWERKING EN DE VEREISTEN VAN HET BESTUURSRECHT - DE ALGEMENE BESTUURSRECHTELIJKE REGELINGEN IN HET KADER VAN DE PREVENTIEVE RECHTSBESCHERMING - 1. De algemene bestuursrechtelijke regelingen in het kader van de preventieve rechtsbescherming - 2. Het toepassingsgebied van de algemene bestuursrechtelijke regelingen - bestuurshandelingen van administratieve overheden - 3. De eerste algemene bestuursrechtelijke regeling - de algemene beginselen van behoorlijk bestuur - 4. De tweede algemene bestuursrechtelijke regeling - de openbaarheid van bestuur - 5. De derde algemene bestuursrechtelijke regeling - de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen - 9. GEGEVENSVERWERKING EN DE BESTUURSRECHTELIJKE REGELING VAN DE MODALITEIT VAN VERKRIJGING - 1. Onrechtstreekse verkrijging als gevolg van een interbestuurlijke gegevensuitwisseling - 2. De modaliteit van gegevensverkrijging als onderdeel van de bestuursrechtelijke procedure in het kader van de publieke dienstverlening - 3. De bestuursrechtelijke uitgangspunten bij gegevensverkrijging in het kader van individuele publieke dienstverlening - 4. Het bestuursrechtelijke uitgangspunt van een rechtstreekse gegevensverkrijging nader beschouwd - 5. De versterking van de rechtstreekse verkrijging via de verplichting van burgers om gegevens te verstrekken - 6. Een algemene bestuurlijke verplichting als ontoereikende basis voor onrechtstreekse verkrijging - de noodzaak om te combineren met specifieke bestuursrechtelijke bepalingen - 7. De onrechtstreekse verkrijging van gegevens vereist een aanpassing van het bestuurrechtelijke kader
prive-leven --- informatie --- openbare sector --- V60 - Protection de la vie privée - Bescherming persoonlijke levenssfeer --- vie privee --- information --- secteur public --- Prive-leven --- Informatie --- Openbare sector --- vie privee. --- information. --- secteur public. --- 406 Privacy --- C5 --- informatica --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Vie privee. --- Information. --- Secteur public. --- Public administration --- Human rights --- Information systems --- Belgium --- grondwettelijk recht --- administratief recht --- bevoegdheidsverdeling --- droit constitutionnel --- droit administratif --- repartition des compétences --- belgie --- gegevensbescherming --- GDPR --- privacy --- openbaarheid van bestuur --- belgique --- protection des données --- RGPD --- Belgique
Choose an application
salaires --- secteur public --- pays de l'ocde --- AA / International- internationaal --- 336.021 --- 332.26 --- 332.27 --- 350.2 --- lonen --- openbare sector --- oeso landen --- Bestuursuitgaven --- Loonevolutie --- Loonpolitiek --- Overheidspersoneel
Choose an application
Entreprises d'État --- Entreprises de l'État --- Entreprises du secteur public --- Entreprises nationales --- Entreprises nationalisées --- Entreprises publiques --- Government business enterprises --- Overheidsbedrijven --- Régies d'État --- Secteur public concurrentiel --- Staatsbedrijven --- Subsidies --- Subventions --- Government ownership --- Antitrust law --- Government aid --- Investissements publics --- Concurrence --- Aide de l'Etat --- Droit
Choose an application
Public economics --- Belgium --- Administration publique --- Mathématiques appliquées --- Overheidsbeleid --- Statistieken --- Statistiques --- Toegepaste wiskunde --- 35.07.008 --- 35.08.008 --- 35.07/.08 --- Overheid 354 --- Economische gedragsmodellen 519.865 --- #SERV: inv. Leuven --- openbare sector --- management --- secteur public
Choose an application
Economic stabilization --- Finance, Public --- Income distribution --- Industrial policy --- Stabilisation économique --- Finances publiques --- Revenu --- Politique industrielle --- Répartition --- politique economique --- secteur public --- economisch beleid --- openbare sector --- Stabilisation économique --- Répartition --- France --- Economic policy --- Economics
Choose an application
328.32 --- 342.51 --- Information Informatie --- Action administrative Administratieve actie --- Décentralisation Decentralisatie --- Science administrative Bestuurswetenschappen --- Gouvernement Regering --- Gestion publique Overheidsbeheer --- management --- gouvernement --- secteur public --- pays de l'ocde --- regering --- openbare sector --- oeso landen
Choose an application
658.11 --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Kinds and forms of enterprise --- Office management --- overheidsadministraties --- openbaar ambt --- openbare sector --- nederland --- administrations publiques --- fonction publique --- secteur public --- pays bas
Choose an application
#SBIB:002.IO --- #SBIB:35H202 --- 35.072 --- secteur public --- administrations publiques --- fiscalite --- budget --- telecommunication --- nouvelle zelande --- canada --- eua --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- openbare sector --- overheidsadministraties --- fiscaliteit --- begroting --- telecommunicatie --- nieuw zeeland --- vsa
Choose an application
#SBIB:35H2102 --- #SBIB:IO --- #SBIB:004.IO --- Rémunération (fonctionnaires) Bezoldiging (ambtenaren) --- Fonctionnaires Ambtenaren --- Administration publique Overheidsdiensten --- Europe Europa --- Economie Economie --- secteur public --- salaires --- pays de l'ocde --- Personeelsmanagement bij de overheid: specifieke aspecten --- openbare sector --- lonen --- oeso landen
Listing 1 - 10 of 117 | << page >> |
Sort by
|